dawen skrev:Var det något fel på uttrycket vida känt?
Jag är bara barnet (20 om 16 dagar!), så jag vet faktiskt inte hur det är. Jag tycker iaf att musik som exempelvis Beatles inte ens går att jämföra med t.ex. Shitney Spears. Visst görs det bra musik idag också, men det är inte längre musiken som är i fokus på samma sätt som det var förr, upplever jag.
Dock är det väldigt ballt att Sverige är typ det landet med bäst låtskrivare i hela världen

Det är inget fel på uttrycket "vida känt", men det förutsätter att man har något att backa upp det med. Inte bara en egen åsikt...
Eftersom jag själv härstammar från den tiden då Beatles slog igenom och själv har dom som absolut favorit totalt sett, har jag lätt för att förstå din åsikt. Britney och andra plastprodukter spelar inte i samma liga, musikaliskt. Men då, när Beatles slog igenom, fanns det massor med populära artister som "den breda massan" tyckte var mycket bättre. Och som ingen minns eller lyssnar på idag.
Så är det idag också. Strax under de mest spelade och omskrivna artisterna finns det mängder av duktiga artister som förtjänar en plats i historien. Vilka det är kommer du berätta för den yngre generationen när du fyllt 50
Av dagens artister finns det massor med bra och duktiga sådana; Rosie Thomas, Sivert Höyem, Damien Rice, Lacrimosa, Avril Lavigne, Arns Rike, Ane Bruun, Electrelane, Haindling, Heather Nova, Inkubus Sukkubus, Iodine Jupiter, Norah Jones, PJ Harvey, Sigur Rose, The von Bondies, DJ Tiesto, Lisa Ekdahl...
Vilka av dessa som överlever de följande 30 åren står skrivet i stjärnorna
/ B