Moderator: Redaktörer
Birger skrev:Tyvärr Magnus så får jag göra dig besviken för visst har priset en del med det att göra. Förutsättningarna för ljudnirvana har större förutsättningar att lyckas om inte pengarna sätter begränsningarna.
Jag kan lova att man får ihop ett system för 10% som spelar skjortan av nämda anläggning
Mayro skrev:hmm. Det verkar djupt rotat här att allt i highend segmentet endast kostar pengar och leverera nada...![]()
rhenrics skrev:men för i h-v....hur kan man pröjsa en miljon för en hemmamusikanläggning??
för dom pengarna kan man ju för fanken bygga en egen konsertscen med PA och ljus o stooooor projektorduk och köra "livekonserter" hemma på gården!!!
Harryup skrev:Så, varför skulle HIFI vara någon slags bransch som står över allt annat så att det finns något slags konsumentansvar ifrån leverantörerna...
peterl skrev:Inom andra branscher försöker man ställa oseriösa leverantörer till svars, anmäla de som sysslar med vilseledande marknadsföring, göra objektiva tester i medlemstidningar, starta intresseforum för att sprida kunskap, etc. [...]
Harryup skrev:Vad folk vill lägga sina pengar på får väl var och en bestämma själva. Om man vill köpa dyra viner så uppskattar inte nästa person det. Dyra lättmetallfälgar är det ultimata för en person och totalt meningslöst för en annan.
Mayro skrev:hmm. Det verkar djupt rotat här att allt i highend segmentet endast kostar pengar och leverera nada...![]()
The_Man skrev:Harryup skrev:Vad folk vill lägga sina pengar på får väl var och en bestämma själva. Om man vill köpa dyra viner så uppskattar inte nästa person det. Dyra lättmetallfälgar är det ultimata för en person och totalt meningslöst för en annan.
Jag håller med dig, men det finns stora skillnader....vad gäller vin så köper man det man tycker är gott, inte det som är fint förpackat. ...
subjektivisten skrev:DET lustiga är att för några år sedan så hade personen i fråga 50-100 skivor i sin samling, vad han sa på hifi forum. För mig är det största beviset på att det är apparaterna och inte själva musiken som är i fokus. Sedan får folk gilla apparater hur mycket dom vill men jag har som fokus på musiken.
Brickman: Jag väntar fortfarande med spänning på Morellos makalösa anläggning... för en mille har jag inte men hundratusen skall väl kunna gå att skaka fram om något eller några år
Rhenrics: Det är väl bara att snöra ihop ett par bryggade Nad 208, Sentec försteg och en Pioneer dv668, samt ett par Ino pI60S + ett par profundusmoduler, med EKK och lakritsremmar![]()
Mikael2 skrev:The_Man skrev:Harryup skrev:Vad folk vill lägga sina pengar på får väl var och en bestämma själva. Om man vill köpa dyra viner så uppskattar inte nästa person det. Dyra lättmetallfälgar är det ultimata för en person och totalt meningslöst för en annan.
Jag håller med dig, men det finns stora skillnader....vad gäller vin så köper man det man tycker är gott, inte det som är fint förpackat. ...
Det är väl fler än en vin & sprittillverkare som lagt ned åtskilligt med pengar på design av flaskorna. Om jag står och väljer mellan 2 vin så tar jag nog det som har snyggast flaska om jag måste välja
ryst skrev:men visst smakar festis godare i sin "nya" designade plastflaska än i en sunkig tetrapack från förr
lasselite skrev:Mayro skrev:hmm. Det verkar djupt rotat här att allt i highend segmentet endast kostar pengar och leverera nada...![]()
Så tycker inte jag att det verkar. Däremot verkar det djupt rotat, och kanske med rätta, att man ofta kan få lika bra ljud utan att det kostar skjortan. Det borde ju inte minst du veta, Denverkungen![]()
.
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 36 gäster