Hurra, min 208:a är återfunnen!

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Jax
Slacktivist/Admin

Inläggav Jax » 2006-04-03 11:17

Det var undanställt på vinden.
- Militant slacker

OlA-68
Mr. Muzic

Inläggav OlA-68 » 2006-04-03 11:18

inpackad i sin tomkartong som du trodde var en tomkartong tills du lyfte på den :lol:
Tomkartongen = orginalemballaget
logiskt naturligt
används den inte så mår den bäst inpackad :)
jag får inte ut ngt av att vara bland dem som inte förstår mig

Användarvisningsbild
LarsR

Inläggav LarsR » 2006-04-03 12:03

På bordet? 8O
"So many songs we forgot to play....."
Det vi inte kan föreställa i vårt inre, kommer med största sannolikhet aldrig att bli verklighet utanför vårt huvudet heller.

Användarvisningsbild
Johan_Lindroos
Mr Cliffhanger

Inläggav Johan_Lindroos » 2006-04-03 12:59

OlA-68 skrev:inpackad i sin tomkartong som du trodde var en tomkartong tills du lyfte på den :lol:
Tomkartongen = orginalemballaget
logiskt naturligt
används den inte så mår den bäst inpackad :)

Där satt den!

Vi har en vinnare!

OlA-68!!!

Det var så här att jag skulle ta fram en djungelhatt som tillhör en kompis som heter Heidi. Hatten hade hon glömt på en fest jag hade för fem år sedan. Varför jag letade efter hatten berodde på att Heidi nu hade bjudit till kalas i helgen som gick och jag skulle bara kolla upp att den låg kvar där jag trodde. Hatten ligger högst uppe på några kartonger i klädkammaren.

Verkar det konstigt?

notera: "kartonger"...

Jag fortsätter:

Hatten låg alltså på en kartong som det står NAD 208 på. Oj, vad tung kartongen var, märkte jag då jag petade till den! Heureka! Jag hade återfunnit min borttappade 208:a!

Jag har tydligen alltså varit så ordentlig att jag har omsorgfullt packat ner förstärkaren i dess för ändamålet avpassade kartong. Så noggrant alltså att den försvann! Ni som känner mig vet ju att detta med ordning och reda inte är min starkaste sida precis. Det vär väl antagligen därför som jag själv blev så paff när jag hittade den i sin låda. Så ordentligt av mig, kan man tänka sig! Ja, det vill säga helt otänkbart alltså...

Jag måste ju ge dig en present Ola, för att du har huvudet på skaft!

Skicka mig din adress på PM så har jag valt ut några grejor som du ska få.

Och tack för alla roliga förslag på var 208:an har kunnat husera. Kaknästornet, flaggstängen, på vinden, hos Hifi & Musik, grå yllebyxorna, etc., etc... :lol: :lol:

Hälsningar Johan
Ordförande i Ljudtekniska Sällskapet sedan 17:e april 2025

Kaffekoppen
Inaktiverad

Inläggav Kaffekoppen » 2006-04-03 13:09

Imponerande av dig Johan! Själv har jag inte en enda orginal kartong kvar....

Användarvisningsbild
NNord
Användare

Inläggav NNord » 2006-04-03 18:21

Och jag är ett riktigt original själv :)
NN

Användarvisningsbild
tvett

Inläggav tvett » 2006-04-03 18:58

I ett köksskåp?
/J

Cygnus resurectum

Användarvisningsbild
xeizo

Inläggav xeizo » 2006-04-03 19:41

Ett original som bor i ett köksskåp? 8O

Nä, så konstig tror inte ens jag att NNord är :wink:

Användarvisningsbild
Svante
Audiot!

Inläggav Svante » 2006-04-03 21:13

Ja, jag som precis hade tänkt be Johan ta sitt ansvar och terminera den här tråden, men så hade Ola redan fixat det. Tur det, för jag tror inte Johan hade tänkt göra det... :lol:

Tack och lov för ett gott slut.
Så länge har jag längat efter att loudness war skulle vara över. Nu börjar jag tro att vi faktiskt är där. Kruxet är att vi förlorade.

Användarvisningsbild
MP_inaktiv

Inläggav MP_inaktiv » 2006-04-03 21:53

Jag tror att Ola har fått inside information. 8O
Ha ett fint liv.
Våga stå för något, hyckla aldrig !

Användarvisningsbild
Mr_Ekan

Inläggav Mr_Ekan » 2006-04-03 22:23

Vilket missbruk av sann ingenjörskonst! 8O
11010000

Användarvisningsbild
IngOehman

Inläggav IngOehman » 2006-04-04 02:50

Hur var partajet, Johan?

Jag fick ju tacka nej till Heidi :( , eftersom jag redan tackat jag till "LTS-nästandalarna"'s 78-varvspartaj hos Ludvid deLaval.

(Det var mycket trevligt, och man undrar vad det kan komma sig att nästan varenda 78-varvare innehåller bra musik, när inte en modern CD plockan på slump hos fonogramhandlaren gör det...)

Vh, iö

- - - - -

Grattis till återhittandet förresten!
Fd psykoakustikforskare & ordf LTS. Nu akustiker m specialiteten
studiokontrollrum, hemmabiosar & musiklyssnrum. Även Ch. R&D
åt Carlsson och Guru, konsult åt andra + hobbyhögtalartillv (Ino).

Användarvisningsbild
MP_inaktiv

Inläggav MP_inaktiv » 2006-04-04 12:40

Är det någon som har lust att tappa bort något hos mig ? 8)
Ha ett fint liv.

Nefilim
Sura gubben

Inläggav Nefilim » 2006-04-04 13:15

Trodde denna tråd var färdig nu när 208:an var återfunnen? Eller den kanske kommit bort igen?
Men det går ju att fortsätta med denna tråden i evighet, eftersom det tycks vara ett kärt ämne!
Händer det ännu en gång, får nog en fjärrskådare anlitas! :lol:
Mitt minne är blott ett minne numera.

Användarvisningsbild
DrMabuse

Inläggav DrMabuse » 2006-04-04 15:58

Det var mycket trevligt, och man undrar vad det kan komma sig att nästan varenda 78-varvare innehåller bra musik, när inte en modern CD plockan på slump hos fonogramhandlaren gör det...)

Medhålles.

Jag tror att det är så att i den alltmer kommersialiserade underhållningsindustrin produceras så mycket ren smörja så att det högkvalitativa musikaliska uttrycket helt försvinner i mängden. Jag vill sätta gränslinjen någonstans i mitten på sextiotalet. Där började det gå riktigt fel.

Man kan också anlägga en dimension av inspelningsteknik på fenoment musikdynga. En stenkaka är direktgraverad. Ett avtryck av stundens ingivelse hos musikerna. Alla musiker var på plats just där det hände, just då och ingentig annat. Inte en produkt av klåfingriga tekniker och producenter. När vaxet kallnade gällde det att få till något bra inom loppet av några minuter. Av flera omtagningar valdes sedan ut det för utgivning som ansågs vara bäst. Detta till stor glädje för efterkommande generationer eftersom alternativtagnigarna ofta har utgivits långt senare.

OlA-68
Mr. Muzic

Inläggav OlA-68 » 2006-04-05 08:06

MP skrev:Jag tror att Ola har fått inside information. 8O

konspirationsteoretiker existerar alltid pga missunsamhet .när det självklara lyser som en ledstjärna för dem skall de utropa sig själva som bättre vetande och ta brilliansen av tanken som upplyst dem

OlA-68
Mr. Muzic

Inläggav OlA-68 » 2006-04-05 08:20

Nefilim skrev:Trodde denna tråd var färdig nu när 208:an var återfunnen? Eller den kanske kommit bort igen?
Men det går ju att fortsätta med denna tråden i evighet, eftersom det tycks vara ett kärt ämne!
Händer det ännu en gång, får nog en fjärrskådare anlitas! :lol:

du är en klippa vi startar en tråd som heter finn min hifi dit alla kan leta sig,
vi ger förslag på var de kan leta ...

låter mer som en hifirådgivningstråd ...
men nej !!!
om ni inte finner ngt i ert hem(skall vara inköpt och med visshet förvarat någorstädes) anmäl in det till tråden och få förslag på var det befinner sig rätt förslag/tips belönas med en hifi-finnarmedalj :lol:
alternativt en bra utbytestransformator

Användarvisningsbild
MP_inaktiv

Inläggav MP_inaktiv » 2006-04-05 10:43

OlA-68 skrev:
MP skrev:Jag tror att Ola har fått inside information. 8O

konspirationsteoretiker existerar alltid pga missunsamhet .när det självklara lyser som en ledstjärna för dem skall de utropa sig själva som bättre vetande och ta brilliansen av tanken som upplyst dem

Hoppas du inte missade min självironi :wink:
Ha ett fint liv.

Användarvisningsbild
matså
Inaktiverad

Inläggav matså » 2006-04-05 10:53

tror knappas tråden hade blivit lika lång om det gällde andra märken än Nad 208. Möjligtvis då några billiga Denon maskiner, Sentec, 668 eftersom dom också är väldigt heliga för vissa här.
Nu med Monitor Audio RX6, Yamaha 673. Ber om ursäkt för att min IQ är över den normala!

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör

Inläggav Nattlorden » 2006-04-05 11:13

mats skrev:tror knappas tråden hade blivit lika lång om det gällde andra märken än Nad 208. Möjligtvis då några billiga Denon maskiner, Sentec, 668 eftersom dom också är väldigt heliga för vissa här.

...och du är lika avundsjuk som alltid... :lol:
Konceptartist Serenia på Spotify/ Youtube etc.
Rester o.dyl. som Nattlorden

Användarvisningsbild
matså
Inaktiverad

Inläggav matså » 2006-04-05 13:43

Nattlorden skrev:
mats skrev:tror knappas tråden hade blivit lika lång om det gällde andra märken än Nad 208. Möjligtvis då några billiga Denon maskiner, Sentec, 668 eftersom dom också är väldigt heliga för vissa här.

...och du är lika avundsjuk som alltid... :lol:

Nej knappast. Inga dåliga saker men vi kan konstatera att det inte skulle bli lika långa trådar som med di helige stuffen.
Nu med Monitor Audio RX6, Yamaha 673. Ber om ursäkt för att min IQ är över den normala!

Användarvisningsbild
Rydberg
Rörlig

Inläggav Rydberg » 2006-04-05 13:50

Mats, har du fastnat i vinkelvolten eller? 8O
Class only looks like arrogance from below.

Användarvisningsbild
Johan_Lindroos
Mr Cliffhanger

Inläggav Johan_Lindroos » 2006-04-05 14:11

Mats, du ska hålla dig undan min egen tråd med ditt tröttsamma religiösa O.T.-skitsnack!
Ordförande i Ljudtekniska Sällskapet sedan 17:e april 2025

Kaffekoppen
Inaktiverad

Inläggav Kaffekoppen » 2006-04-05 15:47

Semesterdags?

Användarvisningsbild
MP_inaktiv

Inläggav MP_inaktiv » 2006-04-05 16:54

Gulag 20 år 8)
Ha ett fint liv.

Användarvisningsbild
besan

Inläggav besan » 2006-04-06 00:51

Knoppen....

Så den 208:an jag lånade är bara att behålla ???

btw... hälsa grannen

//jonas
Om det inte var meningen att man skulle äta djur, varför är dom då gjorda av kött ??

OlA-68
Mr. Muzic

Inläggav OlA-68 » 2006-04-06 07:36

besan skrev:Knoppen....

Så den 208:an jag lånade är bara att behålla ???

btw... hälsa grannen

//jonas

nej det e den du skall skicka till mig :lol:

Användarvisningsbild
matså
Inaktiverad

Inläggav matså » 2006-04-06 07:42

Johan_Lindroos skrev:Mats, du ska hålla dig undan min egen tråd med ditt tröttsamma religiösa O.T.-skitsnack!

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: ni får snacka om den heliga apparaten hur mycket ni vill. Skall inte störa mer. Fortsätt tillbe :lol: :lol:

OlA-68
Mr. Muzic

Inläggav OlA-68 » 2006-04-06 12:52

mats skrev:
Johan_Lindroos skrev:Mats, du ska hålla dig undan min egen tråd med ditt tröttsamma religiösa O.T.-skitsnack!

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: ni får snacka om den heliga apparaten hur mycket ni vill. Skall inte störa mer. Fortsätt tillbe :lol: :lol:

sluta för h....e nu mats starta en egen tråd vi lovar att vi inte ska gå in på den och då kan du ju få skriva precis vaf.... du vill och dessutom vara oemotsagd se bara till så du håller dig till forumreglerna, ingen religion ingen politik och inga personliga påhopp.
nu litar jag på att du kan hålla dig till dessa regler eftersom jag inte kommer att klampa in och läsa :evil:

Användarvisningsbild
matså
Inaktiverad

Inläggav matså » 2006-04-06 14:06

OlA-68 skrev:
mats skrev:

sluta för h....e nu mats starta en egen tråd vi lovar att vi inte ska gå in på den och då kan du ju få skriva precis vaf.... du vill och dessutom vara oemotsagd se bara till så du håller dig till forumreglerna, ingen religion ingen politik och inga personliga påhopp.
nu litar jag på att du kan hålla dig till dessa regler eftersom jag inte kommer att klampa in och läsa :evil:[/quote

skriv det till intresseklubben. Och varför skulle jag starta trådar som folk förstör precis som jag gjorde här. Skillnaden är när Johan rättmättig blir förbannad så händer det något (som du tex reagerade) men när jag gjorde trådar så var det helt ok att skriva ot. Men så är det så fort de sk stora gör sina trådar så är folket noga med att inte skriva för mycket ot. Men nu tillhör inte jag de sk heliga stora och då var det frittfram att förstöra trådar för mig. Ingen reagerade.

Nej du behöver inte vara orolig. Har annat att tänka på just nu än att tramsa mig och skriva seriösa trådar, kommer kanske i framtiden( om sex månader).

Fast det var ju bra att du hittade din Nad, Johan. Fast man kan ju undra hur man kan göra av med en så stor apparat. :?

FöregåendeNästa

Återgå till Generellt om hifi