Moderator: Redaktörer
XTZ skrev:Hej! Vi visade dessa i Stockholm och i Bristol senast, produktionen är igång nu äntligen och vi hoppas kunna leverera inom kort. Högtalarna använder som sagt inget vanligt delningsfilter, utan linearisering sker med DSP-mjukvara i datorn man kopplar dem till. Systemet består alltså av högtalare, en förstärkare samt mjukvara från Dirac Research. Det är ett multimediasystem och tanken är att man lika gärna kan använda datorn för att utföra DSP-korrigeringen när man ändå spelar musik ifrån den. Nackdelen är att man behöver datorn som signalkälla även om det finns "okorrigerade" RCA-ingångar på förstärkaren också.
Men eftersom fler och fler använder sina datorer som signalkälla tycker vi det finns bra skäl att erbjuda ett system som ger bättre prestanda än de vanliga datorhögtalarna.
/Rikard
Jag tror spontant att de enklare varianterna av Audessey inte verkar på sub-kanalen, men är inte heller säker.XTZ skrev: Jag är inte säker, men vi har i alla fall indikationer på att många av dessa billiga Audyssey-versiobner inte arbetar alls under 63 hz. Någon som vet om det stämmer?
mvh Rikard
pthan skrev:Om jag bryggkopplar två AP-100 ökar då också uteffekten i class-A läget?
joel skrev:Hej XTZ!
När ni som postorderföretag skickar ut produkter hur ser er ambition ut i de fall en produkt är DOA. dvs trasig vid leverans?
Hur länge tycker ni att det är rimligt att man får vänta innan man får en fungerande produkt som man betalt för vid beställningstillfället?
MVH
/Joel
metalfan skrev:joel skrev:Hej XTZ!
När ni som postorderföretag skickar ut produkter hur ser er ambition ut i de fall en produkt är DOA. dvs trasig vid leverans?
Hur länge tycker ni att det är rimligt att man får vänta innan man får en fungerande produkt som man betalt för vid beställningstillfället?
MVH
/Joel
XTZ är väl inget postorderföretag? De säljer ju sina produkter via återförsäljare (hifi kit, fyndbörsen)
Aerob skrev:Fråga till XTZ: Har ni inte funderat på att bygga ett referensslutsteg med någon
stans runt kanske 2x500W i 8ohm? Flerkanalssteg lämpliga för att driva en
hemmabio eller kanske en uppsättning basar? Givetvis är då båda dessa steg
fläktlösa, har en låg undre gränsfrekvens samt kostar inte skjortan!
mangs skrev:Jag skulle hellre se ett sluteteg som inte är lika kraftigt men som dubblar effekten ner mot 1ohm.
mangs skrev:På vilket sätt är detta slöseri?
mangs skrev:Det är väl just det som är problemet. Eftersom redan Emotiva erbjuder just det ni efterfrågar blir det tufft för XTZ att slå sig in på deras marknad och dessutom kunna tjäna pengar på det. Dessutom har deras slutsteg idag redan möjlighet att bryggas och köra upp till 500W i 8ohm.
Jag skulle hellre se ett sluteteg som inte är lika kraftigt men som dubblar effekten ner mot 1ohm.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 21 gäster