Moderator: Redaktörer
petersteindl skrev:Den kommer i vart fall inte heta något med ägg.
Det blir en redogörelse som går från hur ljudvågor alstras från t.ex. en cello till hur dessa akustiska ljudvågor transformeras till nervimpulser och vad som händer i det centrala nervsystemet och hur nervimpulserna letar sig runt och varför upplevelsen kommer till och hur upplevelsen blir till och hur medvetandet uppstår. Det är en akustisk förklaring och en neurofysiologisk förklaring. Därefter går jag igenom virtuell ljudprojicering och den alternativa lösningen med fantomljudkällors uppkomst i medvetandet och hur stereo fungerar och vad ljud egentligen är. Det blir stereofonins förklaring.
Efter att denna färd från instrumentet cello till cello i form av nervimpulser så ges en karta på hur reproduktionen av ljudet från instrumentet cello blir till nervimpulser som skall representera eller snarast simulera fram den medvetna ljudupplevelsen från en cello. Det blir som en resa från akustiska tryckvågor i luften d v s i den yttre världen till elektriska nervimpulser i det centrala nervsystemet d v s i den inre världen.
Det blir en förklaring till den problemställning som finns inom ljudreproduktion och det blir en förklaring till hur jag valt att lösa dessa problem.
MvH
Peter
screen skrev:Usch, det verkar trist det där...tror du verkligen att det är någon som köper högtalare med dessa "floskler" slängda i ansiktet?
[/size]
screen skrev:petersteindl skrev:Den kommer i vart fall inte heta något med ägg.
Det blir en redogörelse som går från hur ljudvågor alstras från t.ex. en cello till hur dessa akustiska ljudvågor transformeras till nervimpulser och vad som händer i det centrala nervsystemet och hur nervimpulserna letar sig runt och varför upplevelsen kommer till och hur upplevelsen blir till och hur medvetandet uppstår. Det är en akustisk förklaring och en neurofysiologisk förklaring. Därefter går jag igenom virtuell ljudprojicering och den alternativa lösningen med fantomljudkällors uppkomst i medvetandet och hur stereo fungerar och vad ljud egentligen är. Det blir stereofonins förklaring.
Efter att denna färd från instrumentet cello till cello i form av nervimpulser så ges en karta på hur reproduktionen av ljudet från instrumentet cello blir till nervimpulser som skall representera eller snarast simulera fram den medvetna ljudupplevelsen från en cello. Det blir som en resa från akustiska tryckvågor i luften d v s i den yttre världen till elektriska nervimpulser i det centrala nervsystemet d v s i den inre världen.
Det blir en förklaring till den problemställning som finns inom ljudreproduktion och det blir en förklaring till hur jag valt att lösa dessa problem.
MvH
Peter
Usch, det verkar trist det där...tror du verkligen att det är någon som köper högtalare med dessa "floskler" slängda i ansiktet?
Vafaaan, det fattaruväl att du inte kan dra sånna skrönor om du skall sälja...Ääh, ta å berätta bara hur dom är gjorda och låt judé tala för sig själver.![]()
Jag duckar...
profbd skrev:cello nej tvivalen.....
jag får dåliga minnen av när per åkerblom i årskurs tre sågade sig igenom sin cello samtidigt som hans föräldrar stog stolta som tuppar och struttade på framtårna
jag ser fram emot en bild på frekvensgången samtidigt som du förklarar vilka krökningar på den som har samband med synapserna
screen skrev:Och jag som hade hoppats på att åtminstone du Peter kunde förstå att jag bara skojade med dig. Det blir bara så väldigt allvarligt ibland samt att det delvis är väldigt lössläppt många gånger.
Jag menade absolut inget illa, men det hoppades jag attskulle råda bot på samt: Jag duckar...
We all believe in you Peter!
phon skrev:petersteindl skrev: Ok'rå, violin dåe d bättre?
e'ru nöjd nu?
![]()
MvH
Peter
Näe, elgitarr med schmithtrigger!
sportbilsentusiasten skrev:Nu är jag helt övertygad att du Peter fokuserar mer på innehållet än namnet, men visst är namnet en icke oviktig fråga.
2-ch skrev:nu vill jag veta vad dom egentligen heter.
Något trist som tPr-2eller något målande vackert Rolls Royce liknande namn?
Nattlorden skrev:2-ch skrev:nu vill jag veta vad dom egentligen heter.
Något trist som tPr-2eller något målande vackert Rolls Royce liknande namn?
HD3D-12
mrGaskill skrev:Det står i NyT artikeln att de skulle kosta 15kkr / par men jag tyckte du skrev 30 kkr? Har de blandat ihop pris per par och styck måntro?
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot], Neuhausen och 19 gäster