Hur ser det ut från lyssningsplatsen?

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
RogerGustavsson

Inläggav RogerGustavsson » 2011-08-31 13:03

Nattlorden skrev:Tycker också det är snyggt. Mitt överdrivna sinne för färgkombinatorik skriker dock lite över att Maggiarnas vita klädsel är kallton medan väggar och stolar är varmton. Går det inte möjligtvis att byta tyg på dem till något lite mer anpassat (så försvinner/integrerar de ännu bättre!) ?

Vet inte, men det får i så fall bli icke-original. Magnepan tror jag har tre sorters typ, off-white som mina, grått och svart. Tnaken var att hysa in lite prylar bakom skärmarna också och då är det inte lika känsligt längre. Rummet ska också göras om inom de närmsta åren, är det tänkt...

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör

Inläggav Nattlorden » 2011-08-31 13:29

RogerGustavsson skrev:Vet inte, men det får i så fall bli icke-original. Magnepan tror jag har tre sorters typ, off-white som mina, grått och svart. Tnaken var att hysa in lite prylar bakom skärmarna också och då är det inte lika känsligt längre. Rummet ska också göras om inom de närmsta åren, är det tänkt...

Rätt konstigt... off-white borde ju vara varm... är det ett fotoproblem enbart kanske? Att mer av innanmätet sticker ur på kortet än vad det verkligen gör?
It's all fun and games until Darth Vader comes.

lech
inaktiv

Inläggav lech » 2011-08-31 13:36

PerStromgren skrev:Lech, är det där 70-80-horn, månne? Snygga!

Ja det är det ! En möbelsnickare fick dom efter Tidningen R/T -73 och trollade.
Sen kom en annan jök och bytte till JBL element .
Sen stannade dom här rätt länge.

De stannade som sagt rätt länge och följdes av den värsta tiden i min Hifi historia

Bild

Den var kort som väl var och ordningen återställd med andra kompomeneter, :P Men lite back to basic. 8O
//Lech

Nefilim
Sura gubben

Inläggav Nefilim » 2011-08-31 14:03

Vincent SP-991?

Hur upplever du dem? Har haft sådana, men sålde dem av någon anledning..!?

Användarvisningsbild
RogerGustavsson

Inläggav RogerGustavsson » 2011-08-31 14:03

Nattlorden skrev:
RogerGustavsson skrev:Vet inte, men det får i så fall bli icke-original. Magnepan tror jag har tre sorters typ, off-white som mina, grått och svart. Tnaken var att hysa in lite prylar bakom skärmarna också och då är det inte lika känsligt längre. Rummet ska också göras om inom de närmsta åren, är det tänkt...

Rätt konstigt... off-white borde ju vara varm... är det ett fotoproblem enbart kanske? Att mer av innanmätet sticker ur på kortet än vad det verkligen gör?

Vet inte. Grått tyg verkar kombineras med körsbärsträ, Off-white med ek och svart vet jag inte. Jo, det blir lite mörkare där tyget inte ligger dikt an mot underlaget. Baksidan är svart på mina och det är kanske så på alla?

lech
inaktiv

Inläggav lech » 2011-08-31 14:14

Nefilim skrev:Vincent SP-991?

Hur upplever du dem? Har haft sådana, men sålde dem av någon anledning..!?

Det var nog av en god anledningen du sålde dem.

//Lech
Senast redigerad av lech 2011-08-31 16:47, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild
NADifierad

Inläggav NADifierad » 2011-08-31 16:40

UnholyRishna skrev:
nadifierad skrev:[
Här ser det fortfarande för djävligt ut, fast med lite mera högtalare. 8)

Det är grabbens fötter som tittar fram under kuddarna. :)

Haha vem är det som ligger på golvet egentligen? 8)

Vore skoj att höra denna typ av högtalare. De borde ju producera en massiv ljudbild, eller har jag fel? :)

Det låter stort och Härligt, jag är nöjd! :)
Stereo = En liten anläggning med visst basunderstöd….

Användarvisningsbild
Panelguy

Inläggav Panelguy » 2011-08-31 17:05

RogerGustavsson skrev:
Nattlorden skrev:

Vet inte. Grått tyg verkar kombineras med körsbärsträ, Off-white med ek och svart vet jag inte. Jo, det blir lite mörkare där tyget inte ligger dikt an mot underlaget. Baksidan är svart på mina och det är kanske så på alla?

Baksidan är alltid svart. Off white och svart går bägge bra till körsbär medan grått går bäst till svarta lister. I USA tycks svart med körsbär vara mest populärt medan sneakvarianten svart med ek är mest populär här (om jag kommer ihäg rätt). Grått med körsbär tycker jag inte var någon höjdare direkt när man visade 20.1 i den finishen för några år sedan. Märkligt att svart tyg är mer populärt än vitt då jag tyckte de svarta jag lånade hem såg betydligt mer dominerande ut än de vita jag sedan beställde, kan det vara av praktiska skäl :wink: ......
"We can hear everything we measure, but we can't measure everything we hear”

Föregående

Återgå till Generellt om hifi