Moderator: Redaktörer
pickuppen skrev:hur många har testat hemma på sin egen hi fi och hört???
Max_Headroom skrev:pickuppen skrev:hur många har testat hemma på sin egen hi fi och hört???
Har du provat att slå dig själv i huvvet med en hammare? Känns inte, jag lovar!
Supernollan skrev:Tog mig friheten att skriva om företagspresentationen lite:Om Entre Q
I grund och botten är jag bonde och därmed ter det sig helt naturligt att ägna sig åt bondfångeri. Inte sådant bondfångeri vi ser på TV då, jag är inte homosexuell. Hursomhelst, naturen följer ibland fysikens lagar och sätter inte alltid design före funktion och samspelet med övriga miljön. Naturlagarna kan vi inte sätta oss över men vi kan däremot modifiera de.
Musik och ljudåtergivning har varit mitt stora fritidsintresse i mer än 2 år. Under årens lopp har det blivit många olika uppsättningar av anläggningar och redan sen min första anläggning, en iPod inköpt den 1 April 2006, har jag strävat att få så bra ljud som möjligt. Det tog faktiskt ett år innan jag började se ett mönster i verkan och orsak. Men när jag väl började förstå hur vibrationer, magnetfält och närmiljön påverkar mina sinnen blev det riktigt kul med Hi-Fi
...
Vårt sortiment är stort men inte komplett. Vi utvecklar ständigt våra produkter och upptäcker ständigt nya faktorer som inte påverkar återgivningen. Vi lyssnar oss alltid fram, för det är faktiskt som gamle Kalle sade ”En trasig tumstock kan man inte mäta med”
slockna skrev:Max_Headroom skrev:pickuppen skrev:hur många har testat hemma på sin egen hi fi och hört???
Har du provat att slå dig själv i huvvet med en hammare? Känns inte, jag lovar!
Här handlar det väl mer om skillnaden mellan att slå sig i huvudet med en hammare där man lindat skaftet med dyr specialtejp kontra vanlig självhäftande frotté - Känslan i huvudet är det nog ingen mätbar skillnad på.
Supernollan skrev:Tog mig friheten att skriva om företagspresentationen lite:Om Entre Q
I grund och botten är jag bonde och därmed ter det sig helt naturligt att ägna sig åt bondfångeri. Inte sådant bondfångeri vi ser på TV då, jag är inte homosexuell. Hursomhelst, naturen följer ibland fysikens lagar och sätter inte alltid design före funktion och samspelet med övriga miljön. Naturlagarna kan vi inte sätta oss över men vi kan däremot modifiera de.
Musik och ljudåtergivning har varit mitt stora fritidsintresse i mer än 2 år. Under årens lopp har det blivit många olika uppsättningar av anläggningar och redan sen min första anläggning, en iPod inköpt den 1 April 2006, har jag strävat att få så bra ljud som möjligt. Det tog faktiskt ett år innan jag började se ett mönster i verkan och orsak. Men när jag väl började förstå hur vibrationer, magnetfält och närmiljön påverkar mina sinnen blev det riktigt kul med Hi-Fi
...
Vårt sortiment är stort men inte komplett. Vi utvecklar ständigt våra produkter och upptäcker ständigt nya faktorer som inte påverkar återgivningen. Vi lyssnar oss alltid fram, för det är faktiskt som gamle Kalle sade ”En trasig tumstock kan man inte mäta med”
petersteindl skrev:Ja, det är komiskt. Men det finns olika sätt att se på komik. Bra komiker är helt medvetna om sin komik och det komiska. Men det finns även de som inte är medvetna om det komiska eftersom de helt enkelt har för lite kunskap angående det som det komiska handlar om. De kan alltså själva inte se det komiska i sitt budskap utan de ser sitt budskap såsom varandes seriöst och då blir situationen snarast tragikomisk eller patetisk. I detta fall tror jag inte att upphovsmannens kunskaper räcker till för att förstå sina produkter och deras försök till seriositet blir då tragikomiskt. Och tragikomik är nog snarast den yttersta formen av tragik. Och tragiken sprider sig runt omkring för varje ny vittnesbörd, tills man kan säga att även hifimarknaden därigenom har en släng av tragik.
Eftersom en del av produkterna har genomgått lyssningstester i offentlig facktidskrift och befunnits fungera, så ligger inte längre bevisbördan hos konstruktören. Entre Q har ju "trovärdiga" vittnen på att det fungerar. Entre Q skulle därmed troligtvis vinna på att sluta med att försöka bevisa det som redan är bevittnat. Entre Q skulle nog vinna mer på att hänvisa till den skriftliga vittnesbörden.
Från Entre Qs hemsida kan följande läsas angående deras historik:Om Entre Q
I grund och botten är jag bonde och som sådan lever man av och med naturen. Därför är det inte så konstigt att man får upp ögonen för vilken fantastisk konstruktör moder natur är. Ingenting kan människan konstruera med högre precision och ändamålsenlighet. Naturen följer alltid fysikens lagar och sätter aldrig design före funktion och samspelet med övriga miljön. Naturlagarna kan vi aldrig sätta oss över och de gäller överallt, även inom Hi-Fi.
Musik och ljudåtergivning har varit mitt stora fritidsintresse i mer än 35 år. Under årens lopp har det blivit många olika uppsättningar av anläggningar och redan sen min första anläggning, en kassettstereo på 2x5 W inköpt 23 April 1973,har jag strävat att få så bra ljud som möjligt. Det tog faktiskt ganska många år innan jag började se ett mönster i verkan och orsak. Men när jag väl började förstå hur vibrationer, magnetfält och närmiljön påverkar återgivningen blev det riktigt kul med Hi-Fi
Parallellt med jordbruket har vi sedan slutet av 80 talet bedrivit produktutveckling främst inom arbetsmiljön i lantbruket. Där har framförallt vår dimspridare Fogmaster fått ett brett användningsområde då den från början var avsedd för att rena luft och binda hälsovådligt damm i djurstallar nu även används i industrin. Dessutom används den inom forskning och sjukvård för att lägga desinfektionsdimmor med Virkon i luftslussar och karantäner. Detta har gett oss ganska stor erfarenhet av att tänka i andra banor. Att se problemen, analysera dem och angripa från en annan vinkel.
För att göra en lång historia kort kan man säga att mitt intresse för ljud och fysik tillsammans med erfarenheterna av utveckling och produktion samt otroligt engagerade medhjälpare har resulterat i att vi i dag har ett stort sortiment av bänkar, stativ, vibbrations-dränerande och isolerande fötter, vibbeaters, virvelströmshämmare och kablar. Allt utvecklat och producerat i Sverige till verkligt konkurenskraftiga priser. Våra produkter genomgår många lyssningstester i många olika anlägningar dels av mig själv och dels av ett tiotal utvalda kritiska musikälskare. Ingenting släpps på marknaden utan att det verkligen presterar en förbättring. Jag har själv alltför många gånger köpt saker för dyra pengar och blivit besviken och nästan försökt övertyga mig själv att visst blev det bättre.
Vårt sortiment är stort men inte komplett. Vi utvecklar ständigt våra produkter och upptäcker ständigt nya faktorer som påverkar återgivningen. Vi lyssnar oss alltid fram, för det är faktiskt som gamle Albert sade ”Det man kan mäta är inte viktigt och det viktiga kan inte mätas”
MvH
Peter
Om Entre Q
I grund och botten är jag bonde och som sådan lever man av och med naturen. Därför är det inte så konstigt att man får upp ögonen för vilken fantastisk konstruktör moder natur är. Ingenting kan människan konstruera med högre precision och ändamålsenlighet. Naturen följer alltid fysikens lagar och sätter aldrig design före funktion och samspelet med övriga miljön. Naturlagarna kan vi aldrig sätta oss över och de gäller överallt, även inom läkemedel.
Medicin och läkemedel har varit mitt stora fritidsintresse i mer än 35 år. Under årens lopp har det blivit många olika uppsättningar av preparat och redan sen min första behandling, en dos antibiotika 2x5 ml inköpt 23 April 1973 i Madrid, har jag strävat att må så bra som möjligt. Det tog faktiskt ganska många år innan jag började se ett mönster i verkan och orsak. Men när jag väl började förstå hur vibrationer, magnetfält och närmiljön påverkar välmåendet blev det riktigt kul med läkemedel.
Parallellt med jordbruket har vi sedan slutet av 80 talet bedrivit produktutveckling främst inom arbetsmiljön i lantbruket. Där har framförallt vår dimspridare Fogmaster fått ett brett användningsområde då den från början var avsedd för att rena luft och binda hälsovådligt damm i djurstallar nu även används i industrin. Dessutom används den inom forskning och sjukvård för att lägga desinfektionsdimmor med Virkon i luftslussar och karantäner. Detta har gett oss ganska stor erfarenhet av att tänka i andra banor. Att se problemen, analysera dem och angripa från en annan vinkel.
För att göra en lång historia kort kan man säga att mitt intresse för medicin och kemi tillsammans med erfarenheterna av utveckling och produktion samt otroligt engagerade medhjälpare har resulterat i att vi i dag har ett stort sortiment av antibiotika, kristaller, bantningsmedel, helbrägdagöring, vattenvirvlare, jonrenare, preparat mot MBD och ADHD, cancermotmedel, AIDS-preparat, och mycket mer. Allt utvecklat och producerat i Sverige till verkligt konkurenskraftiga priser. Våra produkter genomgår många tester dels av mig själv och dels av ett tiotal utvalda kritiska må bra-älskare. Ingenting släpps på marknaden utan att det verkligen presterar en förbättring. Jag har själv alltför många gånger köpt saker för dyra pengar och blivit besviken och nästan försökt övertyga mig själv att visst blev det bättre.
Vårt sortiment är stort men inte komplett. Vi utvecklar ständigt våra produkter och upptäcker ständigt nya faktorer som påverkar återgivningen. Vi lyssnar oss alltid fram, för det är faktiskt som gamle Albert sade ”Det man kan mäta är inte viktigt och det viktiga kan inte mätas”
pickuppen skrev:finns det inte åldersgräns här.??
Max_Headroom skrev:pickuppen skrev:finns det inte åldersgräns här.??
GUGGLÜ-DÄHH!
johanrohm skrev:Jag tycker att man bör särskilja produkt och marknadsföring av densamma.
Det finns många exempel på duktiga entreprenörer som inte klarat av marknadsföringen.
MrUncool skrev:Vet inte om någon redan påpekat det men Entreq länkar faktiskt till denna tråd! Kanske kommer någon mer givande kommentar så småningom...?
"Läs även gärna på faktiskt.se vad de som inte testat våra produkter säger.
Läs hela testen (texten skall det nog vara?) här."
http://www.entreq.com/default.asp?PageId=1727
Det var ju ganska lustigt.MrUncool skrev:"Läs även gärna på faktiskt.se vad de som inte testat våra produkter säger.
Erik_AA skrev:MrUncool skrev:Vet inte om någon redan påpekat det men Entreq länkar faktiskt till denna tråd! Kanske kommer någon mer givande kommentar så småningom...?
"Läs även gärna på faktiskt.se vad de som inte testat våra produkter säger.
Att bli sågad på faktiskt.se kanske är en kvalitets-stämpel i den esoteriska hifi-världen?
Rundberg skrev:
Kanske de kan bemöda sig att försvara sin marknadsföring här också.
"Läs även gärna på faktiskt.se vad de som har åtminstone rudimentära kunskaper om teknik och hörande säger om våra verkningslösa produkter."
Rundberg skrev:Det var ju ganska lustigt.MrUncool skrev:"Läs även gärna på faktiskt.se vad de som inte testat våra produkter säger.
Kanske de kan bemöda sig att försvara sin marknadsföring här också. Eller åtminstone svara på Andréns email...
Britt-Gunnar skrev:Rundberg skrev:
Kanske de kan bemöda sig att försvara sin marknadsföring här också.
tror du verkligen han vågar det?
DVD-ai skrev:På deras hemsida så har dem nu även slängt in en länk till denna tråden![]()
MrUncool skrev:DVD-ai skrev:På deras hemsida så har dem nu även slängt in en länk till denna tråden![]()
Deja vu...!
Supernollan skrev:Eftersom de tydligen läser denna tråden, så är det kanske läge att promota konkurrenten lite, dvs Hifi-hamstern:
http://www.minhembio.com/forum/index.ph ... 165255&hl=\*hamster\*
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 19 gäster