ser du anser som mig.. Skrev samtidigt och i stort sett lika egentligen om reklam osv.. Har vi gått i SAMMA skola som marknadsförare/säljare tro..
Det va skoj...

Moderator: Redaktörer
Bill50x skrev:BB skrev:Jag har inte heller såvitt jag vet med en rad gjort reklam för mina produkter. Vad är problemet?
Jag ser inte heller något problem.
Min åsikt är som förut (BB, diskussion om företag relaterade till forumet har skett i omgångar tidigare) att det bara är berikande om även yrkesmän i branschen verkar på detta forum. Jag tycker dock att det är bra att det syns vilken koppling man har till branschen. Det är inte reklam.
Likaså är det OK, tycker jag, om någon tex ordnar en informationsträff, provlyssning eller vill presentera ett nytt sortiment och att detta annonseras ut här. Bara det sker under öppet flagg.
Det är vad lilla jag tycker, vad forumreglerna säger har jag inte exakt satt mig in i![]()
/ B
Mayro skrev:Men BB. Du har väl nytt projekt på G om jag inte fattat det fel???? Så alla sätten att synas är väl ett sätt att på sätt o vis göra reklam..?
BB skrev:Morello skrev:För övrigt är tråden övergödslad med fördommar, retoriska tjuvknep och ren bullshit.
Then why waste your time...?
/BB
BB skrev:Mayro skrev:Men BB. Du har väl nytt projekt på G om jag inte fattat det fel???? Så alla sätten att synas är väl ett sätt att på sätt o vis göra reklam..?
Föredrar nog att inte tala om detta på forumet... Kan tolkas som mer reklam...
/BB
Bill50x skrev:BB skrev:Låt oss gå ut och hiva en bägare någon kväll!![]()
Kan vi väl... kanske boka en kväll på någon lokal så att vem som vill får komma och slänga käft
/ B
Mayro skrev:Inte alls.. Men att delta och svartmåla andra och INTE utgå från sin roll som aktör blir felaktig reklam. Vilket jag tror ranefjord menade tidigare i sitt inlägg..
Morello skrev:Bill50x skrev:BB skrev:Låt oss gå ut och hiva en bägare någon kväll!![]()
Kan vi väl... kanske boka en kväll på någon lokal så att vem som vill får komma och slänga käft
/ B
Pub Anchor som vanligt?
Jax skrev:Jag börjar bli gruvligt trött på att man inte ska kunna få yppa sina personliga åsikter utan att personens näringsverksamhet hela tiden ska blandas in.
Bill50x skrev:Morello skrev:Bill50x skrev:BB skrev:Låt oss gå ut och hiva en bägare någon kväll!![]()
/ B
Pub Anchor som vanligt?
Men där är det ett sånt dj-a väsen...![]()
Fast jag är öppen för alla förslag, bara det finns något att svinga. Men varför inte någon dag när det är spelning på Landet (Telefonplan, www.landet.nu)? Kan ju vara trevligt att avsluta aftonen med lite lugn livemusik.
/ B
Flint skrev:Och hans version?Morello skrev:EA motades inte ut. EA kom med felaktiga påståenden och kunde eller ville inte bemöta de som ifrågasatte honom, varefter han lämnade forumet.
Flint skrev:Jax skrev:Jag börjar bli gruvligt trött på att man inte ska kunna få yppa sina personliga åsikter utan att personens näringsverksamhet hela tiden ska blandas in.
Just därför jag skulle föredra ett forum fritt från näringsverksamma.
Omöjligt att skilja sakfrågor från person/näring.
Inget ont nu om de inblandade men du såg hur EA motades ut.
Neeeej!Flint skrev:Morello
Definiera ordet retorisk. Bifoga din personliga tolkning av detsamma.
Martin skrev:Neeeej!Flint skrev:Morello
Definiera ordet retorisk. Bifoga din personliga tolkning av detsamma.Låt oss slippa retorikdebatten igen.
Jax skrev:Mayro skrev:Inte alls.. Men att delta och svartmåla andra och INTE utgå från sin roll som aktör blir felaktig reklam. Vilket jag tror ranefjord menade tidigare i sitt inlägg..
Jag börjar bli gruvligt trött på att man inte ska kunna få yppa sina personliga åsikter utan att personens näringsverksamhet hela tiden ska blandas in.
Absurt
Flint skrev:Jax skrev:Jag börjar bli gruvligt trött på att man inte ska kunna få yppa sina personliga åsikter utan att personens näringsverksamhet hela tiden ska blandas in.
Just därför jag skulle föredra ett forum fritt från näringsverksamma.
Omöjligt att skilja sakfrågor från person/näring.
Inget ont nu om de inblandade men du såg hur EA motades ut.
Okej, men jag tycker varken du var snäll eller korrekt. Snarare ganska elak och att du missförstått i princip allt.Mayro skrev:Så kaffekoppen.. Jag menade exakt som där står. och jag VAR ändå snäll i formuleringen eftersom jag skrev om den flera ggr från riktigt spettsig till vänligt med ifrånsägande..
Tycker det räcker med att de kan stå för det de säger och att de kan ta eventuella konsekvenser för sina uttalanden. Precis samma som gäller för var och en av oss.Flint skrev:Om jag får önska nånting enklare då. Att de näringsidkare som finns här inte förtalar sin egen bransch och sina konkurrenter.
Flint skrev:Om jag får önska nånting enklare då. Att de näringsidkare som finns här inte förtalar sin egen bransch och sina konkurrenter.
Flint skrev:Om jag får önska nånting enklare då. Att de näringsidkare som finns här inte förtalar sin egen bransch och sina konkurrenter.
Finns ett annat hififorum som är alldeles utmärkt om man inte vill att branschen skall kritiseras. Förlåt, "förtalas".Flint skrev:Om jag får önska nånting enklare då. Att de näringsidkare som finns här inte förtalar sin egen bransch och sina konkurrenter.
Kaffekoppen skrev:Okej, men jag tycker varken du var snäll eller korrekt. Snarare ganska elak och att du missförstått i princip allt.Mayro skrev:Så kaffekoppen.. Jag menade exakt som där står. och jag VAR ändå snäll i formuleringen eftersom jag skrev om den flera ggr från riktigt spettsig till vänligt med ifrånsägande..
Jag undrar hur ditt inlägg hade sett ut om du skrivit känslomässigt det första du tänkte...
Mayro skrev:Flint skrev:Om jag får önska nånting enklare då. Att de näringsidkare som finns här inte förtalar sin egen bransch och sina konkurrenter.
Ett mycket mycket bra inlägg Flint !
Dessutom kan dom ha sina företagsnamn som nick i stället för privata.. Då blir rollerna mer tydliga för var o en.... när det står längs ner så framstår det som underordnad bifogad info enbart...
Almen skrev:Finns ett annat hififorum som är alldeles utmärkt om man inte vill att branschen skall kritiseras. Förlåt, "förtalas".Flint skrev:Om jag får önska nånting enklare då. Att de näringsidkare som finns här inte förtalar sin egen bransch och sina konkurrenter.
Bill50x skrev:Flint skrev:Om jag får önska nånting enklare då. Att de näringsidkare som finns här inte förtalar sin egen bransch och sina konkurrenter.
Jomenvisst. Indirekt kan man ju ändå baktala andra genom att berätta hur det SKA vara och hur man själv gör...
/ B
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 32 gäster