Bluff eller Sanning

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

niklasz

Inläggav niklasz » 2007-03-20 10:06

meanmachine skrev:Hmmm
Var inte Darwin vetenskapsman :?:
Resten är helt korrekt. Det förändrar inte att vetenskapen förändra vid sk paradigmskiften då genombrott kommer som ädrar det gamla ellerhur :?:

Vilken slutsats drar du av detta?

Notera att paradigmskiften inte är något som direkt sker var och varannan dag. När skedde det senaste paradigmskiftet i t ex elläran?

Rent allmänt är ett större problem att många forskningsområden knappt ens har hunnit uppnå ett paradigmstadium, men det är en helt annan fråga som kanske inte har så stor relevans för denna tråd.

Användarvisningsbild
Almen
Hilbert

Inläggav Almen » 2007-03-20 10:25

meanmachine skrev:Hmmm Var inte Darwin vetenskapsman :?:
Resten är helt korrekt. Det förändrar inte att vetenskapen förändra vid sk paradigmskiften då genombrott kommer som ädrar det gamla ellerhur :?:
Jo, jag skulle nog kalla Darwin för vetenskapsman*. Hans teorier och idéer håller i stort sett fortfarande, kompletterade med modern biologi och genetik. Att läsa honom är fascinerande; en mycket ödmjuk man, mycket vetgirig, mera arbetsam än geni (och väl medveten om sina begränsningar). I sin första bok, dagboken om resan med Beagle uttalar han sig starkt mot slaveri och andra orättvisor. Han kom också med tiden att fjärma sig mer och mer från religionens och kyrkans dogmer. Ingen av dessa ståndpunkter var nog enkla att göra i Englands 1800-tal. Vad har du läst av honom?

Almen skrev:Men visst, ställ några relevanta frågor, då. Utgående från F/E-metodiken, vad är det du vill veta?

Varför skall jag utgå ifrån F/E :?: Det är inte min sanning det är du som alltid skall kunna förklara med F/E som bas för ditt fösvar. Hur svår kan detta vara att föstå :roll:

Du handskas vårdslöst med sanningsbegreppet. Som jag sagt tidigare, naturvetenskapen pratar bara om formell sanning inom logiken och matematiken (det är religionen som använder det mera flitigt). Allting annat är mer eller mindre bra modeller, och skall man ifrågasätta dem så får man komma med något bättre än "ja, ja, din sanning är inte min sanning". Och jag vill minnas att det var du som började fråga om F/E-metoden.

*Tillagt: även om det som sagt är metoderna som avgör om något är vetenskapligt, inte personen i sig.
"We cannot become happy, we can only be happy. Because this is it. This isn’t a rehearsal for anything; this is the show."

Användarvisningsbild
DQ-20
Skum fogare

Inläggav DQ-20 » 2007-03-20 10:43

niklasz skrev:Notera att paradigmskiften inte är något som direkt sker var och varannan dag. När skedde det senaste paradigmskiftet i t ex elläran?

Man skulle också kunna säga att paradigmskiften aldrig inträffar om man har lust med det. Om man inte delar Kuhns begreppsapparat eller hans historieskrivning så är vetenskapliga paradigm endast ett abstrakt begrepp med begränsat sanningsinnehåll som vi konstruerat socialt. Det enda vi med viss säkerhet kan konstatera är att forskare har sagt och gjort saker vid olika tidpunkter.

/Dingo
Senast redigerad av DQ-20 2007-03-20 11:25, redigerad totalt 1 gång.

niklasz

Inläggav niklasz » 2007-03-20 10:49

Dahlqvist skrev:Man skulle också kunna säga att paradigmskiften aldrig inträffar om man har lust med det. Om man inte delar Kuhns begreppsapparat eller hans historieskrivning så är vetenskapliga paradigm endast ett abstrakt begrepp med begränsat sanningsinnehåll som vi konstruerat socialt. Det enda vi med viss säkerhet kan konstatera är att forskare har sagt och gjort saker vid olika tidpunkter.

/Dingo

Jo, jag håller med i din beskrivning. Paradigmbegreppet är tämligen trubbigt och framstår som en överdriven förenkling bättre ägnad att använda som ett begrepp för seminariediskussioner i metodkurser än för att beskriva den forskning som de facto ägt rum genom åren.

Användarvisningsbild
meanmachine
Don Placebo

Inläggav meanmachine » 2007-03-20 11:18

Grabbar så kontentan av allt denna ordbajsning är att ni tycker att vetenskapen inte kan ifrågasättas men vetaskapen har all rätt att ifrågasätta :?
Numer egen företagare som handlar med beg hifi. Köper byter och säljer.

http://hifiguru.se
hifiguru@spray.se
https://www.facebook.com/HifigurunIVast ... ernorrland

niklasz

Inläggav niklasz » 2007-03-20 11:34

meanmachine skrev:Grabbar så kontentan av allt denna ordbajsning är att ni tycker att vetenskapen inte kan ifrågasättas men vetaskapen har all rätt att ifrågasätta :?

Que?

Ifrågasättande är mycket vanligt bland de så kallade vetenskapsmännen.
Det hela handlar inte om att vetenskapen inte kan ifrågasättas och det tror jag inte någon hävdat. Men om man skall ifrågasätta bör man nog vara ganska tydlig om man avser att ifrågasätta vetenskapen som helhet, dess fundamenta, eller vissa aspekter eller forskningsresultat.
Men om jag skall fatta ett beslut (t ex köpa en HiFi-apparat) vill jag helst använda den bästa tillgängliga informationen. Om den inte är perfekt spelar egentligen mindre roll, så länge alternativen är betydligt sämre.

Användarvisningsbild
DQ-20
Skum fogare

Inläggav DQ-20 » 2007-03-20 11:36

meanmachine skrev:Grabbar så kontentan av allt denna ordbajsning

Varför kallar du det "ordbajs" ? Menar du verkligen detta (en diskussion utan bakomliggande filosofiskt innehåll) eller menar du kanske "hårklyverier" (onödigt detaljerad begreppsdiskussion)?

meanmachine skrev:är att ni tycker att vetenskapen inte kan ifrågasättas men vetaskapen har all rätt att ifrågasätta :?

Kan du förklara hur du har kommit till denna slutsats? Den omfattar iallafall inte mig. Däremot kan jag tycka att dina egna invändningar i denna tråd inte varit särskilt relevanta. Men det är en annan sak än att automatiskt avfärda all typ av kritik av vetenskapen. Nu är det dock så att den skarpaste kritiken mot det vetenskapliga projektet (den som biter bäst) är den som kommer inifrån, från forskarna själva. Kuhn, vars begrepp du hänvisat till, är just ett sådant exempel. Alla de paradigmskiften som man skulle kunna se beror på att forskare utmanar andra forskare. Det är alltså inte lekmännen som normalt står för revolutionerandet.

/Dille

Användarvisningsbild
Almen
Hilbert

Inläggav Almen » 2007-03-20 11:49

meanmachine skrev:Grabbar så kontentan av allt denna ordbajsning är att ni tycker att vetenskapen inte kan ifrågasättas men vetaskapen har all rätt att ifrågasätta :?
Nej. Du har fattat min ståndpunkt precis bakfram. :D Imponerande!

"...ni tycker att vetenskapen inte kan ifrågasättas..." Jag skulle tvärtom kunna sträcka mig till att säga att vetenskapen nästan per definition skall vara ifrågasättbar, annars är den inte mycket värd som vetenskap.

"...vetaskapen har all rätt att ifrågasätta..."
Nej, vetenskapen i sig har ingen rätt till något. "vetenskapen" är ingen entitet som springer omkring och gör en massa saker. Det är vi enskilda individer som måste tolka vetenskapen, och sedan själva avgöra vilka uppfattningar som ifrågasätts, och hur vi vill ställa oss till det.
"We cannot become happy, we can only be happy. Because this is it. This isn’t a rehearsal for anything; this is the show."

Kaffekoppen
Inaktiverad

Inläggav Kaffekoppen » 2007-03-20 12:04

När blev vi så filosofiska? :)

Dessutom är det uttalandet långt ifrån vad som sagts. Resultat får ifrågasättas, men ifrågasättandet bör ske på ett konkret sätt vilket innebär antingen en direkt fråga utan några subjektiva värderingar, eller ett motbevis framtaget med en objektiv arbetsmetodik. Det räcker inte med "jag tycker att bilen är mer orange än röd" :)

Fast jag skall nog hålla mig utanför era filosofidiskussioner, men kan påtala att meningen med all vetenskap är att man får den bevisad (enligt de kunskaper som är tillgängliga vid aktuell tid i historien) genom att den inte kan falsifieras. För att ge möjlighet till falsifieering använder man en utarbetad metodik som tillsammans med dokumentation ger de förutsättningar som behövs för att kunna verifiera/falsifiera resultaten.

Det är att så man får ett vetenskapligt resultat - man ger möjlighet att för den som så önskar granska såväl metod som resultat eftersom upplägget är sådant att det är återupprepningsbart (låt vara med obegränsad budget, man måste återskapa testsituationen, men det är möjligt).

Om vi skall ta LTS testmetod/resultat så kan man sammanfatta det väldigt generellt så här:

Föreningen använder en vetenskaplig arbetsmetodik, men resultaten kan inte anses vetenskapliga!

Förvirrande? Inte alls!

a) Föreningen har en utarbetad och väl fungerande metodik och arbetar systematiskt för att nå sina rsultat

b) Föreningen ifrågasätter och falsifierar sina egna resultat genom att komplettera mätningar och blindtestmetodik.

c) Föreningen använder fler testobjekt om den inte kan se logiken i resultaten.

d) Föreningen redovisar öppet metoder och resultat samt förutsättningar för testtillfället.

Men...

e) Testobjekten är för få för att vara fullständigt generellt gällande. LTS har inga möjligheter att låna upp ett stort antal apparater för tester.

f) Föreningen utför inte testerna vid flera tillfällen för att verifiera och dubbelkolla sina resultat - de är alltså fullständigt giltiga och applicerbara endast vid testtillfället.

g) Alla kan inte enkelt se vilken stringens som uppnåtts, vilket oavsett om resultaten är tillförlitliga, kan ses som en brist.

Kontentan:
Föreningen är tydliga med att tala om att resultaten gäller vid testtillfället. Den objektivitet som används vida överstiger de flesta andra tester, åtminstone vad jag känner till.

Resultaten är framkomna med vetenskapligt arbetssätt, men det är inga, i strikt mening vetenskapliga resultat.

Arbetssättet och de reultat som uppnås är iallafall tillräckliga för att föreningen skall vara nöjda och utan att skämmas kan jag säga att vi är stolta över det arbete som utförs.
Nu får ni fortsätta vara filosofiska 8)

Ovanstående inlägg är av privat natur, skrivet av en lite febrik och därmed ömklig pojke.
Senast redigerad av Kaffekoppen 2007-03-20 12:25, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild
meanmachine
Don Placebo

Inläggav meanmachine » 2007-03-20 12:15

Almen skrev:Nej. Du har fattat min ståndpunkt precis bakfram. Imponerande!

"...ni tycker att vetenskapen inte kan ifrågasättas..." Jag skulle tvärtom kunna sträcka mig till att säga att vetenskapen nästan per definition skall vara ifrågasättbar, annars är den inte mycket värd som vetenskap.

OK sorry om jag missuppfattat när du skriver så håller jag med. :roll:

Mina föräldrar var syskon.

hifiguru@spray.se

Användarvisningsbild
meanmachine
Don Placebo

Inläggav meanmachine » 2007-03-20 12:19

KK

Bra inlägg du är en god diplomat. :)

hifiguru@spray.se

Användarvisningsbild
DQ-20
Skum fogare

Inläggav DQ-20 » 2007-03-20 12:19

Tyvärr måste jag nog anmäla avvikande uppfattning. KK:s inlägg är fullt av svepande generaliseringar och direkta felaktigheter. Har dock inte tid för en detaljerad kommentar just nu, vilket jag beklagar. Jag instämmer dock att LTS arbetar enligt vetenskapliga principer.

/D

Kaffekoppen
Inaktiverad

Inläggav Kaffekoppen » 2007-03-20 12:23

Jag är sjuk och skyller på feber :)

Måste nog editera inlägget så det framgår att jag yttalar mig som kaffekoppen i ärendet 8O

Användarvisningsbild
Morello

Inläggav Morello » 2007-03-20 12:24

KK's inlägg samanblandar metod och metodik och är i det närmaste motsägelsefullt. Jag tror inte att KK återhämtat sig riktigt efter helgens pilsner. 8)
Driver: www.sybariteaudio.se
-Innehar F-skattsedel-

”Messen ist Wissen, aber messen ohne Wissen ist kein Wissen”

"Es ist noch kein Meister vom Himmel gefallen"

Kaffekoppen
Inaktiverad

Inläggav Kaffekoppen » 2007-03-20 12:25

Mycket möjligt :)

Jag får läsa igenom det igen när jag orkar..

Användarvisningsbild
meanmachine
Don Placebo

Inläggav meanmachine » 2007-03-20 14:05

Om vi börjar om lite runt trådämnet.

Om vi nu säger att t.ex. jag företräder LTS i detta fall och vi testar Shakti stenar om det nu är möjligt . Rent hypoteriskt. Vi kan inte hitta något bevis för att detta tweak gör någon skillnad och är enligt oss då inte ett värdigt föremål att inhandla för en dyr peng. För att belysa detta skriver vi en avhandlig i ämnet och detta retar upp några anhängare som kommer och anklagar oss för att inte bete omm vetenskapligt. Är inte detta det naturliga förfarandet. Är det då inte rätt att vi svara med saklighet och konkret bevisföring. Om deras argument är starkare än vad vi kan förklara är det då inte mer än rätt att vi tar tillbaka påstående och gör allt en gång till och inlkuderar de nya rönen som tillkommit. Är det inte fel om vi försvarar oss utan relevans i ämnet och istället för konkret och saklig bevisföring hänger oss till personliga påhopp och förlöjliganden. Vad skulle vi tjäna på detta :?:

:roll:

hifiguru@spray.se

Kaffekoppen
Inaktiverad

Inläggav Kaffekoppen » 2007-03-20 14:26

Här ligger nog lite problemet. Det är svårt att bemöta argument som är starkt subjektiva.

När du säger att deras argument är starkare än "våra" så är det nog där det ofta klickar. Det någon tycker är ett starkt argument är ofta en subjektiv upplevelse. Inget fel med det, men det är inte en grund stark nog att starta en omvärderingsprocess.

Jag skulle vilja säga att korrekt bemötande är att helt enkelt förklara att vi kunde inte så den påverkan du anser dig märka när vi testade. Vi är säkra på att vi gjort så mycket man kan för att få ett korrekt svar. vi ser ingen anledning att ompröva vårt resultat.

Den person som väljer att tro på stenarnas betydelse är fri att göra så.

Om någon frågar om stenarnas betydelse så kan det hända att vi kan berätta att vi testat dem och kunde inte finna någon påverkan och samtidigt lätt berätta hur det gjordes. Om någon annan säger att vi har fel, så är det bara att vi svarar: Gör din egen undersökning och låt oss stå för våran. du gör ditt eget val, men anklaga inte oss för att vi inte verkligen gör en ordentlig undersökning.

Skulle någon ha vettiga argument eller frågor vi inte kan finna svar på, eller som vi kanske har missat, så får vi väl berätta det. Inget konstigare än så.

Aldrig någonsin får man gå till personangrepp eller förlöjliga någon. Så viktigt är inte hifi.

Var det förklarande nog?

niklasz

Inläggav niklasz » 2007-03-20 14:31

meanmachine skrev:Om vi börjar om lite runt trådämnet.

Om vi nu säger att t.ex. jag företräder LTS i detta fall och vi testar Shakti stenar om det nu är möjligt . Rent hypoteriskt. Vi kan inte hitta något bevis för att detta tweak gör någon skillnad och är enligt oss då inte ett värdigt föremål att inhandla för en dyr peng. För att belysa detta skriver vi en avhandlig i ämnet och detta retar upp några anhängare som kommer och anklagar oss för att inte bete omm vetenskapligt. Är inte detta det naturliga förfarandet. Är det då inte rätt att vi svara med saklighet och konkret bevisföring. Om deras argument är starkare än vad vi kan förklara är det då inte mer än rätt att vi tar tillbaka påstående och gör allt en gång till och inlkuderar de nya rönen som tillkommit. Är det inte fel om vi försvarar oss utan relevans i ämnet och istället för konkret och saklig bevisföring hänger oss till personliga påhopp och förlöjliganden. Vad skulle vi tjäna på detta :?:

:roll:

Visst, men har det hänt något som ens avlägset liknar detta hypotetiska exempel?

Användarvisningsbild
Almen
Hilbert

Inläggav Almen » 2007-03-20 14:37

meanmachine skrev:Om vi nu säger att t.ex. jag företräder LTS i detta fall och vi testar Shakti stenar om det nu är möjligt . Rent hypoteriskt. Vi kan inte hitta något bevis för att detta tweak gör någon skillnad och är enligt oss då inte ett värdigt föremål att inhandla för en dyr peng. För att belysa detta skriver vi en avhandlig i ämnet och detta retar upp några anhängare som kommer och anklagar oss för att inte bete omm vetenskapligt.
Det finns ju ett osvikligt argument mot LTS fiktiva resultat: "Jag hör tydligt skillnad hemma hos mig, alltså har ni fel!"

Hur bemöter man det? Det är ju ett icke-vetenskapligt argument mot ett vetenskapligt förhållningssätt. Det enda man kan säga är "läs avhandlingen och kom med saklig kritik mot den". Avhandlingen är ju enbart vad den utger sig för att vara, varken mer eller mindre.

Kaffekoppen
Inaktiverad

Inläggav Kaffekoppen » 2007-03-20 14:39

niklasz skrev:Visst, men har det hänt något som ens avlägset liknar detta hypotetiska exempel?
Det har säkert hänt historiskt sätt. Även personer från LTS styrelse, eller från de som sympatiserar med föreningen är människor. Det gör det inte rätt, det är ingen ursäkt, men kan vara en förklaring.

Det är ju så att föreningen nog är en nagel i ögat på de som hittar på diverse saker som till hög kostnad eventuellt kan göra viss påverkan och är aggresiva i sin affärsverksamhet. Det är inte omöjligt att de fått några föreningsmedlemmar till och från att tappa fokus.

Det är ju lättare att angripa en person än att förklara en produkt som kanske har marginell betydelse till skillnad från andra förändringar. Det har nog hänt att LTSare svarat med samma mynt när de känt sig påhoppade.

niklasz

Inläggav niklasz » 2007-03-20 14:43

Kaffekoppen skrev:
niklasz skrev:Visst, men har det hänt något som ens avlägset liknar detta hypotetiska exempel?
Det har säkert hänt historiskt sätt. Även personer från LTS styrelse, eller från de som sympatiserar med föreningen är människor. Det gör det inte rätt, det är ingen ursäkt, men kan vara en förklaring.

Det kan jag nog tänka mig, föreningen har ju funnits ganska många år. Anledningen till att jag ställde frågan var att jag ville få fram ett mer konkret exempel på vad "starkare argument" skulle vara.

Kaffekoppen
Inaktiverad

Inläggav Kaffekoppen » 2007-03-20 14:48

"Starkare argument" är nog ofta svårt att hitta, men den som kommer med sakliga funderingar skall alltid bemötas sakligt.

Det är klart att vi kan fela, men inte gör vi det konstant (vilket de som kritiserar våra resultat ibland verkar påstå) :)

Användarvisningsbild
DQ-20
Skum fogare

Inläggav DQ-20 » 2007-03-20 18:17

meanmachine skrev:Om vi börjar om lite runt trådämnet.

Om vi nu säger att t.ex. jag företräder LTS i detta fall och vi testar Shakti stenar om det nu är möjligt . Rent hypoteriskt. Vi kan inte hitta något bevis för att detta tweak gör någon skillnad och är enligt oss då inte ett värdigt föremål att inhandla för en dyr peng. För att belysa detta skriver vi en avhandlig i ämnet och detta retar upp några anhängare som kommer och anklagar oss för att inte bete oss vetenskapligt. Är inte detta det naturliga förfarandet. Är det då inte rätt att vi svara med saklighet och konkret bevisföring. Om deras argument är starkare än vad vi kan förklara är det då inte mer än rätt att vi tar tillbaka påståendet och gör allt en gång till och inkluderar de nya rönen som tillkommit. Är det inte fel om vi försvarar oss utan relevans i ämnet och istället för konkret och saklig bevisföring hänger oss till personliga påhopp och förlöjliganden. Vad skulle vi tjäna på detta :?:

Ovanstående hypotetiska exempel verkar vara så uppenbart att de flesta normalt funtade människor skulle kunna skriva under på det. Men jag tänker mig att tanken med detta inlägg är att någon (verklig eller uppfattad) företrädare för LTS skall vara "Ja" på detta och att det sedan skall komma ett steg två till denna utläggning: "Men hur kan det då komma sig..." Skulle vara intressant att se just detta steg två.

/D

Användarvisningsbild
meanmachine
Don Placebo

Inläggav meanmachine » 2007-03-20 19:19

Almen skrev:Det finns ju ett osvikligt argument mot LTS fiktiva resultat: "Jag hör tydligt skillnad hemma hos mig, alltså har ni fel!"

Hur bemöter man det? Det är ju ett icke-vetenskapligt argument mot ett vetenskapligt förhållningssätt. Det enda man kan säga är "läs avhandlingen och kom med saklig kritik mot den". Avhandlingen är ju enbart vad den utger sig för att vara, varken mer eller mindre.

Absolut helt korrekt. Väldigt svårt att bemöta rent subjektiva åsikter som inte har någon relevant veteskaplig grund. Men min åsikt är att redogöra det vetenskapliga resultaten sakligen och proffsig inte komma med dräpande dumma kommentarer som ger personlig kränkgning. Sen hurvida detta tas emot eller inte är en anna sak. Sen kan man ge råd för i ett hem påverkars ju ljudet mer än man önskar av rummet, placering och kringutrustning. Får man skit kastat i ansiktet skall man ta detta på sig och inte se det som personlig kritik. De anklagar i så fall de vetenskapliga upptäckerna och de kan stångas länge även om de inte kommer någon vart. Tillslut kommer det i alla fall att ge efter.
Senast redigerad av meanmachine 2007-03-20 19:33, redigerad totalt 1 gång.

hifiguru@spray.se

Användarvisningsbild
meanmachine
Don Placebo

Inläggav meanmachine » 2007-03-20 19:22

Kaffekoppen skrev:Det är ju så att föreningen nog är en nagel i ögat på de som hittar på diverse saker som till hög kostnad eventuellt kan göra viss påverkan och är aggresiva i sin affärsverksamhet. Det är inte omöjligt att de fått några föreningsmedlemmar till och från att tappa fokus.

Det är ju lättare att angripa en person än att förklara en produkt som kanske har marginell betydelse till skillnad från andra förändringar. Det har nog hänt att LTSare svarat med samma mynt när de känt sig påhoppade.

Helt rätt och det är detta jag vill komma åt. Man får inte ge igen med samma mynt. BANNOR PÅ DE SOM GÖR DETTA. Jag provocerar ofta för att få fram just detta. För att se om personen håller måttet. De som gör det bevisar stor ödmjukhet och enorm ballans i sin övertygelse vad än det är.

Tack för Kaffet. :)
Senast redigerad av meanmachine 2007-03-20 19:32, redigerad totalt 1 gång.

hifiguru@spray.se

Användarvisningsbild
MP_inaktiv

Inläggav MP_inaktiv » 2007-03-20 19:25

MM jag ber dig, kan du inte editera i dina inlägg så det går att läsa vad du försöker skriva.
Ha ett fint liv.
Våga stå för något, hyckla aldrig !

Nefilim
Sura gubben

Inläggav Nefilim » 2007-03-20 19:43

MP skrev:MM jag ber dig, kan du inte editera i dina inlägg så det går att läsa vad du försöker skriva.

Just det!!!! Och citera på rätt sätt, som jag kommenterat i en annan tråd av meanmachines citeringar. Citera rätt så man vet vem som skrivit vad!!!! :evil: (Flåt. Du har tydligen ändrat.. :oops: )
Senast redigerad av Nefilim 2007-03-20 19:46, redigerad totalt 1 gång.
Mitt minne är blott ett minne numera.

Användarvisningsbild
meanmachine
Don Placebo

Inläggav meanmachine » 2007-03-20 19:45

Almen skrev:Det finns ju ett osvikligt argument mot LTS fiktiva resultat: "Jag hör tydligt skillnad hemma hos mig, alltså har ni fel!"

Absolut helt korrekt. Väldigt svårt att bemöta rent subjektiva åsikter som inte har någon relevant veteskaplig grund. Men min åsikt är att man måste redogöra det vetenskapliga resultaten sakligen och proffsig inte komma med dräpande dumma kommentarer som ger personlig kränkgning. Sen hurvida detta tas emot eller inte är en anna sak. Sen kan man ge råd för i ett hem påverkars ju ljudet mer än man önskar av rummet, placering och kringutrustning. Får man skit kastat i ansiktet skall man ta detta på sig och inte se det som personlig kritik. De anklagar i så fall de vetenskapliga upptäckerna och de kan stångas länge även om de inte kommer någon vart. Tillslut kommer det i alla fall att ge efter.

hifiguru@spray.se

Användarvisningsbild
meanmachine
Don Placebo

Inläggav meanmachine » 2007-03-20 19:47

Jag försöker så gott jag kan :cry:

hifiguru@spray.se

Användarvisningsbild
MP_inaktiv

Inläggav MP_inaktiv » 2007-03-20 19:58

Ok, trodde att du blev lite för hetsig och slarvig.
Vänta gärna en stund innan du postar och gå igenom inlägget så alla syftningar blir glasklara.

Tack för att du inte tar illa upp.
:)
Ha ett fint liv.
Våga stå för något, hyckla aldrig !

FöregåendeNästa

Återgå till Generellt om hifi