Vad kommer allt konstigt ifrån?

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
matså
Inaktiverad

Inläggav matså » 2004-05-19 09:30

Lindroos och jag gillar inte dig, så det är ömsesidigt..

Bestämmer du hur man skall diskutera? Jo jag vet att du vill spela mallig och försöka knäcka mig. Hädanefter vill jag inte ha några svar från dig eller kommentarer begrips?
Nu med Monitor Audio RX6, Yamaha 673. Ber om ursäkt för att min IQ är över den normala!

Användarvisningsbild
Johan_Lindroos
Mr Cliffhanger

Inläggav Johan_Lindroos » 2004-05-19 09:39

Jag skiter i vad du tycker om mig.

Användarvisningsbild
matså
Inaktiverad

Inläggav matså » 2004-05-19 09:55

Och jag skiter i vad du tycker om mig. Jag tänker inte babbla med dig mera eftersom det stör detta fina forum. Men jag tänker diskutera hur jag vill (inom ramarna förstås). :evil:
Nu med Monitor Audio RX6, Yamaha 673. Ber om ursäkt för att min IQ är över den normala!

Användarvisningsbild
NNord
Användare

Inläggav NNord » 2004-05-19 11:38

Mats,

Du kanske kan kandidera nobelpriset i dryghet !
Grattis i förskott, du vinner nog priset !

:lol:

Användarvisningsbild
matså
Inaktiverad

Inläggav matså » 2004-05-19 11:56

NNord, där fick du ditt lilla roliga.

Användarvisningsbild
matså
Inaktiverad

Inläggav matså » 2004-05-19 12:03

tester hit o tester dit. Tester kan vara bra men jag vet en test som har blivit testad många gånger och det är sprit. Men ändå lever myten kvar att Systembolaget (ok ingen som handlar där mera nu men ändå) häller i kräkmedel. Totalt osant..

Sedan är det så att många myter kanske också inom hifi (nu vet min hjärna vad jag skall skriva men inte min hand, Lindroos kanske har rätt?) att säger man en lögn tillräckligt många gånger så blir det till en sanning..

Hifi är ju trots allt väldigt tekniskt o oseriösafolk kan ju köra med sådant snack med dom som inte är så insatta i det hela och sin tur för det vidare och det blir en sanning till sist.

Användarvisningsbild
gromit

Inläggav gromit » 2004-05-19 12:45

Goddag yxskaft, mats.

Var i dina senaste inlägg finns något av relevans för tråden eller oss andra?

/Gr.

Användarvisningsbild
matså
Inaktiverad

Inläggav matså » 2004-05-19 13:15

Gromit, nej jag bara funderade på vad allt konstigt kan komma ifrån och då nämnde jag att oseriösa svamlar kanske kör med tekniskt snack och det låter som guld o gröna skogar för en som inte är så insatt i det hela. De som kan sin teknik går naturligtvis inte på det. Men det är ju rätt många som inte är så himla insatt idet. Det kanske sprids sig på det sättet?

Användarvisningsbild
matså
Inaktiverad

Inläggav matså » 2004-05-19 13:32

Men för att förhindra att det kommer för mycket konstigt in så är det ju bra att ni kan förklara att det är bull det där konstiga. Det är ju bra att det finns folk som testar neutralt. Alltså man skall inte ha några fördomar. För jag tror att om man är för mycket negativ till testföremålet så kommer man uppleva det negativt trots allt. Likadant gäller det vid tvärtom.

Jag tror att om det hade varit enkelt att testa produkter. Ja för var och en men många gånger man läser om tester så kommer det fram att nej så kan man inte testa osv. Hade det varit enkelt att testa där ingen kan klaga på testförfarandet osv. Ja då tror jag att det där konstiga hade försvunnit ganska så snabbt.

Användarvisningsbild
gromit

Inläggav gromit » 2004-05-19 14:06

Det finns ju ett sådant test. Jag tror du vet vilket... :twisted:

Är det inte egentligen det som skrämmer alla som kränger diverse tveksamma prylar. :?:

/Gr.

Användarvisningsbild
matså
Inaktiverad

Inläggav matså » 2004-05-19 14:10

Gromit, nej jag vet inte vilket test du menar. Och varför sätter du ditt ett :twisted: , för???

Användarvisningsbild
Martin
Vågledaren/redaktör

Inläggav Martin » 2004-05-19 18:27

Det går ju inte att säga åt andra att sluta skriva om saker de tycker är intressant för att man själv inte tycker det är intressant. Då är det väl bättre att istället själv skriva om det man tycker är intressant, eller?

Jag menar, inte surfar jag in på ekonomiforum.nu och ber alla att sluta skriva om ekonomi för att jag tycker det är tråkigt. Vill man prata om teknik eller matematik som på något sätt rör hifi på ett hififorum så röstar jag att man ska få göra det, trots att jag tyckte matematisk statistik var den absolut tråkigaste kursen jag någonsin läst. :roll:

Användarvisningsbild
matså
Inaktiverad

Inläggav matså » 2004-05-19 18:48

Martin: jag säger inte emot dig och teknik får de som vill prata om det göra det. Jag vill inte tvinga någon. Men jag tycker det är märkligt att diskussionerna blir så tekniska även på detta forumet. Det var väl ändå iden att ha ett teknikforum att de tekniska snacket skulle vara där och mer generellt om hifi här. Man kunde lika gärna slått ihop det. Att folk pratar teknik så förstår jag och har stor respekt för det. Alltså jag hatar inte de som snackar teknik.

Användarvisningsbild
Martin
Vågledaren/redaktör

Inläggav Martin » 2004-05-19 19:29

shysst :)

Användarvisningsbild
Audiomanikern
A*sterix

Inläggav Audiomanikern » 2004-05-19 22:53

mats skrev:Men ändå lever myten kvar att Systembolaget häller i kräkmedel. Totalt osant..

- Hur vet du det mats, har du testat? o även om du testat så kan ju faktiskt.se andra uppleva
detta som sant o upplever man ngt så är det så, detta har HiFiFörsäljarForum.nu redan bestämt!
A*lltså detta är redan klarlagt & klubbat av individer som har
erfarenhet o som A* vet har
erfarenheten o framförallt är de ej A*nonyma på HifiFor@! Fastlagt, går ej längre att ändra
på o är inte öppet för debatt!

För läänge sedan så var 2st** kompisar till A* övertygade att detta (om att Systembolaget häller
kräkmedel uti sin sprit) var sant men här räckte det med o påvisa orimligheter o absurdhet i detta,
om det skulle vara sant. Detta gäller ju som bekant ej Hifi relaterade myter då dessa är sanna
så länge som minst 1st person upplever att det är så! (Ty detta har HiFiFörsäljarForum.nu bestämt...
klarlagt & klubbat / av individer som har erfarenheten / är inte öppet för debatt, osv) - men ändå!

** 1st hmmindre smart samt 1st smart kompis (1 + 1 = 2st (kompisar (till A*)))

(A*ldrig elak är! (ibland tjabbig dock))

Mvh A*

Användarvisningsbild
Svante
Audiot!

Inläggav Svante » 2004-05-19 23:51

Jag trodde sprit var kräkmedel. :lol:
Så länge har jag längat efter att loudness war skulle vara över. Nu börjar jag tro att vi faktiskt är där. Kruxet är att vi förlorade.

Användarvisningsbild
Ranefjord
Lillhövdingen/redaktör

Inläggav Ranefjord » 2004-05-20 00:50

Jag skulle gärna vilja se en lite vänligare och mindre sarkastisk ton fortsättningsvis i denna tråden.

Dömm ingen person på förhand. Vänta med spydigheter m.m till IRL.
Glöm inte #faktiskt.se @ quakenet :). IRC är ju trots allt IRC.

Användarvisningsbild
Audiomanikern
A*sterix

Inläggav Audiomanikern » 2004-05-20 01:08

Hej R!

Okejrå :oops:!

Tror att Systembolaget inte hälla kräkmedel uti dess sprit! (A*ntar man ej ska döma
en person på förhand! (Ens om nu "personen" råkar vara statliga Systembolaget))

Mvh A*

Användarvisningsbild
matså
Inaktiverad

Inläggav matså » 2004-05-20 11:16

A* du skriver väldigt konstigt och roligt. Tack för att du finns :D

Föregående

Återgå till Generellt om hifi