Hur ska LTS bättre nå ut till folket?

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
IngOehman

Inläggav IngOehman » 2007-04-22 09:39

Flint skrev:Någon sa att LTS inte kommer att nå ut mer än såhär till folket. Nej troligen inte och det ser jag som ett friskhetstecken hos folket. Konsekvensen av LTS ljudfilosofi om man hårddrar den bleve att marknaden sjönk ihop och tvärdog. Det enda som blev kvar var en begagnadmarknad med fem produkter och Ino Audio förstås. Det kallar jag valfrihet. Tur att medelSvensson är frisk och sund.

Intressant...

Själv har jag fler än fem produkter till och med i mitt rack. :wink:

1. Vilka fem produkter är det som skulle överleva menar du?

2. Vilken är LTS ljudfilosofi menar du?

Själv har jag uppfattat LTS ljudfilosofi som en där alla gör sina egna val, och att man gör dem helt subjektivt (man vet ju vad man själv vill) men att det är bra om en av komponenterna som finns tillgänglig när man gör sina subjektiva val, är fakta och inte bara spekulationer. LTS gör ansträngningar för att plocka fram fakta, men avser inte berätta för någon vad för apparater de skall välja.

Vh, iö
Fd psykoakustikforskare & ordf LTS. Nu akustiker m specialiteten
studiokontrollrum, hemmabiosar & musiklyssnrum. Även Ch. R&D
åt Carlsson och Guru, konsult åt andra + hobbyhögtalartillv (Ino).

Användarvisningsbild
Flint
Rör om i grytan!

Inläggav Flint » 2007-04-22 09:42

5 + 5 = 10. Huvva. Kommer att bli svårt att välja rätt där! 8O
Senast redigerad av Flint 2007-04-22 09:43, redigerad totalt 1 gång.

dimitri

Inläggav dimitri » 2007-04-22 09:43

FBK skrev:
Det finns att mönster i mottagandet på faktiskt. Först flörtar dom med en och försöker köpa in en i rätt tänkande med små tillrättavisningar kombinerat med små fina morötter och erkännanden. Om inte det går provoceras man lätt och förlöjligas lite. Hjälper inte det så kommer sexuella anspelningar. Om inte det heller funkar idiotförklaras man med förhoppningen att man ska bli förbannad och göra bort sig och åka ut eller frivilligt försvinna. Om inte det heller hjälper spelar man sårad och mobbad och ropar på pappa och vill ha stöd. Sen kanske det blir lugnt ett tag medan värjorna slipas och argumenten koncentreras för att åter börja om och gå runt ett varv till, och ett till, och ett till... Den värsta fasen är den smetigt inställsamma eftersom den är så vidrigt falsk. Detta beteende gäller förstås inte för alla här, bara för vissa som har funnit en gnutta självförtroende i den rätta sanningen här till slut.

Känner igen det här Flint... tyvärr skulle jag säga. :roll:

Jag känner också igen det FBK... Det gör Tvett också några inlägg högre upp. Förstår du?

Kaffekoppen
Inaktiverad

Re: Hur ska LTS bättre nå ut till folket?

Inläggav Kaffekoppen » 2007-04-22 09:58

Flint skrev:En tråd om hur LTS skall nå ut bättre med sitt budskap till folket. Alltså konstruktiva förslag för att minska ev. missuppfattningar som kan förekomma.

Ja, för de som undrade varför jag bad Flint stänga tråden vänligt så framgår det ju kanske tydligare nu:

Flint skrev:Någon sa att LTS inte kommer att nå ut mer än såhär till folket. Nej troligen inte och det ser jag som ett friskhetstecken hos folket. Konsekvensen av LTS ljudfilosofi om man hårddrar den bleve att marknaden sjönk ihop och tvärdog. Det enda som blev kvar var en begagnadmarknad med fem produkter och Ino Audio förstås. Det kallar jag valfrihet. Tur att medelSvensson är frisk och sund.

Frågan är varför du inte skrev det här direkt. Då behöver ju ingen tveka på vad du tycker. Det är väl bättre än att låtsas vilja hjälpa till?

Din syn på det bekymmrar mig inte så mycket för du bråkar ju för att det är roligt, röra runt i grytan lite. Du är inte så intresserad av sanningen.

ps. Det var 40 personer på senaste mötet och de som var där kom för att titta på precis sånt som du hävdar inte får plats i branchen med LTS som stark aktör, Kinahifi och rörförstärkare.

Användarvisningsbild
Flint
Rör om i grytan!

Inläggav Flint » 2007-04-22 10:00

Kaffekoppen skrev:
Flint skrev:En tråd om hur LTS skall nå ut bättre med sitt budskap till folket. Alltså konstruktiva förslag för att minska ev. missuppfattningar som kan förekomma.

Ja, för de som undrade varför jag bad Flint stänga tråden vänligt så framgår det ju kanske tydligare nu:

Frågan är varför du inte skrev det här direkt. Då behöver ju ingen tveka på vad du tycker. Det är väl bättre än att låtsas vilja hjälpa till?

Din syn på det bekymmrar mig inte så mycket för du bråkar ju för att det är roligt, röra runt i grytan lite. Du är inte så intresserad av sanningen.

ps. Det var 40 personer på senaste mötet och de som var där kom för att titta på precis sånt som du hävdar inte får plats i branchen med LTS som stark aktör, Kinahifi och rörförstärkare.

Och däremellan har jag kommit med några konstruktiva förslag som tydligen har gått dig spårlöst förbi. Därav den senare kommentaren. Ni vill tydligen inte ha konstruktiva förslag heller.

dimitri

Inläggav dimitri » 2007-04-22 10:07

Flint skrev:...
Och däremellan har jag kommit med några konstruktiva förslag som tydligen har gått dig spårlöst förbi. ...

Och däremellan har jag uppfunnit en kondensator och en spole som tydligen har gått alla spårlöst förbi.

Användarvisningsbild
Flint
Rör om i grytan!

Inläggav Flint » 2007-04-22 10:10

dimitri skrev:
Och däremellan har jag kommit med några konstruktiva förslag som tydligen har gått dig spårlöst förbi. ...

Och däremellan har jag uppfunnit en kondensator och en spole som tydligen har gått alla spårlöst förbi.

Har du? Är det sant? Dom trodde jag uppfanns på 1800-talet.

dimitri

Inläggav dimitri » 2007-04-22 10:14

Flint skrev:
dimitri skrev:

Det trodde jag också. Repris på ditt grandiösa påstående kommer, var så lugn. Senaste reprisen finns på sidan 129 i den länga tråden.

Användarvisningsbild
Flint
Rör om i grytan!

Inläggav Flint » 2007-04-22 10:19

dimitri
Aha. Nu tror jag att jag förstår ditt tjötande. Du trodde att jag menade att jag har uppfunnit spolen och kondingen. Hehe. Självklart inte. Jag menade att dom prylarna redan var uppfunna när IÖ knåpade ihop sin konstlast. Jag menade att inget är nytt under solen men att utvecklingen går framåt genom nya kombinationer av det som redan finns.

dimitri

Inläggav dimitri » 2007-04-22 10:25

Flint skrev:dimitri
Aha. Nu tror jag att jag förstår ditt tjötande. Du trodde att jag menade att jag har uppfunnit spolen och kondingen. Hehe. Självklart inte. Jag menade att dom prylarna redan var uppfunna när IÖ knåpade ihop sin konstlast. Jag menade att inget är nytt under solen men att utvecklingen går framåt genom nya kombinationer av det som redan finns.

O ja, jag vet det också. Faktiskt har jag använt nämnda komponenter i mitt diyarbete med högtalarna och förstärkaren. Så du förstår fortfarande inte mitt tjötande. Mitt tjötande avser den formulering du valde att använda för att framhäva dig själv.
Och ja, jag är långsint. Ibland.

Användarvisningsbild
patrikf_inaktiv

Inläggav patrikf_inaktiv » 2007-04-22 10:29

dimitri skrev:
Flint skrev:
dimitri skrev:

Det trodde jag också. Repris på ditt grandiösa påstående kommer, var så lugn. Senaste reprisen finns på sidan 129 i den länga tråden.

Vilken karusell vi befinner oss i. Alla försöker bita i varandras svansar. Var och en på sitt sätt. Somliga mer sofistikerade på ytan.
Du är mänsklig Dimitri. Men det skulle vara intressant att få läsa mindre partiska analyser nån gång.
Jag har för mig att du kunde göra så en gång i tiden. Och jag tror att det skulle vara konstruktivt, för det tror jag att du vill vara.

dimitri

Inläggav dimitri » 2007-04-22 10:39

PatrikF:
Ja, man kna säga att jag är partisk. Och därmed mänsklig.
Tänk en stund på konflikter eller företeelser out there. Jag skulle skämma ögonen ur mig om jag inte var partisk i flertalet av dem.

Användarvisningsbild
Flint
Rör om i grytan!

Inläggav Flint » 2007-04-22 10:45

dimitri skrev:
Flint skrev:dimitri

O ja, jag vet det också. Faktiskt har jag använt nämnda komponenter i mitt diyarbete med högtalarna och förstärkaren. Så du förstår fortfarande inte mitt tjötande. Mitt tjötande avser den formulering du valde att använda för att framhäva dig själv.
Och ja, jag är långsint. Ibland.

Orkar inte älta mer i ämnet. Ber därför om ursäkt om jag har använt en felaktig och vilseledande formulering. Den kan också ha varit en "pik" i sammanhanget. Du vet, ett vinklat anslag för att få en viss skruv på bollen. Icke helt ovanligt i vissa trådar.

dimitri

Inläggav dimitri » 2007-04-22 10:48

Flint skrev:Orkar inte älta mer i ämnet. Ber därför om ursäkt om jag har använt en felaktig och vilseledande formulering. Den kan också ha varit en "pik" i sammanhanget. Du vet, ett vinklat anslag för att få en viss skruv på bollen. Icke helt ovanligt i vissa trådar.

Jag får väl också tänka om.

Användarvisningsbild
patrikf_inaktiv

Inläggav patrikf_inaktiv » 2007-04-22 10:49

Ja, jadet finns nog gemensamma drag mellan mellan dessa diskussioner och de konflikter du nämner. Jag tror ändå att just du skulle kunna vara mer konstruktiv än du är nu om ditt syfte är att minska konflikt.

Användarvisningsbild
distad

Inläggav distad » 2007-04-22 11:02

FBK: Jag förstår dig, det blir lätt lite trist på forum där alla har exakt samma åsikt om allt.
Därför så kommer jag inte vara kvar här alltför länge med den likriktning som finns :wink: Tycker bättre om mångfalden på HF :P
Kaffekopp: Angående LTS så tror jag nog det är bra att köra på i samma gamla ärliga stil.
De som är tillräckligt nyfikna brukar tar reda på fakta

Du menar väl sanningen och inte fakta MP, men det kanske är samma sak :?

Användarvisningsbild
MP_inaktiv

Inläggav MP_inaktiv » 2007-04-22 12:16

FBK:
Jag menar det jag skriver. :)
Fakta om LTS, vad LTS är, vad LTS gör etcetera.

"Sanning" undviker jag att använda i de flesta sammanhang då det tydligen kan missförstås och verka provocerande.
Var och ens tro kan anses vara en "sanning" för varje enskild individ tills den motbevisats.

Användarvisningsbild
Kent_n

Inläggav Kent_n » 2007-04-22 20:43

Försöka svara på frågan..

Budskap: Vilket budskap ? Det som framkommer är bara massa käbbel, svårt att ta ställning till ett budskap som inte finns här på forumet..

Kan någon person här på tråden, utan käbbel o påhopp berätta, vad är grundtanken från början med LTS ?

Användarvisningsbild
Flint
Rör om i grytan!

Inläggav Flint » 2007-04-22 20:55

Kent_n skrev:

Försöka svara på frågan..

Budskap: Vilket budskap ? Det som framkommer är bara massa käbbel, svårt att ta ställning till ett budskap som inte finns här på forumet..

Kan någon person här på tråden, utan käbbel o påhopp berätta, vad är grundtanken från början med LTS ?

Håller med. Något konkret mål och gemensam linje är svårt att hitta. Jag frågade vari allmänhetens "missuppfattning" bestod och vad den rätta uppfattningen om föreningen är. Får inget svar där heller.

Användarvisningsbild
Mayro_inaktiv

Inläggav Mayro_inaktiv » 2007-04-22 21:56

Byt spår en hel del på LTS samt ta bort ideologier i LTS sätt att se saker o ting totalt...sådant skit har noll med hobby att göra...

En förening med oberoende OLIKA intreserade kan inte ha EN ideologi..

Sedan skall INGEN över huvud taget med egna intressen marknadsmässigt ha del i drift o tester av saker.. Och jag menar INGEN..I alla fall inte så länge testerna är totalt utan insyn egentligen för alla utanför testgruppen...

Sådan skall alltid vara opartiska utan javmöjligheter som skall sköta..

Detta är inom alla andra org att betrakta som självklarheter... Och borde ÄVEN inom LTS vara så.. fast det verkar ju snarare anses som ett oerhört kränkande att ens TRO någon skulle kunna vara jävig eller partiskt fast allt tyder på att det finns fett med partiskhet inom föreningen..

Sedan skall detta om att LTS uppmanar folk att "frälsa" andra via nätet o forum tas bort i stadgarna. Och bytas ut mot att medlemmar skall aktsamt vårda LTS renome såsom en öppen förening för alla med intresse. DVS att INTE skapa dåliga vibbar medelst att kalla folk för lurade dårar för dom håller på med kablar mer än ekk..

osv osv..folkvett kallas det i vanliga fall kan jag nämna...

Och sedan skall man INTE kaffekoppen kalla alla med ideer för att vara folk med agendor mm MOT Lts.... Sådant larv är rent barnligt enbart..

Men men. detta är lite av vad jag anser vore BRA om man funderade en del runt inom föreningen..
Driver "Mayros hifidagis" med öppettider mån-fred 10,00-15-00. Lunch flexas beroende på behov.

Användarvisningsbild
tvett

Inläggav tvett » 2007-04-22 21:59

Dags att starta en egen förening?
/J

Cygnus resurectum

Användarvisningsbild
meanmachine
Don Placebo

Inläggav meanmachine » 2007-04-22 22:00

Mayro skrev:Sedan skall INGEN över huvud taget med egna intressen marknadsmässigt ha del i drift o tester av saker.. Och jag menar INGEN

Dett är lika sant som svårt. Så fort pengar blir en del av verksamheten så faller objetiviteten. Kapitalistproblem. :) :( . Kärlek till pengar är roten till allt ont. Brukar det heta.
Numer egen företagare som handlar med beg hifi. Köper byter och säljer.

http://hifiguru.se
hifiguru@spray.se
https://www.facebook.com/HifigurunIVast ... ernorrland

Användarvisningsbild
Piotr

Inläggav Piotr » 2007-04-22 22:05

tvett skrev:Dags att starta en egen förening?

Precis min tanke.. varför gå in i en förening man inte synkar med... eller överhuvudtaget stå utanför och bry sig om vad dom pysslar med och föreslå förändringar..

Framstår som en mycket, mycket märklig inställning.

/Peter

Användarvisningsbild
meanmachine
Don Placebo

Inläggav meanmachine » 2007-04-22 22:09

Tvett skrev:Dags att starta en egen förening?

Tvett du har vett. Detta är helt till fullo rätt. Om vi ur utanförskap detta sett så gör diskutionen ingen mätt. Lämna detta till LTS borde vara lätt som en plätt. Nu måste jag gå och pissa en skvätt. :D
Numer egen företagare som handlar med beg hifi. Köper byter och säljer.

http://hifiguru.se
hifiguru@spray.se
https://www.facebook.com/HifigurunIVast ... ernorrland

Användarvisningsbild
Piotr

Inläggav Piotr » 2007-04-22 22:10

Oh wow what a poet! :D

/Peter

Användarvisningsbild
Vee-Eight
Admin emeritus

Inläggav Vee-Eight » 2007-04-22 22:10

Piotr skrev:

Precis min tanke.. varför gå in i en förening man inte synkar med... eller överhuvudtaget stå utanför och bry sig om vad dom pysslar med och föreslå förändringar..

/Peter

Denna tanke har slagit mig många gånger genom årens lopp. Jag har heller inte fått ett bra svar. Det tycks väldigt mkt.
- Carlsson Illuminati -
"Frågetecknet är hur många det är som vet hur man njuter av livet." - Sista Ordet

Ständig sekreterare VästerGÖK

Användarvisningsbild
Mayro_inaktiv

Inläggav Mayro_inaktiv » 2007-04-22 22:17

varför då? Jag har sett LTS genom hela mitt liv såsom rätt vettigt. problemet har accat rätt hårt dom senaste åren. Dessutom anser jag mycket om marknaden mm som många har åsikter om är rättfärdiga.. Jag delar även rätt djupt håra åsikter därom. Och anser verkligen att man SKALL och BÖR ha ögonen vidöppna och ha koll..

Så jag är nog en rejäl fin LTSáre med som den läsande läsaren av forum har sett alltid massor med plats för billiga BRA lösningar om jag finner sådana..

Men jag är däremed INTE idelogiintreserad... och är det ett måste inom LTS att man anamar en persons ideologi så bör detta nu tydligt skrivas dit i medlemmsansökningen..
Driver "Mayros hifidagis" med öppettider mån-fred 10,00-15-00. Lunch flexas beroende på behov.

Användarvisningsbild
Flint
Rör om i grytan!

Inläggav Flint » 2007-04-22 22:20

Vee-Eight skrev:
Piotr skrev:

/Peter

Denna tanke har slagit mig många gånger genom årens lopp. Jag har heller inte fått ett bra svar. Det tycks väldigt mkt.

Att det blir snack här om dom beror ju på att dom själva snackar här och använder forumet som "mötesplats" eller vad man ska säga. Det är väl inte konstigt att dom då hamnar i diskussionen.

Kaffekoppen
Inaktiverad

Inläggav Kaffekoppen » 2007-04-22 22:43

Välkommen tillbaka till Faktiskt!

Mayro skrev:Byt spår en hel del på LTS samt ta bort ideologier i LTS sätt att se saker o ting totalt...sådant skit har noll med hobby att göra...

En förening med oberoende OLIKA intreserade kan inte ha EN ideologi..

Sedan skall INGEN över huvud taget med egna intressen marknadsmässigt ha del i drift o tester av saker.. Och jag menar INGEN..I alla fall inte så länge testerna är totalt utan insyn egentligen för alla utanför testgruppen...

Sådan skall alltid vara opartiska utan javmöjligheter som skall sköta..

Detta är inom alla andra org att betrakta som självklarheter... Och borde ÄVEN inom LTS vara så.. fast det verkar ju snarare anses som ett oerhört kränkande att ens TRO någon skulle kunna vara jävig eller partiskt fast allt tyder på att det finns fett med partiskhet inom föreningen..

Sedan skall detta om att LTS uppmanar folk att "frälsa" andra via nätet o forum tas bort i stadgarna. Och bytas ut mot att medlemmar skall aktsamt vårda LTS renome såsom en öppen förening för alla med intresse. DVS att INTE skapa dåliga vibbar medelst att kalla folk för lurade dårar för dom håller på med kablar mer än ekk..

osv osv..folkvett kallas det i vanliga fall kan jag nämna...

Och sedan skall man INTE kaffekoppen kalla alla med ideer för att vara folk med agendor mm MOT Lts.... Sådant larv är rent barnligt enbart..

Men men. detta är lite av vad jag anser vore BRA om man funderade en del runt inom föreningen..

Användarvisningsbild
Vee-Eight
Admin emeritus

Inläggav Vee-Eight » 2007-04-22 22:45

Flint skrev:
Vee-Eight skrev:
Piotr skrev:

/Peter

Att det blir snack här om dom beror ju på att dom själva snackar här och använder forumet som "mötesplats" eller vad man ska säga. Det är väl inte konstigt att dom då hamnar i diskussionen.

Jag vill inte skyffla ansvaret på ngn. Jag tycker det bara är beklagligt att en förenings angelägenheter gentemot sina medlemmar har blivit allmänstoff som alla verkar ha en åsikt om, väldigt få av dem har erlagt medlemsavgift. Med detta vill jag inte belägga diskussionen med en munkavle, men det är ju på gränsen till fånigt att som ickemedlem raljera om vad som är fel etc; dels pga att det rent mandatmässigt inte blir ngn förändring pga detta, dels att det i längden sabbar mångfalden bla på detta forum. Företrädare för och medlemmar i LTS dras ju också in i denna soppa av vinkelvoltar. Tipset är väl att göra som en av fyra saker; gå med i lts och förändra per demokratisk ordning, starta en ny förening för att tillvarata särintressena, inte tjafsa om ngt man eg inte har ngt intresse i för tjafsandets skull, samt till sist fortsätta vädra åsikter som förr.

Åter igen: det är trist att så många väljer det sista alternativet. Det är rätt så mycket trampande i luft till ingen nytta.
- Carlsson Illuminati -
"Frågetecknet är hur många det är som vet hur man njuter av livet." - Sista Ordet

Ständig sekreterare VästerGÖK

FöregåendeNästa

Återgå till Generellt om hifi