Mätningsförakt ifrån andra än tekniker.

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Mayro_inaktiv

Inläggav Mayro_inaktiv » 2006-10-03 12:48

bill50x

ser du anser som mig.. Skrev samtidigt och i stort sett lika egentligen om reklam osv.. Har vi gått i SAMMA skola som marknadsförare/säljare tro..

Det va skoj... :)
Driver "Mayros hifidagis" med öppettider mån-fred 10,00-15-00. Lunch flexas beroende på behov.

Användarvisningsbild
BB

Inläggav BB » 2006-10-03 12:51

Bill50x skrev:
BB skrev:Jag har inte heller såvitt jag vet med en rad gjort reklam för mina produkter. Vad är problemet?

Jag ser inte heller något problem.

Min åsikt är som förut (BB, diskussion om företag relaterade till forumet har skett i omgångar tidigare) att det bara är berikande om även yrkesmän i branschen verkar på detta forum. Jag tycker dock att det är bra att det syns vilken koppling man har till branschen. Det är inte reklam.

Likaså är det OK, tycker jag, om någon tex ordnar en informationsträff, provlyssning eller vill presentera ett nytt sortiment och att detta annonseras ut här. Bara det sker under öppet flagg.

Det är vad lilla jag tycker, vad forumreglerna säger har jag inte exakt satt mig in i :oops:

/ B

Låt oss gå ut och hiva en bägare någon kväll! :)

/BB
F.d. Audio-Tronic, f.d. Centara. Consulting åt bl.a. Mark Levinson, (Red Rose Music), samt Cello Film & Music Systems. Grundare av Transmission Audio Inc., NJ, USA. http://www.transmissionaudio.com

Användarvisningsbild
BB

Inläggav BB » 2006-10-03 12:55

Mayro skrev:Men BB. Du har väl nytt projekt på G om jag inte fattat det fel???? Så alla sätten att synas är väl ett sätt att på sätt o vis göra reklam..?

Föredrar nog att inte tala om detta på forumet... Kan tolkas som mer reklam...

/BB
F.d. Audio-Tronic, f.d. Centara. Consulting åt bl.a. Mark Levinson, (Red Rose Music), samt Cello Film & Music Systems. Grundare av Transmission Audio Inc., NJ, USA. http://www.transmissionaudio.com

Användarvisningsbild
Bill50x
Trevlig prick

Inläggav Bill50x » 2006-10-03 13:00

BB skrev:Låt oss gå ut och hiva en bägare någon kväll! :)

Kan vi väl... kanske boka en kväll på någon lokal så att vem som vill får komma och slänga käft :-)

/ B

Användarvisningsbild
Morello

Inläggav Morello » 2006-10-03 13:01

BB skrev:
Morello skrev:För övrigt är tråden övergödslad med fördommar, retoriska tjuvknep och ren bullshit.

Then why waste your time...?

/BB

Jag undrar fortfarande vad som är så märkligt med att kaskadkoppla ett större antal effektslutsteg för att belysa stegens eventuellt låga grad av förvrängning?

Är inte det ett mycket pedagogiskt sätt att marknadsföra en produkt? :)

Förvisso tror jag inte man behöver mer än två 303-steg för att en ganska markant färgning ska ge sig tillkänna. 8)
Driver: www.sybariteaudio.se
-Innehar F-skattsedel-

”Messen ist Wissen, aber messen ohne Wissen ist kein Wissen”

"Es ist noch kein Meister vom Himmel gefallen"

Användarvisningsbild
Mayro_inaktiv

Inläggav Mayro_inaktiv » 2006-10-03 13:01

BB skrev:
Mayro skrev:Men BB. Du har väl nytt projekt på G om jag inte fattat det fel???? Så alla sätten att synas är väl ett sätt att på sätt o vis göra reklam..?

Föredrar nog att inte tala om detta på forumet... Kan tolkas som mer reklam...

/BB

Inte alls.. Men att delta och svartmåla andra och INTE utgå från sin roll som aktör blir felaktig reklam. Vilket jag tror ranefjord menade tidigare i sitt inlägg..
Driver "Mayros hifidagis" med öppettider mån-fred 10,00-15-00. Lunch flexas beroende på behov.

Användarvisningsbild
Morello

Inläggav Morello » 2006-10-03 13:01

Bill50x skrev:

Kan vi väl... kanske boka en kväll på någon lokal så att vem som vill får komma och slänga käft :-)

/ B

Pub Anchor som vanligt? :wink:
-Innehar F-skattsedel-

Användarvisningsbild
Jax
Slacktivist/Admin

Inläggav Jax » 2006-10-03 13:07

Mayro skrev:Inte alls.. Men att delta och svartmåla andra och INTE utgå från sin roll som aktör blir felaktig reklam. Vilket jag tror ranefjord menade tidigare i sitt inlägg..

Jag börjar bli gruvligt trött på att man inte ska kunna få yppa sina personliga åsikter utan att personens näringsverksamhet hela tiden ska blandas in.

Absurt :evil:
- Militant slacker

Användarvisningsbild
Bill50x
Trevlig prick

Inläggav Bill50x » 2006-10-03 13:11

Morello skrev:
Bill50x skrev:

/ B

Men där är det ett sånt dj-a väsen... 8)
Fast jag är öppen för alla förslag, bara det finns något att svinga. Men varför inte någon dag när det är spelning på Landet (Telefonplan, www.landet.nu)? Kan ju vara trevligt att avsluta aftonen med lite lugn livemusik.

/ B

Användarvisningsbild
Flint
Rör om i grytan!

Inläggav Flint » 2006-10-03 13:16

Jax skrev:Jag börjar bli gruvligt trött på att man inte ska kunna få yppa sina personliga åsikter utan att personens näringsverksamhet hela tiden ska blandas in.

Just därför jag skulle föredra ett forum fritt från näringsverksamma.
Omöjligt att skilja sakfrågor från person/näring.

Inget ont nu om de inblandade men du såg hur EA motades ut.

Användarvisningsbild
Morello

Inläggav Morello » 2006-10-03 13:18

EA motades inte ut. EA kom med felaktiga påståenden och kunde eller ville inte bemöta de som ifrågasatte honom, varefter han lämnade forumet.
-Innehar F-skattsedel-

Användarvisningsbild
Mayro_inaktiv

Inläggav Mayro_inaktiv » 2006-10-03 13:18

Bill50x skrev:
Morello skrev:
Bill50x skrev:

/ B

Men där är det ett sånt dj-a väsen... 8)
Fast jag är öppen för alla förslag, bara det finns något att svinga. Men varför inte någon dag när det är spelning på Landet (Telefonplan, www.landet.nu)? Kan ju vara trevligt att avsluta aftonen med lite lugn livemusik.

/ B

vi skall till Sthlm i helgen... :)

Användarvisningsbild
Flint
Rör om i grytan!

Inläggav Flint » 2006-10-03 13:19

Morello skrev:EA motades inte ut. EA kom med felaktiga påståenden och kunde eller ville inte bemöta de som ifrågasatte honom, varefter han lämnade forumet.
Och hans version?

Användarvisningsbild
Morello

Inläggav Morello » 2006-10-03 13:21

Flint skrev:
Morello skrev:EA motades inte ut. EA kom med felaktiga påståenden och kunde eller ville inte bemöta de som ifrågasatte honom, varefter han lämnade forumet.
Och hans version?

Fråga honom eller sök i arkiven. 8)

Var frågan retorisk föresten? :P
-Innehar F-skattsedel-

Användarvisningsbild
Jax
Slacktivist/Admin

Inläggav Jax » 2006-10-03 13:22

Flint skrev:
Jax skrev:Jag börjar bli gruvligt trött på att man inte ska kunna få yppa sina personliga åsikter utan att personens näringsverksamhet hela tiden ska blandas in.

Vill man bota symptomen i stället för orsaken så är det fritt fram att starta ett sådant forum. Jag skulle tycka det blev fattigt dock.

Jag har ingen direkt åsikt om EAs frånfälle men jag uppfattade det inte som att han motades ut.
- Militant slacker

Användarvisningsbild
Flint
Rör om i grytan!

Inläggav Flint » 2006-10-03 13:23

Morello
Definiera ordet retorisk. Komplettera med din personliga tolkning av detsamma. :D

Användarvisningsbild
Martin
Vågledaren/redaktör

Inläggav Martin » 2006-10-03 13:30

Flint skrev:Morello
Definiera ordet retorisk. Bifoga din personliga tolkning av detsamma. :D
Neeeej! :D Låt oss slippa retorikdebatten igen. Finns redan flera trådar som behandlar detta.

http://www.faktiskt.se/modules.php?name ... ht=retorik

Användarvisningsbild
Flint
Rör om i grytan!

Inläggav Flint » 2006-10-03 13:33

Martin skrev:
Flint skrev:Morello
Definiera ordet retorisk. Bifoga din personliga tolkning av detsamma. :D
Neeeej! :D Låt oss slippa retorikdebatten igen.

Bara lugn. Morello och jag dribblar bara av gammal vana med retoriska spetsfyndigheter. Ingen tar det på allvar.

Användarvisningsbild
Mayro_inaktiv

Inläggav Mayro_inaktiv » 2006-10-03 13:35

Jax skrev:
Mayro skrev:Inte alls.. Men att delta och svartmåla andra och INTE utgå från sin roll som aktör blir felaktig reklam. Vilket jag tror ranefjord menade tidigare i sitt inlägg..

Jag börjar bli gruvligt trött på att man inte ska kunna få yppa sina personliga åsikter utan att personens näringsverksamhet hela tiden ska blandas in.

Absurt :evil:

Jax.
du helt rätt. Det är "absurt" att diskutionen skall behöva finnas med så erfarna snubbar i hifi branschen som dessa killar är..

Användarvisningsbild
Bill50x
Trevlig prick

Inläggav Bill50x » 2006-10-03 13:36

Flint skrev:

Återigen, det är svårt med gränsdragningen. Om du arbetar med EKK-tillverkning, får du hänga här som privatperson då? Om du riggar ljud på rockkonserter? Om du säljer biljetter till visaftnar?

För mig överväger det positiva med närvaron av yrkesfolk. Skulle behövas ännu fler sådana här, så kanske dessa skulle känna sig mer välkomna.

/ B

Användarvisningsbild
Flint
Rör om i grytan!

Inläggav Flint » 2006-10-03 13:40

Om jag får önska nånting enklare då. Att de näringsidkare som finns här inte förtalar sin egen bransch och sina konkurrenter.

Kaffekoppen
Inaktiverad

Inläggav Kaffekoppen » 2006-10-03 13:42

Mayro skrev:Så kaffekoppen.. Jag menade exakt som där står. och jag VAR ändå snäll i formuleringen eftersom jag skrev om den flera ggr från riktigt spettsig till vänligt med ifrånsägande..
Okej, men jag tycker varken du var snäll eller korrekt. Snarare ganska elak och att du missförstått i princip allt.

Jag undrar hur ditt inlägg hade sett ut om du skrivit känslomässigt det första du tänkte...

Kaffekoppen
Inaktiverad

Inläggav Kaffekoppen » 2006-10-03 13:43

Flint skrev:Om jag får önska nånting enklare då. Att de näringsidkare som finns här inte förtalar sin egen bransch och sina konkurrenter.
Tycker det räcker med att de kan stå för det de säger och att de kan ta eventuella konsekvenser för sina uttalanden. Precis samma som gäller för var och en av oss.

Användarvisningsbild
Mayro_inaktiv

Inläggav Mayro_inaktiv » 2006-10-03 13:44

Flint skrev:Om jag får önska nånting enklare då. Att de näringsidkare som finns här inte förtalar sin egen bransch och sina konkurrenter.

Ett mycket mycket bra inlägg Flint !

Dessutom kan dom ha sina företagsnamn som nick i stället för privata.. Då blir rollerna mer tydliga för var o en.... när det står längs ner så framstår det som underordnad bifogad info enbart...

Användarvisningsbild
Bill50x
Trevlig prick

Inläggav Bill50x » 2006-10-03 13:46

Jomenvisst. Indirekt kan man ju ändå baktala andra genom att berätta hur det SKA vara och hur man själv gör...

/ B

Användarvisningsbild
Almen
Hilbert

Inläggav Almen » 2006-10-03 13:49

Finns ett annat hififorum som är alldeles utmärkt om man inte vill att branschen skall kritiseras. Förlåt, "förtalas".

Användarvisningsbild
Mayro_inaktiv

Inläggav Mayro_inaktiv » 2006-10-03 13:52

Kaffekoppen skrev:
Mayro skrev:Så kaffekoppen.. Jag menade exakt som där står. och jag VAR ändå snäll i formuleringen eftersom jag skrev om den flera ggr från riktigt spettsig till vänligt med ifrånsägande..
Okej, men jag tycker varken du var snäll eller korrekt. Snarare ganska elak och att du missförstått i princip allt.

Jag undrar hur ditt inlägg hade sett ut om du skrivit känslomässigt det första du tänkte...

kaffekoppen..
missförstått har jag inte gjort.. Samt lite elak va jag.. stämmer bra det.

men den dagen du poängterar att den andra sidan inte tar in info samt respekterar den också så är dina ord enbart ensidiga att ta del av.. och därmed endast ett till i raden av partiska yttranden där INTE skriven info ifrån "vår" sida tas med i bilden såsom den bör samt med den respekt den bör tillskrivas..

Tänk på det du så får du nog ev en annan syn på vad som är vad här.. Minns att INGEN från andra sidan någonsin skrivit ett ord om att.. "fasiken grabbar. Ni har ju rätt här.. Vi utrycker oss berkligen inte rätt nu".. osv osv..

Utan det vidhålls endast hur dåliga alla är från marknads sidan.. Hur dom bluffar osv... och hur felfria tekniker är o hur dessa felfria teknikers värv dras ner i smuttsen av dessa peninghungrande monster till säljare osv...

Så.. kaffekoppen. Skall du diskuterna med mig får du allt ge den respekten att du i alla fall deltar såsom en som tar in fakta om HUR diskutionen går o gått till..

Användarvisningsbild
Jax
Slacktivist/Admin

Inläggav Jax » 2006-10-03 13:53

Mayro skrev:

Ett mycket mycket bra inlägg Flint !

Dessutom kan dom ha sina företagsnamn som nick i stället för privata.. Då blir rollerna mer tydliga för var o en.... när det står längs ner så framstår det som underordnad bifogad info enbart...

Om en högtalartillverkare tycker att en annan högtalartillverkares alster inte låter bra, är det förtal?

Om en person som bedriver högtalartillverkning uttrycker sin personliga åsikt att en annan tillverkares högtalare inte låter bra, är det förtal?

Ropen på censur här visar bara en beklämmande brist på respekt för yttrandefriheten i detta land. :(
Senast redigerad av Jax 2006-10-03 13:53, redigerad totalt 1 gång.
- Militant slacker

Användarvisningsbild
Flint
Rör om i grytan!

Inläggav Flint » 2006-10-03 13:53

Almen skrev:
Finns ett annat hififorum som är alldeles utmärkt om man inte vill att branschen skall kritiseras. Förlåt, "förtalas".

Jag vet, men tack för upplysningen.

Användarvisningsbild
Mayro_inaktiv

Inläggav Mayro_inaktiv » 2006-10-03 13:54

Bill50x skrev:

Jomenvisst. Indirekt kan man ju ändå baktala andra genom att berätta hur det SKA vara och hur man själv gör...

/ B

som sagt. Omvänd marknadsföringsmetodik... Som ofta används här av en del tyvärr...

FöregåendeNästa

Återgå till Generellt om hifi