Moderator: Redaktörer

adagio skrev:Jag var tvungen att sätta dit plastbrickorna, båda i den nedre skruven för att inte högtalaren skulle "tilta" framåt. Jag tyckte det var klasser bättre med helt rak högtalare.
Snygga förresten!!
Strmbrg skrev:adagio skrev:Jag var tvungen att sätta dit plastbrickorna, båda i den nedre skruven för att inte högtalaren skulle "tilta" framåt. Jag tyckte det var klasser bättre med helt rak högtalare.
Snygga förresten!!
Har'u vänt futterna bakåfram? Förrexten så fuljde'rente me' bricker te mina.
RogerGustavsson skrev:Kollade manualen för 3.7i. Där visas bara den nya foten, den ovala. Den ser nästan ut att ha mindre utstick framför panelen. Båda mina Magnepan har de gamla fötterna och med dem blir allt i lod, ingen lutning.

roggaro skrev:svag lutning bakåt tror jag på, om det är vad du avser med SD (fötter)
[/quote]Panelguy skrev:roggaro skrev:svag lutning bakåt tror jag på, om det är vad du avser med SD (fötter)
Jag tycker det blev klart sämre på 3.7, ljudet spelar över huvudet. Däremot kan det vara en fördel på lägre modeller. Minns när jag hade Martin Logan där de upp till 1.60 var bakåttiltade medan de högre på 1.80 och mer stod helt rakt.
roggaro skrev:Panelguy skrev:roggaro skrev:svag lutning bakåt tror jag på, om det är vad du avser med SD (fötter)
Jag tycker det blev klart sämre på 3.7, ljudet spelar över huvudet. Däremot kan det vara en fördel på lägre modeller. Minns när jag hade Martin Logan där de upp till 1.60 var bakåttiltade medan de högre på 1.80 och mer stod helt rakt.
ja, nä jag är ju inte en kis som gillar 'in your ear' varken från högtalare eller mer pinsamt hörlurar.. musiken ska finnas i alla vinklar var än jag sitter i rummet. sitter oftast dock när jag lyssnar. ska man dansa blir det liksom annorlunda uppsättning, långt ifrån det ortoakustiska
Panelguy skrev:roggaro skrev:svag lutning bakåt tror jag på, om det är vad du avser med SD (fötter)
Strmbrg skrev:Men jag kan åtminstone rapportera att jag kan lyssna mer odistraherat på dessa än på de tidigare.
Panelguy skrev:Strmbrg skrev:Har du lodat? Är det 3.7i du har?
3.7, helt raka. Jag har inte hört ett ord om att fötterna skulle ha ändrats. Är det lika på båda? Får kolla med Mark som uppgraderade sina 3.7 till i om fötterna byttes ut men han har inte nämnt det alls. Jag tyckte hursomhelst inte att en bakåttilt var att föredra när det jämfördes på 3.7 på en mässa för ett par år sedan.
E skrev:Strmbrg skrev:Men jag kan åtminstone rapportera att jag kan lyssna mer odistraherat på dessa än på de tidigare.
Var det huvudskälet till viljan att byta, eller kände du bara för något nytt, eller hade
du bara plötsligt pengar som behövde spenderas? Jag har ett svagt minne av att du var
rätt så nöjd med din anläggning, nämligen.
Mvh E*
Strmbrg skrev:Jag kör med SD-fötter.
Det medför att högisarna blir väldigt besvärliga att flytta.
Det - i sin tur - medför att jag verkligen drar mig för att flytta på dem.
Det - i sin tur (suck?) - medför att jag lättare kan fokusera på att lyssna på musik utan att distraheras av tekniken.
DET - sin tur... - har faktiskt resulterat i en mer harmonisk tillvaro vid stereon.
Strmbrg skrev:Visst. Men dels har jag heltäckningsmatta, dels vill jag slippa flytta-impulserna.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 20 gäster