bästa ljudet i stan

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
subjektivisten
Semesterfirare

Inläggav subjektivisten » 2006-10-14 15:34

Flint skrev:
subjektivisten skrev:Jorma sårad? Han är första klassens lurendrejare

Åtalbart. Rent förtal. Du förnekar dig inte. :)

Han borde vara åtalbar eftersom har lurar kunder!
Inget förtal tills han kan bevisa att sina svindyra strömkablar förbättrar ljudet, något som vilken dåre som helst förstår dom INTE gör.
Ino i32s*(med ES filter), pY-4, cr80s, Nad 208, Rotel 1090, Pioneer 668, Denon 2106.

Användarvisningsbild
Flint
Rör om i grytan!

Inläggav Flint » 2006-10-14 15:40

subjektivisten skrev: något som vilken dåre som helst förstår dom INTE gör.

Du förstår alltså inte?

Kaffekoppen
Inaktiverad

Inläggav Kaffekoppen » 2006-10-14 15:40

Flint skrev:
Kaffekoppen skrev:Ta det bara lugnt så du inte får hjärtproblem av upphetsningen.

Ingen fara, det skulle kräva mentalt motstånd. Men tack för omtanken. :wink:
Den var ärligt menad. Du kan behöva tänka på det. Hoppas din fysiska hälsa är bättre än den mentala.

Användarvisningsbild
Flint
Rör om i grytan!

Inläggav Flint » 2006-10-14 15:42

Jodå.

Användarvisningsbild
subjektivisten
Semesterfirare

Inläggav subjektivisten » 2006-10-14 16:08

Flint skrev:
subjektivisten skrev: något som vilken dåre som helst förstår dom INTE gör.

Du förstår alltså inte?

Du är ett skämt, ja det förstår jag. http://sv.wikipedia.org/wiki/Internettroll
Ino i32s*(med ES filter), pY-4, cr80s, Nad 208, Rotel 1090, Pioneer 668, Denon 2106.

Användarvisningsbild
Flint
Rör om i grytan!

Inläggav Flint » 2006-10-14 16:19

subjektivisten skrev:Du är ett skämt, ja det förstår jag. http://sv.wikipedia.org/wiki/Internettroll

Njae, jag är en liten elektron som gärna går mina egna strömmar.
Det retar ibland huvudströmmen.

Kaffekoppen
Inaktiverad

Inläggav Kaffekoppen » 2006-10-14 16:22

Det som retar mig är att du tycker det är kul att vara elak.

Som förevändning har du en mission i att vara väckelsepräst.

Användarvisningsbild
Flint
Rör om i grytan!

Inläggav Flint » 2006-10-14 16:36

Kaffekoppen skrev:Det som retar mig är att du tycker det är kul att vara elak. Som förevändning har du en mission i att vara väckelsepräst.

Du är bara inte van vid att bli motsagd. Det går över.

Präst, ja varför inte. Jag har kanske valt fel profession.
Mer ideologi än vetenskap, passar mig fint som ormoljare.

Kaffekoppen
Inaktiverad

Inläggav Kaffekoppen » 2006-10-14 16:41

Sakliga argument tycker jag om. Elakheter tycker jag inte om.

Personliga påhopp och sarkasm gjorda under diverse förespeglingar om ett gott syfte är inte detsamma som att bemöta argument.

Edit: Jag förstår fortfarande inte folks behov av att klassificera sig själv och andra i grupperingar. Gör det livet enklare?

I vilken gruppering skall jag placeras och på vilka grunder? Kom med argument som sakligt belyser logiken med klassificeringen.

Hur grupperar du dig själv? Vilka fler ingår i den grupperingen och varför gör dom det?

Användarvisningsbild
Flint
Rör om i grytan!

Inläggav Flint » 2006-10-14 16:47

Kaffekoppen skrev:Sakliga argument tycker jag om. Elakheter tycker jag inte om. Personliga påhopp och sarkasm gjorda under diverse förespeglingar om ett gott syfte är inte detsamma som att bemöta argument.

Mina argument är alltid sakliga, även de som du uppfattar som elaka. Elaka förresten, ordet låter barnsligt. Som stygg ungefär. Har du småbarn omkring dig?

Användarvisningsbild
Bamsefar

Inläggav Bamsefar » 2006-10-14 16:54

Flint skrev:Mina argument är alltid sakliga

Vilka argument ? Jag ser bara en massa ordbajseri med taskiga ord.

Användarvisningsbild
Flint
Rör om i grytan!

Inläggav Flint » 2006-10-14 16:55

Bamsefar skrev:
Flint skrev:Mina argument är alltid sakliga

Vilka argument ? Jag ser bara en massa ordbajseri med taskiga ord.

Du kan ha rätt. Det kan inte helt uteslutas.

Användarvisningsbild
distad

Inläggav distad » 2006-10-14 17:00

Jag tycker de senaste inläggen från min nyvunna fan-klubb har väldigt lite med trådämnet att göra. De är i rad dessutom.

Det är ju ett känt effektivt sätt att ta bort fokus från att man själv agerat som ett svin mot någon. Tycker att någon hyffsat morgonvaken moderator borde agera snart. Det är ju kul att deras främsta sysselsättning är att sitta hemma och häckla såväl faktiskt som enskillda medlemmar, slänga skit på folks yrkesstolthet och dessutom vara finurliga nog att gemansamt häckla den som tycker de borde skärpa sig.

Får de här tre personerna fortsätta så här kommer de ju snart diktera varenda tråd - vilket tycks vara deras mål.

Trist eftersom man åtminstone ser Flint glimta till i tekniktrådarna och uppenbarliggen kan bidra med annat än häcklande. De andra har nog inte konstruktivt bidragit nån gång.

Flint, det här är sista inlägget jag kommenterar något du skriver. Jag hoppas du kan ge mig samma respekt. Mitt privatmeddelande till dig, som du tyckte jag hellre skulle skriva öppet var helt enkelt att du gjort mig ledsen och sårad. Det är väl en poäng för dig att alla får veta att du lyckats med det så nu här har du.

Du är bara för mycket KAFFEKOPPEN. Nu helt plötsligt är det synd om dig:o SAMTIDIGT om du sitter och tycker synd om sig själv pga av häcklande som du kallar det, så sitter du skriver "de andra har nog inte konstruktivt bidragit nån gång" Vad är det då?? om inte elakt! Du är en kappvändare i mina ögon som smörjer som fanken för en del samtidigt som du kan vara otrevlig mot andra som inte är med i "gänget" här på Faktiskt.se.

Ps. Jag är en jävligt snäll person i grunden, men när någon pissar på mig då pissar jag tillbaka.

Mvh Per

Kaffekoppen
Inaktiverad

Inläggav Kaffekoppen » 2006-10-14 17:01

Du pissar snett. Det kommer rätt mycket på dina byxor.

Jag vet faktiskt inte vilket gäng du pratar om. Vem smörar jag för? Ge konkreta exempel eller gå och torka byxorna.

Användarvisningsbild
IngOehman

Inläggav IngOehman » 2006-10-14 17:32

Nu skall jag ta mig tusan smöra lite: 8)

1. Kaffekoppen gjorde ett excellent inlägg en bit upp (8 av hans inlägg tillbaka eller nå't, det första på sidan 5 helt enkelt)!
Hoppas han även såg Flints omedelbara och positiva respons på det. :P

2. Flint är en himla vettig och kompetent snubbe (har jag äntligen förstått) som dock bör upplysas om att Kaffekoppen inte riktigt är hajj på hur han skall bemöta dig ännu, Flint. Därför tar han dina inlägg rätt hårt när du är vasseggad. Han uppfattar dig som elak, fast du bara är bufflig och kantig.

3. Bamsefar har däremot fattat precis hur man skall göra när man svarar dig - Tala sanning och inte svepa in det man vill säga i något förskönande.

Att jämföra det sätt som Kaffekoppen och Jorma har behandlas förefaller oerhört märkligt, med tanke på att Jorma har haft alla chanser att besvara de till att börja med vänliga frågor han fått*, men har själv valt att inte göra det (vlket han självklart har rätt att göra).
Kaffekoppen däremot har ju inte blivit ställd några frågor utan har ju bara blivit utsatt för direkta ovänligheter.

Jag försvarar gärna alla som är utsatta för elakhet, men den som häver ur sig att någon annan har alkoholproblem(!) bör vara beredd att ta konsekvenserna.
Bortsett ifrån detta är ju Jorma en gammal motorcyklist, och därför automatiskt en bra snubbe! :wink: Att ha framgång är honom självklart väl unt dessutom. Missunssamhet skall man ju inte ägna sig åt.

Vh, iö

- - - - -

*Sagt under förutsättningar att jag inte missat något väsentligt i de debatter som varit.
Senast redigerad av IngOehman 2006-10-14 17:49, redigerad totalt 1 gång.
Fd psykoakustikforskare & ordf LTS. Nu akustiker m specialiteten
studiokontrollrum, hemmabiosar & musiklyssnrum. Även Ch. R&D
åt Carlsson och Guru, konsult åt andra + hobbyhögtalartillv (Ino).

Användarvisningsbild
Flint
Rör om i grytan!

Inläggav Flint » 2006-10-14 17:43

Det skall sägas till Kaffekoppens försvar att jag inte har läst direkta okvädesord från hans tangentbord om Jorma som person. Men jag uppfattar honom stå på den påhejande sidan när så sker.

Förövrigt innefattar tesen om professionalism även Jorma.
Han bör också ta kritik utan att krevera.
Men så var det värderingen vad som är saklig kritik?

/

Kaffekoppen
Inaktiverad

Inläggav Kaffekoppen » 2006-10-14 17:55

Jag skiter lite i hur kompetent man är. Jag är mer intresserad av hur man bemöter människor.

En kompetent kille (som jag också märkt att Flint är) är lika jävla rutten som en fullkommlig idiot om han är svinaktig!

Det som såväl Flint och svansen ägnt sig åt sista dagarna är ju att påstå att jag sagt/gjort något jag aldrig gjort för att sedan be mig kommentera varför jag agerat/sagt/tyckt det. Hur bemöter man det med tystnad? Det blir ju en sanning om man inte svarar....

Allt under förespeglingen om att de agerar i det godas tecken.

Botten är ju när Jorma dras in som exempel - en person jag inte vet något mer om än att han tjänar pengar på att sälja prylar till ett pris jag inte skulle ha råd med. Eftersom ANDRA varit häcklande mot honom skall jag ha nån sorts förståelse för att jag HÄCKLAS.

Nej, Ingvar, du må ha vilken som helst kärlek till Flints kunskap. Det förändrar inte det faktum att han beter sig som ett svin i sin strävan att få uppmärksamhet.
Senast redigerad av Kaffekoppen 2006-10-14 18:01, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild
Flint
Rör om i grytan!

Inläggav Flint » 2006-10-14 17:59

Kaffekoppen
Var konsekvent. Kalla mig gärna Flink, men gör det i så fall genom hela inlägget.

Kaffekoppen
Inaktiverad

Inläggav Kaffekoppen » 2006-10-14 18:00

Flint skrev:Det skall sägas till Kaffekoppens försvar att jag inte har läst direkta okvädesord från hans tangentbord om Jorma som person. Men jag uppfattar honom stå på den påhejande sidan när så sker.
/
Du har ruskigt dålig läsförtsåelse! Jag har aldrig sagt ett ont ord om honom som du påpekar. Och jag har inte ett skit att stå till svars för varken mot dig eller någon annan i den frågan. Jag skulle själv inte köpa hans prylar, men jag tycker inte att man skall förnedra någon person någonsin.

Kaffekoppen
Inaktiverad

Inläggav Kaffekoppen » 2006-10-14 18:03

Flint skrev:Kaffekoppen
Var konsekvent. Kalla mig gärna Flink, men gör det i så fall genom hela inlägget.
Du påvisar lysande läsförståelse när du vill. Selektiv läsförståelse? Jag ändrar med fetstil så du lätt kan se att det skett.
Senast redigerad av Kaffekoppen 2006-10-14 18:10, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild
Flint
Rör om i grytan!

Inläggav Flint » 2006-10-14 18:08

Kanske, förmodligen. Du då?

Användarvisningsbild
Flint
Rör om i grytan!

Inläggav Flint » 2006-10-14 18:13

IngOehman
Tack för crediten. 8)

Kaffekoppen
Inaktiverad

Inläggav Kaffekoppen » 2006-10-14 18:15

Jag känner mig relativt trygg i att jag kan värdera sakliga argument från svinaktiga påhopp lagda enkom för att såra, göra illa och få uppmärksamhet.

Jag hade hellre haft en diskussion med dig om hur du ev kunde hjälpa mig få ordning på mitt elektroniska delningsfilter (där har du ruskigt mer kompetens än jag) än besvara skitsnack och elakheter. Tyvärr verkar det senare vara mer givande för dig :(

Användarvisningsbild
Flint
Rör om i grytan!

Inläggav Flint » 2006-10-14 18:19

Kaffekoppen skrev:Jag hade hellre haft en diskussion med dig om hur du ev kunde hjälpa mig få ordning på mitt elektroniska delningsfilter jag försöker få till (där har du ruskigt mer kompetens än jag) än besvara skitsnack och elakheter. Tyvärr verkar det senare vara mer givande för dig :(

Inte alls (gäller sista meningen). Jag hjälper dig gärna i den mån jag kan. Du har bara inte frågat. Jag är inte tankeläsare. Där har jag tydliga lässvårigheter. Medges.

Användarvisningsbild
Flint
Rör om i grytan!

Inläggav Flint » 2006-10-14 18:28

Å du, Kaffekoppen.

Vi verkar ha bra tittarsiffror. :D

Kaffekoppen
Inaktiverad

Inläggav Kaffekoppen » 2006-10-14 18:28

Bra det. Första meningen alltså.

Tror du har förståelse för att jag inte frågat dig än. Det kanske kommer.

Användarvisningsbild
Flint
Rör om i grytan!

Inläggav Flint » 2006-10-14 18:30

Kaffekoppen skrev:Tror du har förståelse för att jag inte frågat dig än.

Nej.

Kaffekoppen
Inaktiverad

Inläggav Kaffekoppen » 2006-10-14 18:31

Flint skrev:Å du, Kaffekoppen.

Jag hoppas de läser allt och inte bara vissa inlägg så de får en felaktig bild.

Användarvisningsbild
Flint
Rör om i grytan!

Inläggav Flint » 2006-10-14 18:31

Kaffekoppen skrev:
Flint skrev:Å du, Kaffekoppen.

Jag hoppas de läser allt och inte bara vissa inlägg så de får en felaktig bild.

Kan den bli mycket värre?

pingvinlakrits

Inläggav pingvinlakrits » 2006-10-14 18:34

Jag pendlar mellan hopp och förtvivlan över mänsklighetens fromma får(skallar) iallafall.

Flint: min sambo tippar på att du är ensamstående och bitter. :wink:
Inaktiv

FöregåendeNästa

Återgå till Generellt om hifi