Nåväl, det enda exempel som du tar upp (på vad som skulle vara felaktigt) än en gång:
"LTS anser sig ju, som jag förstår det, sitta inne med de universella svaren på vad "korrekt återgivning" är, hur det upptäcks och hur det uppnås."
Vad är det då i detta påstående som är så ruskigt felaktigt? Jag minns att jag i en tråd för lite sedan skrev något om "korrekt återgivning, enligt LTS". Detta resulterade i en rad inlägg där LTS-medlemmar ifrågasatte just detta "enligt LTS": "Vaddå, skulle det finnas något annat sätt att se på korrekt återgivning? Nä, det kan det inte finnas" var ungefär budskapet.
Vidare, i de oändliga debatter om F/E-lyssningens eventuella brister som ägt rum här kan jag inte minnas att någon från föreningen framlagt en endaste betydande invändning mot metodiken i sig. De reservationer som påtalas även från LTS håll, gäller att man inte har möjlighet att F/E-lyssna allt som finns på marknaden, och att det därför alltså KAN finnas t.ex. cd-/dvd-spelare "utan hörbara färgningar" som inte finns med på rekommenderat-listan.
(Ja, jag är jag givetvis medveten om skillnaden mellan "transparens" och "utan hörbara färgningar", men det bör rimligen inte påverka just denna diskussion).
I övrigt kan jag faktiskt inte erinra mig om något som sagts från LTS-håll som talar emot det jag skrev ovan. Men, för tusan, har ni något mer så säg bara till! Detta är ju intressant!