LeoArietis skrev:Är det ingen som lyssnar på musik här?
*suckar*
Musik? Är du inte riktigt frisk? Antistatskivan ska det vara - det är den ultimata punken.
Moderator: Redaktörer
Jo, dom flesta gör det. Dom har ju tid med det eftersom dom inte ska byta kabel för 4:e gången detta året och försöker spela in den 8:e CD spelaren sedan 2000, med en special CD med udda toner som bränner in spelaren extra fort, för endast 2500 kr
Lust skrev:Magnuz skrev:
Musik? Är du inte riktigt frisk? Antistatskivan ska det vara - det är den ultimata punken.
1981 års utgåva är den rivigaste i mina öron.
LeoArietis skrev:Är det ingen som lyssnar på musik här?
*suckar*
meanmachine skrev:Subjetivisten skrev:Varför då?
Sen detta med olika ljud på kablar, du har testat detta dubbelblint lr?
Du har ju inte testat själv blint. Lätt att klaga på andra.
TomasF skrev:En gång körde jag Gryphon Exorsist genom ett gammalt Audiolab 8000A jag hade, och då blev det iallafall en tydlig förbättring. /Tomas F.
JohanLindros skrev:Hej MeanMachine!
Du får det att verka som om det är ett krav att själv ha utfört blindtest
meanmachine skrev:JohanLindros skrev:Hej MeanMachine!
Det handlar om att man använder begrepp utan att ha brukat detta praktiskt. Varför talar man om för någon annan att det borde göra blindtester när man själv inte utfört det. Vad är poängen att förmedla en tro som man själv har. Om du inte praktiskt brukat det utan går på hörsägen så förmedlar du ju en annans tro.
Är inte detta sjukt.
Skrutten skrev:Nej det är inte sjukt.
Jag anser att det kan hjälpa till att förstå vad man hör.
meanmachine skrev:JohanLindros skrev:Hej MeanMachine!
Det handlar om att man använder begrepp utan att ha brukat detta praktiskt. Varför talar man om för någon annan att det borde göra blindtester när man själv inte utfört det. Vad är poängen att förmedla en tro som man själv har. Om du inte praktiskt brukat det utan går på hörsägen så förmedlar du ju en annans tro.
Är inte detta sjukt.
meanmachine skrev:Skrutten skrev:Nej det är inte sjukt.
Jag anser att det kan hjälpa till att förstå vad man hör.
Tycker du att det är OK att diskutera och förespråka saker man inte har en aning om.![]()
Verkar ju som ett löjligt resonemang.
Hörsägen är skvaller jamställes med veckotidningar. Du kanske läset Hänt extra också.
matereo skrev:Kommer ingen ihåg Peter Belt och hans mystiskt behandlade produktersom svalander sålde i sverige. Krokodilklämmor i gardiner, Plastskruvar ovanpå kylskåp och specialbehandlad vanlig skrivbordstejp som man satte över text på skivor och hifiprylar. Det var mången hifi nörd och recenscent som vittnade om milsvida hörbara skillnader om man satte en genomskinlig tejp bit över Polydor loggan på skivan ju.
meanmachine skrev:Så du tycker också att det är OK att hänvisa till andras kunskap.
MichaelG skrev:Men detta måste väl vara inte bara helt OK utan tvärtom nödvändigt för att överhuvutaget kunna fungera i samhället?
Jag kan ofantligt litet jämfört med summan av all (olika) kunskap människor runt omkring mig har. Men genom att i praktiken lita till erfarenheter andra gjort (relatera till deras kunskaper) så klarar jag mig rätt bra ändå. Det finns till och med de som tror att jag kan nå´t.
Hälsn. Michael
meanmachine skrev:Så du tycker också att det är OK att hänvisa till andras kunskap.
meanmachine skrev:MichaelG skrev:Men detta måste väl vara inte bara helt OK utan tvärtom nödvändigt för att överhuvutaget kunna fungera i samhället?
Jag kan ofantligt litet jämfört med summan av all (olika) kunskap människor runt omkring mig har. Men genom att i praktiken lita till erfarenheter andra gjort (relatera till deras kunskaper) så klarar jag mig rätt bra ändå. Det finns till och med de som tror att jag kan nå´t.
Hälsn. Michael
ÄR det ok om en psykolog ger utlåtanden till Canserpatienter? Har har ju läst medicin och kan en hel del och har hör ännumera.
Almen skrev:Jag måste vara helt sjuuuuuuk!
meanmachine skrev:Då kan vi vända på saken och säga att det är OK att säga att kablar gör ljudskillnader. Bevisligen gör de ju det. Varför måste vi ha blindtester över huvud taget ? Trams.
Lust skrev:Vee-Eight skrev:
Enkelt. För att endast lyssna på kabeln utan att självsuggestionen spelar oss ett spratt.
Nog krävs det ordentligt med självsuggestion för att få ut något av att endast lyssna på en kabel...
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 32 gäster