fbk skrev:Korrekt återgivning är objektivt. Det kan bara finnas en korrekt återgivning, nämligen den som återskapar ett inspelningstillfälle exakt som det var i rummet
Exakt som det var i rummet
Föredrar du "rumtiden" ?
Moderator: Redaktörer
fbk skrev:Korrekt återgivning är objektivt. Det kan bara finnas en korrekt återgivning, nämligen den som återskapar ett inspelningstillfälle exakt som det var i rummet
Blue skrev:Men snälla Martin, om det nu är så att både jag och Mayro har fått detta om bakfoten (och säkert många andra), kan du då inte förklara hur det EGENTLIGEN ligger till med den saken då?
Martin skrev:Mayro: Om du istället bara tog saker för vad de är istället för att försöka missförstå saker in absurdum så kanske du ser att LTS inte påstår att "Pioneer o en hel värld vet inget om hur man bygger dvd o cd...", "nad o nån stackars fler stärkare är ok...resten är felkonstruerade osv.." osv. Ser du inte själv vilket förtal och rentskitsnack det är?
Följ istället ditt eget "råd" och läs testerna och strunta i alla rykten och skit som går runt på nätet.verkligen?Jag ser vad LTS folket säger.
FBK> Vad tycker du om legato link förresten
fbk skrev:FBK> Vad tycker du om legato link förresten
Jag missade legato link totalt dvs det blev aldrig av att lyssna på någon Pioneer, på den tiden så var jag stort fan av H/Ks CD-spelareDvs innan de började utveckla grejerna i Danmark, då spårade det ur
Blue skrev:Jax skriver också: "Korrekt återgivning är objektivt. Det kan bara finnas en korrekt återgivning, nämligen den som återskapar ett inspelningstillfälle exakt som det var i rummet. Detta är lite svårt när vi inte har kontroll över hela kedjan, vi kan bara påverka den från fonogramet och efter."
Jag tycker att dessa två uttalanden ganska tydligt illustrerar det jag sa: "sitta inne med de universella svaren på vad "korrekt återgivning" är, hur det upptäcks och hur det uppnås." Men än en gång, eftersom ni tydligen inte håller med om att så är fallet, berätta hur det ligger till då!
Menar ni att det finns andra vägar till korrekt återgivning än dom som presenteras av LTS? I så fall vilka?
IngOehman skrev:rhenrics skrev:Alltså, jag är ute efter att få reda påvad det är man lägger till (övertoner?) och hur man gör det. Eller ljuger Pioneers reklam i det avseendet?
Ja, när Pioneer påstår att de lägger till de övertoner från musiken som saknas så ljuger de läsarna av reklamen rakt i ansiktet.
Det som LL gör är något oerhört mycket simplare - nämligen att tillåta en massa kvantiseringsdistorsion (som inte har några likheter med övertonerna från musikinstrumenten) att slippa igenom.![]()
Vh, iö
Blue skrev:Hur jag skulle "tolka" det? Jag skulle tolka det som att ni inte anser att det är världens bästa DVD-/CD-spelare. Problemet är väl bara att det inte är det ni säger, utan snarare: "Pioneer 668 är fri från hörbara färgningar. Därmed kan ingenting bli bättre (förutsatt att man med bra avser en så korrekt återgivning som möjligt) utan endast lika bra." En logisk slutsats av detta är att Pioneer 668 är (möjligen en av) världens bästa cd-/dvd-spelare enligt er deifintion på "bäst". Eller hur?
Mayro skrev:fattar inte varför man ens diskuterar F/E lyssning i en tråd där alla innan man ens sett spelaren dömt ut den..Den är ju "felkonstruerad" ju.
I så skygglappstäckta ögon har man nog redan satt på sig "transparanseplacebobrillorna" via redan bestämmt sig..
Ett öppet o härligt klimat för nyfikenhet o framåtskridande får man säga..
Fattar inte varför alla dessa otroliga "tekniker" som kan allt här inte sätter ihop en egen spelare som är rätt konstruerade .
Högtalartilverkare kan ej bygga. Bara en.. Pioneer o en hel värld vet inget om hur man bygger dvd o cd...
nad o nån stackars fler stärkare är ok...resten är felkonstruerade osv..
Man behöver inte vara ett snille direkt för att inse en del saker gått stenfel någonstans inom LTS gängets utveklande..![]()
Det absolut bästa är att man egentligen inte behöver säga detta. För det är så uppenbart att LTS har stenfel i sina slutledningar.. Detta PGA sina rena ORIMLIGHET helt enkelt...
För det är vad det är till 100%.. ORIMLIGHETER!!!
AntyderOk, men ändå är du inne o antyder att LTS skulle ha fel om Legato Link med dina "spam-inlägg" hur kan det komma sig om du själv missat LL totalt
Äh, jag orkar inte bry mig. Blue, du misstolkar ju det jag skriver...
Tycker du verkligen att din tolkning av mina påståenden är riktig?
påstående: "LTS påstår inte att Pioneer 668 är världens bästa DVD/CD-spelare."
din tolkning: "Jag skulle tolka det som att ni inte anser att det är världens bästa DVD-/CD-spelare."
Inte undra på att det blir fel
Pioneer 668 är fri från hörbara färgningar. Därmed kan ingenting bli bättre (förutsatt att man med bra avser en så korrekt återgivning som möjligt) utan endast lika bra." En logisk slutsats av detta är att Pioneer 668 är (möjligen en av) världens bästa cd-/dvd-spelare enligt er deifintion på "bäst". Eller hur?
Vad gör du då i tråden mer än sprider ovettiga inlägg?fbk skrev:AntyderOk, men ändå är du inne o antyder att LTS skulle ha fel om Legato Link med dina "spam-inlägg" hur kan det komma sig om du själv missat LL totaltJag har ingen aning om hur detta Pioneer påfund låter, eftersom jag aldrig har lyssnat på någon spelare med det.
Varför sitta o pipa då ni får smaka lite gnäll o kritik för ert sätt att se på saker o ting..
Direkt man blir en eller flera som säger vad man tycker om era tester o resultat osv så sitter ni o piper om sandlåda osv...
Mayro skrev:jax samt andra som blir så förbaskat sura för folk går på era egna saker på ert eget sätt som ni gör totalt jämt o ständigt omvänt med hån o glåpord osv.....
Varför sitta o pipa då ni får smaka lite gnäll o kritik för ert sätt att se på saker o ting..
Vad gör du då i tråden mer än sprider ovettiga inlägg?
jax samt andra som blir så förbaskat sura för folk går på era egna saker på ert eget sätt som ni gör totalt jämt o ständigt omvänt med hån o glåpord osv.....
Direkt man blir en eller flera som säger vad man tycker om era tester o resultat osv så sitter ni o piper om sandlåda osv...
Barnrumpeaktigt rent ut sagt...
fbk skrev:Vad gör du då i tråden mer än sprider ovettiga inlägg?
Jag har annat att göra nu än att munhuggas med dig Farbror RydbergSka bla. lyssna på musik
Men läs vad Mayro skrev
Användare som besöker denna kategori: MichaelG och 32 gäster