Rookie skrev:Nu kommer ett erkännande: Jag köper faktiskt både HiFi&Mysk och den däringa andra (Ni vet, den där dyra. Kommer inte ihåg vad den heter...). Dock så tar jag givetvis alla resencenternas superlativer med ett kilo salt, mycket för att jag tack vare faktiskt.se lärt mig att ta deras svamlanden som personliga tyckanden. För musikresencioner rekommenderar jag starkt en prenumeration på Sweden Rock Mag. för de som gillar sådant. Det är inte många tidningar som skickar med skivor med låtar på aktuella resencioner!
Jag läser också HiFi&Musik, för att det helt enkelt är kul att läsa om HiFi när man är intresserad. Men jag skulle aldrig drömma om att köpa någon apparat bara på grundval av ett test i tidningen utan att lyssna själv först. HiFi mäter ju alla förstärkare med sin kub men den mätningen säger väl inte mycket om hur det låter, mer vad apparaten klarar för högtlarlaster om jag begriper rätt.
För musikrecensioner läser jag ibland Grammophone. Dom skickar också med en CD med "låtar".
Och Fremer då? Jo jag läser Stereophile ibland också och tycker det är kul att läsa en en entusiast som MF. Att han kompletteras av den snustorre och saklige JA gör inte saken sämre. Det ger perspektiv.
Man måste ändå alltid lyssna själv, men recensionerna kan ju ge tips om vad som kan vara värt att lyssna på.