Moderator: Redaktörer
Kaffekoppen skrev:Ja, men det är en eld som är längre än så.Svante skrev:Hoppsan, här fick man en flashback. Är det här rester av den där tråden på MHB?
Kan någon påminna mig om vad sakfrågan var? Handlade det om huruvida man kan lita på blinda F/E-lyssningar eller inte?
Svante skrev:Hoppsan, här fick man en flashback. Är det här rester av den där tråden på MHB?
Kan någon påminna mig om vad sakfrågan var? Handlade det om huruvida man kan lita på blinda F/E-lyssningar eller inte?
phon skrev:Svante skrev:Hoppsan, här fick man en flashback. Är det här rester av den där tråden på MHB?
Nej, annan tråd på MHB, nu handlade det om en sub kontra flera subbar, och Krasse2 ville ha det till att en sub är bäst, medan andra föreslog att flera subbar ger bättre resultat.
Argumentet var att fler subbar skapar ett så komplext ljudmönster att det blev helt oanvändbart/ohanterbart, medan en sub alltid går att optimera för att låta bra i sweetspot.
(som jag fattade det hela vid en snabb läsning av MHB-tråden)
phon skrev:Argumentet var att fler subbar skapar ett så komplext ljudmönster att det blev helt oanvändbart/ohanterbart, medan en sub alltid går att optimera för att låta bra i sweetspot.
Bill50x skrev:För oss som inte forskar, vare sig vi inte vill eller inte har möjlighet, så finns det oftast inget annat än trial'n'error, dvs att prova sig fram. Med subbar, tja det är väl bara att testa. Tycker jag att det låter bättre med bara en så gäller det så för mig, i min miljö. Men så länge jag inte kan ge några fastare bevis så gäller tesen "en subb" bara i mitt fall och ingen annanstans.
/ B
Svante skrev:Aha. Lite som att om något är så krångligt att man inte förstår det så kan det inte vara bra? Ja den grodan är lätt att göra, jag har gjort den många gånger.
phon skrev:Krasse har tidigare visat att han inte har några problem med att ändra sin uppfattning om det kan visas att han har tänkt fel nånstans, ingen nytta med att hacka på honom som person.
Bill50x skrev:Så varför inte diskutera detta istället för att bråka? Läser man på Linn-forumet verkar de flesta vara överens om att en (1) sub av hög kvalitet är att föredra framför flera halvbra. Och oftast verkar man bara ha råd med en bra...
Jag sa det tidigare, men det hjälpte tydligen inte.Vee-Eight skrev:krasse2:
Det är ytterst enkelt. Du kunde ha framfört din mening UTAN att ha betett dig illa. Det är din brist på uppförande och dåliga beteende jag kritiserar, inte dina åsikter om att du i din tur har blivit dåligt bemött av medlemmar på detta forumet.
Så du varnar mej publikt för att du tror att jag ska ta varningen allvarligare, medan de övriga blir varnade i det dolda för att de tar tillrättavisningarna på allvar även utan "offentliga avrättningar"?Dessa medlemmar har nu och innan fått sig en tillsägelse. Kommunikationen om detta är inget allmängods och förs endast mellan de inblandade parterna. Ergo; inget du egentligen har ngt med att göra. Dock varnas de som behöver varnas publikt för att det skall tas på allvar.
Åter igen; hur går det med polisanmälan?
subjektivisten skrev:phon skrev:Krasse har tidigare visat att han inte har några problem med att ändra sin uppfattning om det kan visas att han har tänkt fel nånstans, ingen nytta med att hacka på honom som person.
Det finns det nog delade åsikter om.
Men oavsett det, det stora problemet i den tråden var ju krasses ständiga återkommande mantra att han har tänkt ut något och därför är det så. Jag försökte påpeka att jag har personlig erfarenhet av olika antal subbar och att dom studier som är gjorda säger något annat än det han tänkt ut. Men alla som följt F/E tråden på MHB vet att det kan vara svårt att komma med sånt.
phon skrev:Svante skrev:Aha. Lite som att om något är så krångligt att man inte förstår det så kan det inte vara bra? Ja den grodan är lätt att göra, jag har gjort den många gånger.
...med det menar jag att det möjligen är bättre att inte ha någon fast ståndpunkt förrän man förstår helt.
Almen skrev:phon skrev:Svante skrev:Aha. Lite som att om något är så krångligt att man inte förstår det så kan det inte vara bra? Ja den grodan är lätt att göra, jag har gjort den många gånger.
...med det menar jag att det möjligen är bättre att inte ha någon fast ståndpunkt förrän man förstår helt.
Det sistnämnda håller jag helt med om, och ser det som ditt största problem största problem rent filosofiskt, Krasse. Varför börja med att bestämma sig för en ståndpunkt om man inte vet säkert?
Svante skrev: Fast ibland blir det riktigt frustrerande när man förstår en sak på två olika sätt, och sätten motsäger varandra.
phon skrev:Svante skrev: Fast ibland blir det riktigt frustrerande när man förstår en sak på två olika sätt, och sätten motsäger varandra.
Ja, en enda spik i spikmattan är helt säkert det mest bekväma att ligga på.
Spiken placeras då lämpligen så den hamnar mellan knäna.
Frågan är förstås om det verkligen är en spikmatta ....
Krasse. Varför börja med att bestämma sig för en ståndpunkt om man inte vet säkert?
krasse2 skrev:Det är min BESTÄMDA uppfattning och den lär jag inte ändra på i första taget.
krasse2 skrev:Jag HAR framfört min mening tidigare UTAN att ha betett mej illa. Detta mottogs inte väl av de som berördes vilket så småningom utmynnade i att jag stängdes av (bristande tålamod med skitsnackande medlemmar).
krasse skrev:Åkaj, nu kan vilken moderator eller admin som helst få avregistrera mitt konto här. Det räcker med att jag får fajtas emot skitsnack och fördomar på ett forum...
Tack och hej...
Det är Detta forumets bristande moderering som är orsaken till att jag yttrar mej fullständigt respektlöst och i ilska numera. Det är alltså ni själva som skapat denna situationen! Stå för det och skyll inte ifrån er på mej!
Åter igen; hur går det med polisanmälan?
Hur har ni det med läsförståelsen?
...Eller är det något annat som "strular" upp i "huvudkvarteret"?
Vill ni verkligen ha den här delen av vår PM-växling publik också?
Bara säg till, för jag skäms inte för något jag har sagt eller gjort, utan står för alltihopa!
I dina pm till oss så har du hotat med att gå till polisen om vi inte moderer efter hur du tycker.
Om ovanstående stämmer, så är det bevisligen något annat fallerar, för jag har aldrig hotat med polisanmälan. Jag redogjorde för vilka möjligheter jag kunde se att jag hade för att få stopp på det som kan klassas för förtal och ärekränkning. Polisanmälan var den sista utvägen enligt mitt sätt att se på saken.Läsförståelsen ligger på topp. Både vid flertalet högskoleprov såväl som vid mönstringen.
Du hänvisar till sakfel i det jag hävdar, men duckar effektivt för min uppmaning om att konkretisera!
Antingen duckar du p.g.a. bristande läsförståelse eller så var min slutsats korrekt när det gällde huruvida ni verkligen är intresserade av att föra en diskussion eller om ert intresse inskränker sej till att bara snacka skit!
Ämnena för diskussion är många gånger ganska komplicerade och av just den anledningen så brukar jag faktiskt uttrycka mej lite försiktigare när min egen kunskap i ämnet är begränsad. Bristande kunskap innebär dock inte att jag brister i logisk slutledningsförmåga.
Det kräver dock att folk slutar att "tolka" en massa utan istället läser det jag faktiskt skriver.
Vill man tolka någon fel så gör man det och har man tolkat någon fel så är det lätt att inta samma överlägsna och nedlåtande attityd som t.ex. pjotr visar prov på.
Men när det gäller att lägga korten på bordet så lyser fakta med sin frånvaro i denna tråden.
Ni är ett helt gäng som upprepade gånger har uttalat er om min kompetens, men som konsekvent har undvikit att påvisa ETT ENDA uttalande ifrån min sida som varit felaktigt.
Det är mycket snack och lite verkstad m.a.o....
Hade ni haft det minsta lilla heder i kroppen (och något mellan öronen) så hade ni istället för att helt dumt bara upprepa era felaktiga insinuationer om min kompetens, citerat något av det jag tidigare sagt, som har varit felaktigt.
Det hade varit lämpligt att göra detta i någon av de diskussioner ni refererar till, men nu är det försent, eftersom jag har lämnat MinHembio.com p.g.a. den förföljelse som har pågått.
Lägg märke till att det inte finns en enda person varken på detta forum eller något annat (såvitt jag vet) som har en aning om vilken bakgrund jag har. INGEN vet något mer om mej än vad jag själv har berättat...
Detta faktum borde räcka för att de av er som har förnuftet i behåll, ska börja fundera på om det finns något i relevant i min bakgrund som jag inte har berättat om.
Om inget annat så borde ni ta er en funderare på VARFÖR jag inte själv går in på min egen bakgrund.
För den som är van vid förhastade slutsatser och har bestämt sej för att jag inte nämner något om min egen bakgrund p.g.a. att jag helt är befriad ifrån teknisk kompetens, så kan jag upplysa om att så faktiskt inte är fallet.
Anledningen till att jag inte har redogjort för min egen bakgrund är för att jag anser inte att en sådan redogörelse ska vara nödvändig för fortsatt diskussion.
Jag ska inte behöva bevisa att jag är professor i fysik vid lunds universitet, för att mina diskussionspartners ska lyssna på vad jag säger.
Jag behöver inte någon titel, eller någon bakgrunds-historik för att lägga tyngd på mina argument eller resonemang och den som behöver slänga sej med sådana argument i en diskussion, anser jag visar tecken på bristande argumentations-förmåga och kanske också visar tecken på tveksamma resonemang.
varför skulle man annars behöva drämma till med påståenden om hur många års studier man har avverkat?
Och vem tusan bryr sej?
1. Jag har helt enkelt inte fel!
2. Ingen har lyckats förklara varför mina resonemang skulle vara fel!
Natlorden skrev:Punkt 2 är intressant logik... dvs. är man tillräckligt trög har man alltid rätt? (Genom att man aldrig lyckas förstå förklaringar)
Nej jag har inte duckat men jag kan inte skriva en tio sidor lång utläggning om hur ljud i rum fungerar.
Men du var mig en rackare till att vara hetsig. Vart vill du börja?
Att komma in och gorma som du gör är inte precis det smidigaste sättet att sparka igång en diskussion med hög SNR.
Känns det som att grova förolämpningar är en bra grej när man ger sig in i dialog/diskussion med andra männsikor??
Vilket är inget mindre än skrattretande och som Nattlorden skrev:
Natlorden skrev:
Punkt 2 är intressant logik... dvs. är man tillräckligt trög har man alltid rätt? (Genom att man aldrig lyckas förstå förklaringar)
Ursäkta, Krasse2, jag försöker hitta någon substans i ditt inlägg, men jag ser bara fluff.
Det finns faktiskt inga fakta alls.
krasse2 skrev:Ursäkta, Krasse2, jag försöker hitta någon substans i ditt inlägg, men jag ser bara fluff.
Det finns faktiskt inga fakta alls.
vad är det för "fakta" du saknar?
krasse2 skrev:När jag konfronterat personerna här angående detta så har INGEN hittills kunnat citera ett enda uttalande jag gjort som varit felaktigt, men likförbannat så hävdar flera personer att jag har fel, rent allmänt på något odefinierbart sätt...
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 21 gäster