Rydberg skrev:Bamsefar skrev:Garantin som Bryston sedan har ändrat på till det sämre är en annan historia. Nu är det noterbart svårare att åberopa garantin, never mind omkostnaderna för att utnyttja garantin är monumentalt för stora pga importörens geografiska placering.
Eller också skickar man ett par mail, funkade bra sist. Tycker inte man ska va för snabb att såga en leverantör, ingen är perfekt och de ska driva sin firma med avkastningskrav etc, det måste man ha i åtanke och vara ödmjuk inför. Kanske så att vissa är lite för mycket "prinsessan på ärten" också
Snackar skit gör du, den nuvarande importören har blåst eller försökt blåsa fler än mig - det är ingen hemlighet.
Jag stämde importören och fick tillbaka mina pengar. Men det skall då sjutton inte behövas, att hålla på att stämma en importöre pga utfästelse att man har rätt att returnera produkten - vilket sedan inte visade sig stämma - trots att importören själv hade författat både avtalet i sig och skrivit in just detta med full returrätt. Att sedan produkterna isig som skulle vara nya och enbart uppackade, i själva verket var f.d. demo prylar med mycket högt slitage, att manualer och testprotokoll fattades, att samtliga kablar och i över huvudet taget allt utom själva enheterna i sig fattades är antagligen helt normalt om man skall tro dig. Men framförallt är det antagligen helt normalt att kvittot, som då är garantibevis, fattas och att importören TOTALVÄGRAR att skriva ut ett nytt kvitto med dumma bortförklaringar som att kvittot inte går att skriva ut från PCn och en massa andra dåliga bortförklaringar - ja allt detta är säkert helt normalt. Och sådana som du accepterar säkert sådana här bortförklaringar enbart för att ställa in sig....
Så princessa på ärten kan du vara själv !!!