Nu skall jag ta mig tusan smöra lite:
1.
Kaffekoppen gjorde ett excellent inlägg en bit upp (8 av hans inlägg tillbaka eller nå't, det första på sidan 5 helt enkelt)!
Hoppas han även såg Flints omedelbara och positiva respons på det.
2.
Flint är en himla vettig och kompetent snubbe (har jag äntligen förstått) som dock bör upplysas om att Kaffekoppen inte riktigt är hajj på hur han skall bemöta dig ännu, Flint. Därför tar han dina inlägg rätt hårt när du är vasseggad. Han uppfattar dig som elak, fast du bara är bufflig och kantig.
3.
Bamsefar har däremot fattat precis hur man skall göra när man svarar dig - Tala sanning och inte svepa in det man vill säga i något förskönande.
Att jämföra det sätt som Kaffekoppen och Jorma har behandlas förefaller oerhört märkligt, med tanke på att Jorma har haft alla chanser att besvara de till att börja med vänliga frågor han fått*, men har själv valt att inte göra det (vlket han självklart har rätt att göra).
Kaffekoppen däremot har ju inte blivit ställd några frågor utan har ju bara blivit utsatt för direkta ovänligheter.
Jag försvarar gärna
alla som är utsatta för elakhet, men den som häver ur sig att någon annan har alkoholproblem(!) bör vara beredd att ta konsekvenserna.
Bortsett ifrån detta är ju Jorma en gammal motorcyklist, och därför automatiskt en bra snubbe!

Att ha framgång är honom självklart väl unt dessutom. Missunssamhet skall man ju inte ägna sig åt.
Vh, iö
- - - - -
*Sagt under förutsättningar att jag inte missat något väsentligt i de debatter som varit.
Fd psykoakustikforskare & ordf LTS. Nu akustiker m specialiteten
studiokontrollrum, hemmabiosar & musiklyssnrum. Även Ch. R&D
åt Carlsson och Guru, konsult åt andra + hobbyhögtalartillv (Ino).