Holographic Audio Interconnect

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Bill50x
Trevlig prick

Re: Holographic Audio Interconnect

Inläggav Bill50x » 2017-12-18 21:53

Ranefjord skrev:Ska beställa en ren koaxsladd från Mogami senare. Köpte huvudsakligen för balanserat från Benchmark Dac2 till Genelec. Vissa gillar dock den där quasibalanserade lösningen för rca. Det är visst lite av en hembyggarklassiker. Jag var tvungen att testa och tycker inte det låter illa. Men det blir nog en ren koax på sikt till skivspelaren. Bara för att :).

För väldigt länge sedan hade jag problem med brum i min anläggning. Det varierade lite mellan tape, phono och tuner men fanns där hela tiden. Efter ett besök på Elfa och ett par timmars jobb satt jag med ett gäng semi-balanserade kablar. Jag bytte ut kablarna för tape och tuner och resultatet var i båda fallen att det blev knäpptyst, även på tape-loopen som var värst. Även phono blev tyst trots att originalkabeln satt kvar.

Kontakten med skärm till jord satte jag i försteget. Nu var detta en trial'n'error efter att ha läst en artikel i någon utrikisk blaska och jag vet inte vilket av eventuella möjliga problem jag råkade lösa. Men det blev helt tyst och jag var glad :-)

/ B
När Einstein insåg att allt var relativt började han kröka på rummet.

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör

Inläggav Nattlorden » 2017-12-18 22:05

Första passiva förförstärkaren jag hittade vid googling: http://lukaseparts.se/passiv-preamp

Sidan är väl inte den bästa, men det är nog inte svårgissat att 10kQ ska föreställa 10kOhm

Ett säkert för många bekant passivt försteg är detta Creek - 20kOhm
https://www.creekaudio.com/instructions/obh22.pdf

MacCormacks icke-passive TLC-1 har bara 250ohm utimpedans, men Stereophile tyckte det var bäst att rekommendera att hålla sig under 1000pF i kabeln för den:
https://www.stereophile.com/solidpreamps/521/index.html

Tortuga Audio är så trevliga att de faktiskt har en graf och detta var kanske det mest avancerade passiva försteget jag stött på:
Bild

Khozmo kan köpas med olika impedanser, den högsta verkar vara 200kOhm:
http://www.khozmo.com/stereo_selector.html
It's all fun and games until Darth Vader comes.

Användarvisningsbild
IngOehman

Inläggav IngOehman » 2017-12-18 22:26

Håller med, "qvasibalanserad" är ett låtsas-ord, som är vilseledande. En förbindning som är obalanserad i bägge ändar är inte balanserad på något sätt överhuvudtaget.

Däremot så kan man göra kablar som är balanserade, som dock matas obalanserat (RCA i sändaränden, XLR i mottagaränden) men impedanssymmetriskt*. En sådan överföring är lika bra som en helbalaserad med avseende på brumundertryckning.

Vh, iö.

- - - - -

*Vilket oftast betyder att kabeln optimeras till en specifik apparat i sändaränden.
Fd psykoakustikforskare & ordf LTS. Nu akustiker m specialiteten
studiokontrollrum, hemmabiosar & musiklyssnrum. Även Ch. R&D
åt Carlsson och Guru, konsult åt andra + hobbyhögtalartillv (Ino).

Användarvisningsbild
Ranefjord
Lillhövdingen/redaktör

Inläggav Ranefjord » 2017-12-18 22:27

Bill50x skrev:
Ranefjord skrev:Ska beställa en ren koaxsladd från Mogami senare. Köpte huvudsakligen för balanserat från Benchmark Dac2 till Genelec. Vissa gillar dock den där quasibalanserade lösningen för rca. Det är visst lite av en hembyggarklassiker. Jag var tvungen att testa och tycker inte det låter illa. Men det blir nog en ren koax på sikt till skivspelaren. Bara för att :).

För väldigt länge sedan hade jag problem med brum i min anläggning. Det varierade lite mellan tape, phono och tuner men fanns där hela tiden. Efter ett besök på Elfa och ett par timmars jobb satt jag med ett gäng semi-balanserade kablar. Jag bytte ut kablarna för tape och tuner och resultatet var i båda fallen att det blev knäpptyst, även på tape-loopen som var värst. Även phono blev tyst trots att originalkabeln satt kvar.

Kontakten med skärm till jord satte jag i försteget. Nu var detta en trial'n'error efter att ha läst en artikel i någon utrikisk blaska och jag vet inte vilket av eventuella möjliga problem jag råkade lösa. Men det blev helt tyst och jag var glad :-)

/ B

Se där ja :). Jag hittade Mogami efter att ha provat RG62. Som Morello skrev tidigare är detta en helt hopplös kabel. Den är på tok för styv och bryter ganska lätt lödpunkten till kontakten (om man som jag på den tiden tyckte det var kul att byta och testa). Jag tillhör gänget "kablar kan göra skillnad", men anser att 2000:- för en signalkabel är för mycket pengar. Det går att få riktigt bra kablar (hållbara, välljudande, smidiga) till mycket billigare pengar. Rent ljudmässigt har jag inte hört många sladdar som jag hellre kopplar in än 2549. Jag tycker den låter bättre än RG62 (helt ovetenskapligt så klart). Jag har även lite snabbt jämfört 2549 balanserad koppling mot en Klotzkabel (kan kolla modell senare). Inte stora skillnader ljudmässigt. Mogamin är dock lättrörligare och smidigare. Vill man att kabeln ska ligga rakt, lite osynlig, längst en vägg är någ Klotz att föredra. Mogamin är sladdrigare som sagt.
Glöm inte #faktiskt.se @ quakenet :). IRC är ju trots allt IRC.

Användarvisningsbild
Ranefjord
Lillhövdingen/redaktör

Inläggav Ranefjord » 2017-12-18 22:29

IngOehman skrev:Håller med, "qvasibalanserad" är ett låtsas-ord, som är vilseledande. En förbindning som är obalanserad i bägge ändar är inte balanserad på något sätt överhuvudtaget.

Det var därför jag skrev "quasibalanserad" i det första inlägget, med citattecken :).

Användarvisningsbild
distad

Inläggav distad » 2017-12-18 22:41

Ranefjord skrev:
Morello skrev:
Ranefjord skrev:Bill50x: Precis den kontakten. Märkligt att länken inte funkade. Nåja. Den kontakten fungerar utmärkt med Mogami2549. Kabeln går precis igenom. Mycket lättlödad kontakt dessutom. Skärmen skruvas och späns ihop mellan höljet och kontakten. Klart snyggare också än många halvfabrikat som siktar på att se high-endaktiga ut. Jag gillar Neutriks RCA-kontakter också så klart, men jag föredrar Monacorkontakten. Enklare att arbeta med, och mycket mycket billigare.

Mogami 2549 är dock en kabel avsedd för balanserad överföring.

Stämmer. :) Jag kör den "quasibalanserad" (eller vad vissa kallar det) som RCA. Precis som Bill50x skrev. Tror det är samma koppling som Supra EFF-1. Kör även samma sladd balanserad med Neutrik XLR-kontakter till Genelec.

Jag har samma kabel liggande för framtida kabel experiment och det är väl bara att löda båda ledaren ihop så det blir en ledare, du kallar det quasibalanserad. Frågar för jag kommer inte löda när det blir av utan någon annan får göra det.
Psykfall med en rad diagnoser och sjukdomen MS.
Lever på samhällets botten
Ordförande i Kabeltroendes riksförbund.

Användarvisningsbild
Ranefjord
Lillhövdingen/redaktör

Inläggav Ranefjord » 2017-12-18 22:44

FBK skrev:
Ranefjord skrev:
Morello skrev:
Mogami 2549 är dock en kabel avsedd för balanserad överföring.

Stämmer. :) Jag kör den "quasibalanserad" (eller vad vissa kallar det) som RCA. Precis som Bill50x skrev. Tror det är samma koppling som Supra EFF-1. Kör även samma sladd balanserad med Neutrik XLR-kontakter till Genelec.

Jag har samma kabel liggande för framtida kabel experiment och det är väl bara att löda båda ledaren ihop så det blir en ledare, du kallar det quasibalanserad. Frågar för jag kommer inte löda när det blir av utan någon annan får göra det.

Så här:

Bild

Användarvisningsbild
Morello

Inläggav Morello » 2017-12-18 22:53

Helknasigt!
Driver: www.sybariteaudio.se
-Innehar F-skattsedel-

”Messen ist Wissen, aber messen ohne Wissen ist kein Wissen”

"Es ist noch kein Meister vom Himmel gefallen"

Användarvisningsbild
Ranefjord
Lillhövdingen/redaktör

Inläggav Ranefjord » 2017-12-18 22:55

Morello skrev:Helknasigt!

Alldeles säkert :). Finns det risk att skärmen i bilden ovan kommer att fungera som antenn?

Användarvisningsbild
Svante
Audiot!

Inläggav Svante » 2017-12-18 23:36

Knasigbalanserad?
Så länge har jag längat efter att loudness war skulle vara över. Nu börjar jag tro att vi faktiskt är där. Kruxet är att vi förlorade.

Användarvisningsbild
Michael
LEDaren

Inläggav Michael » 2017-12-19 00:31

Morello skrev:Ska du nödvändigtvis använda kabeln ifråga så tycker jag du ska ansluta skärmen i båda ändar och endast använda en av de tvene mittledarna.

Varför inte använda den ena mittledaren som jord (parallellt med skärmen, båda anslutna i båda ändar)?

Så brukar jag koppla, jorden får lägre resistans.

//Michael

Användarvisningsbild
Bill50x
Trevlig prick

Inläggav Bill50x » 2017-12-19 09:34

Varför?

/ B

Användarvisningsbild
Svante
Audiot!

Inläggav Svante » 2017-12-19 09:49

Ett par roliga frågor blir ju:

-Finns det någon anläggning uppbyggd med HA-produkter som ger en hörbar färgning om man sätter en vanlig 3 m lakritskabel i den?
-Finns det någon ljudmässig anledning att köpa HAs kabel om man har HAs produkter i övrigt?

Argumentationen ovan verkar gå ut på att HA har gjort allt man kan för att hjälpa konkurrenterna att minska påverkan från kabeln. Alltså de som inte kan bygga försteg med vettig utimpedans. Och på att kablar kan vara mycket längre än den är :roll: .

Jag säger inte att det är fel med låg kapacitans, men effekterna av den är kraftigt överdriven, speciellt om man använder HAs egna produkter, och speciellt eftersom kabeln bara är en knapp meter lång. Kan man inte marknadsföra den med att den är snygg?
Så länge har jag längat efter att loudness war skulle vara över. Nu börjar jag tro att vi faktiskt är där. Kruxet är att vi förlorade.

Användarvisningsbild
AndreasArvidsson
Admin emeritus

Inläggav AndreasArvidsson » 2017-12-19 09:56

Om man antar att HA kabeln aldrig kommer gå att köpa i andra längder så gör man nog ett misstag tror jag. Dessutom så har man ju hyffsat ofta mer än en kabel som signalen går genom i sin anläggning.

Alla HA produkter är snygga(subjektivt såklart), men de saluförs alltid på tekniska apekter och det tycker jag är något positivt. Hur produkterna ser ut kan alla se och avgöra för sig själva, men det är inga "life style" produkter.

RogerJoensson

Inläggav RogerJoensson » 2017-12-19 10:16

I kabelfallet utelämnar man väsentligt information, dvs hur kabeln beter sig i de allra flesta fallen, inkl det som Svante påpekar om användning mellan de egna produkterna. I de flesta fallen blir den till en feel-good produkt där den tekniska aspekten och beskrivningen saknar relevans för de hörbara skillnaderna.
-På självvald "semester".

Användarvisningsbild
AndreasArvidsson
Admin emeritus

Inläggav AndreasArvidsson » 2017-12-19 10:56

Absolut är det en feelgood produkt. En produkt som är onödigt bra många fall, men det gör väl inget om något är för bra?
Beskrivningen är ju över ett problematiska fall där denna kabel behövs. Att det sedan inte står "Har du inte dessa problem så behöver du inte vår kabel" är väl uppenbart. Har du sett någon producent som försöker avråda ifrån sina egna produkter?

Att många inte har ett behov av denna kabeln är inget konstigt. Precis som att många inte har ett behov av gigantiska bassystem eller flera kW slutsteg, men för de som faktiskt har ett behov så är det ju jättebra att dessa "onödigt bra" produkter finns.

Jag vill alltså vara tydligt om att jag håller med dig Roger att långt ifrån alla har behov av denna kabeln, men jag tycker inte man kan klandra HA för att de lyfter fram exempel där kabeln behövs.

Användarvisningsbild
Morello

Inläggav Morello » 2017-12-19 11:04

Bill50x skrev:

/ B

Att det blev tyst beror definitivt inte på att skärmen svävar i ena änden. En plausibel förklaring är snarast att du ficke en något mer högohmig jordförbindelse.
-Innehar F-skattsedel-

RogerJoensson

Inläggav RogerJoensson » 2017-12-19 11:23

AndreasArvidsson skrev:Absolut är det en feelgood produkt. En produkt som är onödigt bra många fall, men det gör väl inget om något är för bra?
Beskrivningen är ju över ett problematiska fall där denna kabel behövs. Att det sedan inte står "Har du inte dessa problem så behöver du inte vår kabel" är väl uppenbart. Har du sett någon producent som försöker avråda ifrån sina egna produkter?

Att berätta hela sanningen är inte att avråda från sina produkter. Det finns massor av producenter som inte förvränger fakta på det sättet. Detta är jämförbart med att ljuga med statistik, där man med selektiva urval ur datan kan framställa en kraftigt förvrängd bild av verkligheten. Här gör man det med en lång informativ text, som saknar relevant information för vad som gäller i de allra flesta fallen.

Användarvisningsbild
AndreasArvidsson
Admin emeritus

Inläggav AndreasArvidsson » 2017-12-19 11:30

Det står klart och tydligt att det är värsta fall som anges och det länkas en kalkylator där vem som helst själv kan slå in sina parametrar och se hur det blir i sitt specifika fall. Jag anser att du slåss mot en halmdocka, men du kommer knappast att ändra dig så jag ger mig här.

Användarvisningsbild
sprudel
ADHB

Inläggav sprudel » 2017-12-19 11:31

RogerJoensson skrev:I kabelfallet utelämnar man väsentligt information, dvs hur kabeln beter sig i de allra flesta fallen, inkl det som Svante påpekar om användning mellan de egna produkterna. I de flesta fallen blir den till en feel-good produkt där den tekniska aspekten och beskrivningen saknar relevans för de hörbara skillnaderna.

Så är det ju med många andra delar av HiFi-kedjan också, minimal dist i dacar, slutsteg osv och då handlar det om helt andra pengar. Tillverkare av extremt lågdistande slutsteg och försteg använder ju värdena på denna parameter som försäljningsargument och varför skulle inte en kabeltillverkare som också passerar hörbarhetsgränsen kunna använda samma argumentation?
Jag förstår inte upprördheten faktiskt. Tillverkaren beskriver och specificerar egenskaperna på ett adekvat vis, inget påhittat kvasibös som många andra kabelnasare hänger sig åt och priset är inte på något sätt i paritet med de avarter som finns på marknaden, långt ifrån.
Det är ett bra alternativ till hokuspokus-kablage, snygga dessutom.
Lägg energin på bluffmakare som Entreq osv istället.
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so.

M.Twain

Perhaps you say that it's not accurate? I say it's entertainment!

© 2012 Nelson Pass

RogerJoensson

Inläggav RogerJoensson » 2017-12-19 11:47

RogerJoensson skrev:Att berätta hela sanningen är inte att avråda från sina produkter. Det finns massor av producenter som inte förvränger fakta på det sättet. Detta är jämförbart med att ljuga med statistik, där man med selektiva urval ur datan kan framställa en kraftigt förvrängd bild av verkligheten. Här gör man det med en lång informativ text, som saknar relevant information för vad som gäller i de allra flesta fallen.

AndreasArvidsson skrev:Det står klart och tydligt att det är värsta fall som anges och det länkas en kalkylator där vem som helst själv kan slå in sina parametrar och se hur det blir i sitt specifika fall.

Vem som helst gör just inte det, vem som helst har inte kunskap nog. osv osv.
Jag anser att du slåss mot en halmdocka, men du kommer knappast att ändra dig så jag ger mig här.

Nej, knappast. Halmdocka? Eh?
Senast redigerad av RogerJoensson 2017-12-19 11:50, redigerad totalt 2 gånger.

RogerJoensson

Inläggav RogerJoensson » 2017-12-19 11:47

sprudel skrev:
RogerJoensson skrev:I kabelfallet utelämnar man väsentligt information, dvs hur kabeln beter sig i de allra flesta fallen, inkl det som Svante påpekar om användning mellan de egna produkterna. I de flesta fallen blir den till en feel-good produkt där den tekniska aspekten och beskrivningen saknar relevans för de hörbara skillnaderna.

Så är det ju med många andra delar av HiFi-kedjan också, minimal dist i dacar, slutsteg osv och då handlar det om helt andra pengar. Tillverkare av extremt lågdistande slutsteg och försteg använder ju värdena på denna parameter som försäljningsargument och varför skulle inte en kabeltillverkare som också passerar hörbarhetsgränsen kunna använda samma argumentation?
Jag förstår inte upprördheten faktiskt. Tillverkaren beskriver och specificerar egenskaperna på ett adekvat vis, inget påhittat kvasibös som många andra kabelnasare hänger sig åt och priset är inte på något sätt i paritet med de avarter som finns på marknaden, långt ifrån.
Det är ett bra alternativ till hokuspokus-kablage, snygga dessutom.
Lägg energin på bluffmakare som Entreq osv istället.

Ja visst. Lägger vi oss på den nivån. Fine.

Användarvisningsbild
distad

Inläggav distad » 2017-12-19 11:58

Ranefjord skrev:
FBK skrev:
Ranefjord skrev:

Så här:

[ Bild ]

Jag tänkte neutral och live ihop lödade då det är två ledare i kabeln. Den ju ut som en högtalarkabel inuti med plus och minus ledare. Borde inte bli något konstigt eller ?
Psykfall med en rad diagnoser och sjukdomen MS.
Lever på samhällets botten
Ordförande i Kabeltroendes riksförbund.

Användarvisningsbild
BORIS
skitstövel

Inläggav BORIS » 2017-12-19 12:12

AndreasArvidsson skrev:Det står klart och tydligt att det är värsta fall som anges och det länkas en kalkylator där vem som helst själv kan slå in sina parametrar och se hur det blir i sitt specifika fall. Jag anser att du slåss mot en halmdocka, men du kommer knappast att ändra dig så jag ger mig här.

Svagt att avsluta en diskussion med att anklaga meningsmotståndaren för retoriska fulknep och med det avsluta diskussionen. Särskilt fult då det RogerJoensson uppmärksammar inte alls bygger på någon påhittad bild av det HA presenterar utan i själva verket pekar på specifika problem. Skulle inte alls bli förvånad om HA till slut tar till sig av RJs kritik och gör korrigeringar i sin text pga den.

Användarvisningsbild
Morello

Inläggav Morello » 2017-12-19 12:12

sprudel skrev:Lägg energin på bluffmakare som Entreq osv istället.

NU pratar vi lurenskojeri på allra högsta nivå! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
-Innehar F-skattsedel-

RogerJoensson

Inläggav RogerJoensson » 2017-12-19 12:13

FBK skrev:
Ranefjord skrev:
FBK skrev:Jag har samma kabel liggande för framtida kabel experiment och det är väl bara att löda båda ledaren ihop så det blir en ledare, du kallar det quasibalanserad. Frågar för jag kommer inte löda när det blir av utan någon annan får göra det.

Så här:

[ Bild ]

Jag tänkte neutral och live ihop lödade då det är två ledare i kabeln. Den ju ut som en högtalarkabel inuti med plus och minus ledare. Borde inte bli något konstigt eller ?

Jag hade kopplat den ena innerledaren till skärmen i bägge ändar. Det ger en god jordförbindelse och lägre kapacitans än om bägge innerledarna kopplas samman. Man kan även ha den ena ledaren frisvävande vilket ger ännu något lite lägre kapacitans. Jag kommer inte på någon nackdel med det heller, som med att koppla ihop innerledarna (högre kapacitans).

Användarvisningsbild
AndreasArvidsson
Admin emeritus

Inläggav AndreasArvidsson » 2017-12-19 12:30

BORIS skrev:Svagt att avsluta en diskussion med att anklaga meningsmotståndaren för retoriska fulknep och med det avsluta diskussionen. Särskilt fult då det RogerJoensson uppmärksammar inte alls bygger på någon påhittad bild av det HA presenterar utan i själva verket pekar på specifika problem. Skulle inte alls bli förvånad om HA till slut tar till sig av RJs kritik och gör korrigeringar i sin text pga den.

Inte så det var menat. Jag har gjort mitt ställningstagande klart och det finns ingen poäng med att jag och Roger går runt i cirklar åter igen.

Jag skulle inte heller bli förvånad om texten kommer revideras. Jag har aldrig påstått att den är perfekt som den är, men kritiken som framförts är inte att den är otydlig och nog bör förtydligas utan att den är formulerad för att lura folk. Det är detta som jag anser vara en halmdocka och har invändningar mot.

Användarvisningsbild
Bill50x
Trevlig prick

Inläggav Bill50x » 2017-12-19 12:33

Morello skrev:
Bill50x skrev:

Att det blev tyst beror definitivt inte på att skärmen svävar i ena änden. En plausibel förklaring är snarast att du ficke en något mer högohmig jordförbindelse.

Som jag skrev, varför det blev tyst undersöktes inte. Det kan ju hända att alla de andra varianterna som det talats om här kanske hade gett samma eller bättre resultat.

Men vad menar du med mer högohmig jordförbindelse? Dels måste man ju veta vad jag hade innan som gav brummet, dels verkar det som några här verkar tycka vara viktigt, att man har låg resistans till jord. Skiljer sig resistansen på ett avgörande sätt mellan en (jord-)kabelstrumpa och en "vanlig" tråd?

/ B

RogerJoensson

Inläggav RogerJoensson » 2017-12-19 12:46

AndreasArvidsson skrev:
BORIS skrev:Svagt att avsluta en diskussion med att anklaga meningsmotståndaren för retoriska fulknep och med det avsluta diskussionen. Särskilt fult då det RogerJoensson uppmärksammar inte alls bygger på någon påhittad bild av det HA presenterar utan i själva verket pekar på specifika problem. Skulle inte alls bli förvånad om HA till slut tar till sig av RJs kritik och gör korrigeringar i sin text pga den.

Inte så det var menat. Jag har gjort mitt ställningstagande klart och det finns ingen poäng med att jag och Roger går runt i cirklar åter igen.

Jag skulle inte heller bli förvånad om texten kommer revideras. Jag har aldrig påstått att den är perfekt som den är, men kritiken som framförts är inte att den är otydlig och nog bör förtydligas utan att den är formulerad för att lura folk. Det är detta som jag anser vara en halmdocka och har invändningar mot.

Att revidera texten skulle lätt kunnat löst min kritik, men tyvärr så har ju texten upprepat försvarats här och inga tecken har i alla fall ännu synts till på att man ser någon anledning att ändra något. Så det där halmdockegreppet är inte relevant (tycker jag).

RogerJoensson

Inläggav RogerJoensson » 2017-12-19 12:49

Bill50x skrev:
Morello skrev:
Bill50x skrev:För väldigt länge sedan hade jag problem med brum i min anläggning. Det varierade lite mellan tape, phono och tuner men fanns där hela tiden. Efter ett besök på Elfa och ett par timmars jobb satt jag med ett gäng semi-balanserade kablar. Jag bytte ut kablarna för tape och tuner och resultatet var i båda fallen att det blev knäpptyst, även på tape-loopen som var värst. Även phono blev tyst trots att originalkabeln satt kvar.

Som jag skrev, varför det blev tyst undersöktes inte. Det kan ju hända att alla de andra varianterna som det talats om här kanske hade gett samma eller bättre resultat.

Men vad menar du med mer högohmig jordförbindelse? Dels måste man ju veta vad jag hade innan som gav brummet, dels verkar det som några här verkar tycka vara viktigt, att man har låg resistans till jord. Skiljer sig resistansen på ett avgörande sätt mellan en (jord-)kabelstrumpa och en "vanlig" tråd?

/ B

Ibland kan man få bort jordslingeorsakat brum genom att lätta på jordförbindelsen på ett ställe som inte känns logiskt. Det kanske inte är det optimala stället att åtgärda problemet, men funkar det så funkar det.

FöregåendeNästa

Återgå till Generellt om hifi