Moderator: Redaktörer
darkg skrev:Hembyggena ser ut som kaminer
DVD-ai skrev:Mmmm basar med den klassiska upphängningen av tyg som bara återfinns i just detta utförandet på det sämsta från när man var liten!
nostalgiskt faktiskt
DVD-ai skrev:Ja det är rätt sorgligt....![]()
men men, som med så mycket annat idag så ska det vara tillgängligt, utbytligt och okomplicerat in i det absolut sista och med alla offer möjligt
jonaz81a skrev:DVD-ai skrev:Ja det är rätt sorgligt....![]()
men men, som med så mycket annat idag så ska det vara tillgängligt, utbytligt och okomplicerat in i det absolut sista och med alla offer möjligt
Jo altså när en ung förmåga på jobbet tar fram sin mobiltelefon för att visa hur fett någon ny kass låt låter så får jag nästan panik.
xeizo skrev:Lyssnar på Miles & Quincy Live at Montreaux just nu, blotta tanken på hur det skulle låta i en blåtandshögtalare
xeizo skrev:Sådärja, en rejäl Yamaha skall grabben ha!
DVD-ai skrev:Me hu fan låteren dåh ?!
jonaz81a skrev:DVD-ai skrev:Me hu fan låteren dåh ?!
Den låter kanon!
I alla fall när den driver två kanaler, jag har inte riktigt kommit så mycket längre än så än.![]()
Idag är en extra bra dag! Det är snart fredag och så har jag haft lite tur!
Efter jobbet idag stannade jag vid "återvinningsbutiken" där jag köpte Yamaha RX-V4600 receivern i tisdags. Jag var även förbi där en sväng igår för att se om den mätmikrofon som borde medföljt receivern fanns men någon sådan ville de ej kännas vid. Jag kollade upp vad en sådan mikrofon skulle kosta mig att köpa ny eftersom den kan vara bra att ha. Till nyare Yamaha-receivrar kan man köpa passande Yamaha mätmic från Kina via Ebay för ~250kr inklusive frakt från men till den här gamla pjäsen som kör första varianten av Yamahas automagiska mätsystem "YPAO" så måste man betställa från USA med moms och dyr frakt om man ska få rätt mic och priset blir då 500kr eller mer.
Idag så fort jag klev in i återvinningsbutiken så kom en äldre man framrusade och ropade "Vi har hittat mikrofonen!". Den hade tydligen hamnat bakom någon annan pryl på hyllan så därför såg jag den inte när jag köpte receivern och sen efter stängningsdags hade någon som ordnade med prylarnas placering på hyllorna hittat den och lagt den på ett bra ställe utan att informera de andra och han jobbade tydligen inte igår. Idag var han tillbaka och hade informerat mannen som tog betalt för receiven och därför kände igen mig, det tackar jag för!
Den återfunna mätmikrofonen.
[ Bild ]
500kr "sparade", det måste firas! Men hur?
Genom att köpa en pryl i "befintligt skick" för 295kr så klart! Enligt min ofelbara matematik så är jag fortfarande på plus för dagen!
Detta är vad jag köpte, eller ja ett hörn av det jag köpte för att vara exakt, kan någon kanske se vad det är?
[ Bild ]
Om man inte har en aning går det bra att gissa vilt!
Perfector skrev:jonaz81a skrev:
500kr "sparade", det måste firas! Men hur?
Genom att köpa en pryl i "befintligt skick" för 295kr så klart! Enligt min ofelbara matematik så är jag fortfarande på plus för dagen!
Detta är vad jag köpte, eller ja ett hörn av det jag köpte för att vara exakt, kan någon kanske se vad det är?
[ Bild ]
Om man inte har en aning går det bra att gissa vilt!
Lenco L75 ser det ut som.
Laila skrev:Du ger dig inte Perfector . . . .
Laila skrev:Du ger dig inte Perfector . . . fjädern har en å endast en uppgift, att föra "mellanhjuls-
armen" till driv axeln. När hjulet väl är där så krävs ingen "anliggningskraft" från fjädern.
Allt som är värt att veta om Lenco 75 finns att läsa här . . . typ.
xeizo skrev:Laila skrev:Du ger dig inte Perfector . . . .
Onödigt med efterslängen Laila, hade räckt med "det där stämmer inte". Oavsett, en fixad L75 anses av många varit en riktig audiofil-spelare, detta pga den ovanligt tunga tallriken, bra lager och bra tonarm.
Perfector skrev:Laila skrev:Du ger dig inte Perfector . . . fjädern har en å endast en uppgift, att föra "mellanhjuls-
armen" till driv axeln. När hjulet väl är där så krävs ingen "anliggningskraft" från fjädern.
Läs denna, och håll sedan käften om du inte kan lära dig funktionen hos en fjäder
viewtopic.php?f=19&t=64102
Laila skrev:Perfector skrev:Laila skrev:Du ger dig inte Perfector . . . fjädern har en å endast en uppgift, att föra "mellanhjuls-
Läs denna, och håll sedan käften om du inte kan lära dig funktionen hos en fjäder
viewtopic.php?f=19&t=64102
Ok, tro vad du vill om fjäderns funktion på/hos en Lenco L75, fysikens lagar upphör
inte att gälla bara för att du envisas, så jag ger upp . . . typ.![]()
![]()
xeizo skrev:Tror det räcker med kapning av Jonaz tråd nu ...
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 16 gäster