Ranefjord skrev:Ska beställa en ren koaxsladd från Mogami senare. Köpte huvudsakligen för balanserat från Benchmark Dac2 till Genelec. Vissa gillar dock den där quasibalanserade lösningen för rca. Det är visst lite av en hembyggarklassiker. Jag var tvungen att testa och tycker inte det låter illa. Men det blir nog en ren koax på sikt till skivspelaren. Bara för att.
För väldigt länge sedan hade jag problem med brum i min anläggning. Det varierade lite mellan tape, phono och tuner men fanns där hela tiden. Efter ett besök på Elfa och ett par timmars jobb satt jag med ett gäng semi-balanserade kablar. Jag bytte ut kablarna för tape och tuner och resultatet var i båda fallen att det blev knäpptyst, även på tape-loopen som var värst. Även phono blev tyst trots att originalkabeln satt kvar.
Kontakten med skärm till jord satte jag i försteget. Nu var detta en trial'n'error efter att ha läst en artikel i någon utrikisk blaska och jag vet inte vilket av eventuella möjliga problem jag råkade lösa. Men det blev helt tyst och jag var glad

/ B