Moderator: Redaktörer
Ypp123 skrev:Jag har några frågor om Guru Juniors optimala placering. Har gått igenom tråden men inte hittat något, ursäkta om jag missat det.
Som jag förstår det ska de placeras nära bakväg och vinklas in kraftigt emot lyssnaren. Ska de helst nästan vara i kontakt med bakväggen? Har ett par Norstone Stylum 1 stativ där jag fick göra en egen toppplatta i ungefär samma storlek som högtalarna för att få plats med dämpfötterna. Den innersta sidan av högtalarens baksida kan dock inte komma närmare än 3 cm utan att jag får göra om toppplattan. Är det ok så länge? Har i framtiden tänkt skaffa någon dämpning bakom, tips på produkter tas tacksamt emot. Har läst lite om Ino Aco men det finns kanske nåt annat också?
Sen undrar jag om avståndet mellan högtalarna. Ska man utgå ifrån en någotsånär liksidig triangel eller är högtalarna optimerade för att stå nära hörnen? Har högtalarna placerade vid långväggen i ett något avlångt rum så en sådan setup skulle innebära ett långt avstånd mellan högtalarna i förhållande till lyssningsplatsen.
Elfsberg skrev:https://www.blocket.se/dalarna/Guru_qm60_76001738.htm?ca=6&w=1&last=1
Skapligt coola QM60!!!!
De fungerar på samma sätt på SD-foten.Bagaget skrev:Är Guru Softify Sylomer/Sylodyn/SD-fötter?
Viktanpassningen verkar mer passande till mina kommande stativare än SD standardsortiment och billigare än de viktanpassade...
Bagaget skrev:Är Guru Softify Sylomer/Sylodyn/SD-fötter?
Viktanpassningen verkar mer passande till mina kommande stativare än SD standardsortiment och billigare än de viktanpassade...
music4ever skrev:Pris? Vart kan man köpa den?
RogerGustavsson skrev:Är det inte 60 cm för QM10? 50 cm gäller för de besläktade Ino piP och piPs, de har ju porten under boomern och får då ställas på 50 cm över golvet.
AndreasArvidsson skrev:RogerGustavsson skrev:Är det inte 60 cm för QM10? 50 cm gäller för de besläktade Ino piP och piPs, de har ju porten under boomern och får då ställas på 50 cm över golvet.
Det är vad jag minns också, men skulle inte svära på det.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 28 gäster