Moderator: Redaktörer
Bill50x skrev:IngOehman skrev:Dom riskerar att jag aldrig köper något som det står Denon på igen,
eller råder någon annan att göra det. Bedrägeri är något jag tycker
man bör ta på allvar.
Efter debaklet med root-kits och liknande så köper jag ingenting som det står Sony på....
/ B
Max_Headroom skrev:Denon risker inte något med den här sladden med väl tilltagen prislapp. Är det några andra än ett dussin HiFi-freaks i lilla sverigs som debbaterar dess existens och framförallt: Prissättning. För det är ju färmst priset som folk hakar upp sig på.
Denon passar på att tjäna lite stålar, det är allt.
Ja, katastrof för märket. Utan tvekan.Frutti skrev:Max_Headroom skrev:Denon risker inte något med den här sladden med väl tilltagen prislapp. Är det några andra än ett dussin HiFi-freaks i lilla sverigs som debbaterar dess existens och framförallt: Prissättning. För det är ju färmst priset som folk hakar upp sig på.
Denon passar på att tjäna lite stålar, det är allt.
Som synes i min länk är det faktiskt vida omtalat utanför HIFI-kretsar. Faktiskt den överlägset mest omtalade ormoljeprodukten jag sett...av god anledning antagligen.
The manufacturer is Denon, and the target customer is the "audio enthusiast." Apparently "audio enthusiast" is Denonese for "sucker."
Bill50x skrev:Mitt intresse? Retas lite och röra om i grytan
Koffe skrev:Personligen har jag aldrig gillat Denon så jag ser med ganska milda ögon på att de har kommit ut ur garderoben. Ni som har levt i illusion kring brandet kan ju alltid skriva och klaga. Här är "management teamet" (psss. det är ganska bra blandning av ingenjörer och marknadsförare) för denons ägare - D&M Holding.
hari_seldon skrev:Eehh... kan inte nå'n kunnig förklara det orimliga i att denna kabel skulle kunna vara bättre än en billig TP-kabel?
Jag har ögnat igenom hela tråden men inte sett någon handfast och enkel förklaring.
hari_seldon skrev:Eehh... kan inte nå'n kunnig förklara det orimliga i att denna kabel skulle kunna vara bättre än en billig TP-kabel?
Jag har ögnat igenom hela tråden men inte sett någon handfast och enkel förklaring.
mvh
H.S.
hari_seldon skrev:Ok,
Kanske lite OT nu, men det säljs ju andra dyra kablar för digitala audiosignaler - är de också humbug?
H.S.
Kaffekoppen skrev:Jag har mätt den om det duger.
Utan det minsta problem och med hög marginal!Mikael2 skrev:Kaffekoppen skrev:Jag har mätt den om det duger.
Ja du kan ha helt rätt.
Men vad krävs av en kabel som ska transportera bild 1080p samt HD-ljud över 10 meter? Klarar en vanlig cat6 det?
Jag försvarar inte Denon men vill ha lite grepp om vad kablarna kan klara av.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 21 gäster