Han såg ut som en fiollåda, "vaddå, näää, det är tv:ns högtalare" ... DÅ blev jag imponerad
Moderator: Redaktörer
Tompa_39 skrev:Har en kompis som för typ 5 år sen hade en gammal Luxor CRT-TV (tjockteve) där jag faktiskt undrade var han hade 'högtalaren' han kopplat Tv-ljudet till?
Han såg ut som en fiollåda, "vaddå, näää, det är tv:ns högtalare" ... DÅ blev jag imponerad
Goldfinger skrev:celef skrev:Goldfinger skrev:sportbilsentusiasten skrev: men jag tror varje seriös tillverkare gör varje komponent så bra de för tillfället kan.
Jo, det får man anta, men det är trots allt kompromisser i varje konstruktion, och där finns det ju olika ideér, vilken kompromiss som är bäst beror ju på hur apparaten skall användas.
Jag vill tex inte betala för mer effekt än jag behöver, då lägger jag hellre de pengarna på en konstruktion som prioriterar andra egenskaper som jag har nytta av i det system den skall användas i.
vad skulle det vara för "andra egenskaper"?
Lägre brusnivå tex.
celef skrev:Goldfinger skrev:celef skrev:Goldfinger skrev:sportbilsentusiasten skrev: men jag tror varje seriös tillverkare gör varje komponent så bra de för tillfället kan.
Jo, det får man anta, men det är trots allt kompromisser i varje konstruktion, och där finns det ju olika ideér, vilken kompromiss som är bäst beror ju på hur apparaten skall användas.
Jag vill tex inte betala för mer effekt än jag behöver, då lägger jag hellre de pengarna på en konstruktion som prioriterar andra egenskaper som jag har nytta av i det system den skall användas i.
vad skulle det vara för "andra egenskaper"?
Lägre brusnivå tex.
brukar mångwattare brusa mer än fåwattare?
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 20 gäster