RogerGustavsson skrev:Det är säkert så att äggen klarar mera "vanlig" musik men nu är vi på ett entusiastforum. Misstänker att det ställs lite högre krav. Storleken och akustik på den lokal man tänker fylla med välljud spelar också in eller hur många lyssnare man är. Själv är jag ingen "basnarkoman" men lite mera kapacitet kan ofta vara av godo, inte minst om toppsystemen avlastas. En fullstor symfoniorkester brakar ju på rätt bra även nedåt i basen, populärmusik kan kräva lite mera nivå vid lite högre basfrekvenser, säg 50-100 Hz, mera sällan fullt drag vid 20-30 Hz.
Jag förstår inte vad detta forum har att göra med mina designkoncept för äggen? Det är kul om man på entusiastforum bygger basmoduler.
Det ändrar inte på det faktum att jag har ett designkoncept för äggen. De brukar kunna sprida glädje i hemmen. Det är det de är till för. Det är det som ingår i mitt företagskoncept och varumärkeskoncept. Vad är det du vill ha sagt, skall jag lägga ner produktionen av äggen eftersom du anser att de inte passar herrarna på entusiastforum? Är det det du vill? Det är i vart fall det du förmedlar.
Jag ångrar nu att jag sålde högtalarna till forummedlem. Jag har tidigare satt en ära i att inte ha sålt några Bremen 3D8 till forummedlem. Jag värdesätter själv Glädjen som företeelse samt inspiration och lugn och ro. Det tycks dock på senare tid locka fram det sämsta ur forummedlemmarna och det är inte det som är Bremens koncept. Jag har konstruerat högtalarna för att tillgodose den del av marknaden som uppskattar musik i kombination med bra ljud, god formgivning som passar i familjers vardagsrum och tillgodose alla parter i familjen. Där tror jag mina produkter kommer att användas och sprida glädje. Detta forum har tyvärr blivit motsatsen till glädje.
Medlemmarna driver forumet mot en total pain in the ass och medlemmarna verkar trivas med det. Jag är glad att I-or finns på forumet. Hans glädje består i att försöka hjälpa till och sprida kunskap. Men även det har ju ifrågasatts på forumet av vissa.
Mvh
Peter
VD Bremen Production AB + Ortho-Reality AB; Grundare av Ljudbutiken AB; Fd import av hifi; Konstruktör av LICENCE No1 D/A, Bremen No1 D/A, Forsell D/A, SMS FrameSound, Bremen 3D8 m.fl.