Kan vi inte prata lite om Shakti och Bybees

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Audiomanikern
A*sterix

Inläggav Audiomanikern » 2004-11-06 00:19

Nattlorden skrev:A* - jag tror Shakti tror sin pryl funkar, medan B&O vet att de inte är bäst. Så på det viset kan jag faktiskt tycka B&O uppför sig värre än Shakti. (De ställde så vitt jag förstår upp på blindprovning med Ö och det hade man definitivt inte gjort om man inte trodde sin pryl funkar.)

- Okej men även om Shakti, då med okunskapen som ursäkt, trott sig vara seriösa så
hände ju det där med Ö för läänge sedan o Shakti sälja fortfarande Shakti fast numera
väl medvetna om att dem ej fungerar! A*lltså förstår inte hur du menar med det du menar!

Mvh A*
[

jannemannen

Inläggav jannemannen » 2004-11-06 00:25

Som sagt !

http://www.shakti-innovations.com/automotive.htm

Det säger ju allt !

Mvh/Janne

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör

Inläggav Nattlorden » 2004-11-06 01:04

Style skrev:NL, jag orkar inte citera hela ditt inlägg men

- suben är inte inköpt från Sunfire. Var har du fått det ifrån? ICE-power är en B&O-upppfinning, komplett med patent.

B&O-säljaren i Lund sade det till mig.

- deras säljare må vara idioter i vissa butiker, det innebär inte att deras marknadföring är snake-oil.

4 butiker av 4 möjliga i sverige, 1 av 1 i Danmark. :lol:

- att inte använda plast utan riktig massiv aluminium, komplicerade mekaniska lucköppningar etc kostar en slant
- BL3 och BL5 är knappast ingångsnivå på B&W eller NAD. T ex har B&Ws senaste sub licensierat B&Os ICE-steg.

Nej, jag håller det för klart troligt att NAD+B&W utlassar B&O.

Jag har lyssnat på de flesta av deras modeller. BL6000 låter tunnt och tråkigt - inte prisvärd alls. BL1 är också rätt kass i förhållande till pris. BL8000 låter inte vad den kostar, dock är den den i särklass snyggaste högtalare jag sett. BL4000 är helt ok, BL3 och BL5 skulle jag påstå är prisvärda och riktigt bra.

När det gäller TV-apparater är deras CRT i en klass för sig. Plasmorna är våldsamt överprissatta. LCDerna är väl ok men inga LCDer är värda sitt pris just nu.

Men du verkar ju inte gilla Linn heller

Nej, varför skulle jag? Odrägliga försäljare som inte berättar dyra saker de spelar på när en ung kille kommer in och vill lyssna på högtalare "typ max 10,000"....nej, då drar man inte igång tri-ampat utan att tala om att så låter inte högtalaren i sig själv. Eller gör sig löjliga över vad han har för anläggning hemma.
Dessutom är medvetet konstruerad färgning för att frambringa stampa-takten-känslan i mitt tycke klart icke-hifi.

B&O, Linn och Bose hör hemma i OnOff segmentet, inte bland hifi.
It's all fun and games until Darth Vader comes.

Användarvisningsbild
Bill50x
Trevlig prick

Inläggav Bill50x » 2004-11-06 01:09

jannemannen skrev:Det löjligaste med Shaktis är ju att tillverkaren påstår att dom skall kunna höja effekten på bilmotorer ! Det säger ju allt om tillverkaren tycker jag !

Förmodligen har du rätt. Men dagens motorer styrs i huvudsak med elektronik och skillnaden mellan en 110-hästarsmotor och en 150-hästars dito ligger ofta i elektronikdelen. Jag har själv adderat 40 hästar i min bil med utbyte av chip i motorstyrningen. Tanken att något som får elektroniken att fungera bättre skulle kunna addera bättre prestanda till bilen är då inte helt främmande....

Säger inte att Shakti åstadkommer prestandahöjning, bara att det teoretiskt skulle kunna vara möjligt...

/ B

Användarvisningsbild
Audiomanikern
A*sterix

Inläggav Audiomanikern » 2004-11-06 01:21

Hej!

Jo, fast enligt en nöjd kund vid namn Bill Swensson, som hävdar att innan MotorShakti så
tog det minsann 10.83 sekunder att nå 60 MPH (ca 100 km/h) medan efter applicering av
MotorShakti så kunde då Bills bil nu på endast 11.18 sekunder nå hastighet uppå 60 MPH,
såå är MotorShakti väl värda sitt i sammanhanget blygsamma utlägg på 5,789kr... styck!
A*nar dessa MotorShakti snart komma o hyllas av den Svenska HifitillbehörsHobbyisterna -
- den esoteriska delen, v.s. 8)!

Mvh A*
Senast redigerad av Audiomanikern 2004-11-06 01:29, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild
AndersJ

Inläggav AndersJ » 2004-11-06 01:26

Bill50x
Förmodligen har du rätt. Men dagens motorer styrs i huvudsak med elektronik och skillnaden mellan en 110-hästarsmotor och en 150-hästars dito ligger ofta i elektronikdelen. Jag har själv adderat 40 hästar i min bil med utbyte av chip i motorstyrningen. Tanken att något som får elektroniken att fungera bättre skulle kunna addera bättre prestanda till bilen är då inte helt främmande....

Säger inte att Shakti åstadkommer prestandahöjning, bara att det teoretiskt skulle kunna vara möjligt...

Förändringen ligger i mjukvaran och den kan nog knappast Shakti förändra.

Användarvisningsbild
Style

Inläggav Style » 2004-11-06 01:26

jag tror at tnäst agej är mikrovågsshakti. Lägg en sten på ugnen och potatisen är klar på 4 minuter istället för 15!

För mikrovåger är ju oxp elektroniskt styrda och då borde det väl funka
Dogmatisk Mac-Taliban

Användarvisningsbild
Morello

Inläggav Morello » 2004-11-06 01:39

Style skrev:jag tror at tnäst agej är mikrovågsshakti. Lägg en sten på ugnen och potatisen är klar på 4 minuter istället för 15!

För mikrovåger är ju oxp elektroniskt styrda och då borde det väl funka

Ett bättre knep är att höja anodspänningen till magnetronen 8) alternativt byta den till en kralligare dito.
Driver: www.sybariteaudio.se
-Innehar F-skattsedel-

”Messen ist Wissen, aber messen ohne Wissen ist kein Wissen”

"Es ist noch kein Meister vom Himmel gefallen"

EngelholmAudio_inaktiv

Inläggav EngelholmAudio_inaktiv » 2004-11-06 17:07

MichaelG skrev:EngelholmAudio skrev
Förnuftigt så det nästa luktar! Jag håller med dig och jag tror du håller med även mig!??

Tackar för detta också. Jodå, jag tycker ofta du har både en och flera poänger i dina inlägg. Trots att inte alltid A* tycks älska varje stavelse du skriver. (Även om du ibland har en ängels tålamod med hans påhopp :wink: ) Och honom gillar jag - inte för att jag alltid håller med - utan för att han är helt knäpp. Och sådant gillar jag! :D
Tack! :oops: :lol:

Audiomanikern skrev:
EngelholmAudio skrev:Jag har själv svårt för människor som ser allt i svart/vitt. Världen är mer komplex än så. Enligt nån reporter var detta Kerry's fall. Han målade gärna upp flera olika scenarios och beskrev komplexiteten. Det verkar inte gå hem. Folk vill ha bra eller dåligt, svart eller vitt,
ett eller noll, snygg eller ful. Så fort det kommer in ens en doft av mångfacetterad ter sig många darra av fasa och skräck.
Tar du inte dig själv på liiite för stort allvar när du jämställer dig själv med VietnamVeteran Kerry bara för
du säger att HifiStenen Shakti både är bra samt dålig o därmed anser dig själv vara mångfacetterad, elle 8)?)
Nej. Jag jämställer mig inte alls med Kerry eller någon annan. Menar bara, som vanligt, det som står.

A skrev: - A* skulle köpa ditt skriv... om det s.a.s. var gratis men nu vill du ju ha betalt! Du (liksom dem du ständigt försvarar) säljer ju faktiskt.se esoteriska hifitillbehör...... eller hur 8)!Mvh A*

Att jag är icke omtyckt, hatad eller irriterande för dig, beroende på att jag säljer produkter du ej gillar, är något jag helt enkelt får leva med.
vänligen
// Pär Engelholm
// Engelholm Audio (.com)
// info@engelholmaudio.com

Användarvisningsbild
Naqref
Saknad grundare, †2014

Inläggav Naqref » 2004-11-07 00:06

EngelholmAudio skrev:Att jag är icke omtyckt, hatad eller irriterande för dig, beroende på att jag säljer produkter du ej gillar, är något jag helt enkelt får leva med.

Som sagt: En ängels tålamod :)
Audiodesigner åt en del. Larsen, Holographic Audio etc.
CEO och huvudägare i Acoustic Landscape R&D AB.
CTO / R&D Manager och delägare i Acoustic Illusion AB.

Användarvisningsbild
Audiomanikern
A*sterix

Inläggav Audiomanikern » 2004-11-07 00:32

Hej igen!
EngelholmAudio skrev:Folk vill ha bra eller dåligt, svart eller vitt, ett eller noll, snygg eller ful.
Så fort det kommer in ens en doft av mångfacetterad ter sig många darra av fasa och skräck.

- Istället för att EA bestämmer vad Folk (& Fä? ("pöbeln"... på faktiskt.se)) vill eller inte vill
ha kan inte Folk själva få bestämma vad dem själva vill eller inte vill ha, bara en idé?

EngelholmAudio skrev:Att jag är icke omtyckt, hatad eller irriterande för dig, beroende på att jag säljer produkter du ej gillar,

- Återigen, vore det inte betydligt enklare ifall Folk självA* fick bestämma vilka dom hatar o vilka
produkter dom gillar, o.s.v.? MenA* bestämmA* ju faktiskt.se inte för EA vad EA hatA*, eller hur?
TyckA*llt denna s.k. Ängel är s.a.s. hmmmindre snäll för o inneha en ängels tålamod lite vääl mkt
med darra av fasa, hat, pöbel & Co och A*lllldeles för lite med kramar & kärlek, eller var det mer...
... ironiskt menat 8)?

Mvh A*

EngelholmAudio_inaktiv

Inläggav EngelholmAudio_inaktiv » 2004-11-07 09:54

Audiomanikern skrev:Hej igen!
EngelholmAudio skrev:Folk vill ha bra eller dåligt, svart eller vitt, ett eller noll, snygg eller ful.
Så fort det kommer in ens en doft av mångfacetterad ter sig många darra av fasa och skräck.

- Istället för att EA bestämmer vad Folk (& Fä? ("pöbeln"... på faktiskt.se)) vill eller inte vill ha kan inte Folk själva få bestämma vad dem själva vill eller inte vill ha, bara en idé?
Jag bestämmer inte. Skriver bara vad jag tror. En generalisering eller kalla det fördom, om du vill.

A skrev:
EngelholmAudio skrev:Att jag är icke omtyckt, hatad eller irriterande för dig, beroende på att jag säljer produkter du ej gillar,

- Återigen, vore det inte betydligt enklare ifall Folk självA* fick bestämma vilka dom hatar o vilka
produkter dom gillar, o.s.v.? MenA* bestämmA* ju faktiskt.se inte för EA vad EA hatA*, eller hur?
TyckA*llt denna s.k. Ängel är s.a.s. hmmmindre snäll för o inneha en ängels tålamod lite vääl mkt
med darra av fasa, hat, pöbel & Co och A*lllldeles för lite med kramar & kärlek, eller var det mer...
... ironiskt menat 8)?
Mvh A*
Jag bestämmer fortfarande inte åt andra. Men sure - byt ut "Att" mot "Om" så är det kanske lugnt för dig?!?

A skrev:MenA* bestämmA* ju faktiskt.se inte för EA vad EA hatA*, eller hur?
Nej men du har tydligen fri tolkningsrätt på vad jag skriver, så då kan jag väl få bestämma vad du hatar??! 8O :roll: :wink:
vänligen
// Pär Engelholm

Användarvisningsbild
Audiomanikern
A*sterix

Inläggav Audiomanikern » 2004-11-07 20:05

Hej!
(Ändrar detta, han spelar väl inte då!)

Folk vill ha bra eller dåligt, svart eller vitt, ett eller noll, snygg eller ful.
Jag upplever att folk vill ha bra eller dåligt, svart eller vitt, ett eller noll, snygg eller ful.

- Dessa 2st påståenden är inte identiska och A* (upplever att honom) vet att du är vääl medveten om detta!

Dom flesta deltagarna på faktiskt.se är en skock med får... en pöbel!
Jag tycker att dom flesta deltagarna på faktiskt.se uppför sig som om de vore en skock med får... en pöbel!

- Dessa två påståenden är ej heller dem identiska o A* (tror att han) vet du är vääl medveten även om detta!

Detta om dettA*!

Mvh A*(lltid sista ordet...?)
Senast redigerad av Audiomanikern 2004-11-07 21:01, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild
Naqref
Saknad grundare, †2014

Inläggav Naqref » 2004-11-07 20:28

A*: Att insinuera att någon spelar trög är helt klart på vägen till personangreppens rike :wink:
Audiodesigner åt en del. Larsen, Holographic Audio etc.
CEO och huvudägare i Acoustic Landscape R&D AB.
CTO / R&D Manager och delägare i Acoustic Illusion AB.

Användarvisningsbild
Max_Headroom
Adventurer

Inläggav Max_Headroom » 2004-11-07 23:43

EngelholmAudio skrev:Jag bestämmer fortfarande inte åt andra.

Helt riktigt, det är ju jag som bestämmer!
Denna signatur är endast för privat bruk. Vänligen läs ej!

Användarvisningsbild
Audiomanikern
A*sterix

Inläggav Audiomanikern » 2004-11-08 00:47

Hej!

NjA* rimligen är väl den som bestämma mats som faktiskt.se är... Gud Fader som i Hifi bor!

Mvh A*

Användarvisningsbild
mattepatte(removed)
Mr OT!

Inläggav mattepatte(removed) » 2004-11-08 01:45

Läs skriften nedan
Inaktiverad användare!

EngelholmAudio_inaktiv

Inläggav EngelholmAudio_inaktiv » 2004-11-08 11:45

Audiomanikern skrev:Hej!
Folk vill ha bra eller dåligt, svart eller vitt, ett eller noll, snygg eller ful.Jag upplever att folk vill ha bra eller dåligt, svart eller vitt, ett eller noll, snygg eller ful.
- Dessa 2st påståenden är inte identiska och A* (upplever att honom) vet att du är vääl medveten om detta!
Dom flesta deltagarna på faktiskt.se är en skock med får... en pöbel!Jag tycker att dom flesta deltagarna på faktiskt.se uppför sig som om de vore en skock med får... en pöbel!
- Dessa två påståenden är ej heller dem identiska o A* (tror att han) vet du är vääl medveten även om detta!
Detta om dettA*!
Mvh A*(lltid sista ordet...?)
Jag förstår nu inte ens vad du "inseminerar"... :? Men jag har säkert gjort fel.
vänligen
// Pär Engelholm

Användarvisningsbild
Audiomanikern
A*sterix

Inläggav Audiomanikern » 2004-11-08 11:52

Hej!

A* förstå ej ens hur/att du orkar... sista ordet!

Mvh A*

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör

Inläggav Nattlorden » 2004-11-08 11:53

Bä*ä*h! 8)
It's all fun and games until Darth Vader comes.

EngelholmAudio_inaktiv

Inläggav EngelholmAudio_inaktiv » 2004-11-08 11:59

Först är det deta:
A skrev:Tar du inte dig själv på liiite för stort allvar när du jämställer dig själv med VietnamVeteran Kerry bara för du säger att HifiStenen Shakti både är bra samt dålig o därmed anser dig själv vara mångfacetterad, elle ?)
...vilket jag svarar på.
Sen kommer detta:
- Istället för att EA bestämmer vad Folk (& Fä? ("pöbeln"... på faktiskt.se)) vill eller inte vill ha kan inte Folk själva få bestämma vad dem själva vill eller inte vill ha, bara en idé?
...vilket jag också bemöter.
Sen kommer:
- Återigen, vore det inte betydligt enklare ifall Folk självA* fick bestämma vilka dom hatar o vilka produkter dom gillar, o.s.v.? MenA* bestämmA* ju faktiskt.se inte för EA vad EA hatA*, eller hur? TyckA*llt denna s.k. Ängel är s.a.s. hmmmindre snäll för o inneha en ängels tålamod lite vääl mkt med darra av fasa, hat, pöbel & Co och A*lllldeles för lite med kramar & kärlek, eller var det mer... ... ironiskt menat ?
...vilket bemöts.
Nästa frågeställning(?) som du tar upp är:
Hej!
Folk vill ha bra eller dåligt, svart eller vitt, ett eller noll, snygg eller ful. Jag upplever att folk vill ha bra eller dåligt, svart eller vitt, ett eller noll, snygg eller ful.
Dom flesta deltagarna på faktiskt.se är en skock med får... en pöbel! Jag tycker att dom flesta deltagarna på faktiskt.se uppför sig som om de vore en skock med får... en pöbel!
Detta om dettA*!
Vilket jag svarar på.

Min långsamma reaktion är - spelar det nån roll vad jag svarar, så länge jag svarar? Alla frågor gås ifrån så fort jag svarat på dom...

[/quote]
vänligen
// Pär Engelholm

Användarvisningsbild
Audiomanikern
A*sterix

Inläggav Audiomanikern » 2004-11-08 17:30

Hej... igen!
EngelholmAudio skrev: Min långsamma reaktion är - spelar det nån roll vad jag svarar, så länge jag svarar?
Alla frågor gås ifrån så fort jag svarat på dom...

- A*lltså så länge dina "svar" hålla nivå...
EngelholmAudio skrev:Menar bara, som vanligt, det som står. //
Jag förstår nu inte ens vad du "inseminerar"... Confused Men jag har säkert gjort fel.
.... GodA*g Herr Yxskaft, svar: Nej! Dessa "svar" saknar mening samt slösar bådas våran tid!

Mvh A*

Användarvisningsbild
Morello

Inläggav Morello » 2004-11-08 17:50

A*, nu är du faktiskt lite bjäbbig 8O !
Driver: www.sybariteaudio.se
-Innehar F-skattsedel-

”Messen ist Wissen, aber messen ohne Wissen ist kein Wissen”

"Es ist noch kein Meister vom Himmel gefallen"

Användarvisningsbild
Harryup
Tänk på döden

Inläggav Harryup » 2004-11-08 17:55

Någon som sågat itu en sten?
Ursäkta att jag håller mig till ämnet.

EngelholmAudio_inaktiv

Inläggav EngelholmAudio_inaktiv » 2004-11-08 18:01

Harryup skrev:Någon som sågat itu en sten?
On topic? Vem tror du att du är?!? :lol: Skojjar!

Jorma har pratat om att några på KTH håller på och undersöker dessa...eller var det ByBees'arna? :wink:
vänligen
// Pär Engelholm

Användarvisningsbild
Audiomanikern
A*sterix

Inläggav Audiomanikern » 2004-11-08 18:02

Hej M!
Morello skrev:A*, nu är du faktiskt lite bjäbbig 8O !

- Förstår nu inte ens vad du "inseminerar"... Confused Men jag har säkert gjort fel. - efter cirkus...

... 200st utav ovan, vem blifva ej... bjäbbig? Dock faktiskt.se hållA* med dig M! A*llt nog bjäbbig är :oops:!
Lägga därav ned detta här... NU!

Skabara skriva en sak till eller - nej, okejrå... NU!

Mvh A*

Användarvisningsbild
Audiomanikern
A*sterix

Inläggav Audiomanikern » 2004-11-08 18:08

Hej!

A* tycka det hela faller på att inga andra (än hifihobbysterna) änvänder sig av dessa
stenar / lerklumpar med kommar uti! Är dom bra så är dom väl bra! Nu när det enbart är
(ev placebopåverkade) hifihobbuster som påstå dem vara fungerande blifvA* misstänksam!

Mvh A*

Användarvisningsbild
Johan_Lindroos
Mr Cliffhanger

Inläggav Johan_Lindroos » 2004-11-08 18:10

EngelholmAudio skrev:

Jorma har pratat om att några på KTH håller på och undersöker dessa...eller var det ByBees'arna? :wink:

En snubbe på Chalmers var det! (han stora killen som brukar synas med Jorma och Mårten Design) OCH, det var mer än två år sedan som "projektet" påbörjades! 8O :D
Ordförande i Ljudtekniska Sällskapet sedan 17:e april 2025

Användarvisningsbild
Rydberg
Rörlig

Inläggav Rydberg » 2004-11-08 18:13

Johan_Lindroos skrev:
EngelholmAudio skrev:

En snubbe på Chalmers var det! (han stora killen som brukar synas med Jorma och Mårten Design) OCH, det var mer än två år sedan som "projektet" påbörjades! 8O :D

Var nått annat väntat? jag menar, Chalmers, tssss :twisted:
Class only looks like arrogance from below.

Användarvisningsbild
Audiomanikern
A*sterix

Inläggav Audiomanikern » 2004-11-08 18:14

Hej!

Förresten... Sorry EA :oops:! Du är faktiskt.se 1st Stor tillgång för detta for@, dessutom måste
mA*n ju ha ngn o A*rgumentra emot, elle :)? Se A* som varandes en envis tegelmur! A*lternativt
1st galning man kan låtsas bara finns uti ens fantasi o således ej alltid behöva besvara, he he :D!

Mvh A*

FöregåendeNästa

Återgå till Generellt om hifi