LTS - marknadsföringskampanj

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Svante
Audiot!

Inläggav Svante » 2004-11-14 14:43

Flint skrev:Vad tror ni andra?

Mja, låt oss säga så här; jag tror ett test av hokuspokusprylar som inte lyckas påvisa något hörbart resultat skulle få störst trovärdighet om det hade utformats av skeptiker och troende tillsammans, administrerats av skeptiker, lyssnats på av troende och kontrollerats av båda i efterhand. Om skeptikerna både lyssnar och administrerar så blir ett negativt resultat inte lika tungt vägande. Inte ens för mig. Det är testerna som ger resultat som står i konflikt med testarnas övertygelse som känns intressantast.
Så länge har jag längat efter att loudness war skulle vara över. Nu börjar jag tro att vi faktiskt är där. Kruxet är att vi förlorade.

Marbrink

Inläggav Marbrink » 2004-11-14 15:05

Okej... du hade kanske litat på det... men hur är det med övriga tweakgalningar här? Och tweakgalningar på annat håll som inte har fått något förtroende för Morello & Ö ?

hmm..varför skulle man inte kunna ha något förtroende för dom bara för man är en "tweakgalning"? Man behöver ju inte köpa alla deras åsikter rakt av dock... 8) Det är bra att bilda sig en egen uppfattning...

Användarvisningsbild
Audiomanikern
A*sterix

Inläggav Audiomanikern » 2004-11-14 15:43

Dahlqvist skrev:Pekka_Johansson, Johan_Lindroos, Morello och Naqref har varit mycket tillmötesgående
alternativt givit neutral information.

- Att vara trevlig är trevligt... o vara neutral är... neutralt, varkendera är dock detsamma som
o ta till sig kritik o när A* skrev LTS menA* ju inte specifikt Pekka_Johansson, Johan_Lindroos,
Morello och Naqref
utan spec... Dahlqvist, nej skojA* nu gjorde men exempel på o inte ta till sig
kritik är ditt alldeles egna inlägg där du istället för sakfrågan barA*nklga för diverse sat samt tyg!

Skriv gärnA* är dum & på detta sätt hA* fel ... inte barA* är dum, sååå lååångtråååkigt!

Mvh A*

Användarvisningsbild
DQ-20
Skum fogare

Inläggav DQ-20 » 2004-11-14 17:48

Audiomanikern skrev:
Dahlqvist skrev:Pekka_Johansson, Johan_Lindroos, Morello och Naqref har varit mycket tillmötesgående
alternativt givit neutral information.

- Att vara trevlig är trevligt... o vara neutral är... neutralt, varkendera är dock detsamma som
o ta till sig kritik o när A* skrev LTS menA* ju inte specifikt Pekka_Johansson, Johan_Lindroos,
Morello och Naqref
utan spec... Dahlqvist, nej skojA* nu gjorde men exempel på o inte ta till sig
kritik är ditt alldeles egna inlägg där du istället för sakfrågan barA*nklga för diverse sat samt tyg!

Skriv gärnA* är dum & på detta sätt hA* fel ... inte barA* är dum, sååå lååångtråååkigt!

Mvh A*

Efter att ha dechiffrerat A*s inlägg medelst parapsykolgisk direktkontakt med Alan Turings ande måste Dahlqvist erkänna att Dahlqvist inte lyckats bena ut om det fanns någon sakfråga. Det var svårt att förstå om A* höll med Flints påstående om vad Dahlqvists åsikter var eller om A* höll med Dahlqvists åsikter enligt Flint! :P

Vad gäller att ta åt sig kritik så har väl Flints inlägg främst handlat om föreningen, vars verksamhet representeras och leds av sin styrelse. Det var ledamöter i denna som Dahlqvist främst räknade upp vid namn och vars inlägg Dahlqvist tyckte var mycket tillmötesgående i denna tråd. Men Dahlqvist är kanske för vidsynt på den punkten. Att enskilda medlemmar, som Dahlqvist, gör inlägg på internetforum lite som de vill kan ju knappast läggas föreningen till last? Eller hur? För övrigt var det ganska underhållande att tala som sig själv i tredje person. Man känner sig som en blandning mellan kung och 2-åring. :P

/D*hlqvist
I try to change the formality and everything about it
People killing people for a reason
You make mistakes
You don't regret
So make a conclusion
.

- Infected Mushroom: Change the formality

Användarvisningsbild
Audiomanikern
A*sterix

Inläggav Audiomanikern » 2004-11-14 18:02

Dahlqvist skrev:Man känner sig som en blandning mellan kung och 2-åring.

- Jupp! A*lternativt är´n blandning mellan kung & 2-åring 8)!

Mvh A*

Användarvisningsbild
Blue

Inläggav Blue » 2004-11-14 19:14

Egentligen fattar jag inte varför ni LTS-are fortsätter att intressera er för hifi. Världens bästa (mest "neutrala" och i fråga om slutsteg dessutom tillräckligt effektstarka) produkter är ju tydligen redan tillverkade, för 10-15 år sedan. Det borde väl finnas tillräckligt med 208or ute på beg-marknaden för att det ska räcka till alla LTS-are? Och särskilt dyrt torde det inte heller bli? (Har den gamla japantillverkade Denon-spelaren från 92 tröttnat finns kalasneutrala Pioneer DVD-s för långt under tiotusingen hos Elgiganten).

Alltså, varför fortsätter ni bry er överhuvudtaget? När ni redan menar att lösningarna finns och dessutom till ganska låga priser? Eftersom ingen stärkare under 200W/kanal kan vara av minsta intresse och heller inte någon annan produkt med minsta lilla påvisbar "färgning?

Med tanke på att marknaden idag om jag fattat det rätt, enligt er, nästan uteslutande bara består av skitprodukter är det för mig en gåta att ni kan hålla er hobby vid liv. Ni har ju redan era 208or, så koppla av och skaffa något annat intresse. Dykning eller segling eller något, där kanske det fortfarande år 2004 finns nya upptäckter att göra!

Användarvisningsbild
dawen
Inoit

Inläggav dawen » 2004-11-14 19:16

Blue: Försöker du vara lustig eller har du problem med att förstå saker och ting?
Common sense is not that common.

Användarvisningsbild
Blue

Inläggav Blue » 2004-11-14 19:21

Dawen: Förklara gärna vad det är som jag inte förstår!

Användarvisningsbild
dawen
Inoit

Inläggav dawen » 2004-11-14 19:29

Saxat spikrakt ifrån LTS hemsida:

John Stålberg skrev:Långt ifrån alla följer i praktiken den puristiska synen på ljudåtergivning som här har presenterats, så Ljudtekniska sällskapets medlemmar är en brokig samling av människor med varierande sätt att närma sig musik och musikåtergivning.

Alla som är med i föreningen LTS sitter inte hemma med ett eller flera Nad 208. Många gillar steget, men det är även många som inte gör det! Sluta klumpa ihop alla medlemmarna i föreningen till ett gäng nördar som inte gillar musik!

Saxat från rekommenderatdelen på samma sida:
Denon D M31
"En microanläggning kan svårligen prestera samma ljudkvalitet (och framför allt hög effekt) som en större anläggning men ljudnmässigt är dena micro en jätte. Säljs utan högtalare och kostar då 3500:- Lämplig för den som behöver en extraanläggning och inte behöver mer än några tiotals watt uteffekt."

Mycket mindre än 200W per kanal.

Inte någon produkt med minsta påvisbar färgning? LTS har ju visat att Nad 208 färgar då steget lämnar mer än 250W!

Så, min fråga är om du försöker vara lustig eller vad nu problemet. Har jag fattat det hela fel får du gärna tillrättavisa mig.

Användarvisningsbild
norman

Inläggav norman » 2004-11-14 19:31

blue: Kanske finns det olika varianter av hobbyn "hifi", dels den karusell där man köper nya kablar varannan månad, ny cdspelare varje halvår, lägger saker på förstärkaren, nyper fast nypor i gardinerna o.s.v. o.s.v. o.s.v. Isåntfall så är det nog många här som inte är intresserade av "hifi", dock så finns det nog många som är intresserade av ett bra ljud så man kan njuta av bra musik och strunta i om sakerna är de nyaste, dyraste, bäst recension i senaste tidningen o.s.v.

jag själv är intresserad av att köpa bra grejer till lågt pris så jag kan lägga resten av pengarna på skivor.

Men som vanligt är ju såna här trådar mest bara barnsligt tjafs så jag förstår egentligen inte varför jag skriver i dom...

Användarvisningsbild
Bill50x
Trevlig prick

Inläggav Bill50x » 2004-11-14 19:34

Alltså, man kan förstå att LTS diskuteras och även jag har mina åsikter om hållningen hos vissa LTS´are. Det är lite för teknokratiskt ibland och produkter verkar kunna dömas ut enbart pga mätmässiga resultat, oavsett hur dom låter.

Men samtidigt tycker jag att påhoppen saknar proportioner. Inse att vi har lite olika inställning till ljudåtergivning och att vi alla (?) faktiskt vill samma sak - bättre återgivning därhemma! HUR det sedan ska ske, ja där har vi lite olika inställning. Men låt oss berika varandra, lära oss av varandra - istället för att klanka ner.

Jag är ingen vän av f/e-testen till exempel, tycker den har klara logiska brister. Jag tror inte en sekund på att Sentec PA-9 är "perfekt" (min tolkning, ej LTS-uttalande) förutom att den har lite låg effekt. Men det hindrar inte att jag tycker förstärkaren är klart bra och har räckt i 10 år för mina behov!

Om inte den ideella föreningen LTS har tid/ork/lust att testa all världens förstärkare som ersättare till Nad 208 - so what? Det är väl inte deras fel att den har slutat tillverkas eller?

Däremot skulle jag vilja se någon av de svenska blaskor som skriver om HiFi vara lite mer konsekventa och jämföra med någon sorts referens. Ena numret testas 5 integrerade stärkare, nästa 5 för- slutstegskombo. Men ingenstans ett ord om hur dom står sig mot varandra, eller mot någon tidigare "test-vinnare". Men den dagen lär väl aldrig komma, det innebär för mycket arbete och är säkert samtidigt en osynlig känga åt tillverkarna som kanske efter år av utveckling inte lyckas prestera något bättre än referensen...

/ B

Användarvisningsbild
Blue

Inläggav Blue » 2004-11-14 19:41

Dawen: Nu vet jag inte om du är LTS-medlem iofs, men, om du är riktigt ärlig nu, tycker du inte att det ligger något litet, litet i det jag (lite tillspetsat) säger om många LTSares inställning till hifi och hifimarknaden?

Användarvisningsbild
Audiomanikern
A*sterix

Inläggav Audiomanikern » 2004-11-14 19:49

Blue skrev:Egentligen fattar jag inte varför ni LTS-are fortsätter att intressera er för hifi. Världens bästa
(mest "neutrala" och i fråga om slutsteg dessutom tillräckligt effektstarka) produkter är ju tydligen
redan tillverkade, // , så koppla av och skaffa något annat intresse. Dykning eller segling eller något,
där kanske det fortfarande år 2004 finns nya upptäckter att göra!

Audiomanikern skrev:Är det för att Flint´s kritik (tillskillnad ifrån (i stort sätt) all annan kritik (kritik som ju ärligen befinna sig
någonstans strax ovanför kixx & baxx nivå)) faktiskt.se är någorlunda vettig samt till stora delar konstruktiv?

Användarvisningsbild
Blue

Inläggav Blue » 2004-11-14 19:56

"blue: Kanske finns det olika varianter av hobbyn "hifi", dels den karusell där man köper nya kablar varannan månad, ny cdspelare varje halvår, lägger saker på förstärkaren, nyper fast nypor i gardinerna o.s.v. o.s.v. o.s.v. Isåntfall så är det nog många här som inte är intresserade av "hifi", dock så finns det nog många som är intresserade av ett bra ljud så man kan njuta av bra musik och strunta i om sakerna är de nyaste, dyraste, bäst recension i senaste tidningen o.s.v."

Det finns ju även fler varianter än dessa två. Själv tycker jag en av anledningarna att det är kul med hifi är att produkter låter olika. Jag kan å ena sidan gilla ett myspysigt litet system med vinyl, rörstärkare och "gosiga" högtalare som många skulle döma ut som hopplöst "färgat" men jag kan å andra sidan också uppskatta ett par superdynamiska fullregistershögtalare drivna av effektsstarka slutstegskolosser. Bägge system med sina olika egenskaper har sin chram. Mångfalden är kul.

Att man gillar en massa olika produkter och är öppen till olika ljudkaraktärer behöver sedan inte betyda att man uppgraderar stup i kvarten. Man (jag) kanske nöjer sig med att tycka det är roligt att lyssna på olika grejer när tillfälle ges...

Användarvisningsbild
dawen
Inoit

Inläggav dawen » 2004-11-14 19:57

Blue skrev:Dawen: Nu vet jag inte om du är LTS-medlem iofs, men, om du är riktigt ärlig nu, tycker du inte att det ligger något litet, litet i det jag (lite tillspetsat) säger om många LTSares inställning till hifi och hifimarknaden?

Jag kan kanske gå med på att du har en sjuk definition av "lite tillspetsat" :wink:

Visst är det väl lite som du säger, men jag tycker definitivt inte att det är en osund inställning till hifimarknaden. Det är väl vida känt att kvalitén på musiken som den breda massan lyssnar på inte blivit speciellt mycket bättre varken tekniskt eller musikaliskt sett, och det är väl inte så konstigt att inte heller hifivärlden utvecklas åt rätt håll. Alla vill ju tjäna så mycket pengar som möjligt på så kort tid som möjligt, med undantag för vissa, exempelvis Ingvar Öhman.

För övrigt är jag medlem i LTS. Jag vet inte riktigt varför faktiskt. Jag blev rätt besviken på det enda nummer av MoLT jag har fått.

Användarvisningsbild
Bill50x
Trevlig prick

Inläggav Bill50x » 2004-11-14 20:04

Dawen - "Det är väl vida känt att kvalitén på musiken som den breda massan lyssnar på inte blivit speciellt mycket bättre varken tekniskt eller musikaliskt sett"

Jag håller med när det gäller teknisk utveckling. Men musikalisk? Oavsett vad jag tycker om den musik som "den breda massan" lyssnar på, tycker jag nog ändå att den är bättre idag än tidigare. Fast det är svårt att jämföra, det släpps ju så oändligt mycket mer musik idag än förr.

Men detta är bara min åsikt, inte "vida känt" :-D

/ B

Användarvisningsbild
dawen
Inoit

Inläggav dawen » 2004-11-14 20:06

Var det något fel på uttrycket vida känt? :roll: :lol:

Jag är bara barnet (20 om 16 dagar!), så jag vet faktiskt inte hur det är. Jag tycker iaf att musik som exempelvis Beatles inte ens går att jämföra med t.ex. Shitney Spears. Visst görs det bra musik idag också, men det är inte längre musiken som är i fokus på samma sätt som det var förr, upplever jag.

Dock är det väldigt ballt att Sverige är typ det landet med bäst låtskrivare i hela världen 8)

Användarvisningsbild
Audiomanikern
A*sterix

Inläggav Audiomanikern » 2004-11-14 20:09

Blue skrev:Jag kan å ena sidan gilla ett myspysigt litet system med vinyl, rörstärkare och "gosiga" högtalare
som många skulle döma ut som hopplöst "färgat" men jag kan å andra sidan också uppskatta ett
par superdynamiska fullregistershögtalare drivna av effektsstarka slutstegskolosser. Bägge system
med sina olika egenskaper har sin charm. Mångfalden är kul..

- Du framstå ju verkligen varandes jättebra, tillskillnad mot en förening vid namn LTS!
Dom framstår (i jämförelse med dig) som ena vääldigt enspåriga mångfaldshatare! Faktiskt.se
suuuper-dåååliga verkar det där LTS vara mens ju du gillar mångfald samt är allmänt bra o så!

Mvh A*

Användarvisningsbild
norman

Inläggav norman » 2004-11-14 20:17

Blue skrev:Det finns ju även fler varianter än dessa två. Själv tycker jag en av anledningarna att det är kul med hifi är att produkter låter olika. Jag kan å ena sidan gilla ett myspysigt litet system med vinyl, rörstärkare och "gosiga" högtalare som många skulle döma ut som hopplöst "färgat" men jag kan å andra sidan också uppskatta ett par superdynamiska fullregistershögtalare drivna av effektsstarka slutstegskolosser. Bägge system med sina olika egenskaper har sin chram. Mångfalden är kul.

Att man gillar en massa olika produkter och är öppen till olika ljudkaraktärer behöver sedan inte betyda att man uppgraderar stup i kvarten. Man (jag) kanske nöjer sig med att tycka det är roligt att lyssna på olika grejer när tillfälle ges...

Mitt förra inlägg var lite fånigt... :oops:
Håller med om att det kan vara kul med olika system, alltid kul att lyssna på nya saker. Vilket system man väljer är ju upp till var och en (man kan ju också ha flera! :) ).

Användarvisningsbild
Bill50x
Trevlig prick

Inläggav Bill50x » 2004-11-14 20:34

dawen skrev:Var det något fel på uttrycket vida känt? :roll: :lol:

Jag är bara barnet (20 om 16 dagar!), så jag vet faktiskt inte hur det är. Jag tycker iaf att musik som exempelvis Beatles inte ens går att jämföra med t.ex. Shitney Spears. Visst görs det bra musik idag också, men det är inte längre musiken som är i fokus på samma sätt som det var förr, upplever jag.

Dock är det väldigt ballt att Sverige är typ det landet med bäst låtskrivare i hela världen 8)

Det är inget fel på uttrycket "vida känt", men det förutsätter att man har något att backa upp det med. Inte bara en egen åsikt...

Eftersom jag själv härstammar från den tiden då Beatles slog igenom och själv har dom som absolut favorit totalt sett, har jag lätt för att förstå din åsikt. Britney och andra plastprodukter spelar inte i samma liga, musikaliskt. Men då, när Beatles slog igenom, fanns det massor med populära artister som "den breda massan" tyckte var mycket bättre. Och som ingen minns eller lyssnar på idag.

Så är det idag också. Strax under de mest spelade och omskrivna artisterna finns det mängder av duktiga artister som förtjänar en plats i historien. Vilka det är kommer du berätta för den yngre generationen när du fyllt 50 :-D

Av dagens artister finns det massor med bra och duktiga sådana; Rosie Thomas, Sivert Höyem, Damien Rice, Lacrimosa, Avril Lavigne, Arns Rike, Ane Bruun, Electrelane, Haindling, Heather Nova, Inkubus Sukkubus, Iodine Jupiter, Norah Jones, PJ Harvey, Sigur Rose, The von Bondies, DJ Tiesto, Lisa Ekdahl...
Vilka av dessa som överlever de följande 30 åren står skrivet i stjärnorna :-)

/ B

Användarvisningsbild
dawen
Inoit

Inläggav dawen » 2004-11-14 20:40

Bill50x skrev:Det är inget fel på uttrycket "vida känt", men det förutsätter att man har något att backa upp det med. Inte bara en egen åsikt...

Fan... :roll: :wink:

Bill50x skrev:Eftersom jag själv härstammar från den tiden då Beatles slog igenom och själv har dom som absolut favorit totalt sett, har jag lätt för att förstå din åsikt. Britney och andra plastprodukter spelar inte i samma liga, musikaliskt. Men då, när Beatles slog igenom, fanns det massor med populära artister som "den breda massan" tyckte var mycket bättre. Och som ingen minns eller lyssnar på idag.

Ok! Jag har förstått det som att Beatles var väldigt stora när de kom, men jag var ju inte med då :)

Bill50x skrev:Så är det idag också. Strax under de mest spelade och omskrivna artisterna finns det mängder av duktiga artister som förtjänar en plats i historien. Vilka det är kommer du berätta för den yngre generationen när du fyllt 50 :-D

Av dagens artister finns det massor med bra och duktiga sådana; Rosie Thomas, Sivert Höyem, Damien Rice, Lacrimosa, Avril Lavigne, Arns Rike, Ane Bruun, Electrelane, Haindling, Heather Nova, Inkubus Sukkubus, Iodine Jupiter, Norah Jones, PJ Harvey, Sigur Rose, The von Bondies, DJ Tiesto, Lisa Ekdahl...
Vilka av dessa som överlever de följande 30 åren står skrivet i stjärnorna :-)

/ B

:)

Användarvisningsbild
Flint
Rör om i grytan!

Inläggav Flint » 2004-11-14 21:03

dawen skrev:Dock är det väldigt ballt att Sverige är typ det landet med bäst låtskrivare i hela världen 8)

Hur kan man bevisa det. Finns det en Worldovisionsschlagerfestival som vi har vunnit? Jag tycker att det bara är sk¤t vi presterar. Både musikaliskt och textmässigt. Jag kräver minst 200:- för att ta emot en skiva med nutida Svensktillverkad poulärmusik. Vem avgör vad som är bra?

Användarvisningsbild
Audiomanikern
A*sterix

Inläggav Audiomanikern » 2004-11-14 21:23

Hej!

Okej, då formulerA* om´tt!

Dock är det väldigt ballt att Sverige är landet som (nyligen och/eller fortfarande) har såå skickliga
låtsnickrare att Sverige är det land (vars låtsnickrare) sälja mest plattor (per capita) i hela världen!

Yiiipiieh (... säga STIM!)

Mvh A*

Användarvisningsbild
Bill50x
Trevlig prick

Inläggav Bill50x » 2004-11-14 21:32

Flint skrev:
dawen skrev:Dock är det väldigt ballt att Sverige är typ det landet med bäst låtskrivare i hela världen 8)

Hur kan man bevisa det. Finns det en Worldovisionsschlagerfestival som vi har vunnit? Jag tycker att det bara är sk¤t vi presterar. Både musikaliskt och textmässigt. Jag kräver minst 200:- för att ta emot en skiva med nutida Svensktillverkad poulärmusik. Vem avgör vad som är bra?

Det gör jag - hahaha!

/ B

Användarvisningsbild
Flint
Rör om i grytan!

Inläggav Flint » 2004-11-14 21:33

Audiomanikern skrev:Hej!

Okej, då formulerA* om´tt!

Dock är det väldigt ballt att Sverige är landet som (nyligen och/eller fortfarande) har såå skickliga
låtsnickrare att Sverige är det land (vars låtsnickrare) sälja mest plattor (per capita) i hela världen!

Yiiipiieh (... säga STIM!)

Mvh A*

Per capita. I valuta räknat då? Då blir det troligen Staterna. Är inte det ett bättre mått? Det måste ju bevisa större genomslagskraft.

Användarvisningsbild
Flint
Rör om i grytan!

Inläggav Flint » 2004-11-14 21:39

Bill50x skrev:
Flint skrev:

Det gör jag - hahaha!

/ B

Börjar så sakteliga inse det. :lol: Du kanske är en förtäckt musikmånglare från Skara. Eller en blivande. :)

Å du, Beatles var dritt. Inte en droppe blues i dom. Bara engelsk trallpop och några år senare i karriären en massa droger. Tacka vet jag Dylan. Där var det droger redan från början. Förmodligen började han dagen någon gång på eftermiddagen med att hälla "det" på filen istället för frukostflingor.
(obs att jag inte är för droger men Dylans musik var och är bra)

Användarvisningsbild
Bill50x
Trevlig prick

Inläggav Bill50x » 2004-11-14 22:30

Flint skrev:Å du, Beatles var dritt. Inte en droppe blues i dom. Bara engelsk trallpop och några år senare i karriären en massa droger. Tacka vet jag Dylan. Där var det droger redan från början. Förmodligen började han dagen någon gång på eftermiddagen med att hälla "det" på filen istället för frukostflingor.
(obs att jag inte är för droger men Dylans musik var och är bra)

Du har rätt i att Beatles musik inte har någon blues i sig. Deras musik är egentligen mer klassisk än bluesig. Men musik är ju inte per definition sämre bara för att den inte är baserad på blues. Det finns massor med bra musik som har helt annan bakgrund. Det finns engelsk trallpop som är suveränt bra - om man sedan gillar den sortens musik är en annan sak. Det finns t.o.m de som gillar Country & Western (Style....) och vem vet, det finns säkert kvalitetsmusik där åxå :-)

/ B

Användarvisningsbild
Audiomanikern
A*sterix

Inläggav Audiomanikern » 2004-11-14 23:16

Hej!

En frågeställning som alla (i heeela vääärlden... förutom då A*;)) missat är att (ursprungliga
samt svarta) bluesen hämtade sin inspiration ifrån?? När vi kommit fram till svaret så vända
vi på resonemang à la: Ähhh Rolling Stones snodde ju bara ifrån bluesgubbarba till veeem
bluesgubbsens farfarfarsfäder snodde ifrån? och således är all spelad populärmusiks urmoder...
... sydNordA*merikansk (vit)Kyrko & MilitärMarsMusik - oompA*8O? oompA*8O? oompA*pA*8O?

Mvh A*
Senast redigerad av Audiomanikern 2004-11-14 23:21, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild
matså
Inaktiverad

Inläggav matså » 2004-11-14 23:19

Tja, Norha Jones tror jag knappast kommer bli ihågkommen om 30 år. HOn är bra men det the same all the way.
Nu med Monitor Audio RX6, Yamaha 673. Ber om ursäkt för att min IQ är över den normala!

Användarvisningsbild
i

Inläggav i » 2004-11-15 02:41

Märkligt att en så liten och okänd förening som LTS kan reta upp så många, och så mycket !

:?

Och att argumentationen sköts till större delen internt hos motståndarna själva (som en dubbel monolog). 8O :D

Thomas
(LTS-medlem)

FöregåendeNästa

Återgå till Generellt om hifi