Nätverksspelare, är det något att ha?

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Harryup
Tänk på döden

Inläggav Harryup » 2011-07-06 11:52

Tror nog vi verkar ha ungefär samma åsikter och erfarenheter.
Jag har inte längre orken att ha grejor som för ögonblicket fungerar, trots att jag på gränsen har det redan. :-) Inte ens nätverksspelare är ju helt invändningsfria men då finns det i vart fall ett företag att hänga och många kunder men möjligen samma problem.

mvh/Harryup

Användarvisningsbild
patjoh

Inläggav patjoh » 2011-07-06 21:01

Skulle tokstollen posta sina "sparade screenshot" och moderatorn bröt in? :-D Nåväl, nog lika bra det. Till ämnet, D-Link Boxee Box har jag och den är toppen, rek varmt. Är mer som en HTPC, men funkar jämt utan drivrutinsstrul osv. Har även förutom appar för svtplay osv även en komplett webläsare. Och spelar i stort sett alla ljud och videofiler

Användarvisningsbild
zidanefromhell

Inläggav zidanefromhell » 2011-07-06 21:37

patjoh skrev:Skulle tokstollen posta sina "sparade screenshot" och moderatorn bröt in? :-D Nåväl, nog lika bra det. Till ämnet, D-Link Boxee Box har jag och den är toppen, rek varmt. Är mer som en HTPC, men funkar jämt utan drivrutinsstrul osv. Har även förutom appar för svtplay osv även en komplett webläsare. Och spelar i stort sett alla ljud och videofiler

Den spelar upp musik och film och rubb och stubb? Måste man ha tv på för att kunna styra?
"stewie just said that!"

Användarvisningsbild
Empa

Inläggav Empa » 2011-07-06 23:34

zidanefromhell skrev:Den spelar upp musik och film och rubb och stubb? Måste man ha tv på för att kunna styra?

Jepp och jepp!
Bild

Användarvisningsbild
Aerob

Inläggav Aerob » 2011-07-07 00:24

Empa skrev:
zidanefromhell skrev:Den spelar upp musik och film och rubb och stubb? Måste man ha tv på för att kunna styra?

Jepp och jepp!
Bild

Visst finns det väl någon app för iphone/ipad som du kan styra den med utan TV?

Användarvisningsbild
KarlXII
Dussinmänniska

Inläggav KarlXII » 2011-07-07 15:23

Då blir den ju onekligen trevligare. Verkar finnas en hel del, men är någon tillräckligt bra?

https://market.android.com/search?q=boxee&so=1&c=apps
T H E. G O O S E B U M P. F A C T O R

Richard
Inaktiverad

Inläggav Richard » 2011-07-07 21:42

KarlXII skrev:Då blir den ju onekligen trevligare. Verkar finnas en hel del, men är någon tillräckligt bra?

Frågar är dock hur den där boxee låter, du vet ju själv att det finns skillnader mellan olika modeller.

Sedan tycker jag det är extrem- trist att behöva ha på tv: n för att lyssna till musik. Men det är vad jag tycker, det.

Det vore kul att hitta ett alternativ till Squeezeboxarna som är både billigare, stabilare och bättre. :)
Odogmatisk sekt- granskare

Användarvisningsbild
Aerob

Inläggav Aerob » 2011-07-07 22:30

KarlXII skrev:Då blir den ju onekligen trevligare. Verkar finnas en hel del, men är någon tillräckligt bra?

Jag provkörde lite appar på min ipad för en tid sedan, av det jag testade då så
var det bara Reemote for Boxee som klarade av att browsa/spela utan TV.
Bör även tilläggas att funktionen var i beta-stadie och varken sexigt eller stabilt.

JAT

Inläggav JAT » 2011-07-08 20:21

Har kört några dagar med min Squeezebox Touch nu och på frågan om nätverksspelare är något att ha så får jag svara ett rungande JA!!! :D

Föregående

Återgå till Generellt om hifi