Style skrev:NL, jag orkar inte citera hela ditt inlägg men
- suben är inte inköpt från Sunfire. Var har du fått det ifrån? ICE-power är en B&O-upppfinning, komplett med patent.
B&O-säljaren i Lund sade det till mig.
- deras säljare må vara idioter i vissa butiker, det innebär inte att deras marknadföring är snake-oil.
4 butiker av 4 möjliga i sverige, 1 av 1 i Danmark.
- att inte använda plast utan riktig massiv aluminium, komplicerade mekaniska lucköppningar etc kostar en slant
- BL3 och BL5 är knappast ingångsnivå på B&W eller NAD. T ex har B&Ws senaste sub licensierat B&Os ICE-steg.
Nej, jag håller det för klart troligt att NAD+B&W utlassar B&O.
Jag har lyssnat på de flesta av deras modeller. BL6000 låter tunnt och tråkigt - inte prisvärd alls. BL1 är också rätt kass i förhållande till pris. BL8000 låter inte vad den kostar, dock är den den i särklass snyggaste högtalare jag sett. BL4000 är helt ok, BL3 och BL5 skulle jag påstå är prisvärda och riktigt bra.
När det gäller TV-apparater är deras CRT i en klass för sig. Plasmorna är våldsamt överprissatta. LCDerna är väl ok men inga LCDer är värda sitt pris just nu.
Men du verkar ju inte gilla Linn heller
Nej, varför skulle jag? Odrägliga försäljare som inte berättar dyra saker de spelar på när en ung kille kommer in och vill lyssna på högtalare "typ max 10,000"....nej, då drar man inte igång tri-ampat utan att tala om att så låter inte högtalaren i sig själv. Eller gör sig löjliga över vad han har för anläggning hemma.
Dessutom är medvetet konstruerad färgning för att frambringa stampa-takten-känslan i mitt tycke klart icke-hifi.
B&O, Linn och Bose hör hemma i OnOff segmentet, inte bland hifi.
It's all fun and games until Darth Vader comes.