Flint skrev:Jag tror att tekniker är lika trendkänsliga som konsumenter. När det kommer en ny kretsteknik så är det bara den som gäller ett tag tills man märker att även den har sina fel och brister.
Jag har sagt det förr och jag säger det igen. Tekniker är också människor. Dom har, precis som alla vi andra, olika roller. Ibland är vi yrkesmän/-kvinnor, ibland är vi konsumenter. Naturligtvis ingår vi i fler roller än så.
Det är i grund och botten inte så stor skillnad på tex marknadsföring när det gäller B2B eller konsument. Det är människor man riktar sig emot i båda fallen. Vad som däremot skiljer är storleken på beslut och konsekvenserna av dessa. När vi konsumenter köper en ny bil, villa eller varför inte en dyr-fi så agerar vi lika förnuftigt och logiskt som vilken business-gubbe som helst. Eller kanske till och med ännu mer rationellt eftersom vi spenderar egna pengar och inte andras.
Så visst är tekniker lika trendkänsliga som (privat-)konsumenter, precis som dom är lika snälla, elaka, kunniga, okunniga osv.
/ B