Nattlorden skrev:Jag TROR jag hört på den integrerade varianten över ett par B&W 802 av vid tillfället senaste variant och det var inget jag inte hade kunnat leva väl med. Sen om man skulle hitta något över tid att störa sig på... ingen aning... men jag kan nog tycka att diskussionen är lite väl hård emellanåt.

Den Purifi Eigentakt-modul som C298 bygger på finns inte i någon av NADs integrerade förstärkare.
I Masters-serien finns M23 (slutsteg) och M33 (integrerad) som jag tror sinsemellan bygger på samma Purifi Eigentakt-modul som då är på 2x200w (C298 är på 2x185w). Dom har ytterligare lite lägre uppmätt distorsion över den angivna effekten än C298. M23 kostar drygt 40papp och är i princip dubbelt så dyr som C298. NAD har därutöver flerkanalsförstärkare i Masters-serien som bygger på Purifi Eigentakt.
De integrerade C399 (2x180w) och C389 bygger i likhet med sina föregångare (C388 respektive C368, som dock bägge har något lite lägre effekt) och som slutat säljas för något år sedan respektive precis nyss) på Hypex NCore respektive Hypex UcD (C389 o C399 har fått hyggliga dacar i sig och bl a HDMI, vilket gör dom extremt flexibla.). Inga av dessa integrerade förstärkare har direkt dålig uppmätt distorsion men är hästlängder från de nivåer som redovisas för de tre ovan nämnda Purifi Eigentakt stereoförstärkarna.
Mycket låg uppmätt dist (över hela den angivna effekt) har även de tidigare diskuterade C275bee och den integrerade C375bee som bygger på samma slutsteg som 275 och som bägge är traditionella AB-steg (tror dom räknas som AB).
Jag har haft både C368 och C388 men sålt dom till förmån för C275bee och C298. C388:an upplevde jag aldrig som dålig men dess stora förtjänst var antalet in- och utgångar samt fjärrkontrollen (blindtester ni vet

) (påminn mig om att jag måste köpa en transparent högtalarväxel!). De integrerade DACarna i C368 o C388 var en hörbart bit sämre än bra Kina-dacar för 2 500 sek, typ. Att stoppa in C298 i signalvägen i stället för dessa två var ett lyft, i synnerhet i mina OA-116 där mellan- o baselementen utgörs av de moderna varianterna av Peerlesselementen som trots allt är rejäla distgeneratorer.
Trevlig faktisktian som är i närheten av 08:a (och som inte använder sig av retoriska cheap-trick i trådarna) är välkommen att komma och lyssna. PM:a i så fall.
" ... probably the best loud-speaker in the world"