Moderator: Redaktörer
nilsviktor skrev:Särskilt lustigt eftersom jag aldrig avgått ur styrelsen annat än vid själva konkursen, då det som jag förstår sker automatiskt. Det finns en massa anledningar att det ser ut som det gör i Guru. Det kan röra sig om faktiska förhållanden eller misstag eller fel i någon databas. Vad vet jag. Det spekuleras en hel del i tråden och det mesta är uppåt väggarna konstigt och en del verkar dessutom rent illvilligt. Jag förstår inte riktigt varför faktiskt. Trist.Adhoc skrev:Hur som helst, är det tråkigt att Guru Audio AB ser sig tvunget att hala flaggan för högtalarna verkar riktigt bra. (Personhistoriken för styrelsen som anges på Solidinfo.se blir jag inte riktigt klok på. Det anges inte när styrelsepersoner tillträdde, bara när dom avgick. Nils Viktor avgick 2 gånger som styrelseledamot på 6 dagar och Ingvar Öhman var den siste att lämna som styrelseledamot för knapp 2 månader sedan.)
PappaBas skrev:Det är också viktigt ur ett allmänt förtroendeperspektiv. Vågar man köpa svenska högtalare om tillverkarna försvinner hela tiden?
Tarzan skrev:Vad tror ni kommer hända med andrahandspriset på Guru-högtalare nu när tillgången (antagligen?) stryps? Högre eller lägre än deras ino-motsvarighet?
nilsviktor skrev:Det finns en bra stark aktör som vill driva vidare Gurus verksamhet i ett nytt bolag.
Nattlorden skrev:En helt annan tanke vore att samarbeta med någon som redan har produktionskapaciteten och göra det en egen produktlinje i deras katalog. Typ Audio Pro, t.ex.
Bill50x skrev:Eftersom Guru-högtalarna var så mycket snyggare än Ino så är det synd om de bara försvinner. Kan inte IÖ komplettera sitt sortiment med en "Design-Line" typ? Fast det hinner han väl inte med och behöver alltså någon som tar hand om detta - och då är vi tillbaka på ruta ett...
/ B
RogerGustavsson skrev:Hur stora serier har Guru haft och hur ser det ut för andra svenska aktörer som Audio Pro, Larsen, Bremen m.fl.?
Bill50x skrev:Eftersom Guru-högtalarna var så mycket snyggare än Ino så är det synd om de bara försvinner. Kan inte IÖ komplettera sitt sortiment med en "Design-Line" typ? Fast det hinner han väl inte med och behöver alltså någon som tar hand om detta - och då är vi tillbaka på ruta ett...
/ B
MagnusÖstberg skrev:Jag är mycket glad över mitt köp.
paa skrev:_Fredrik_ skrev:Jag förstår att det redan avhandlats,
Precis:
viewtopic.php?p=1581414#p1581414
darkg skrev:60k för några år sedan.
_Fredrik_ skrev:darkg skrev:60k för några år sedan.
Nej, men du skoja? Menar du då motsvarigheten till pi60?
Då får man ju nästan ett par Genelec 8351, trevägare inkl slutsteg (som är min referens). Men det är kanske så, man får betala mycket när det är småskalig produktion. Är guru gjorda i Sverige?
darkg skrev:_Fredrik_ skrev:darkg skrev:60k för några år sedan.
Nej, men du skoja? Menar du då motsvarigheten till pi60?
Då får man ju nästan ett par Genelec 8351, trevägare inkl slutsteg (som är min referens). Men det är kanske så, man får betala mycket när det är småskalig produktion. Är guru gjorda i Sverige?
QM60, jag låter det vara osagt vilken inomodell de närmast motsvarar. Pi60s kanske.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 31 gäster