Denons nya audiofil kabel.....

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Harryup
Tänk på döden

Inläggav Harryup » 2008-06-19 02:07

Jag kan mycket väl tänka mig att marknadsförarna bara klär in ingenjörernas ord i nya formuleringar. Jag kan inte tänka mig att Denon's ingenjörer säger att nu har vi konstruerat en kabel som är lika bra som vilken som helst billig kabel.
Jag tror man har kommit med en massa tekniska poänger med kabeln eller ljudmässiga skillnader som dom upptäckt vid sina tester (hur dom nu än har utförts). Och det säger man till marknadsavdelningen, sen färgar dom på lite mer med sitt språk och så har man sen anledning till att köpa produkten.
Jag kan inte tänka mig att någon som är inblandad i kabelns födelse eller i marknadsled är oskyldiga. Dom skyldiga finns förstås på alla nivåer, ja om dom nu är det. Nån som någonsin provlyssnat Denon-link? Är det bra? Kan det kanske bli bättre med denna kabel oavsett vad den kostar?
Fast den senaste Bluray-transporten har bara HDMI så den som köper den apparaten och en 3808 eller uppåt har inget behov av denna. Dessutom kostar transporten bara 2ggr priset på kabeln.

mvh/Harry

Kaffekoppen
Inaktiverad

Inläggav Kaffekoppen » 2008-06-19 08:05

Ja, priset är roligt i relation till andra produkter - tom från det egna företaget :)

Sedan har ingen på Denon "utvecklat" den här kabeln. De har sagt att de behöver en kabel med specifikationer som CAT5e/6 med en viss kvalité på plasten i anslutningsdonen. Och sedan har någon produktdesignat den utifrån det.

Användarvisningsbild
rylandes

Inläggav rylandes » 2008-06-19 09:15

Nu har vi sparkat på 2 yrkesgrupper (nasare o ingenjörer), varför ska ekonomerna komma undan? Det är ju naturligtvis deras fel! 8)

I en mycket pressad marknadssituation så har ekonomerna tittat lystet på de enorma potentionella vinster som finns i ormoljeprodukter och beordrat ett testprojekt i form av sagda kabel.

Sådär nu fick jag sparka på lite ekonomer. Ett i mitt tycke alldeles för underutnyttjat hatobjekt på dessa sidor. :)

Sten R

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann

Inläggav petersteindl » 2008-06-19 10:00

Finns det inte någon som gör en dyrare sån däringa kabel? Har inte Jorma nå bra? Eller nåt amerikanskt me lådor på för en halv mille eller nåt sånt. Eller nå Skotskt tunedem för 200 loppor. Japanska billighetsvarianter för 5 loppor eju ingenting för då kan det ju inte vara tillräckligt bra 8)

PS

Användarvisningsbild
MrUncool

Inläggav MrUncool » 2008-06-19 10:08

MrUncool skrev:Men kanske kabeln är kryogenetiskt nedkyld och delarna är i rodiumpläterad koppar och fosforbrons. Ledarna kanske är av silverpläterad my-OFC-tråd. Med tanke på att ytterhöljet även kan vara av EMI-absorberande materiel så sammantaget så låter priset 4 898 kronor för 1,5 meter ganska billigt.

Någon kanske trodde att det jag skrev ovan var rent påhitt? Så var inte riktigt fallet även om det stämde dåligt med just den aktuella kabeln. Byt bara ut priset till 3 245 kronor så har ni nästan ordagrant Hifi&Musiks (6 / 2008) beskrivning av skivspelarkabeln Furutech Ag-12 (är även Furutech som tillverkar den bärbara 8O antistatborsten för 995 kr som H&M tyckte var prisvärd). Tacksamt med slutknorren "sammantaget så låter priset ganska billigt". Undrade just om det verkligen var så men med H&Ms hjälp och slutledning så är det väl bara till att köpa då.
http://www.svalander.se/furutech/skivspelarkabel.htm

Användarvisningsbild
Morello

Inläggav Morello » 2008-06-19 10:15

Svalanders böjelse för ormolja är oöverträffad.
Det var väl samma Josef som importerade Belts olika tejper samt proppskåpsolja?
Driver: www.sybariteaudio.se
-Innehar F-skattsedel-

”Messen ist Wissen, aber messen ohne Wissen ist kein Wissen”

"Es ist noch kein Meister vom Himmel gefallen"

Användarvisningsbild
meanmachine
Don Placebo

Inläggav meanmachine » 2008-06-19 11:40

IngOehman skrev:
meanmachine skrev:Hehe jo det är ju en bra liknelse. Jag betvivlar inte helt att just den där kabeln kommer att vara lite marig att peka ut i blindtest. Det blir dock lite hyckleri när man spotta bannor över något som man inte helt objektivt utfört tester på. Har tänkt på det när jag tittat en del på mythbusters... Många gånger måste de ju redan från början veta utgången men för att bli helt trovärdiga måste det ju utföra förfarandet.

Nu tror jag nog du tänker lite snett ändå, eller har i varje fall missförstått kritiken som framförts i den här tråden. Den har ju ingenting med Denon-kabelns tekniska egenskaper att göra.

Man behöver därför inte alltid testa en ormoljeprodukt för att det skall finnas fog att kritisera den. Kritiken har ju inget med dess egenskaper att göra - bara med påstående om den i marknadsföringen.

Det man behöver ha testat och verifierat, är bara att andra kablar saknar de antydda förbättringsbehoven, med avseende på ljudkvalitetsparametrar. Har man gjort det så försvinner själva Denon-kabelns egenskaper som en variabel som har något som helst med bedömningen av dess ormoljepotential att göra. Det kan avgöras enbart från vad som påståtts om den i kombination med dess prislapp.

Vh, iö

Du har och ni andra rätt så klart. Det är min syn med men ville infoga en ytterligare dimension i debatten för att iaf belysa en till frågeställning. Just att inte spottar bannor innan man vet eller har erfarentet av. Men i detta fallet är det nästan inte ens lönt att eftersom det är lite som ni säger att man behöver inte hoppa från eifeltornet för att vet om man skadar sig.
Numer egen företagare som handlar med beg hifi. Köper byter och säljer.

http://hifiguru.se
hifiguru@spray.se
https://www.facebook.com/HifigurunIVast ... ernorrland

Användarvisningsbild
meanmachine
Don Placebo

Inläggav meanmachine » 2008-06-19 11:41

proppskåpsolja

8O :lol:
Numer egen företagare som handlar med beg hifi. Köper byter och säljer.

http://hifiguru.se
hifiguru@spray.se
https://www.facebook.com/HifigurunIVast ... ernorrland

Användarvisningsbild
Morello

Inläggav Morello » 2008-06-19 12:16

meanmachine skrev:
proppskåpsolja

8O :lol:

:) Googla om du inte tror mig.
Driver: www.sybariteaudio.se
-Innehar F-skattsedel-

”Messen ist Wissen, aber messen ohne Wissen ist kein Wissen”

"Es ist noch kein Meister vom Himmel gefallen"

Användarvisningsbild
Max_Headroom
Adventurer

Inläggav Max_Headroom » 2008-06-19 12:17

Morello skrev:Svalanders böjelse för ormolja är oöverträffad.

Jaaaa :) , och HiFi & Mystik gillade dom produkterna också. Dom uppmanade också att man själv skulle testa med att lägga in blanka A4-papper i tidningsbuntar och i böcker, mellan bladen. Det hade dom gjort och det var tydlig skillnad.

Peter W Belt måste räknas som ett av dom främsta inom modern HiFi-marknadsföring.
Denna signatur är endast för privat bruk. Vänligen läs ej!

Användarvisningsbild
Almen
Hilbert

Inläggav Almen » 2008-06-19 12:44

Max_Headroom skrev:
...lägga in blanka A4-papper i tidningsbuntar och i böcker, mellan bladen.

Peter W Belt måste räknas som ett av dom främsta inom modern HiFi-marknadsföring.
Nä, nu är du orättvis mot marknadsförare igen! Det måste ju ha funnits en ingenjör som kom på det där med proppskåpsolja, audiotejper och blanka papper!

Det vet ju alla att det krävs ingenjörsutbildning för att konstruera sådana saker.
"Nämn tre av de köttätande växter som vid mässan i Hannover med hull och hår slukade den då ditresta gosskören. Svara!"

Användarvisningsbild
Conan

Inläggav Conan » 2008-06-19 13:10

Men det var så att blanka papper instoppade i tidningar faktiskt gav en upplevd skillnad 8O ! Jag testade både på mig själv och på andra.

Frågan är bara vad man drar för slutrsats av upplevelsen;

- Att det är fantasiskt att den där Belt lyckats komma på ett sånt här förunderligt oförklarligt fysikaliskt fenomen eller...

- Att det är väldigt lätt att lura sig själv om man har fått in förväntningarnas ogräs i den mentala trädgården, som nån här så träffande uttryckte det.

Användarvisningsbild
Bill50x
Trevlig prick

Inläggav Bill50x » 2008-06-19 13:20

hevi skrev:.... Däremot kan man med fördel odla sin limbiska "mentala trädgård". Det är vad många idrottsmän/kvinnor gör för att prestera bättre. Man kan självmant manipulera sig till att känna vissa känslor vid vissa tillfällen.

Grejen med "känslor" är att när du tänker på en känsla, eller en upplevelse som är förknippad med en viss känsla så framkallar du känslan i fråga och detta framkallar i sig en verklig, fysisk reaktion i din kropp.

Skräckfilmsmusik är ett ypperligt exempel där du förknippar en viss typ av musik med någonting otäckt och det framkallar adrenalinrush, ytlig andning, rodnad etc. utan att någonting otäckt ens hänt. Speciellt absurt är det ju eftersom du *vet* att det bara är film...eller hur?!?

Samma sak gäller ormolja. Om du i din "mentala trädgård" fått inplanterat ett "ogräs" som t ex förknippar silverkablar med ett visst ljud på grund av att någon med lite auktoritet sagt till dig att du skall förknippa det med en viss typ av ljud (gärna känsla eller förnimmelse) så är risken överhängande (överväldigande) att du kommer att fysiskt uppleva detta om du får tydligt förklarat att det är silver i kablaget du lyssnar på. ...

Lysande inlägg!

/ B

Användarvisningsbild
Bill50x
Trevlig prick

Inläggav Bill50x » 2008-06-19 13:31

Max_Headroom skrev:En skillnad är dock är företag av dyra väskor aldrig har påstått i sin marknadsföring att deras produkter på någt sätt är bättre. LV har aldrig sagt att man får plats med 3 kubikmeter gods i deras svindyra väskor, fast yttermåtten är högst ordinära. Det handlar om livstilsprodukter, i båda fallen. Fast i kabelfallet så vill tillverkaren inte låtsas om det utan apar sig i sin reklam. Men det kanske är en del i upplvelsen det med, reklamen? Köparen av dom dyra kbalarna TROR att alla som inte har råd, tror på reklamet och att det ska höja deras status i audiofil-svängen...

Alla branscher har sin egen "kod" för kommunikation. Viss mat köper man för att den är nyttig, alltså argumenterar man i nyttighetstermer trots att folk kanske ändå väljer den för den goda smaken. Vill man nå de människor som handlar "nyttigt" försöker man alltså finna nyttighetsargument även om de är tveksamma vid närmare beskådande.

Säljer man bilar argumenterar man bensinförbrukning, miljövänlighet osv trots att "alla" ändå väljer med ögonen (mycket grovt förenklat). Man läser in de prestanda eller funktioner som man önskar i utseendet. Tycker man en bil är snygg så köper man den och sedan letar man objektiva och sakliga argument för att stödja köpet. Det är en anledning till att bilreklamen ofta vänder sig till befintliga kunder med sakargument men visar snygga bilder som ska trigga presumtiva kunder. En befintlig kund som diskuterar med vänner och kolleger använder gärna de argument som "eftermarkandsreklamen" har presenterat.

Inom Hifi är det samma sak. Jag vågar påstå att bland gemene man men även mer intresserade så betyder utseendet mycket. Köper man ett slutsteg med brutalt mycket kraft får den inte se ut som en gammal NAD3020. Och naturligtvis, är slutsteget massivt med häftiga kylflänsar etc så är det ju enbart funktionskrav - eller? Och som Hevi så elegant påpekade, vi kommer höra att ljudet är kraftfullare och bättre på alla vis...

/ B

Användarvisningsbild
Bill50x
Trevlig prick

Inläggav Bill50x » 2008-06-19 13:33

hevi skrev:... Jag menar ska man lyssna på SpiceGirls och Trio med Bumba så måste man ju ha en seriös rigg...

Fast å andra sidan hävdas det att bra musik överlever vilken skitanläggning som helst... 8)

/ B

Användarvisningsbild
Bill50x
Trevlig prick

Inläggav Bill50x » 2008-06-19 13:40

Max_Headroom skrev:

Jaaaa :) , och HiFi & Mystik gillade dom produkterna också. Dom uppmanade också att man själv skulle testa med att lägga in blanka A4-papper i tidningsbuntar och i böcker, mellan bladen. Det hade dom gjort och det var tydlig skillnad.

"Tydlig skillnad", ja. Men i vilket avseende? ALLT gör skillnad. Flyttar jag soffan eller bokhyllan så gör det skillnad, så väl visuellt som ljudmässigt, Jag kan ju välja mellan att själv flytta runt grejorna vilket är gratis förutom ölkonsumtionen som sådana övningar kräver. Eller så kan jag hyra in en konsult som bär runt grejorna för 1500:- i timmen - ormolja? Eller är det bara inbillning att ljudet blir varmare med trädörrar på skåpen istället för glas-dito?

/ B

Användarvisningsbild
Bill50x
Trevlig prick

Inläggav Bill50x » 2008-06-19 13:41

Är det rekord med fem inlägg på raken?

/ B

Användarvisningsbild
Conan

Inläggav Conan » 2008-06-19 19:04

Men är du inte ett dugg intresserad av huruvida skilnaden mellan en vanlig, billig nätverkskabel och den svindyra Denon, beror på:

1. En verklig, hörbar skillnad (dina öron nås av ett annat ljud och du kan detektera den skillnaden "på riktigt") eller...

2. Placebo (dina öron nås av samma ljud alt. skillnaden är så liten att den ligger under detektionströskeln)?

Denon hävdar ju i sin marknadsföring att skillnaden är "verklig" och dessutom att den beror på ett antal tekniska egenskaper hos kabeln. Här är det inget snack om placebo eller "känsla" utan endast teknik.

Vad tycker du?

Fast det är ju onekligen en rätt spännande värld som öppnar sig om man verkligen, verkligen tror på att "allt gör skillnad"... :lol:

Användarvisningsbild
Bill50x
Trevlig prick

Inläggav Bill50x » 2008-06-19 19:22

Conan skrev:Men är du inte ett dugg intresserad av huruvida skilnaden mellan en vanlig, billig nätverkskabel och den svindyra Denon, beror på:

1. En verklig, hörbar skillnad (dina öron nås av ett annat ljud och du kan detektera den skillnaden "på riktigt") eller...

2. Placebo (dina öron nås av samma ljud alt. skillnaden är så liten att den ligger under detektionströskeln)?

Denon hävdar ju i sin marknadsföring att skillnaden är "verklig" och dessutom att den beror på ett antal tekniska egenskaper hos kabeln. Här är det inget snack om placebo eller "känsla" utan endast teknik.

Vad tycker du?

Fast det är ju onekligen en rätt spännande värld som öppnar sig om man verkligen, verkligen tror på att "allt gör skillnad"... :lol:

Jag passade på och raljera lite, mycket därför att "man" ofta är ganska otydlig när det gäller beskrivningen. Att prata om "skillnad" utan att berätta om vilken sorts skillnad öppnar ju onekligen dörren för vilka tolkningar som helst. Samma sak när någon har lyssnat på något, eller jämfört två stycken vad det nu kan vara, och rapporterar att det genast blev "bättre".

Jag är faktiskt inte ett dugg intresserad av Denon-kabeln, men jag skulle tycka det var hemskt roligt om någon faktiskt kunde detektera en skillnad mellan den och en vanlig billig kabel i ett blindtest :-) Om inte annat för att peka finger åt alla förståsigpåare som inte ens försöker fundera på om det kan finnas någon bäring i påståendena från tillverkaren.

Personligen tror jag kabeln är en rip-off, ett sätt att mjölka pengar ur någon som har för mycket av den varan - och också för att jobba upp någon sorts image för varumärket kanske?

/ B

Användarvisningsbild
Conan

Inläggav Conan » 2008-06-19 19:28

Bill50x skrev:Om inte annat för att peka finger åt alla förståsigpåare som inte ens försöker fundera på om det kan finnas någon bäring i påståendena från tillverkaren.

Och i nästa stycke:

Bill50x skrev:Personligen tror jag kabeln är en rip-off...

Eeehh... hur mår ni egentligen och hur många är det därinne..?

Användarvisningsbild
Bill50x
Trevlig prick

Inläggav Bill50x » 2008-06-19 19:41

Conan skrev:
Bill50x skrev:Om inte annat för att peka finger åt alla förståsigpåare som inte ens försöker fundera på om det kan finnas någon bäring i påståendena från tillverkaren.

Och i nästa stycke:

Bill50x skrev:Personligen tror jag kabeln är en rip-off...

Eeehh... hur mår ni egentligen och hur många är det därinne..?

:mrgreen:

Egentligen har jag tankarna på annat håll, nu inför midsommar å allt... Men medan jag väntar på att tvätten ska torka så kastar jag ett öga härinne.

/ B

Kaffekoppen
Inaktiverad

Inläggav Kaffekoppen » 2008-06-19 19:48

Bill50x skrev:Jag är faktiskt inte ett dugg intresserad av Denon-kabeln, men jag skulle tycka det var hemskt roligt om någon faktiskt kunde detektera en skillnad mellan den och en vanlig billig kabel i ett blindtest :-) Om inte annat för att peka finger åt alla förståsigpåare som inte ens försöker fundera på om det kan finnas någon bäring i påståendena från tillverkaren. / B

Då kan jag åtminstonde berätta att den vid mätning inte skillde sig alls mot varken den CAT5e eller den CAT6 kabeln jag testade, sånär som på längden som diffade 1cm :)

Varför vill du peka finger åt dem som framlägger att kabeln inte skilljer sig? Vari ligger ditt intresse? ;)

Jävla marknadsförare och ekonomer som vill öka vinsten genom vedervärdig marknadsföring och vilseledande information. Att framlägga att någon utvecklingsingenjör skulle varit med i spelet är ju rent löjeväckande! Kan faktiskt inte förstå hur man kan riskera ett varumärke med en sådan här marginalprodukt. Skandal! :evil: Någon borde åka på pisk...

Kabeln kostar alltså hela 50% av vad deras nya Blueraytransport kostar och som ansluts mot förstärkaren med en lika vanlig som ordinär HDMI-kabel utan mumbojumbo marknadsföring :twisted: Där har de en produkt som mer är i linje med företagets tidigare filosofi! Man strippar transporten från allt som redan finns i hembioförstärkaren och får en kostnadseffektiv lösning. Lysande!

Vad gäller kabeln så är den varken sämre eller bättre, bara "förpackad" annorlunda och säljs med argument och ett pris som jämfört med mer påkostade TP-kablar, dvs i 30-40 kronorsklassen framstår som riktigt bonfångeri. Ormolja.

Användarvisningsbild
IngOehman

Inläggav IngOehman » 2008-06-19 20:02

Det kanske är ett marknadsexperiment? :o

Denon kanske bara vill testa hur ett sådant där lurendrejeri påverkar
deras rykte - så de sedan bättre vet hur stor riskt det är/hur viktigt det
är att avhålla sig från sådant i framtiden om det är av vikt för dem att
bevara sitt gamla goda rykte. Nu vet de.

;)

(Det kanske inte ens finns någon kabel som man får köpa, utan de ville
bara se hur reaktionerna på marknadsföringen av ormoljeriet skulle bli...)

Vh, iö
Fd psykoakustikforskare & ordf LTS. Nu akustiker m specialiteten
studiokontrollrum, hemmabiosar & musiklyssnrum. Även Ch. R&D
åt Carlsson och Guru, konsult åt andra + hobbyhögtalartillv (Ino).

Användarvisningsbild
Bill50x
Trevlig prick

Inläggav Bill50x » 2008-06-19 22:03

Kaffekoppen skrev:
Bill50x skrev:.... Om inte annat för att peka finger åt alla förståsigpåare som inte ens försöker fundera på om det kan finnas någon bäring i påståendena från tillverkaren. / B

...

Varför vill du peka finger åt dem som framlägger att kabeln inte skilljer sig? Vari ligger ditt intresse? ;)

Jävla marknadsförare och ekonomer som vill öka vinsten genom vedervärdig marknadsföring och vilseledande information. Att framlägga att någon utvecklingsingenjör skulle varit med i spelet är ju rent löjeväckande! Kan faktiskt inte förstå hur man kan riskera ett varumärke med en sådan här marginalprodukt. Skandal! :evil: Någon borde åka på pisk...

Mitt intresse? Retas lite och röra om i grytan :-)

Och varför skulle inte en utvecklingsingenjör kunnat ha vara inblandad? Det finns människor i alla läger som säljer sig till vad som helst. Antingen för att dom vill (läs, tjänar pengar eller uppskattning) eller för att dom är tvungna (= annars får sparken).

Men jag kan hålla med om frågan om Denons varumärke, varför riskera ett gott namn? Men vänta nu, tänk om dom är lika cyniska med sina andra produkter? Tänk om prispåslaget är lika grymt och att det sklijer väldigt lite i ljudet mellan den billigaste och dyraste apparaten - för normalkonsumenten?

Vi kanske har blivit lurade hela tiden?

/ B

Användarvisningsbild
IngOehman

Inläggav IngOehman » 2008-06-19 22:10

Ja, det låter ju troligt att en 1908 skulle kosta lika lite att tillverka
som en kabel... :lol:

Har du ingen verklighetskalibrering överhuvudtaget? :o

Det behövs ingen större pelj för att bli imponerad över förhållandet
mellan säljpriset (4 498:-) och vad som finns under locket på en
AVR-1908. Gör samma manöver med avseende på den där kabeln...

Vh, iö
Senast redigerad av IngOehman 2008-06-19 22:13, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild
Max_Headroom
Adventurer

Inläggav Max_Headroom » 2008-06-19 22:12

Denon risker inte något med den här sladden med väl tilltagen prislapp. Är det några andra än ett dussin HiFi-freaks i lilla sverigs som debbaterar dess existens och framförallt: Prissättning. För det är ju färmst priset som folk hakar upp sig på.
Denon passar på att tjäna lite stålar, det är allt.

Användarvisningsbild
Max_Headroom
Adventurer

Inläggav Max_Headroom » 2008-06-19 22:15

IngOehman skrev:Ja, det låter ju troligt att en 1908 skulle kosta lika lite att tillverka
som en kabel... :lol:

Varför skulle priset vara kopplat till produktionskostanden? Det är väl dumt? Man sätter väl lämpligt priset extremt högt för att tjäna så mycket som möjligt.
På apparaten finns en annan konkurrens, så den kan man inte sälja lika dyrt.
Men eftersom det finns massor av andra kablar som säljs för belopp på 200-500 gånger produktionskostanden så finns det ju utrymme för en till som gör likadant. Kunder verkar det ju inte vara brist på, annars skulle det ju inte finnas så mycket sladd-bolag.

Användarvisningsbild
Bill50x
Trevlig prick

Inläggav Bill50x » 2008-06-19 22:15

IngOehman skrev:Ja, det låter ju troligt att en 1908 skulle kosta lika lite att tillverka som en kabel... :lol:

Har du ingen verklighetskalibrering överhuvudtaget? :o

Jodå. Nu jämförde jag inte en kabel och en 1908 (vad nu det är för något) utan, tex, den billigaste receivern mot den dyraste. Ber om ursäkt om jag var lite otydlig där. Å andra sidan kallar man väl sällan en kabel för "apparat" så redan där borde du fått lite vägledning ;-)

/ B

Användarvisningsbild
IngOehman

Inläggav IngOehman » 2008-06-19 22:15

Slingra dig inte. Du jämförde med "deras andra produkter". Du skrev:
Bill50x skrev:Men vänta nu, tänk om dom är lika cyniska med sina andra produkter?

Produkt är inte en synonym till apparat.

Max_Headroom skrev:Denon risker inte något med den här sladden med väl tilltagen prislapp. Är det några andra än ett dussin HiFi-freaks i lilla sverigs som debbaterar dess existens och framförallt: Prissättning. För det är ju färmst priset som folk hakar upp sig på.
Denon passar på att tjäna lite stålar, det är allt.

Åjo.

Dom riskerar att jag aldrig köper något som det står Denon på igen,
eller råder någon annan att göra det heller för den delen. Bedrägeri är
något jag tycker man bör ta på allvar.

Men - nu kanske det här bara är ett experiment från deras sida, och
är så fallet kanske man inte behöver ta det så allvarligt.

Vi får väl se vartåt de är på väg... Jag har gott hopp. :)

Det skall mycket till för att ett företag med "bra intentioner och ärliga
uppsåt" plötsligt skall bli sin motsats. Ett övertagande med avsättnade
av sittande styrelse och ersättning med ny kan göra det ibland, men
något sådant tror jag inte har hänt hos Denon.

Någon som vet bättre? :o

Vh, iö
Senast redigerad av IngOehman 2008-06-19 22:23, redigerad totalt 3 gånger.

Användarvisningsbild
Bill50x
Trevlig prick

Inläggav Bill50x » 2008-06-19 22:17

IngOehman skrev:Dom riskerar att jag aldrig köper något som det står Denon på igen,
eller råder någon annan att göra det. Bedrägeri är något jag tycker
man bör ta på allvar.

Efter debaklet med root-kits och liknande så köper jag ingenting som det står Sony på....

/ B

FöregåendeNästa

Återgå till Generellt om hifi