Moderator: Redaktörer
Morello skrev:...
Detta kan man lösa genom att se till att filtret rulllar av snällt över 20kHz(vad jag vill åstakomma är mindre dist samt bredare spridning)
jonasp skrev:David A:
Jag såg din anläggning på hififorum: Revel GEM, 4 x Ino W104 och aktiv digital delning med en Tact-mojäng.
Enligt min mening springer denna högtalarkombination i åttor kring en Wilson Watt/Puppy!
Vad är din egen uppfattning i denna fråga?
mvh
Jonas
PS. Revel använder blindtest i sin utveckling. Kul va!?DS
jonasp skrev:Mikael2:
Jag undviker egentligen helst att diskutera pris alls. Jag tycker prestanda i så objektiva termer som möjligt är det mest intressanta. Om man sen gillar en produkt, vill ha den, tycker den är prisvärd, snygg, ful, bla bla bla är ju upp till var och en...
/Jonas
Dessutom är ju 4xW104 + Tact + Revel Gem väl billigare (mindre dyra/lägre pris/välj själv) än en Wilson W/P, eller hur?
Johan_Lindroos skrev:Micke, kör du fortfarande med Wilson Maxx?
David Wilson, Wilson Audio Specialties, driver lite me sin publik under CES 2004. Man skulle kunna kalla det ett "blindtest", eller ännu hellre en demonstration av förvnätningarnas makt (placebo):
"We also heard David Wilson's fascinating presentation of his conception of system hierarchy. He compared a pair of Wilson Sophias driven by a Parasound stereo power amplifier with a competitor's flagship speaker and an extremely powerful premium-priced amplifier. Not, as he explained, because he thought the Sophias sounded better, but to prove that meaningful comparisons could be made between systems assembled according to different priorities. This was a demo aimed at his hi-fi dealer clientele, after all (it's a trade show, remember?), but there's a kicker: after we all confirmed that we could hear meaningful differences, Wilson whipped a fake component shell off the digital source and revealed that we weren't listening to a $20,000 CD player, but an Apple iPod playing uncompressed WAV files!"
(citerat från Stereophiles hemsida)
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 20 gäster