I Jormas anläggning är jag ganska säker på att jag själv hade hört skillnad mellan kablarna. Man blir ju lite nyfiken på vad han hittat för slutsteg nu som han tycker är bättre än dom dom han nu har.

Moderator: Redaktörer
silvervarg skrev:Liksom flera andra väntar jag på tråden där du testar kablarna i en modest prissatt anläggning.
Affald skrev:Som Hetsporren tid. nämde i tråden beträffande Mille anläggningen har Jorma knappast köpt sina egna kablar till brutto riktpris inkl.moms, tvivlar starkt på att resten av tillbehören kostat riktpris heller för den delen![]()
Det betyder att Morello måste bygga likvärt el. bättre ljud för 20% istället för tidigare 10% av Milleprojeket
//JB
Affald skrev:rehnrics,
isåfall skall Morello bygga en anläggning som spelar skjortan av Jormas för 1 mille! el. 100% om man nu vill räkna i den formen
Vad jag menar är att när man shoppar loss extrema prylar i extrema buntar pengar betalar man INTE list pris. Iallafall inte jag!
Men givetvis är det lättast att jämnföra rätt av med fiktiva listpriser men det blir föga nära sanning i kronor![]()
Om nu någon, vem som helst bygger helt själv (privat) för 100,000K kan man nog få en rättvis kombo mot en köpe anläggning på 1,000,000:- med alla kostnader inkl. arbets timmar, matrial, reklam, emballage ect... där har du en bra kalkyl, eller?
Så då är frågan, skall Morello bygga själv el. plocka russina ur kakan med redan producerade apparater
//JB
Harryup skrev:Nog måste du väl kunna pressa ur dig ett första intryck iaf?
Hetsporren skrev:Nåväl, ännu har jag inte ens hunnit koppla in No.1 i min anläggning...
rhenrics skrev:men för i h-v....hur kan man pröjsa en miljon för en hemmamusikanläggning??
För 50% av pengarna kan man säkert hitta nåt som är ljudmässigt lika, dvs att det inte längre går att finna hörbara skillnader[...]
Användare som besöker denna kategori: Sunde och 34 gäster