Kaffekoppen skrev:Ja, det är sant. Vart avlämnar jag min medalj?
Ok, det får bli villkorligt, du har utan dröjsmål backat. Bara det är värt en medalj.
Moderator: Redaktörer
meanmachine skrev:Han står med stort tålamod ut med en rad påhopp från ett håll här vilket är värt en medalj.
Almen skrev:Vi märker det. Har du svårt att förstå att en Formel 1-förare inte är intresserad av lull-lull på sin bil?meanmachine skrev:Jag har svårt för att förstå att man inte kan gilla hela konceptet.
Nej, absolut inte - tvärtom. En F1-bil har minimalt med lull-lull.phloam skrev:Men är det inte ofta så att prestanda är liktydigt med lull-lull? För den prestandahungrige vardagsbilisten är en F1-bil superlull-lull rakt igenom, s.a.s.
Tjaa, det kan ju diskuteras vad som är mer riktigt - att optimera efter prestanda eller efter utseende. Det valet är ju subjektivt.Varför skulle det vara mer riktigt att optimera efter bara en av dem?
ThePreTor1aN skrev:Jag tycker det är ett roligt sätt att "prägla" sitt system med häftiga kablar.
Att de låter bättre tycker jag ju, kanske inte prisvärt men det är helhetsintrycket som gör det. Och de ser snygga ut samt matchar anläggningen estetiskt minst sagt. Sen kan man ju som jag köpa en Audioquest-skylt och hänga på väggen![]()
Kaffekoppen skrev:Om någon vill betala multum för en kabel av andra orsaker än dess tekniska kvalitet är det väl ett fritt val?
Kaffekoppen skrev:Om någon vill betala multum för en kabel av andra orsaker än dess tekniska kvalitet är det väl ett fritt val?
shifts skrev:Hur som helst så antar jag att det ligger någonslags "forskning" bakom lurendrejeriprodukter, de brukar ju i alla fall marknadsföras i ordalag som ska få det att låta så. Men vad för slags forskning går det att bedriva utan dokumenterade mätningar? De menar alltså att de gissat rätt. Men hur vet de när de träffat rätt?
Jag vet inga trådar om det. Men jag vet folk som gör det. Det finns många esteter och musikintresserade utanför forumvärlden.subjektivisten skrev:Vem har hindrat folk från göra det? Men du kan ju visa vilka trådar dyrkabelsköpare skriver att dom köper dom för de utseendet och inte att dom låter bättre än vanliga kablar?
Det är cool.subjektivisten skrev:Håller fortfarande inte med din jämförelse, eftersom den haltar rejält enligt mig.

ThePreTor1aN skrev:Här och där verkar det vara lite "skamligt" att ha lagt ut en massa pengar där det inte skulle ha gjort så mycket nytta ljudmässigt. Vad är det för j___a hi-fi inställning?
Birger skrev:Jag har två par högtalarkablar.
Ett par Supra ply och ett par Xindak FS-1. Köpte kinakablarna i ett svagt ögonblick av en bajrare boendes på västkusten. Kostar visst 2500:- nya. Det gav inte jag. En tusing tycker jag nog att dom är värda bara på sitt dyrutseende fast det gav jag inte heller
![]()
Jag hör ingen skillnad på kablarna men viss är ju Xindak snyggare i alla fall![]()
PEGE skrev:Birger skrev:Jag har två par högtalarkablar.
Ett par Supra ply och ett par Xindak FS-1. Köpte kinakablarna i ett svagt ögonblick av en bajrare boendes på västkusten. Kostar visst 2500:- nya. Det gav inte jag. En tusing tycker jag nog att dom är värda bara på sitt dyrutseende fast det gav jag inte heller
![]()
Jag hör ingen skillnad på kablarna men viss är ju Xindak snyggare i alla fall![]()
Har ett par likadana, och har de av samma skäl som du.
Är det inte sämre så är det väl bra nog, svårare än så är det inte.
Sedan vad man betalar, så är det väl efter vad man har råd med, i de flesta fall.
Me agree!Rydberg skrev:Upplys folk på ett juste sätt om de sedan ändå gör vad vi här kanske tycker är korkat har jag svårt att se att man ska kritisera det.
Det var feta signalkablar.Signalkablar kör jag Ekk eller vafasiken det är.
Kaffekoppen skrev:Tja, jag har heller inget problem med att andra hör skillnader, men tycker det är intressant att höra deras funderingar kring hur och varför de hör skillnader.
Ibland finns det mycket fantasifulla ideer kring kablar och jag funderar ofta hur det kan komma sig - vad har gjort att det finns de som tror att kablar kan ha sådan avörande betydelse för återgivningen avaktat all annan återgivningsutrustning?
Och varför är det ett så "hett" ämne?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 33 gäster