Piotr skrev:krasse2 skrev:
Bra inlägg pjotr!!!
VADÅ BRA?
Ytterligare ett inlägg fullständigt befriat från substans som bara innehåller dömande subjektiva åsikter om mej som person!
Det har absolut ingenting med dig som person att göra. Det har 100% att göra med rena sakfel i det du hävdar.
Är ni så jävla blinda så att ni inte ser att ni gör samma fel hela tiden?
Nädå, de flesta här har nog ovanligt god läsförståelse.. men det krävs ju en viss grad av läsförståelse att för att förstå det..
/Peter
Om du nu har så bra läsförståelse så tycker jag du ska ta och läsa ditt eget inlägg en gång till!
Du hänvisar till sakfel i det jag hävdar, men duckar effektivt för min uppmaning om att konkretisera!
Antingen duckar du p.g.a. bristande läsförståelse eller så var min slutsats korrekt när det gällde huruvida ni verkligen är intresserade av att föra en diskussion eller om ert intresse inskränker sej till att bara snacka skit!
Erik_AA har rätt i att jag är svårövertygad. Jag ägnar mej mycket åt logiska resonemang och kan man inte på ett logiskt sätt visa på felaktigheter i mina resonemang så är det synnerligen svårt att övertyga mej om annat.
Med rätta!
Ämnena för diskussion är många gånger ganska komplicerade och av just den anledningen så brukar jag faktiskt uttrycka mej lite försiktigare när min egen kunskap i ämnet är begränsad. Bristande kunskap innebär dock inte att jag brister i logisk slutledningsförmåga.
Det kräver dock att folk slutar att "tolka" en massa utan istället läser det jag faktiskt skriver.
Något som vissa här i denna tråden har uppenbara problem med.
Vill man tolka någon fel så gör man det och har man tolkat någon fel så är det lätt att inta samma överlägsna och nedlåtande attityd som t.ex. pjotr visar prov på.
Men när det gäller att lägga korten på bordet så lyser fakta med sin frånvaro i denna tråden.
Ni är ett helt gäng som upprepade gånger har uttalat er om min kompetens, men som konsekvent har undvikit att påvisa ETT ENDA uttalande ifrån min sida som varit felaktigt.
Det är mycket snack och lite verkstad m.a.o....
Hade ni haft det minsta lilla heder i kroppen (och något mellan öronen) så hade ni istället för att helt dumt bara upprepa era felaktiga insinuationer om min kompetens, citerat något av det jag tidigare sagt, som har varit felaktigt.
Det hade varit lämpligt att göra detta i någon av de diskussioner ni refererar till, men nu är det försent, eftersom jag har lämnat MinHembio.com p.g.a. den förföljelse som har pågått.
Lägg märke till att det inte finns en enda person varken på detta forum eller något annat (såvitt jag vet) som har en aning om vilken bakgrund jag har. INGEN vet något mer om mej än vad jag själv har berättat...
Detta faktum borde räcka för att de av er som har förnuftet i behåll, ska börja fundera på om det finns något i relevant i min bakgrund som jag inte har berättat om.
Om inget annat så borde ni ta er en funderare på VARFÖR jag inte själv går in på min egen bakgrund.
För den som är van vid förhastade slutsatser och har bestämt sej för att jag inte nämner något om min egen bakgrund p.g.a. att jag helt är befriad ifrån teknisk kompetens, så kan jag upplysa om att så faktiskt inte är fallet.
Anledningen till att jag inte har redogjort för min egen bakgrund är för att jag anser inte att en sådan redogörelse ska vara nödvändig för fortsatt diskussion.
Jag ska inte behöva bevisa att jag är professor i fysik vid lunds universitet, för att mina diskussionspartners ska lyssna på vad jag säger.
Jag behöver inte någon titel, eller någon bakgrunds-historik för att lägga tyngd på mina argument eller resonemang och den som behöver slänga sej med sådana argument i en diskussion, anser jag visar tecken på bristande argumentations-förmåga och kanske också visar tecken på tveksamma resonemang.
varför skulle man annars behöva drämma till med påståenden om hur många års studier man har avverkat?
Och vem tusan bryr sej?
Det går alldeles utmärkt att avverka en mångårig utbildning med alltifrån mediokert resultat till alldeles lysande resultat utan att det säger så mycket om hur väl man har förstått det man har läst om.