Fråga om F/E-lyssning

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Piotr

Inläggav Piotr » 2009-02-21 02:13

krasse2 skrev:Att jag så sällan medger att jag har fel, beror på två saker...

1. Jag har helt enkelt inte fel!

2. Ingen har lyckats förklara varför mina resonemang skulle vara fel!

I alla andra fall så har jag erkännt när jag har haft fel.

Nu vet jag inte huruvida det har förklarats för dig på lämpligt vis hur det ligger till men en sak är klar, din uppfattning om hur ljud i rum fungerar är inte i synk med verkligheten och studier samt simuleringar enligt känd fysik som gjorts.

Ett tips i all välmening är att studera relevanta ämnen samt kanske genomföra en mindre studie själv i stället för att spendera tid på att förklara för andra det som du själv inte förstår.

/Peter

Kaffekoppen
Inaktiverad

Inläggav Kaffekoppen » 2009-02-21 02:23

Bra inlägg Piotr!

Alla förlorar på om okunskap framställs som relevant fakta.

Användarvisningsbild
MrUncool

Inläggav MrUncool » 2009-02-21 09:24

krasse2 skrev:Att jag så sällan medger att jag har fel, beror på två saker...

1. Jag har helt enkelt inte fel!

2. Ingen har lyckats förklara varför mina resonemang skulle vara fel!

Yes, strålande! Var som jag misstänkte - jag har aldig fel. :D :wink:

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör

Inläggav Nattlorden » 2009-02-21 10:03

Punkt 2 är intressant logik... dvs. är man tillräckligt trög har man alltid rätt? (Genom att man aldrig lyckas förstå förklaringar)
Konceptartist Serenia på Spotify/ Youtube etc.
Rester o.dyl. som Nattlorden

krasse2
Semesterfirare

Inläggav krasse2 » 2009-02-21 10:16

Ni som sitter här och häcklar det faktum att jag för en diskussion på ett annat forum, istället för att delta i diskussionen för att få era frågetecken uträtade, borde gå en grundkurs i läsförståelse...

Ni utgår ifrån att jag har har påstått en massa felaktigheter, men utan att redovisa vilka.

Dessvärre så är mycket av det ni hävdar att jag felaktigt påstått fabulerat. Någons "tolkningar" av det jag skriver istället för det jag faktiskt skrivit.

Lär er läsa!

Visserligen har ni med all önskvärd tydlighet visat att ni INTE är intresserade av att diskutera med mej (till skillnad från att snacka skit OM mej), men nog finns det väl åtminstone en och annan här i denna tråden som har så mycket vett så att ni inser det fördelaktiga med att föra en diskussion med den person ni har meningsskiljaktligheter med.

Bra inlägg pjotr!!!

VADÅ BRA?

Ytterligare ett inlägg fullständigt befriat från substans som bara innehåller dömande subjektiva åsikter om mej som person!

Är ni så jävla blinda så att ni inte ser att ni gör samma fel hela tiden?

Hur f-n ska jag kunna rätta till felaktiga uppfattningar när ni inte ens kan peka på vad det är jag sagt som skulle vara fel

Sorry...

Glömde att ni inte var intresserade av att föra en diskussion utan bara var intresserade av att häckla och håna oliktänkande...

:evil:

Användarvisningsbild
subjektivisten
Semesterfirare

Inläggav subjektivisten » 2009-02-21 10:22

krasse2 skrev:Glömde att ni inte var intresserade av att föra en diskussion utan bara var intresserade av att häckla och håna oliktänkande...

Det är inte häckande att förklara att en person har fel. Fysikens lagar är inte olika bara för vissa vill det ska vara annorlunda
Ino i32s*(med ES filter), pY-4, cr80s, Nad 208, Rotel 1090, Pioneer 668, Denon 2106.

Användarvisningsbild
Kitchenmaster

Inläggav Kitchenmaster » 2009-02-21 10:26

Det ser ut som att Krasse blivit ledsen över den uppkomna situationen, och det är ju mindre trevligt. :? I stället för att ta illa upp och sluta skriva på forumen hade det varit mycket bättre om han insett sina begränsningar och lyssnat på de som har kunskap i stället för att sprida (troligen omedvetna och välvilliga) osanningar.

Av det jag läst från honom på mhb så får jag känslan av att hans resonemang är något liknande:
- "Om jag suttit hemma och funderat ut något som för mig verkar logiskt så spelar det ingen roll om flera andra gjort studier som motbevisar mig."
Ovanstående är inte på något sätt ett exakt citat, bara min känsla av hur han resonerar efter att ha läst några inlägg från honom. Alltså ett resonemang besläktad med hans argument 2.

Det som möjligen kan ses som positivt med att han väljer att inte skriva på mhb längre är att andra som ligger på liknande kunskapsnivå som honom inte behöver lära sig mängder med felaktigheter.

Användarvisningsbild
tvett

Inläggav tvett » 2009-02-21 10:42

Krasse2. Har du bemödat dig att läsa denna tråd innan du reggade för att säga en massa otrevligheter?
Jag förstår att ingen har lyckats förklara för dig att dina resonemang är fel.
/J

Cygnus resurectum

Användarvisningsbild
Piotr

Inläggav Piotr » 2009-02-21 11:28

krasse2 skrev:
Bra inlägg pjotr!!!

VADÅ BRA?

Ytterligare ett inlägg fullständigt befriat från substans som bara innehåller dömande subjektiva åsikter om mej som person!

Det har absolut ingenting med dig som person att göra. Det har 100% att göra med rena sakfel i det du hävdar.

Nädå, de flesta här har nog ovanligt god läsförståelse.. men det krävs ju en viss grad av läsförståelse att för att förstå det..

Hur f-n ska jag kunna rätta till felaktiga uppfattningar när ni inte ens kan peka på vad det är jag sagt som skulle vara fel

Det jag läst från dig har varit 100% fel det var därför jag gav dig rådet att skaffa dig grundläggande utbildning i fysik samt att genomföra en mindre studie själv.. det är nämligen så att det skulle få dig att inse de fel du har. Du får göra jobbet själv. Det finns hur mycket info som helst på nätet samt i böcker.

Glömde att ni inte var intresserade av att föra en diskussion utan bara var intresserade av att häckla och håna oliktänkande...

Jag är inte ett dugg intresserad av att håna, däremot är jag stor vän av vetenskap och av att förvirring och myter hålls till ett minumum i det "allmänna rummet".

Läs lite fysik/akusitk och om det inte räcker för att få dig att förstå så kör lite mätningar i ett rum med fyra ljudkällor placerade på samma punkt resp. olika placeringar.

Jag har gjort allt det ovanstående dvs. pluggat fysik, tagit del av studier andra gjort på ljudkällor i rum samt gjort egna mätningar på basmoduler och med det som grund ser jag att det du presenterar är felaktigt.

/Peter

krasse2
Semesterfirare

Inläggav krasse2 » 2009-02-21 11:29

tvett skrev:Krasse2. Har du bemödat dig att läsa denna tråd innan du reggade för att säga en massa otrevligheter?
Jag förstår att ingen har lyckats förklara för dig att dina resonemang är fel.

Du fattar ingenting!

Har du själv läst denna tråd?
Jag var registrerad medlem för ett bra tag sedan, men blev avstängd efter att skällt ut samtliga som ägnat sej åt skitsnack bakom min rygg.

Detta upphörde uppenbarligen INTE efter min avstängning och utskällningen, därav att jag registrerade mej igen för att läxa upp bl.a. subjektivisten igen!

Kitchenmaster är helt fel på det också.

Jag är inte ledsen!

Jag är fly förbannad över den hycklande attityden i den här tråden. Folk som lutar sej tillbaka i sin egen överlägsenhet och ser ner på bl.a. mej, men som inte har något konkret att komma med förutom rena personpåhopp som dessutom är synnerligen dåligt underbyggda.

Ovanstående är en omskrivning för skitsnack för den som inte uppfattar det.

- "Om jag suttit hemma och funderat ut något som för mig verkar logiskt så spelar det ingen roll om flera andra gjort studier som motbevisar mig."
Ovanstående är inte på något sätt ett exakt citat, bara min känsla av hur han resonerar efter att ha läst några inlägg från honom. Alltså ett resonemang besläktad med hans argument 2.

Det är korrekt uppfattat och inget jag skäms över utan tvärtom ser som en av mina styrkor.

Jag ändrar ALDRIG uppfattning om något utan att själv ha förstått varför den ursprungliga uppfattningen skulle vara felaktig.

Konsekvensen är mycket riktigt liknande ditt resonemang. Det spelar ingen roll om någon har gjort en studie i ett ämne. Om jag hittar någon form av inkonsekvens eller logisk kullerbytta som jag inte förstår, så "godkänner" jag inte resultatet av studien. Kan jag dessutom påvisa att resultatet utifrån gällande förutsättningar är felaktigt, så t.o.m. förkastar jag studiens resultat.

Detta jämställer jag med "sund misstänksamhet". Detta förhållningssätt har ibland lett till att jag blivit uppläxad och fått förklarat varför mitt underkännande av ett resonemang har varit felaktigt, men vid dessa tillfällen har jag erkännt mina brister och fel, lärt mej något och dessutom så har även andra människor kunnat lära sej något av diskussionen.

Jag fungerar så och har inga planer på att ändra mej, eftersom motsatta förfarandet enligt min mening är synnerligen farligt.

Person A säger -Så här är det! och person B som inte fattar varför person A skulle ha rätt, accepterar och tar det till sej.

Somliga här som t.ex. subjektivisten tar inte bara det till sej, utan fortsätter att sprida person A's "läror", men blir aggressiv då han inte längre kan diskutera "lärorna".

Jag står för mina åsikter och de konsekvenser de leder till.

Vill någon hävda att jag har fel i ett resonemang så går det bra. Vill någon att jag ska medge att jag har fel, så är det ett ABSOLUT KRAV ifrån min sida att någon lyckas få mej att förstå varför jag har fel.

Allt annat är ryggradslöst och fegt!

Jag har inga problem med olika personer har olika åsikter, men jag är inte någon "falsk" person som hävdar min rätt fast att jag vet att jag har fel och erkänner inte heller att jag har fel, så länge jag inte själv är medveten om att jag har fel...

Sådan falskhet kan ni andra skitsnackare ägna er åt. Det är något ni aldrig kommer att få se ifrån min sida...

Användarvisningsbild
tvett

Inläggav tvett » 2009-02-21 11:38

Du har alltså suttit och läst allt det som folk pratat om bakom din rygg på ett öppet forum? :roll:
Känns som det är lite obalans när du spyr ut så mycket galla pga kritik av dina resonemang.
Du får gärna citera något som inte är baserat på basala sakfelaktigheter i dina resonemang.
/J

Cygnus resurectum

Användarvisningsbild
Erik_AA

Inläggav Erik_AA » 2009-02-21 11:39

Krasse, det är ingen som är ute efter dig personligen (förutom kanske subbe då :lol: ).

Däremot så är du verkligen svårövertygad med logiska argument och folk på MHB lyssnar på dig vad du än säger (särskilt om det redan stämmer överens med deras nuvarande läror). Ditt sätt att själv filosofera dig fram till en slutsats blir lite hit-and-miss för att ämnet är jättestort och svårt. En uppenbar förklaring kan visa sig vara felaktig eller en grov förenkling som inte fungerar att överföra till andra situationer.

Användarvisningsbild
Vee-Eight
Admin emeritus

Inläggav Vee-Eight » 2009-02-21 11:58

krasse2, subjektivisten mfl;

Det är aldrig en bra idé att föra över bråk från andra forum. Givetvis kan det vara nödvändigt att referera till texter utanför Faktiskt.se, men är det i syfte som slagträ i en hetsig debatt är det aldrig ok.

Krasse2; du som relativt ny gäst på detta forum beter dig mycket illa. Sansa dig till en mer civiliserad och och vuxen nivå, annars är iaf jag övertygad om att du endast är här för att bråka. Du är härmed varnad.
- Carlsson Illuminati -
"Frågetecknet är hur många det är som vet hur man njuter av livet." - Sista Ordet

Ständig sekreterare VästerGÖK

boom
Semesterfirare

Inläggav boom » 2009-02-21 12:02

[quote="krasse2

Jag har aldrig "sprungit hem till mamma" för att få stöd och tröst. De gånger jag har haft fel, så har jag medgett det utan omsvep,

[/quote]
Ja det har du gjort på mhb när du inte fick reda på en modifikation så anmälde du den personen så snacka inte en jävla massa skit .

krasse2
Semesterfirare

Inläggav krasse2 » 2009-02-21 12:04

Piotr skrev:
krasse2 skrev:
Bra inlägg pjotr!!!

VADÅ BRA?

Det har absolut ingenting med dig som person att göra. Det har 100% att göra med rena sakfel i det du hävdar.

Nädå, de flesta här har nog ovanligt god läsförståelse.. men det krävs ju en viss grad av läsförståelse att för att förstå det..

/Peter

Om du nu har så bra läsförståelse så tycker jag du ska ta och läsa ditt eget inlägg en gång till!

Du hänvisar till sakfel i det jag hävdar, men duckar effektivt för min uppmaning om att konkretisera!

Antingen duckar du p.g.a. bristande läsförståelse eller så var min slutsats korrekt när det gällde huruvida ni verkligen är intresserade av att föra en diskussion eller om ert intresse inskränker sej till att bara snacka skit!

Erik_AA har rätt i att jag är svårövertygad. Jag ägnar mej mycket åt logiska resonemang och kan man inte på ett logiskt sätt visa på felaktigheter i mina resonemang så är det synnerligen svårt att övertyga mej om annat.

Med rätta!

Ämnena för diskussion är många gånger ganska komplicerade och av just den anledningen så brukar jag faktiskt uttrycka mej lite försiktigare när min egen kunskap i ämnet är begränsad. Bristande kunskap innebär dock inte att jag brister i logisk slutledningsförmåga.

Det kräver dock att folk slutar att "tolka" en massa utan istället läser det jag faktiskt skriver.

Något som vissa här i denna tråden har uppenbara problem med.

Vill man tolka någon fel så gör man det och har man tolkat någon fel så är det lätt att inta samma överlägsna och nedlåtande attityd som t.ex. pjotr visar prov på.

Men när det gäller att lägga korten på bordet så lyser fakta med sin frånvaro i denna tråden.

Ni är ett helt gäng som upprepade gånger har uttalat er om min kompetens, men som konsekvent har undvikit att påvisa ETT ENDA uttalande ifrån min sida som varit felaktigt.

Det är mycket snack och lite verkstad m.a.o....

Hade ni haft det minsta lilla heder i kroppen (och något mellan öronen) så hade ni istället för att helt dumt bara upprepa era felaktiga insinuationer om min kompetens, citerat något av det jag tidigare sagt, som har varit felaktigt.

Det hade varit lämpligt att göra detta i någon av de diskussioner ni refererar till, men nu är det försent, eftersom jag har lämnat MinHembio.com p.g.a. den förföljelse som har pågått.

Lägg märke till att det inte finns en enda person varken på detta forum eller något annat (såvitt jag vet) som har en aning om vilken bakgrund jag har. INGEN vet något mer om mej än vad jag själv har berättat...

Detta faktum borde räcka för att de av er som har förnuftet i behåll, ska börja fundera på om det finns något i relevant i min bakgrund som jag inte har berättat om.

Om inget annat så borde ni ta er en funderare på VARFÖR jag inte själv går in på min egen bakgrund.

För den som är van vid förhastade slutsatser och har bestämt sej för att jag inte nämner något om min egen bakgrund p.g.a. att jag helt är befriad ifrån teknisk kompetens, så kan jag upplysa om att så faktiskt inte är fallet.

Anledningen till att jag inte har redogjort för min egen bakgrund är för att jag anser inte att en sådan redogörelse ska vara nödvändig för fortsatt diskussion.

Jag ska inte behöva bevisa att jag är professor i fysik vid lunds universitet, för att mina diskussionspartners ska lyssna på vad jag säger.

Jag behöver inte någon titel, eller någon bakgrunds-historik för att lägga tyngd på mina argument eller resonemang och den som behöver slänga sej med sådana argument i en diskussion, anser jag visar tecken på bristande argumentations-förmåga och kanske också visar tecken på tveksamma resonemang.

varför skulle man annars behöva drämma till med påståenden om hur många års studier man har avverkat?

Och vem tusan bryr sej?
Det går alldeles utmärkt att avverka en mångårig utbildning med alltifrån mediokert resultat till alldeles lysande resultat utan att det säger så mycket om hur väl man har förstått det man har läst om.

krasse2
Semesterfirare

Inläggav krasse2 » 2009-02-21 12:15

Vee-Eight skrev:krasse2, subjektivisten mfl;

Det är aldrig en bra idé att föra över bråk från andra forum. Givetvis kan det vara nödvändigt att referera till texter utanför Faktiskt.se, men är det i syfte som slagträ i en hetsig debatt är det aldrig ok.

Krasse2; du som relativt ny gäst på detta forum beter dig mycket illa. Sansa dig till en mer civiliserad och och vuxen nivå, annars är iaf jag övertygad om att du endast är här för att bråka. Du är härmed varnad.

Det rör mej inte i ryggen om jag blir varnad eller ej. Det har inte uppvisats någon som helst intresse ifrån detta forums administratörer, mods eller medlemmar av att föra en konstruktiv diskussion med mej.

Allt jag hittills har sett är personliga påhopp och ren mobbing. Det hävdas ideligen hur fel jag har, men inte en enda gång så har något presenterat ett citat av något jag sagt felaktigt.

Att du varnar mej för att jag vräker av mej p.g.a. de oförätter som har pågått och fortfarande pågår här är ytterligare ett tecken på hur osunt detta forum är.

Ni varnar offret för mobbing och förförljelse när offret kräver ett stopp för de övergrepp som pågår.

Jag antar att ingen admin har varnat någon annan medlem i den här tråden för de övergrepp som de själva har medverkat i?

Vad är det för dubbelmoral?

Vill ni inte ha bråk på det forumet så är det min genuina övertygelse om att det går att förebygga bråk genom att tillrättavisa SAMTLIGA som istället för att ägna sej åt konstruktiva diskussioner istället ägnar sej åt rent skitsnack och personliga påhopp...

NI la ribban på detta forum INNAN jag reggade mej för att kunna svara på tal.

Tänk på det!

Som man bäddar får man ligga.

EDIT:
Ps.
Lägg märke till att det INTE var jag som "förde över" något bråk från minhembio.com till detta forum utan tvärtom. När subjektivisten m.fl. "sprang hem till mamma" så var jag tvungen att följa med bara...

Så ni som är admins, ta "era" ungar i öronen först och främst, så ska jag också visa prov på mognad och dämpa min ton...

Men glöm att jag tänker trippa fram försiktigt så länge folk ägnar sej åt skitsnack. Tänk på att det som har pågått bl.a. i denna tråden är tillräckligt för att initiera en polisutredning. Det är inte jag som trampat i klaveret även om det nu är jag som helt orättvist blir varnad...
Senast redigerad av krasse2 2009-02-21 12:22, redigerad totalt 1 gång.

krasse2
Semesterfirare

Inläggav krasse2 » 2009-02-21 12:18

boom skrev:[quote="krasse2

Jag har aldrig "sprungit hem till mamma" för att få stöd och tröst. De gånger jag har haft fel, så har jag medgett det utan omsvep,

Ja det har du gjort på mhb när du inte fick reda på en modifikation så anmälde du den personen så snacka inte en jävla massa skit .[/quote]

Det är du som snackar en massa skit.

Jag har inte en aning om vad det är du dillar om och det är extremt sällsynt som jag anmäler folk jag diskuterar med. Det är för övrigt en av anledningarna till att jag själv har blivit varnad ett antal gånger.

...jag anmäler för sällan...

boom
Semesterfirare

Inläggav boom » 2009-02-21 12:22

krasse2 skrev:

Ja det har du gjort på mhb när du inte fick reda på en modifikation så anmälde du den personen så snacka inte en jävla massa skit .

Jag har inte en aning om vad det är du dillar om och det är extremt sällsynt som jag anmäler folk jag diskuterar med. Det är för övrigt en av anledningarna till att jag själv har blivit varnad ett antal gånger.

...jag anmäler för sällan...[/quote]
Nu pratar du rent jävla skitsnack så fort du inte får ta del i modifikation av sub steg så anmälde du den andvändaren till mod på mhb.

krasse2
Semesterfirare

Inläggav krasse2 » 2009-02-21 12:25

boom skrev:
krasse2 skrev:

Nu pratar du rent jävla skitsnack så fort du inte får ta del i modifikation av sub steg så anmälde du den andvändaren till mod på mhb.[/quote]
Nu förpassar du också dej till lägret av folk som bara "dumt upprepar" sej.

Jag har fortfarande inte någon aning om vad det är du snackar om. Fortsätt du med ditt skitsnack eller lägg korten på bordet visa med någon länk eller liknande vad det är du pratar om...

Användarvisningsbild
subjektivisten
Semesterfirare

Inläggav subjektivisten » 2009-02-21 12:26

krasse2 skrev:Det är korrekt uppfattat och inget jag skäms över utan tvärtom ser som en av mina styrkor.

Jag ändrar ALDRIG uppfattning om något utan att själv ha förstått varför den ursprungliga uppfattningen skulle vara felaktig.

Konsekvensen är mycket riktigt liknande ditt resonemang. Det spelar ingen roll om någon har gjort en studie i ett ämne. Om jag hittar någon form av inkonsekvens eller logisk kullerbytta som jag inte förstår, så "godkänner" jag inte resultatet av studien. Kan jag dessutom påvisa att resultatet utifrån gällande förutsättningar är felaktigt, så t.o.m. förkastar jag studiens resultat.

Du inser inte det absurda i det du påstår här? Att du utan kunskaper om ett ämne kan avfärda studier bara för dom inte går ihop vad du tänkt ihop?
Så om jag tänker ut att gravitationen inte funkar såsom det påstås, så är det alltså logiskt bra och jag ska inte ändra uppfattningen oavsett vilka argument dom använder?
Ino i32s*(med ES filter), pY-4, cr80s, Nad 208, Rotel 1090, Pioneer 668, Denon 2106.

boom
Semesterfirare

Inläggav boom » 2009-02-21 12:32

krasse2 skrev:
boom skrev:
krasse2 skrev:

Nu pratar du rent jävla skitsnack så fort du inte får ta del i modifikation av sub steg så anmälde du den andvändaren till mod på mhb.

Nu förpassar du också dej till lägret av folk som bara "dumt upprepar" sej.

Jag har fortfarande inte någon aning om vad det är du snackar om. Fortsätt du med ditt skitsnack eller lägg korten på bordet visa med någon länk eller liknande vad det är du pratar om...[/quote]

plötslig senildememns.

Användarvisningsbild
Vee-Eight
Admin emeritus

Inläggav Vee-Eight » 2009-02-21 12:49

krasse2 skrev:
Vee-Eight skrev:krasse2, subjektivisten mfl;

Det rör mej inte i ryggen om jag blir varnad eller ej. Det har inte uppvisats någon som helst intresse ifrån detta forums administratörer, mods eller medlemmar av att föra en konstruktiv diskussion med mej.

Allt jag hittills har sett är personliga påhopp och ren mobbing. Det hävdas ideligen hur fel jag har, men inte en enda gång så har något presenterat ett citat av något jag sagt felaktigt.

Att du varnar mej för att jag vräker av mej p.g.a. de oförätter som har pågått och fortfarande pågår här är ytterligare ett tecken på hur osunt detta forum är.

Ni varnar offret för mobbing och förförljelse när offret kräver ett stopp för de övergrepp som pågår.

Jag antar att ingen admin har varnat någon annan medlem i den här tråden för de övergrepp som de själva har medverkat i?

Vad är det för dubbelmoral?

Vill ni inte ha bråk på det forumet så är det min genuina övertygelse om att det går att förebygga bråk genom att tillrättavisa SAMTLIGA som istället för att ägna sej åt konstruktiva diskussioner istället ägnar sej åt rent skitsnack och personliga påhopp...

NI la ribban på detta forum INNAN jag reggade mej för att kunna svara på tal.

Tänk på det!

Som man bäddar får man ligga.

EDIT:
Ps.
Lägg märke till att det INTE var jag som "förde över" något bråk från minhembio.com till detta forum utan tvärtom. När subjektivisten m.fl. "sprang hem till mamma" så var jag tvungen att följa med bara...

Så ni som är admins, ta "era" ungar i öronen först och främst, så ska jag också visa prov på mognad och dämpa min ton...

Men glöm att jag tänker trippa fram försiktigt så länge folk ägnar sej åt skitsnack. Tänk på att det som har pågått bl.a. i denna tråden är tillräckligt för att initiera en polisutredning. Det är inte jag som trampat i klaveret även om det nu är jag som helt orättvist blir varnad...

Jodå, alla skall få sig ett örontag, jag börjar med dig. Bara genom att ta upp/kommenterat bråk från andra forum här har du överfört en massa dynga. Givetvis är du inte ensam, och det förringar inte ditt ansvar. Hur jag har meddelat andra har du eg inget med att göra, detta är en tillsägelse från administrationen till DIG, att DU skall bättra dig. Andras tillsägelser behöver du således inte bry dig om.

Detta är ett diskussionsforum. De som medvetet motverkar detta syfte sorteras enkelt bort. Antingen gillar du läget eller så får du "diskutera" på andra forum istället.
- Carlsson Illuminati -
"Frågetecknet är hur många det är som vet hur man njuter av livet." - Sista Ordet

Ständig sekreterare VästerGÖK

krasse2
Semesterfirare

Inläggav krasse2 » 2009-02-21 12:54

subjektivisten skrev:Du inser inte det absurda i det du påstår här? Att du utan kunskaper om ett ämne kan avfärda studier bara för dom inte går ihop vad du tänkt ihop?
Så om jag tänker ut att gravitationen inte funkar såsom det påstås, så är det alltså logiskt bra och jag ska inte ändra uppfattningen oavsett vilka argument dom använder?

Du resonerar som du har förstånd till...

OM alla säger att du kan trycka den fyrkantiga klossen genom hålet för den runda klossen, så behöver man inte ha testa, gjort några studier eller besitta någon specifik kompetens för att logiskt fastslå att den fyrkantiga klossen rimligtvis inte borde gå att få igenom hålet för den runda klossen.

Det är DEN typen av logiska resonemang som jag ibland ägnar mej åt, även då jag inte har djuplodande kunskaper i ämnet för diskussionen.

Det behövs inte sakkunskap för att kunna skapa eller granska logiska resonemang, det behövs bara logisk slutledningsförmåga och en del intelligens...

Gravitationen du yrar om handlar om resonemang byggt på logiskt felaktiga grunder. Fortsätt du med sådan resonemang om du finner det roande, men var inte ledsen om man med lätthet kan visa varför du har fel i ditt resonerande.

Jag uppmuntrar alla att påvisa logiska felaktigheter i alla mina resonemang, eftersom det kan utbilda både mej och andra. Men ska ni ger på mina resonemang så se för bövelen till så att ni bemöter "rätt" resonemang och inte någons tolkningar av det jag har sagt...

Användarvisningsbild
Naqref
Saknad grundare, †2014

Inläggav Naqref » 2009-02-21 12:56

Låst över helgen p g a bråk.
Audiodesigner åt en del. Larsen, Holographic Audio etc.
CEO och huvudägare i Acoustic Landscape R&D AB.
CTO / R&D Manager och delägare i Acoustic Illusion AB.

krasse2
Semesterfirare

Inläggav krasse2 » 2009-02-26 01:06

Vee-Eight skrev:Jodå, alla skall få sig ett örontag, jag börjar med dig.
Du börjar med mej!?
Så min varning är ok att dela ut publikt, men JAG har ingen som helst rätt att få veta vilka åtgärder som vidtas gentemot mina kombatanter?

Nu har aldrig privatägda diskussions-forum varit några demokratier, men det här är ju så inkonsekvent så att det är löjligt!

Bara genom att ta upp/kommenterat bråk från andra forum här har du överfört en massa dynga.
Det där är inget annat än rent skitsnack...

Ska du moderera så föreslår jag att du faktiskt läser tråden först innan du yttrar dej!

Jag har inte kommit hit och tagit upp/kommenterat bråk ifrån andra forum. Jag kom hit från början för att visa att jag inte accepterar att ANDRA kommer hit efter att ha bråkat med mej i andra forum.

Det är en JÄKLA skillnad och faktiskt precis vad du efterlyser!

För att jag tog detta initiativ blev jag avstängd. Min avstängning ägnade jag åt att bida min tid för att se om skitsnacket skulle upphöra nu när jag hade väckt admins och mods medvetande kring det pågående skitsnacket.

Dock utan resultat, vilket är orsaken till att jag reggade en ny användare för att ta itu med de personer som faktiskt tog hit/kommenterade bråken på andra forum.

Ni som ansvarar för sajten gjorde ju inte själva något åt saken!

Givetvis är du inte ensam, och det förringar inte ditt ansvar.

MITT ANSVAR!?

Vad föreslår du att jag skulle gjort då?
Hållit käft och bara accepterat att ANDRA bryter mot ERA EGNA regler genom att diskutera uttalanden jag gjort i ett helt annat forum?

Hade du själv kunnat hålla käften när folk bakom ryggen på dej sprider lögner och felaktiga uppfattningar?

Upplysningsvis så höll jag faktiskt tyst i flera månader sen min förra avstängning, men inte fan brydde ni Er om att era regler bröts förrän jag började röra om i grytan!

Jag har INGET som helst ansvar för det som hänt i den här tråden.
Ni har haft ALL tid i världen att upprätthålla era egna regler utan att jag blandar mej.

Skyll inte ER försumlighet på mej. Det är lågt...

...T.o.m. lägre än Glocalnet!

Hur jag har meddelat andra har du eg inget med att göra, detta är en tillsägelse från administrationen till DIG, att DU skall bättra dig. Andras tillsägelser behöver du således inte bry dig om.
Det är knappast ett bra sätt att lugna ner stämningen när man offentligt ger någon en uppsträckning, medan de andra får sin i det dolda!!!

I vart fall så tyder det inte på någon överdriven intelligens!

Detta är ett diskussionsforum. De som medvetet motverkar detta syfte sorteras enkelt bort. Antingen gillar du läget eller så får du "diskutera" på andra forum istället.

BRA!

Då utgår jag ifrån att det finns en hel del folk i den här tråden som ska "sorteras" bort.

T.ex. I.Ö. som "bussade hundarna" på mej för ett antal sidor sedan!!!

OBS.

Detta var IRONI!
Jag har inga som helst förhoppningar om att denna sajtens admins och mods har något som helst råg i ryggen och står för vad dom säger!

Användarvisningsbild
shifts
Med fasen rätt!

Inläggav shifts » 2009-02-26 01:18

krasse2, kan du inte delta på forumet istället? Vore mycket roligare för alla
inblandande tror jag. Den här tråden är åtminstone dödsdömd.
2021 maj på Spotify

Användarvisningsbild
subjektivisten
Semesterfirare

Inläggav subjektivisten » 2009-02-26 01:20

Håller med Shifts

Användarvisningsbild
Svante
Audiot!

Inläggav Svante » 2009-02-26 01:52

Hoppsan, här fick man en flashback. Är det här rester av den där tråden på MHB?

Kan någon påminna mig om vad sakfrågan var? Handlade det om huruvida man kan lita på blinda F/E-lyssningar eller inte?
Så länge har jag längat efter att loudness war skulle vara över. Nu börjar jag tro att vi faktiskt är där. Kruxet är att vi förlorade.

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann

Inläggav petersteindl » 2009-02-26 02:42

Jag förstår heller ingenting :?: :? Meningslös forumdebatt, däremot som blog kanske det kan fungera.
VD Bremen Production AB + Ortho-Reality AB; Grundare av Ljudbutiken AB; Fd import av hifi; Konstruktör av LICENCE No1 D/A, Bremen No1 D/A, Forsell D/A, SMS FrameSound, Bremen 3D8 m.fl.

Kaffekoppen
Inaktiverad

Inläggav Kaffekoppen » 2009-02-26 08:11

Svante skrev:Hoppsan, här fick man en flashback. Är det här rester av den där tråden på MHB?

Kan någon påminna mig om vad sakfrågan var? Handlade det om huruvida man kan lita på blinda F/E-lyssningar eller inte?
Ja, men det är en eld som är längre än så.

FöregåendeNästa

Återgå till Generellt om hifi