LTS forum skall avvecklas. Inom kort kommer inte nya inlägg kunna läggas.paa skrev:Nån som vet vad som hänt med LTS forum?
Moderator: Redaktörer
LTS forum skall avvecklas. Inom kort kommer inte nya inlägg kunna läggas.paa skrev:Nån som vet vad som hänt med LTS forum?
Tack! Det är skönt att veta att det finns kunniga och intresserade medlemmar i perferin som har förtroende.Svante skrev:MP skrev:Grattis till ordförandeskapet Kaffekopp![]()
Instämmer, jag tror det blir jättebra!
Om man lyfter över frågan till ditt eget område: Skulle 20 personer från gatan kunna höra vad det är för fel på en motor eller måste man vara tränad? Är det bara att lyssna eller måste man provocera motorn på ett visst sätt för att kunna tar reda på vad som är felet? Måste man ha hört felet förr? Måste man vet hur en motor fungerar? Inte vet jag, men jag har mina misstankar. Jag litar nog mer på min bilmekaniker än på en psykoakustiker i just detta fall. Gäller det högtalare blir det nog tvärt om.
Påhopp ? Idiotförklarar folk ??
Ingalunda
Hur kan du få det till det ??
meanmachine skrev:Tvett nu fattar jag inget på två trådar du gjort inlägg i har du druckit
Kaffekoppen skrev:LTS forum skall avvecklas. Inom kort kommer inte nya inlägg kunna läggas.paa skrev:Nån som vet vad som hänt med LTS forum?
meanmachine skrev:Du missar poängen men tar den igen snart.
Sen är det tråkigt när man tillägger F/E teste varje gång.
Du måste nog sätta dig inte i hur det fungerar.
meanmachine skrev:Som en muslim som ifrågarsätter mohammeds auktoritet blir hänvisad...Ja du har nog inte förstått koranen och behöver sätta dig in i den bättre
meanmachine skrev:Skall man företräda vetenskap skall man vara väldigt ofärgad och väldigt ödmjuk eftersom vetenskap är en variabel som hela tiden ändar sig. Det som är sanning idag är lögn imorgon. Man får som företrädare av vetenskap inte lägga in personliga åsikter vilket görs här nu och då.
Detta kommer att såra människor.
meanmachine skrev:Om man ger sig på människor skall man inte göra detta ivetenskapens namn för då hettar jag till. Religion ,vetenskap och politik är det som mest av allt sårar människor.
meanmachine skrev:...utan hakar upp sig på när jag säger ifrån och poängterar hur lite vetenskapen ibland har att stå på.
meanmachine skrev:Det där var ju iofs rätt fyndigt skrivet![]()
Kaffekoppen skrev:Beslut av årsmötet. Det kanske återuppstår som föreningsinternt forum framöver, men om detta vet jag idag intet.
Det fanns inte intresse av att driva det forumet vidare och då är det bättre att avveckla det.
Men det är ju du som frågar om F/E-lyssning! Blir du förvånad när jag tycker att du skall försöka förstå hur F/E-metodiken är upplagd innan du kritiserar den?meanmachine skrev:Sen är det tråkigt när man tillägger F/E teste varje gång.
Du måste nog sätta dig inte i hur det fungerar.
Kan du ge exempel på detta? I modern naturvetenskap talar man väldigt litet om "sanning" och "lögn" - möjligtvis i matematik och logik.vetenskap är en variabel som hela tiden ändar sig. Det som är sanning idag är lögn imorgon.
Om man kritiserar vetenskap så måste man göra det med vetenskapliga argument. Man kan inte komma och säga "Ni har fel för att jag tycker det" utan att förvänta sig mothugg.Här säger en kille att han går ifrån forumet för att han är less på hur man behandlar en del och ingen märker nått utan hakar upp sig på när jag säger ifrån och poängterar hur lite vetenskapen ibland har att stå på.
Det lovar jag att det kommer ske under första halvan av verksamhetsåret.paa skrev:Kaffekoppen skrev:Beslut av årsmötet. Det kanske återuppstår som föreningsinternt forum framöver, men om detta vet jag idag intet.
Det fanns inte intresse av att driva det forumet vidare och då är det bättre att avveckla det.
Hoppas hemsidan vaknar till liv i stället, för man kan ju lika gärna annonsera möten och happenings där som på forumet.
Det lovar jag att det kommer ske under första halvan av verksamhetsåret.paa skrev:Kaffekoppen skrev:Beslut av årsmötet. Det kanske återuppstår som föreningsinternt forum framöver, men om detta vet jag idag intet.
Hoppas hemsidan vaknar till liv i stället, för man kan ju lika gärna annonsera möten och happenings där som på forumet.
Tack! Det är därför det sällan framställs av föreningen som om allt är sant, vi försöker bara använda metoder som kommer så nära "sanningen" vi ser möjligt och har resurser till. Sen försöker vi ha kul tillsammans ocksåmeanmachine skrev:LTS är en oberoende organisation vilket ger dem andra förutsättnignar och de gör ett bra jobb tycker jag.
Sen är det vetenskapen som skall förklara sig inte de troende. Så är det alltid. Tar man ordet sanning i sin mun så axlar man oket av förklaring och inte tvärt om. PUNKT.
meanmachine skrev:Vetenskapliga fakta ändar hela tiden ingen konstigt med detta. Evolutionen är ett exelmepl och eftersom du är så fyndig tar jag ett fyndigt exempel. För 100-år sedan var man vetenskapligt övertygad om att Svarta var mellanformen mellan apor och människor men ingen håller väl med om detta idag skulle jag tro. Men det är en bissar historisk sak idag ett mörkt kapittel i vetenskaplig historia men det som gick ut hårt då fick skämmes![]()
meanmachine skrev:Sen räknas väl STEOPHILE in som Tekinkens Värld in som Elleinterjör ellerhur även om det var väldigt roligt att dra den liknelsen.
meanmachine skrev:Sen är det vetenskapen som skall förklara sig inte de troende. Så är det alltid. Tar man ordet sanning i sin mun så axlar man oket av förklaring och inte tvärt om. PUNKT.
meanmachine skrev:Sen är det vetenskapen som skall förklara sig inte de troende. Så är det alltid. Tar man ordet sanning i sin mun så axlar man oket av förklaring och inte tvärt om. PUNKT.
Sant. Helt fel. Men det är ingen diskussion, utan var en fråga som hamnade lite fel kanske. Den är besvarad och frågan avklarad. Åter till ämnetlasselite skrev:Sen är det lite kul med diskussionen ang LTS forum, i en tråd som heter "Bluff eller sanning"... Tycker väl att det förtjänar en egen tråd.
meanmachine skrev:Sen är det vetenskapen som skall förklara sig inte de troende. Så är det alltid. Tar man ordet sanning i sin mun så axlar man oket av förklaring och inte tvärt om.
Ditt exempel har aldrig varit vetenskapliga fakta. Vad får dig att säga så? Bara för att någon säger att något är vetenskap är det inte det - Lysenko var inte vetenskapsman hur gärna han och Stalin än ville det. Huruvida något är vetenskap avgörs genom att granska metodik, relevans i frågeställningar, hur reslutat redovisas, återupprepbarhet, falsifieringsmöjligheter, och liknande faktorer. Allt detta sammantaget ger då argument för att man eventuellt kan kalla ett tillvägagångssätt för vetenskapligt.meanmachine skrev:Vetenskapliga fakta ändar hela tiden ingen konstigt med detta. Evolutionen är ett exelmepl och eftersom du är så fyndig tar jag ett fyndigt exempel. För 100-år sedan var man vetenskapligt övertygad om att Svarta var mellanformen mellan apor och människor men ingen håller väl med om detta idag skulle jag tro. Men det är en bissar historisk sak idag ett mörkt kapittel i vetenskaplig historia
Det beror ju enbart på att poängen med vetenskap är att ställa frågor som det eventuellt går att få svar på, till skillnad från tro och vidskepelse.Sen är det vetenskapen som skall förklara sig inte de troende.
Användare som besöker denna kategori: eljulio och 7 gäster