Moderator: Redaktörer
screen skrev:Jajuste, vad tycker du om eller anser är den märkbara skillnaden mellan DVD & BlueRay?
Jag menar, det hänger ju inte bara på att det just är vad det är, utan det måste dels klaras av av proj & spelare men allra viktigast, på det avståndet man sitter och tittar. Syns det någon verklíg stor skillnad i upplösningen då?
Tack för klargörandet annars Christer, det verkade konstigt...
Mvh Björn//
screen skrev:Själv kör jag en 3910:a och funderar på om det är någon idé att uppgradera till blueray-spelare, fast då måste jag byta proj samtidigt.
Sitter med 8720...
Mvh Björn//
Tengil skrev:screen skrev:Jajuste, vad tycker du om eller anser är den märkbara skillnaden mellan DVD & BlueRay?
Jag menar, det hänger ju inte bara på att det just är vad det är, utan det måste dels klaras av av proj & spelare men allra viktigast, på det avståndet man sitter och tittar. Syns det någon verklíg stor skillnad i upplösningen då?
Tack för klargörandet annars Christer, det verkade konstigt...
Mvh Björn//
Det är framförallt djupet i filmen som blir bättre med bluray, i och med att skärpedjupet känns skarpare, men det hänger mycket på produktionen ex the golden compass, är riktigt snygg i vanlig dvd. Jag har iofs en hygglo dvd spelare Denon 3930 och det är möjligt att dagens bluray (jag har en samsung) inte har visat sin fulla potential ännu, även överföring av film kan säkert bli bättre. Men med det sagt är det förbluffande vilken kvalitet som finns i dvd mediet.
jag sitter jag 4m ifrån och och duken är 2,60m bred, jag har just fått projen(Benq w9000) kalibrerad av chuck här på forumet och det blev ett riktigt lyft rekommenderas!!
Vh Christer
EA_73 skrev:VarförFinns både Denon, Nad, BenQ, Rotel, Pioneer, Samsung i den anläggningen
![]()
Tråden lades upp av profbd från början med info om en stund av välljud hemma hos Christer. Finns dock en hel del Ino grejjer så den hade även passat där.
Britt-Gunnar skrev:dom övriga märkena har ju inte en egen avdeling vilket ino har därför tänkte jag att det skulle varaq lättare att orientera sig om det trådarna handlar om hamnar i rätt avdelning?
subjektivisten skrev:Tengil, har du bilder på hur du fixa dämpningen på väggen? Är intresserad om jag ska göra något liknande.
Är så avis på dig.
Tengil skrev:Hej
Nja inte på själva bygget av dämpväggen, men om du tittar på ritningen som Ingvar gjort till dig så har du ju mått på hur mycket av högtalarväggen som skall dämpas och hur mycket av sidoväggarna som skall dämpas. Jag gjorde så att jag satte reglar så att jag kunde ha liggande stenullsplattor, sedan fäste jag dem bara lite lätt i väggen, utanpå detta satte jag inoskivorna med gipsskruv, jag testade först med dubbelhäftande tejp, men det ville sig inte riktigt så jag kopletterade tejpen med några skruv, jag fäste inoacoskivorna i reglarna alltså.
Hoppas att det hjälpte något.
Vh Christer
subjektivisten skrev:Tengil skrev:Hej
Nja inte på själva bygget av dämpväggen, men om du tittar på ritningen som Ingvar gjort till dig så har du ju mått på hur mycket av högtalarväggen som skall dämpas och hur mycket av sidoväggarna som skall dämpas. Jag gjorde så att jag satte reglar så att jag kunde ha liggande stenullsplattor, sedan fäste jag dem bara lite lätt i väggen, utanpå detta satte jag inoskivorna med gipsskruv, jag testade först med dubbelhäftande tejp, men det ville sig inte riktigt så jag kopletterade tejpen med några skruv, jag fäste inoacoskivorna i reglarna alltså.
Hoppas att det hjälpte något.
Vh Christer
Jo, såklart jag har ritning vart jag ska dämpa, det är främst hur jag ska få upp dom. Har svårt att hitta rätt tyg för att bygga "tavlor" så jag var nyfiken hur du hade gjort. Så reglar och mellanm dom så har du stenullsplattor och utanpå dom inoskivorna och dessa sitter fast med gipsskruvar alltså?
Sen, vad är det för hylla du har för apparaterna? Jag måste skaffa någon som är stabil.
screen skrev:Ni är inte riktigt friska grabbar...j_vla basnarkomaner...![]()
Mvh Björn//
Spelade du högt så är det väl extra diskant du skulle köpa eller nått o inte fler basmodulersubjektivisten skrev:screen skrev:Ni är inte riktigt friska grabbar...j_vla basnarkomaner...![]()
Mvh Björn//
Du skulle varit med nyss, satan va jag spelade högt. Y-4 är ett måste.
subjektivisten skrev:screen skrev:Ni är inte riktigt friska grabbar...j_vla basnarkomaner...![]()
Mvh Björn//
Du skulle varit med nyss, satan va jag spelade högt. Y-4 är ett måste.
Rydberg skrev:Spelade du högt så är det väl extra diskant du skulle köpa eller nått o inte fler basmoduler
Användare som besöker denna kategori: Large och 19 gäster