Moderator: Redaktörer
MagnusÖstberg skrev:Nattlorden skrev:Jag försökte fläta EKK(-innerledare) i fyrfläta till att bli 2m högtalarkabel en gång i tiden. Hade behövts göras utomhus eller i en gynmastiksal för det höll på att välta omkull allt i rummet. Och bara att inte få oreda tog snart största tiden. Gav upp efter två fot ungefär...
Du hade förstås ingen jigg där ena änden med 4 kablar var fastsatt.
Nattlorden skrev:Jag försökte fläta EKK(-innerledare) i fyrfläta till att bli 2m högtalarkabel en gång i tiden. Hade behövts göras utomhus eller i en gymnastiksal för det höll på att välta omkull allt i rummet. Och bara att inte få oreda tog snart största tiden. Gav upp efter två fot ungefär...
DQ-20 skrev:Nattlorden skrev:Jag försökte fläta EKK(-innerledare) i fyrfläta till att bli 2m högtalarkabel en gång i tiden. Hade behövts göras utomhus eller i en gymnastiksal för det höll på att välta omkull allt i rummet. Och bara att inte få oreda tog snart största tiden. Gav upp efter två fot ungefär...
![]()
![]()
Du får en guldstjärna och "A for effort"!
/DQ-20
UrSv skrev:Alla har väl det?
En jigg kostar typ 50 öre om det inte är gratis så varför det skulle på verka kabelpriset så mycket att det spelar nån roll förstår jag inte.
Det skall han bara ha!DQ-20 skrev:Nattlorden skrev:Jag försökte fläta EKK(-innerledare) i fyrfläta till att bli 2m högtalarkabel en gång i tiden. Hade behövts göras utomhus eller i en gymnastiksal för det höll på att välta omkull allt i rummet. Och bara att inte få oreda tog snart största tiden. Gav upp efter två fot ungefär...
![]()
![]()
/DQ-20
DorreN skrev:DQ-20 skrev:Nattlorden skrev:Jag försökte fläta EKK(-innerledare) i fyrfläta till att bli 2m högtalarkabel en gång i tiden. Hade behövts göras utomhus eller i en gymnastiksal för det höll på att välta omkull allt i rummet. Och bara att inte få oreda tog snart största tiden. Gav upp efter två fot ungefär...
![]()
![]()
/DQ-20
Flätade 2st 2m högtalarkablar med 4st RK2.5 i varje fläta. Vi var tre pers och det tog ett tag.
Fralle skrev:Har stött på ett problem här då jag nu blivit med Gurukabel och det visar sig att min Pioneer A-209R inte vill käka bananer. Visade en bild på hifikit och har även haft frågan uppe här om huruvida det går med bananer i denna, och fick svaret att det ska gå. Väl hemma visade det sig att nix, det går icke. Det handlar inte om att där sitter några plugga eller så, utan det har jag redan kollat. Nu till frågan: Det sitter ju som en nypa på bananerna på denna kabel, som utan vidare går att plocka bort. Fungerar det att jag kör utan bananer direkt in i skruvfästet på stärkaren och sedan kör bananer till terminalerna på högtalaren. Väl medveten om att det säkert är som att svära i kyrkan osv osv, men som tillfällig lösning, funkar det? Har inte råd att köpa ny stärkare för den sakens skull just nu då jag precis investerat i nya högtalare.
Fralle skrev:Tackar! Ja, exakt där har vi den. Hålen verkar för trånga ja. Det taräcker helt stopp om jag försöker skruva av helt, men kanske med lite våld?
RogerGustavsson skrev:Guru-kabeln är en universellt användbar kabel. ...
IngOehman skrev:Det FINNS förstärkare med polskruvar som inte är opluggbara. Kanske är din en sådan?
De är bara mycket sällsynta. Isåfall är det som redan någon skrivit i tråden att det går att ta bort kontakterna i ena änden och använda polskruvarna istället. Det är då bra att dra åt polskruvarna någon gång i månaden eller så.
Vh, iö
Fralle skrev:IngOehman skrev:Det FINNS förstärkare med polskruvar som inte är opluggbara. Kanske är din en sådan?
De är bara mycket sällsynta. Isåfall är det som redan någon skrivit i tråden att det går att ta bort kontakterna i ena änden och använda polskruvarna istället. Det är då bra att dra åt polskruvarna någon gång i månaden eller så.
Vh, iö
Jag misstänker att det är så, tyvärr. Förstärkaren kommer att bytas ut mot något bättre i sinom tid, men jag måste spara ihop lite pengar innan då jag nu precis investerat i högtalare. Får göra så som du skriver fram tills att jag har en annan förstärkare. Att döma av bilden, som ni ju kan se ovan; tycker ni det ser ut att sitta några pluggar där? För i mitt tycke ser det fanimej inte ut som det i alla fall.
dannybrascoe skrev:Citerade fel citat.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 38 gäster