FBK skrev:Mirage skrev:Jag uppskattar när man skriver sakligt och i klartext, som jag uppfattar att t.ex. Morello och I-or gör.
Har man rätt i sak ska man inte behöva linda in text för att den inte ska riskera att skada ömma tår som inte orkar läsa på. Har man inte rätt i sak och skriver rappakalja så förtjänar man att kallas slumpmässig nättomte.
Jag använder själv ekvalisator, en separat och en inbyggd i försteget. Båda manuellt inställda efter mätningar i rummet, och bara under 120 Hz.
Det är inget som behöver lindas in och det handlar inte ömma tår utan man ska bete sig och inte bete sig på ett sätt på nätet och ett helt annat IRL, sådan personer tar jag inte på allvar för de har ingen ryggrad utan är fega.
Har sett ett antal sådan genom åren som låter som fanken på forumet och utanför forumet så är de HELT annorlunda. Men jag fattar galoppen, I-or har blivit helgon förklarad här nu och han skulle kunna häva ur sig betydligt grövre saker utan att du eller andra skulle reagera för han har ju rätt och då har ni hur mycket överseende med hur han uttrycker sig. Som tur är så är det ju inte så illa nu, men det kommer mindre saker som "jag" tycker illa om och det räcker för min del. Jag vill kunna trivas där jag skriver och nu är det på gränsen. Det man säger på nätet ska man också våga säga i ansiktet IRL också annars är man feg och kalla folk för tomte på nätet det gör man inte IRL för då blir det dålig stämning mycket fort. Och på de träffar jag varit på utanför forumet så har inte sådan ord använts även om det ibland blivit diskussioner med en saklig trevlig ton
Nej nu får det vara nog för min del, så fortsätt att kalla mig tomte eller idiot eller vad ni kommer på för jag kommer inte läsa mer i denna tråd.
Jag förstår inte varför du valde att ta åt dig av detta, i synnerhet inte till den grad att du nu citerar det i din signatur.
Eftersom du inte skulle läsa mer i tråden så valde jag att först inte kommentera detta, men jag ser nu att du ändrat dig (eftersom du skrivit fler inlägg i tråden).
Jag tror att de flesta andra förstod att jag syftad på det omdöme I-or gett till den som skrivit den text som det länkades till i ett tidigare inlägg.
I-or skrev:Kronkan skrev:Rimligtvis måste man ju kunna söka förstå fördelar och nackdelar med DSP gällande rumskorrigering.
Jag är fullt upptagen med annat som stereon.
Men här en artikel om detta som kanske är lite nyanserad.
https://perfectacoustic.co.uk/equalizer ... orrection/
Vänligen studera vad som har skrivits på detta forum dussintals gånger tidigare i denna fråga istället för att länka till i alla avseenden ren rappakalja från slumpmässiga nättomtar. Sök gärna på undertecknad i kombination med minimumfas och/eller IIR så dyker en hel del matnyttigt upp, t.ex. här: viewtopic.php?f=3&t=71958&p=2234591&hilit=minimumfas+iir#p2234591.