sd-fötter

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Kaffekoppen
Inaktiverad

Inläggav Kaffekoppen » 2007-04-29 11:44

FBK skrev:... men som någon påpekade så är de ju inte testade och rekomenderade av LTS och därmed inte bra :? :lol:

Varför skriver du så?

Var det inte du som var trött på tjyvnyp hela tiden??

Jag blir iallafall trött på att du skriver osanningar om att allt som inte är testat av LTS skulle vara dåligt. Det har LTS aldrig sagt, och du ljuger nu.

Berätta nu varför du sprider lögner, om det inte är för att du hoppas bli uppfattad som cool eller nått annat bland dem som retar sig på LTS.

Ditt inlägg har inget konstruktivt innehåll alls. Du har inte ens berättat på vilket sätt basåtergivningen blir bättre, eller om du provat med något annat som kontrollobjekt. Det skulle vara intressant att veta, tex gamla apelsiner eller använda hockeypuckar.

Men mest intressant skulle vara om du slutade skriva medvetet provokativa inlägg som avslutas med :lol: som extra utryck för att "haha nu fick ni er igen - jag skiter i om jag hittar på för detta inlägg är bara menat att ratas"

Användarvisningsbild
Naqref
Saknad grundare, †2014

Inläggav Naqref » 2007-04-29 11:45

Lust skrev:
Naqref™ skrev:
Koffe skrev:
Naqref™ skrev:Jo de är testade. Men jag vet inte om det blev publicerat.

Vilket, om jag förstår det rätt, brukar betyda att produkten är undermålig... eller?

Inte nödvändigtvis. Dessutom så skrevs det om dem men jag vet inte om just den delen med blindtesterna var med.

P a a borde väl ha mer info i frågan?

Gissningsvis men han har ju samma strategi som jag att inte diskutera sina egna prylar så vi lär inte se något svar på den frågan här direkt från honom.
Audiodesigner åt en del. Larsen, Holographic Audio etc.
CEO och huvudägare i Acoustic Landscape R&D AB.
CTO / R&D Manager och delägare i Acoustic Illusion AB.

Kaffekoppen
Inaktiverad

Inläggav Kaffekoppen » 2007-04-29 11:46

meanmachine skrev:
Nagref skrev:Döda resonanserna med en betongplatta?

Du har väl hört när man går på med en tryckluftsborr i en betongkonstruktion. Kan höras i andra änden av en större byggnad.

Fungerar skitbra. Betonghögtalare ? :wink:
Marmorplatta på och eller under vinylspelare. :wink:

Kommer inget ljuf som fortplantar sig i golvet. Enkelt test. Lägg örat till golver just brevid högtalaren för och efter.. F/E test. Klarar perfa. :wink:
Du vet väl att effekterna av konstruktionsresonanser är relatit obemärkliga vid källan, men kan dyka upp nån port/våning bort ?

Användarvisningsbild
Vee-Eight
Admin emeritus

Inläggav Vee-Eight » 2007-04-29 11:46

Naqref™ skrev:
Vee-Eight skrev:Fö så använder jag inte sd-fötter, då burkarna skall skruvas på vägg. De där golvmodellerna*, 50 och 52 är ju inte mer än veckoslutskonstruktioner. :twisted:

*som inte är konstruerade att spelas med spikes, utan levererades original med SD.

Nja. SD-fötterna fanns inte då. Däremot leverades de med golvlistdekorationerna OA50.2 och OA52.2.

Ändrar ju inte faktumet att de är veckoslutskonstruktioner. :wink:
- Carlsson Illuminati -
"Frågetecknet är hur många det är som vet hur man njuter av livet." - Sista Ordet

Ständig sekreterare VästerGÖK

Användarvisningsbild
Bill50x
Trevlig prick

Inläggav Bill50x » 2007-04-29 11:48

Mayro skrev:... Jag upptäckte det då jag klagade på den ynkliga basen dom lirade. Ljudbilden var finfin ansåg jag... men basen som sagt. :cry: ... Obefintlig är rätt benämnande..

Det var också mitt intryck under mina glada ungdomsdagar och även långt senare. Carlssonlådorna hade ju ingen bas. Men, på 70-talet var idealet ofta en ganska bastung återgivning, Celestion Ditton 25, JBL, AR... Mycken och mjuk bas var det. Sonab OA5 lät iofs hyggligt men då helst tillsammans med rörförstärkare. Det kunde stundtals vara magiskt.

Men jag hoppade aldrig på Carlsson-tåget, trots den skickliga marknadsföringen och den fina designen.

Men idag är det annorlunda. Ett par OA58 till exempel är minst lika välbalanserade som andra bra högtalare och har en anständig bas också. Det gäller i viss mån 50-serien också.

Men däremot har det alltid (nästan) kommit ut musik i form av spelglädje och engagemang. Det låter oftast vädigt trevligt och äkta trots den ibland lite ljusa klangen.

I motsats till dipoler dipoler (elektrostater). Dom är oftast bedövanda vackra i sin återgivning, rent, snyggt och utsträckt. Men tråkiga.

/ B

Användarvisningsbild
Naqref
Saknad grundare, †2014

Inläggav Naqref » 2007-04-29 11:51

Vee-Eight skrev:Ändrar ju inte faktumet att de är veckoslutskonstruktioner. :wink:

Förvisso men det invände jag ju inte emot heller. ;)
Audiodesigner åt en del. Larsen, Holographic Audio etc.
CEO och huvudägare i Acoustic Landscape R&D AB.
CTO / R&D Manager och delägare i Acoustic Illusion AB.

Användarvisningsbild
Lust

Inläggav Lust » 2007-04-29 11:51

Kom på att jag använt mig av sådana här på ett par stora horn jag byggde en gång i tiden:

Bild

Finns i följande färger:

grå, grå, grå, grå och grå.

One size fits all
Senast redigerad av Lust 2007-04-29 12:02, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild
Lust

Inläggav Lust » 2007-04-29 12:00

Naqref™ skrev:
Lust skrev:
Naqref™ skrev:
Koffe skrev:
Naqref™ skrev:Jo de är testade. Men jag vet inte om det blev publicerat.

Vilket, om jag förstår det rätt, brukar betyda att produkten är undermålig... eller?

Inte nödvändigtvis. Dessutom så skrevs det om dem men jag vet inte om just den delen med blindtesterna var med.

P a a borde väl ha mer info i frågan?

Gissningsvis men han har ju samma strategi som jag att inte diskutera sina egna prylar så vi lär inte se något svar på den frågan här direkt från honom.

Strategi att inte diskutera egna produkter förstår jag, men tycker det handlar om ren upplysning. Och PAA har ju redan upplyst oss en gång tidigare genom att korrigera en felaktig prisuppgift.

Rätt selektiv strategi i så fall...

Kaffekoppen
Inaktiverad

Inläggav Kaffekoppen » 2007-04-29 12:02

Fråga honom direkt istället för att insinuera. Om jag varit inblandad tillverkare så hade det enda som hindrat mig från at skriva varit just att ge tusan i att läsa tråden :)

Skicka ett PM!

Användarvisningsbild
Lust

Inläggav Lust » 2007-04-29 12:09

Jag insinuerar inget, jag frågar bara - och PAA är bevisligen inte som du tydligen skulle ha varit.

Kaffekoppen
Inaktiverad

Inläggav Kaffekoppen » 2007-04-29 12:12

Kan ju ha resonerat så efter inlägget. Utgå från det. Det är bättre än att utgå från selektivitet.

Användarvisningsbild
meanmachine
Don Placebo

Inläggav meanmachine » 2007-04-29 12:21

Kaffekoppen skrev:Du vet väl att effekterna av konstruktionsresonanser är relatit obemärkliga vid källan, men kan dyka upp nån port/våning bort ?

I teorin kanske. Det fungerar perfekt. Testa någon gång. :wink:
Numer egen företagare som handlar med beg hifi. Köper byter och säljer.

http://hifiguru.se
hifiguru@spray.se
https://www.facebook.com/HifigurunIVast ... ernorrland

Användarvisningsbild
meanmachine
Don Placebo

Inläggav meanmachine » 2007-04-29 12:22

Lust skrev:Finns i följande färger:

grå, grå, grå, grå och grå.

One size fits all

:mrgreen:

hifiguru@spray.se

Kaffekoppen
Inaktiverad

Inläggav Kaffekoppen » 2007-04-29 12:33

meanmachine skrev:
Kaffekoppen skrev:Du vet väl att effekterna av konstruktionsresonanser är relatit obemärkliga vid källan, men kan dyka upp nån port/våning bort ?

I teorin kanske. Det fungerar perfekt. Testa någon gång. :wink:
haha... vad tror du om mig :) Klart jag släpat in betongklossar, jag har tom gjutit egna som fundament till högtalare jag byggt, men jag har då bultat fast fundamentet med högtalaren för att öka dess massa och få låg tyngdpunkt.

Du pratar med en DIY-kille ;)

Användarvisningsbild
distad

Inläggav distad » 2007-04-29 16:15

Varför skriver du så?

Jag blir iallafall trött på att du skriver osanningar om att allt som inte är testat av LTS skulle vara dåligt. Det har LTS aldrig sagt, och du ljuger nu.

Berätta nu varför du sprider lögner, om det inte är för att du hoppas bli uppfattad som cool eller nått annat bland dem som retar sig på LTS.

Ditt inlägg har inget konstruktivt innehåll alls. Du har inte ens berättat på vilket sätt basåtergivningen blir bättre, eller om du provat med något annat som kontrollobjekt. Det skulle vara intressant att veta, tex gamla apelsiner eller använda hockeypuckar.

Men mest intressant skulle vara om du slutade skriva medvetet provokativa inlägg som avslutas med som extra utryck för att "haha nu fick ni er igen - jag skiter i om jag hittar på för detta inlägg är bara menat att ratas"

Ojdå... :o olika tjynyp utsätts man ofta för om man inte tillhör rätt gäng här eller har "rätt uppfattning" om kablar, tweak osv osv, och det vet du mycket väl, och jag har inte rätt uppfattning som du också vet. Sedan så sprider jag inga lögner alls 8O Utan jag skriver detta därför att det har blivit mycket så att om saker inte har testats av LTS eller har bevisats på olika sätt att en sak verkligen påverkar något så är det skit och okej att häckla så mycket det bara går. Sedan om någon eller några skriver att de tycker att en pryl funkar så är de lättlurade eller något ännu värre och det skriks "bevisa". Jag har bara delgett mina erfarenheter kring dessa Soundcare Superspikes i jämförelse mot orginalspikes som följer med alla golvhögtalare och mina erfarenheter på olika golv underlag är nästan helt entydiga. Sedan om du inte tycker att det inte innehåller något konstruktivt alls får du gärna göra det,då man får skriva ner erfarenheter utan att det ska bli korsförhör efteråt. (taggarna utåt idag eller?) Hade du haft en annan attityd så hade jag kunnat berättat mer om mina erfarenheter, men det är skit samma nu då man bemöts på detta sätt av dig :x :(

Användarvisningsbild
meanmachine
Don Placebo

Inläggav meanmachine » 2007-04-29 16:20

FBK skrev:olika tjynyp utsätts man ofta för om man inte tillhör rätt gäng här eller har "rätt uppfattning" om kablar, tweak osv osv, och det vet du mycket väl, och jag har inte rätt uppfattning som du också vet.

Dubblel sanning. Att andra typ KK inte ser detta är för mig en gåta. :(
Ingen har ens kommenterat Mayros skarpa inlägg än vilket också är en gåta.

hifiguru@spray.se

Användarvisningsbild
Mayro_inaktiv

Inläggav Mayro_inaktiv » 2007-04-29 16:40

meanmachine skrev:
FBK skrev:olika tjynyp utsätts man ofta för om man inte tillhör rätt gäng här eller har "rätt uppfattning" om kablar, tweak osv osv, och det vet du mycket väl, och jag har inte rätt uppfattning som du också vet.

Man söker nog vägar att kommentera det. Var så säker ..Och hade det inte haft tung substans så hade det redan varit kommenterar i MASSOR.... Men eftersom det jag skrivit är fullkomligt rena fakta enbart om man tittar historiskt på LTS så är det svårt att slingra sig .

Men man söker nog.......

Nu skall jag ut igen o meka igen. :)
Driver "Mayros hifidagis" med öppettider mån-fred 10,00-15-00. Lunch flexas beroende på behov.

Användarvisningsbild
tvett

Inläggav tvett » 2007-04-29 16:48

Ingen som kommenterat att Mayro än en gång drar in LTS? :roll:
/J

Cygnus resurectum

Användarvisningsbild
meanmachine
Don Placebo

Inläggav meanmachine » 2007-04-29 16:50

Det intressanta är om det finns relevans i det han säger för då är det riktigt allvarligt. :?

hifiguru@spray.se

Kaffekoppen
Inaktiverad

Inläggav Kaffekoppen » 2007-04-29 16:57

FBK skrev:
Varför skriver du så?

Men mest intressant skulle vara om du slutade skriva medvetet provokativa inlägg som avslutas med som extra utryck för att "haha nu fick ni er igen - jag skiter i om jag hittar på för detta inlägg är bara menat att ratas"

Ojdå... :o olika tjynyp utsätts man ofta för om man inte tillhör rätt gäng här eller har "rätt uppfattning" om kablar, tweak osv osv, och det vet du mycket väl, och jag har inte rätt uppfattning som du också vet. Sedan så sprider jag inga lögner alls 8O Utan jag skriver detta därför att det har blivit mycket så att om saker inte har testats av LTS eller har bevisats på olika sätt att en sak verkligen påverkar något så är det skit och okej att häckla så mycket det bara går. Sedan om någon eller några skriver att de tycker att en pryl funkar så är de lättlurade eller något ännu värre och det skriks "bevisa". Jag har bara delgett mina erfarenheter kring dessa Soundcare Superspikes i jämförelse mot orginalspikes som följer med alla golvhögtalare och mina erfarenheter på olika golv underlag är nästan helt entydiga. Sedan om du inte tycker att det inte innehåller något konstruktivt alls får du gärna göra det,då man får skriva ner erfarenheter utan att det ska bli korsförhör efteråt. (taggarna utåt idag eller?) Hade du haft en annan attityd så hade jag kunnat berättat mer om mina erfarenheter, men det är skit samma nu då man bemöts på detta sätt av dig :x :(

Jomen vänta nu, hur andra har agerat ändrar väl inte hur du agerar?

För övrigt undrar jag hur du kan säga att du har fel uppfattning. Har du hört mig säga det? Skulle inte tro det! Att ni håller på och skall dela in alla hit och dit är ju meningslöst. Ni har ju för tusan mer gemensamt med varandra än de som inte sysslar med hifi alls! Ni borde kunna bete er som människor mot varandra. TYcker jag.

Jag kan ärligt säga att jag inte ser de olika gängen du pratar om, utan bara typ fem-sex personer som konstant tjaffsar med varandra vad det än handlar om. Att det förekommer tjyvnyp mellan er ger dig ingen rätt att blanda in LTS som förening - så länge föreningen aktivt deltagit som förening i debatten, eller gett ut någon information som man diskuterar. Du använde vår förening som ett slagträ. Det får du acceptera att jag reagerar mot.

Det där med om prylar testats eller inte testats av LTS tycker jag personligen är ett jäkla oskick. Det mest troliga är väl att det inte testats för att vi testar så lite prylar. Det betyder ju inte att nått är kasst. Du vet mycket väl hur trött jag är på att alla möjliga slänger in LTS i debatter i tid och otid. Kan inte folk stå för sina egna slutsatser? Och kom inte och säg att ditt :wink: inte slängs in för att du är så övernöjd med dig själv som du kunde bli.

Jag är inte ute efter nått korsförhör, jisses, leta inte troll överallt mannen! Jag bara undrar hur basåtergivningen förbättras enligt er som provat och märkt skillnad. Jag har inte provat, men är nyfiken iallafall på ditt svar och vad du tror resultaten beror på. För det antar jag att ni pratat om?

Jag har inte gjort narr av dig det minsta för hur ni upplever något. Det skulle jag aldrig göra.

Kaffekoppen
Inaktiverad

Inläggav Kaffekoppen » 2007-04-29 17:02

meanmachine skrev:Det intressanta är om det finns relevans i det han säger för då är det riktigt allvarligt. :?
Ja, det skulle vara allvarligt.

Nu orkar jag inte för tusende gången bemöta påståenden som det (sök och det finns säkert över 30 trådar där det återkommer och bemöts), så jag låter dig och alla andra som läser här själva dra era slutsatser. Det är bara att söka.

Jag tänker gå ut och grilla istället! Det är jäkligt fint väder :)

Kaffekoppen
Inaktiverad

Inläggav Kaffekoppen » 2007-04-29 17:10

Mayro skrev:
meanmachine skrev:

Man söker nog vägar att kommentera det. Var så säker ..Och hade det inte haft tung substans så hade det redan varit kommenterar i MASSOR.... Men eftersom det jag skrivit är fullkomligt rena fakta enbart om man tittar historiskt på LTS så är det svårt att slingra sig .

Men man söker nog.......

Nu skall jag ut igen o meka igen. :)
Skulle vara kul att veta varför vi som förening skulle vilja slingra oss?

I de PM som du skickar till mig verkar du i grunden gilla föreningen, men efter sånna här inlägg så måste man bemöta skit gång på gång på gång. Det har liksom ingen ände. Vad vill du? Vill du att jag skal jobba heltid med att svara på fiktiva saker om LTS eller är det okej om jag också får vara i solen och grilla lite?

Alltså säg rakt ut vem du tycker är den hemskaste människan i världen, förklara varför du tycker så, hänvisa till tråden där det hände som du aldrig kommer glömma!

Mayro - låt mig ha kul med min hobby istället på att behöva svara på massa skit som egentligen bara beror på att du är heligt förbannad på en enda person - en person du inte ens kan nämna vid namn eftersom du pga ett dekret åker ut från forumet med öronen före. Istället slänger du skit på LTS och gör det så jävla tråkigt att försöka ordna roliga hifigrejjer för alla intresserade. Du gör det till en jäkla pina att försöka ordna roliga saker för man får bara svara på skit från dig hela tiden. fattar du hur mycket du förpestar tillvaron på det sätt du agerar???

Återigen - varför i helvete skulle jag försöka slingra LTs ur dina påhopp? Berätta vad jag skulle VINNA på det. Varför skulle jag göra det? Berätta!!

Nä, nu grillar jag :)

Jag har inga hjärnspöken jag måste jaga hela tiden för att få ro :twisted:

Användarvisningsbild
Mayro_inaktiv

Inläggav Mayro_inaktiv » 2007-04-29 18:24

jaha. Det blev det gamla beprövade metoden att byta fokus som användes.. jaja.. :lol: skiter iofs i vilket faktiskt..

Men det jag talar om är att det inte är så underligt att LTS bedömmer SD foten som ok och den historiska kopplingen mellan företagandet och LTS osv osv som ända fram idag går klart att följa.Paa med foten ÄR en LTSare till med branchanknytning samt rekomenderat av LTS... Och sedan får man reaktioner av mer rabiat karaktär.. Påminner en hel del om då jag klagade på mina Carlson burkars bas en gång för länge sedan. Då var reaktionerna minst sagt liknande då med...DVS totalt irrationella samt agressiva samt osakliga.

Som sagt. ALLA och envar kan som Kaffekoppen säger titta själva så ser ni att det alltid funnits ett nära kopplande till branchfolk samt LTS sedan mycket länge..

Jag kan som sagt bara se historian ungefär 33-34 år bakåt. Innan det var inte LTS bekant för mig... Men andra kan den längre ändå vet jag.. men tittar man över den ända rätt långa tiden jag sett föreningen och dess kopplingar och rådgöranden så ser man tydligt hur LTS följer dom vindar som branchfolket i LTS tillsätter över historisk tid....ingen tvekan alls.

Jaja. Jag skall inte trampa mer på dessa tydligt superömma tår. Så detta får bli mitt avslutande här. Men Kaffekoppen. Jag tror att du som nybörjare som du tydligen är eftersom du inte kan historian alls utan missförstår då man talar om den bör vässa dina kunskaper en hel del ytterligare i hur din förening sett ut samt historiskt HUR detta går att följa kanonenkelt om man tittar.... DET har inget med det du snackar om att göra för fem öre.. Detta tog jag upp pga kopplingen Paa och LTS ändå har ..

Så tagga ner en del du och sänk svansen...Du har ändå inte så mycket på fötterna i detta fallet så DU tjänar på att ställa till en scen som den du påbörjade här via prova byta fokus..

Nu mek igen. :wink: .
Driver "Mayros hifidagis" med öppettider mån-fred 10,00-15-00. Lunch flexas beroende på behov.

Kaffekoppen
Inaktiverad

Inläggav Kaffekoppen » 2007-04-29 18:36

Haha :lol:

Nu blir det grill :)

Användarvisningsbild
Adhoc

Inläggav Adhoc » 2007-04-29 20:02

Jag köper IÖs resonemang med SD-puckar kontra spikes i tråden som Subjektivisten refererar till här ovan.

Prisvärdheten är upp till var och en att bedöma, några hundringar för 8 st är ju inte så mycket att bråka om. Utan att egentligen veta, antar jag att SD-puckarna är i polyuretancellgummi (tex Sylomer från Christian Berner i GBG) som inte "säckar ihop" med tiden som EPDM-cellgummi ("liggunderlagsgummi") brukar göra.

Är man en riktig snik kommer kanske prisvärdheten pris i butik kontra materialkostnad i ett annat läge. Från ett PM jag skrev i 2004:
"På Tekniska Mässan för 2 veckor sedan fann jag något som verkar några snäpp intressantare än paragummi. Ett polyuretancellgummi som gav känslan av döda det mesta av rörelser och vibrationer. Provbit får jag troligen till mig under nästa vecka. Materialet är dyrare än paragummi, ligger på 1794:-/m2 inkl. moms för lagerförd tjocklek 12 mm i 1500 mm bredd.

Minnet kanske sviker mig, men jag har för mig att Sonic Designs gummipuckar som man kan köpa på bl.a. HiFi Kit var i någon form av cellgummi och ca 12 mm i tjocklek. Prislappen tror jag var 240:-/påse om 8 st.

OM det är samma materialkvalitet i provet jag får, så blir det ett klipp om medlemmarna är intresserade. Säg 2000:-/m2 inklusive frakt, med ca 800 st puckar/m2 blir pris/puck ca 2,50 kr. Stansa puckar kan jag göra på jobbet men kanske är det smartare att ha materialet som uppstrimlade band, säg 1500x35x12 mm. Då går det lätt för vem som helst att klippa till önskad storlek och belägga med självhäftande tejp
för att applicera mot högtalare, hyllor till apparatrack etc."

Dr_Tinnitus

Inläggav Dr_Tinnitus » 2007-04-29 20:24

Mayro skrev:Så förvåna dig föga att SD foten är bäst.Samt stöds här av alla och envar....

Eh.... Jag støder ta mig fanken inte SD-fossingen. Jag ær skeptisk till den, och den funktionsbeskrivning jag fått av Bl a IØ. Men, jag kan heller inte sæga att den ær en ren bluff, før jag vet før lite om den helt enkelt. Dæremot så tror jag nog jag tørst påstå att den inte ær så himla bra som det påstås. Eller, kanske bættre formulerat, jag tror att man i de flesta fall inte ær i något større behov av dessa, att det kanske inte ger hørbara ljudskillnader æven om det mæter bættre.

Dr Tinnitus

Användarvisningsbild
distad

Inläggav distad » 2007-04-29 20:40

MM
Du får inte glömma att SD foten är LTS rekomenderad.. Samt att PAA som innehar fjärilla fossingen är med i LTS som en del andra företagare är som kränger sina grejor via klubbens försorg med synsättsförmedlkande.. marketingen är kompakt..och genomslaget runt medlemmarna samt anhängarna är totalt .

men jag fick vaccin för 33 år sedan som då 16 bast då jag insåg hur sektlikt Carlsonburkarna marknadsfördes redan då... Jag upptäckte det då jag klagade på den ynkliga basen dom lirade. Ljudbilden var finfin ansåg jag... men basen som sagt. ... Obefintlig är rätt benämnande..

Sååååå sa man inte mot "dom ända rätta högtalarna" som fanns då i världen inte.... Eller mot dåtida hifi messias stig Carlsons långa studier och hans verk... Fast dom var verkligen osedvanligt kassa basförmedlare..Och även egentligen kassa högtalare. men dom skapade gillandet av dipoler för mig i alla fall. Så något gott kom ut trotts allt..

Samtidigt marknadsfördes Sonabs stärkare som dåtidens nad 208 ungefär..

Ja LTS har alltid som jag sett dom haft nävarna djupt ner i branchanknytningarnas värld som sagt.. Så förvåna dig föga att SD foten är bäst.Samt stöds här av alla och envar....Personligen har jag testat den mot hifiklubbens och kan inte finna skillnader.. Mer än priset är billigare helt klart på hifiklubben....
Som V8 skrev. Sug på den ni..

Intressant läsning är det.
En annan sak som jag funderat lite över är hur och varför just bara Ino burkar har blivit någon slags reference för neutralt ljud på detta forum, men Carlsson kanske ingår i den neutrala gruppen också?

Användarvisningsbild
meanmachine
Don Placebo

Inläggav meanmachine » 2007-04-29 20:43

Ja, Jag har hört att ino krossar högtalare för väl upp mot 150000:- 8)

hifiguru@spray.se

Användarvisningsbild
MP_inaktiv

Inläggav MP_inaktiv » 2007-04-29 20:48

FBK, du borde verkligen lära dig att citera rätt.
Eller är det så att du inte vågar citera vem som skriver vad ?
Är du orolig för att det blir för lätt för alla andra att se vilka som du ständigt håller med oavsett sakfråga ?

Användarvisningsbild
meanmachine
Don Placebo

Inläggav meanmachine » 2007-04-29 20:55

MP skrev:FBK, du borde verkligen lära dig att citera rätt.
Eller är det så att du inte vågar citera vem som skriver vad ?
Är du orolig för att det blir för lätt för alla andra att se vilka som du ständigt håller med oavsett sakfråga ?

Att märka ord är den vekes sätt att hävda sig.

(quote) står det. Gör då så här. (quote="MP") lägg in = " personnamn "

:)

hifiguru@spray.se

FöregåendeNästa

Återgå till Generellt om hifi