Pioneer 989 ersättare till 668, 868!

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Mayro_inaktiv

Inläggav Mayro_inaktiv » 2005-10-18 17:11

Mayor, redogör sakligt för LTS testmetoder som är så orimliga att man inte ens behöver sätta sig in i dom för att förstå dom då?

Jag anser testmetoden KAN urskilja till viss del. Detta har jag klart skrivit tidigare.

MEN jag anser den ÄVEN gör en stor del fel då den så skiljer ut en totalt orimmlig liten skara skitgrejor såsom det "enda rätta ofärgade" på marknanden. Samt sedemera skapar en hysterisk försvarslinje runt om dessa grejor. Vilka till stor del är rena stenåldern också..

Jag gillar gamal hifi. Så inget ont i det. MEN jag inser även att en lista som LTS uppvisar som sina sk "tips" är en orimmlig lista som endast i sig själv uppvisar att den bara inte KAN stämma...

Tänk själv på allt hifi som finns där ute.. Att så få saker skulle klara tester av vad de slag må vara är rena larvet...

Nu svarade jag till o med trevligt här.

Jag har trotts allt hört LTS system. och det är bra. Men till "riktiga toppen" är det en bra bit kvar trotts allt...

Och att snacka som man från LTS sidan INTE går på som rena rama ångvältar om ditt o datt är rent trist att beskåda.

Det är förbannat skönt att ha er här i så stor skara så era egna ord blir rena rama dynamiten av bevis för ert aggerande.. INKLUSIVE svansen...

Det jag absolut lägger mig platt ner för av respekt är Ino PIP.. DET är en rent skammligt bra högtalare för dom kr den kostar...

Enligt mig är den utklassande av ino pi60s om man inte behöver mer kraft osv... Pip är en riktig rysare för alla som kan fixa sina rum...och ino pi60s är totalt överprissatt för vad den kan o gör..i jämförelse med det pip kan..

Och detta bevisas igen för mig vid besöket hos Iö...Sa det förut o sa det igen efter att igen hört den....Pip är en förkrossande bra produkt för musikspelande helt enkelt.. :)

Användarvisningsbild
Bill50x
Trevlig prick

Inläggav Bill50x » 2005-10-18 17:14

fbk: Men inte blir man väl hånad här? Jag menar, det finns vissa som har en kommunikationsmodell som inte är helt optimal, men inte verkar de vara samlade i bara ett "läger"? Jag tycker de är jämnt fördelade mellan olika trosriktningar.

Jag har ett antal gånger sågat F/E-lyssning med logiska synpunkter och även om jag inte får medhåll så blir jag inte hånad. Att sedan vissa anhängare av metoden tror att jag protesterar för att jag inte förstått, det får man ta. Det är lite som politiker som tappar halva väljarkåren med förklaringen "vi har inte nått ut med vårt budskap". Att det kanske är precis det de gjort föresvävar liksom inte :-)

Jag är ingen vän av tex Mayros svada, han skulle nog kunna moderera inläggen lite bättre (men tack, dom har blivit mycket kortare!). Men några guldkorn hittar man ibland, precis som han förvånas jag över hur apparater dissas fast man knappt sett dom i verkligheten. Till skillnad från M är jag dock övertygad att även billiga apparater (om nu 8 tusen för en cd-spelare anses billigt) kan prestera bra i rätt miljö.

/ B

Användarvisningsbild
Mayro_inaktiv

Inläggav Mayro_inaktiv » 2005-10-18 17:14

Rydberg skrev:
fbk skrev:
Vad gör du då i tråden mer än sprider ovettiga inlägg?

Jag har annat att göra nu än att munhuggas med dig Farbror Rydberg :) Ska bla. lyssna på musik :D Men läs vad Mayro skrev

Det som du och Mayro inte verkar förstå är att "kritiken" helt saknar saklig grund. Så det Mayro skriver är ju som vanligt ren rappakalja och att du verkar hålla med är ju högst anmärkningsvärt! 8O

Om någon alltid snudd står för rappakalja så får du nog ta på dig mössan rydberg.. Du är en person som sitter och inhämtar texter o åteger såsom dina egna kunskaper o ord.. Detta framkom rätt klart i en annan tråd som du vet...

Sedan i din egen tråd så fick du det tufft som du kanske minns då nån råkade "uppmärksamma" saker osv...

är inte ute efter att svartmåla dig.. Men du är rätt kunnig inom rappakaljaområdet som sagt. Så därför bedömmer du säkert här utifrån dig själv igen...

Användarvisningsbild
Rydberg
Rörlig

Inläggav Rydberg » 2005-10-18 17:15

Varför kan det inte stämma? Fel pris? Fel design? Fel namn på fronten?

Du får ju komma med sakliga argument och inte ditt vanliga dravel
Class only looks like arrogance from below.

Användarvisningsbild
Mayro_inaktiv

Inläggav Mayro_inaktiv » 2005-10-18 17:17

Till skillnad från M är jag dock övertygad att även billiga apparater (om nu 8 tusen för en cd-spelare anses billigt) kan prestera bra i rätt miljö.

ÄR DU säker på du talar om mig här?? hallå.. Jag som lirade en dvd för 995 kr i ett ÅR innan jag fan en som var klart bättre på alla parametrar..

Jag om någon av sk "dyrfifolket" har väl öppenhet mot billigare grejor.. :lol:

Användarvisningsbild
UrSv

Inläggav UrSv » 2005-10-18 17:18

Mayro skrev:jax samt andra som blir så förbaskat sura för folk går på era egna saker på ert eget sätt som ni gör totalt jämt o ständigt omvänt med hån o glåpord osv.....

Varför sitta o pipa då ni får smaka lite gnäll o kritik för ert sätt att se på saker o ting..

Direkt man blir en eller flera som säger vad man tycker om era tester o resultat osv så sitter ni o piper om sandlåda osv...

Barnrumpeaktigt rent ut sagt...

Men nu fattas bara "farbror klipp o klistra" så är alla inblandade som vanligt...
Med matra om färgningar.. vet nämligen bäst.. o en herrans slogan om hur oskylidiga LTS är osv..' :lol: :lol:

Larv rent ut sagt.. Pioneer är en vanlig spelare som alla andra som matchats hårt i testmetod som är rätt orimlig i sina resultat.

Man behöver inte ens sätta sig in i metoden för att INSE den är orimlig..

Fatta bara VAD som är recomend så inser vilket vettig mäniska som helst att LTS. ( förlåt Johan) är ute o seglar rent ut sagt...

Hoppsan, nu ser det ut som du postar i fel tråd eftersom det du skriver inte ser ut att ha med denna tråd att göra. Det är synd dock att du fortfarande baserar merparten av dina inlägg på missuppfattning, lösryckta uttalanden och förutfattade meningar.

Att man inte behöver sätta sig in i metoden för att anse att den är orimlig finner jag intressant eftersom jag både innan jag helt förstod den och framförallt efter att jag satt mig in i den insåg, tycker jag, hur pass bra den faktiskt är och hur genialisk den faktiskt är. För att inte säga rimlig.

För övrigt kan jag inte min samlade erfarenhet, kanske begränsade men dock existerande tekniska kunskap samt hyggligt logiska tänkade inte för mitt liv se att Johan (oklart om du menar Johan eller LTS) är ute och seglar ens i en liten jolle som glad fritidsseglare. Han verkar ju tvärtom vara ofattbart rätt ute och dessutom ha sina fakta och åsikter i perfekt ordning och hälsa. Däremot uppenbarar sig i mitt huvud hela tiden en bild av dig i sjörövarmundering, träben och papegoja på axeln där du står på en svårt kantrad skonare som läcker som ett såll nånstans i Bermudatriangeln med en kompass där nålen snurrar åt alla håll.

Användarvisningsbild
Rydberg
Rörlig

Inläggav Rydberg » 2005-10-18 17:18

Mayro skrev:Om någon alltid snudd står för rappakalja så får du nog ta på dig mössan rydberg.. Du är en person som sitter och inhämtar texter o åteger såsom dina egna kunskaper o ord.. Detta framkom rätt klart i en annan tråd som du vet....

Mayro> Kommer du med såhär allvarlig kritik så får jag be dig exemplifiera. Behöver jag säga att du snackar skit och har inte den minsta koll på vad jag vet och inte vet!

Ring mig gärna på 013-261555 så kan jag bemöta din sakliga kritik direkt

Användarvisningsbild
Haakan_W
HåkanBråkan

Inläggav Haakan_W » 2005-10-18 17:20

Mayro skrev:
Mayor, redogör sakligt för LTS testmetoder som är så orimliga att man inte ens behöver sätta sig in i dom för att förstå dom då?

Jag anser testmetoden KAN urskilja till viss del. Detta har jag klart skrivit tidigare.

MEN jag anser den ÄVEN gör en stor del fel då den så skiljer ut en totalt orimmlig liten skara skitgrejor såsom det "enda rätta ofärgade" på marknanden. Samt sedemera skapar en hysterisk försvarslinje runt om dessa grejor. Vilka till stor del är rena stenåldern också..

Jag gillar gamal hifi. Så inget ont i det. MEN jag inser även att en lista som LTS uppvisar som sina sk "tips" är en orimmlig lista som endast i sig själv uppvisar att den bara inte KAN stämma...

Tänk själv på allt hifi som finns där ute.. Att så få saker skulle klara tester av vad de slag må vara är rena larvet...

Nu svarade jag till o med trevligt här.

Jag har trotts allt hört LTS system. och det är bra. Men till "riktiga toppen" är det en bra bit kvar trotts allt...

Och att snacka som man från LTS sidan INTE går på som rena rama ångvältar om ditt o datt är rent trist att beskåda.

Det är förbannat skönt att ha er här i så stor skara så era egna ord blir rena rama dynamiten av bevis för ert aggerande.. INKLUSIVE svansen...

Det jag absolut lägger mig platt ner för av respekt är Ino PIP.. DET är en rent skammligt bra högtalare för dom kr den kostar...

Enligt mig är den utklassande av ino pi60s om man inte behöver mer kraft osv... Pip är en riktig rysare för alla som kan fixa sina rum...och ino pi60s är totalt överprissatt för vad den kan o gör..i jämförelse med det pip kan..

Och detta bevisas igen för mig vid besöket hos Iö...Sa det förut o sa det igen efter att igen hört den....Pip är en förkrossande bra produkt för musikspelande helt enkelt.. :)

hmm alltså exakt vad menar du med :

"Jag har trotts allt hört LTS system. och det är bra. Men till "riktiga toppen" är det en bra bit kvar trotts allt..."

skriv sakligt och försök med ord beskriva vad du menar så det inte bara står som ovan...

en annan sak jag tänkte på var...

"Enligt mig är den utklassande av ino pi60s om man inte behöver mer kraft osv... Pip är en riktig rysare för alla som kan fixa sina rum...och ino pi60s är totalt överprissatt för vad den kan o gör..i jämförelse med det pip kan.."

meningen är väl just att pip ska enligt öhman låta lika "korrekt" som pi60s men med just nackdelen att det inte går spela lika starkt?

Användarvisningsbild
Mayro_inaktiv

Inläggav Mayro_inaktiv » 2005-10-18 17:20

Rydberg skrev:Varför kan det inte stämma? Fel pris? Fel design? Fel namn på fronten?

ibland tror jag du spelar xxxx ... Jag har aldrig ens talat om dom sakerna..

Men om denna tunna listas mängd bland en jättevärld som finns...

Du vet.. Det finns tusen o åter tusentals tillverkare o prisklasser där ute..

men du har väl skoj att spela xxx :lol:

Användarvisningsbild
Rydberg
Rörlig

Inläggav Rydberg » 2005-10-18 17:22

Mayro skrev:
Rydberg skrev:Varför kan det inte stämma? Fel pris? Fel design? Fel namn på fronten?

Skulle gärna vilja prata med dig och förklara varför det ser ut som det gör

Användarvisningsbild
Mayro_inaktiv

Inläggav Mayro_inaktiv » 2005-10-18 17:22

meningen är väl just att pip ska enligt öhman låta lika "korrekt" som pi60s men med just nackdelen att det inte går spela lika starkt?

sa ju det..

Användarvisningsbild
Mayro_inaktiv

Inläggav Mayro_inaktiv » 2005-10-18 17:24

Rydberg skrev:
Mayro skrev:

får du hemsk gärna göra.

Användarvisningsbild
Haakan_W
HåkanBråkan

Inläggav Haakan_W » 2005-10-18 17:26

Mayro skrev:

sa ju det..

dom vienna du har hemma tycker du det låter bättre än hemma hos lts-johan eller iö?

Användarvisningsbild
Mayro_inaktiv

Inläggav Mayro_inaktiv » 2005-10-18 17:29

men men pojkar...

Nu ska vi fika o ta en cigg.. Så nu får debatten vila ett tag.. :)

Användarvisningsbild
Mayro_inaktiv

Inläggav Mayro_inaktiv » 2005-10-18 17:30

Haakan_W skrev:
Mayro skrev:

sa ju det..

dom vienna du har hemma tycker du det låter bättre än hemma hos lts-johan eller iö?

har inga vienna hemma... 8)

Användarvisningsbild
Haakan_W
HåkanBråkan

Inläggav Haakan_W » 2005-10-18 17:33

Mayro skrev:
Haakan_W skrev:
Mayro skrev:

sa ju det..

har inga vienna hemma... 8)

ok dom du hade hemma då :wink: jag undrar faktiskt vad du tycker! :wink:

Användarvisningsbild
Rydberg
Rörlig

Inläggav Rydberg » 2005-10-18 17:34

Mayro skrev:
Rydberg skrev:
Mayro skrev:

får du hemsk gärna göra.
Hur når jag dig då? PM ditt hemtelefonnummer och när det passar att snacka. Mitt nr står i ett tidigare inlägg

Användarvisningsbild
Henrik_Holst

Inläggav Henrik_Holst » 2005-10-18 17:37

Hur länge kan man springa runt i en cirkel innan man blir yr?

Du utgår ju ifrån att all hifi som finns där ute skulle vara konstruerad för att vara utan hörbara färgingar, om man tar det i kombination med dit konstanta häcklande av LTS ljudideal så förstår jag inte överhuvudtaget hur du då kan skriva som du gjorde ovan :roll:

Användarvisningsbild
Bill50x
Trevlig prick

Inläggav Bill50x » 2005-10-18 17:40

Mayro skrev:
Till skillnad från M är jag dock övertygad att även billiga apparater (om nu 8 tusen för en cd-spelare anses billigt) kan prestera bra i rätt miljö.

ÄR DU säker på du talar om mig här?? hallå.. Jag som lirade en dvd för 995 kr i ett ÅR innan jag fan en som var klart bättre på alla parametrar..

Jag om någon av sk "dyrfifolket" har väl öppenhet mot billigare grejor.. :lol:

Jag kanske misstolkade ditt uttalande om att det var otroligt dumt (eller hur du nu la orden) att anse att 668 skulle kunna vara den bästa cd-spelaren på marknaden. Jag tolkade det som om du anser väsentligt dyrare apparater från high-endtillverkare som mycket bättre.

Jag är glad att jag tolkade dig fel.

Fö håller jag med dig om PiP. Den korta stund jag lyssnade på denna högtalare på Sollentuna-mässan lät rasande bra.

/ B

dimitri

Inläggav dimitri » 2005-10-18 18:00

Johan L: kanske testa nykomlingen?
Har priset nämnts?
I'm not a complete idiot... Some parts are missing

Användarvisningsbild
Blue

Inläggav Blue » 2005-10-18 18:04

Verkligen trist att även denna tråd spårade ur. Frågan är: GÅR det att sätta igång en diskussion här som på något sätt ifrågasätter LTS åsikter och metoder utan att den ballar ur? Man börjar undra...

8)

Vad jag var nyfiken på när jag gav mig in denna diskussion var (än en gång) varför LTS inte vill sprida sin filosofi, sina metoder, och sin rekommenderat-lista utanför Sverige, om det nu är så att man tror så stenhårt på dessa saker? Ett fåtal sakliga svar har jag fått, tackar för dessa. Dock kvarstår den intressanta skillnaden att somliga invänder ungefär "nej, riktigt så bergsäkra är vi inte på att vi har rätt, faktiskt" medan andra menar att det mest handlar om brist på tid/resurser att man inte vill sprida budskapet vidare... Hur ligger det till egentligen? Intressant!

Sedan snackades det om "osaklig kritik" från oss icke-medlemmar. Kan bara säga att JAG känner mig inte träffad. Hittills har ingen lyckats visa att jag har haft fel i något av det jag har framfört i denna tråd. Dessutom tycker jag att jag har haft en vänlig ton genom hela tråden och någon "osaklig kritik" har jag definitivt inte kommit med!

:)

Användarvisningsbild
distad

Inläggav distad » 2005-10-18 18:06

fbk: Men inte blir man väl hånad här? Jag menar, det finns vissa som har en kommunikationsmodell som inte är helt optimal, men inte verkar de vara samlade i bara ett "läger"? Jag tycker de är jämnt fördelade mellan olika trosriktningar.

Jag har ett antal gånger sågat F/E-lyssning med logiska synpunkter och även om jag inte får medhåll så blir jag inte hånad. Att sedan vissa anhängare av metoden tror att jag protesterar för att jag inte förstått, det får man ta. Det är lite som politiker som tappar halva väljarkåren med förklaringen "vi har inte nått ut med vårt budskap". Att det kanske är precis det de gjort föresvävar liksom inte

Jag är ingen vän av tex Mayros svada, han skulle nog kunna moderera inläggen lite bättre (men tack, dom har blivit mycket kortare!). Men några guldkorn hittar man ibland, precis som han förvånas jag över hur apparater dissas fast man knappt sett dom i verkligheten. Till skillnad från M är jag dock övertygad att även billiga apparater (om nu 8 tusen för en cd-spelare anses billigt) kan prestera bra i rätt miljö

Bill50x!
Det finns många sett att utrycka sig på, utan att uppenbart skriva ord som vem som helst ser att det är hån osv. Och som jag ser det, så finns det ett tydlig översittar mentalitet här som man inte ser på andra Hifi-forum i Svedala och det är tråkigt. Man behöver inte läsa så många trådar och inlägg för att kunna sortera ut de trevliga medlemmarna ifrån de mer otrevliga.
Jag frågade en bekant på Hififorum förut när vi diskuterade lite om hur andra medlemmar uppfattar en som person hur jag låg till, mest på skoj så ställde jag den frågan till honom. Men svaret var inte så där jätte lyftande. Ja av 4000 medlemmar så tycker säkerligen 500 att du är en otrevlig typ. Va 8O Själv så beskriver jag mig som en mycket snäll och trevlig person, som inte vill upplevas som otrevlig eller elak på något sätt, för sådan är jag inte.
Sedan så finns det dem sorters människor som vill vara otrevliga mer eller mindre och det är en annan sak.

Användarvisningsbild
Rydberg
Rörlig

Inläggav Rydberg » 2005-10-18 18:08

Blue skrev:Verkligen trist att även denna tråd spårade ur. Frågan är: GÅR det att sätta igång en diskussion här som på något sätt ifrågasätter LTS åsikter och metoder utan att den ballar ur? Man börjar undra...
Sålänge den bygger på förutfattade meningar o sakfel så är det nog svårt Blue! :roll:

dimitri

Inläggav dimitri » 2005-10-18 18:14

Ja Blue, du har haft vänlig ton. Det är inte och får inte vara ett fel eller förbjudet att ifrågasätta LTS, eller att efterlysa förklaringar.
Som du ser är det högt i tak här, ingen blev modererad.
Lågt i tak hade varit om man (t.ex LTS-are) drog sig för att svara av någon sorts missriktad hänsyn.
Det är inte sagt att LTS har till alla delar rätt. Men då får man komma med argument.

Åter till LTS's icke missionerande. Det gör de inte bara. Kanske inte orkar översätta texterna, kanske har annat att göra, vad vet jag?

Som sagt, det finns inget som hindrar att vem som helst sprider kunskapen om metoden i den stora världen.
I'm not a complete idiot... Some parts are missing

Användarvisningsbild
Blue

Inläggav Blue » 2005-10-18 18:16

Rydberg: "Blue skrev: Verkligen trist att även denna tråd spårade ur. Frågan är: GÅR det att sätta igång en diskussion här som på något sätt ifrågasätter LTS åsikter och metoder utan att den ballar ur? Man börjar undra...

Sålänge den bygger på förutfattade meningar o sakfel så är det nog svårt Blue!"

Än en gång: Jag känner mig INTE träffad. Varken du eller någon annan har lyckats hitta ett enda sakfel i det jag har skrivit i denna tråd. Ej heller har någon lyckats visa att min bild av vad LTS står för skulle vara dåligt överensstämmande med verkligheten.

Nåväl, jag förutsätter att du tänker på någon annan än mig och bortser därför personligen från ditt inlägg.

Användarvisningsbild
Karl_Banan

Inläggav Karl_Banan » 2005-10-18 18:52

Mayro:

Dina inlägg i denna tråd är ett hån mot både dig själv och dem som försöker kritisera/diskutera sakligt.

Tips i all välmening: LÄS PÅ vad som är målet för en återgivningsfanatiker och vilka vägar/metoder som finns till hands för att komma dit (ex F/E lyssning)
E bananerna fiiina ida?

Användarvisningsbild
Johan_Lindroos
Mr Cliffhanger

Inläggav Johan_Lindroos » 2005-10-18 19:07

fbk skrev:Bill50x!
Det finns många sett att utrycka sig på, utan att uppenbart skriva ord som vem som helst ser att det är hån osv. Och som jag ser det, så finns det ett tydlig översittar mentalitet här som man inte ser på andra Hifi-forum i Svedala och det är tråkigt. Man behöver inte läsa så många trådar och inlägg för att kunna sortera ut de trevliga medlemmarna ifrån de mer otrevliga.
Jag frågade en bekant på Hififorum förut när vi diskuterade lite om hur andra medlemmar uppfattar en som person hur jag låg till, mest på skoj så ställde jag den frågan till honom. Men svaret var inte så där jätte lyftande. Ja av 4000 medlemmar så tycker säkerligen 500 att du är en otrevlig typ. Va 8O Själv så beskriver jag mig som en mycket snäll och trevlig person, som inte vill upplevas som otrevlig eller elak på något sätt, för sådan är jag inte.
Sedan så finns det dem sorters människor som vill vara otrevliga mer eller mindre och det är en annan sak.

Jag tycker du är en mycket sympatisk person! Du var en av få icke-LTS-medlemmar som dök upp på LTS "Swap meet" i augusti. Det tyder på en open-minded inställning. Hoppas att du gillade min espresso. Fast jag kan ärligt säga att den var inte helt i highendnivå. För att det skall låta sig åstadkommas måste man rosta själv, och det hade jag inte tid att göra i de mängder som behövs för en hel dags espressofixande. Typ dubbelt så bra kan åstadkommas med hemrostning. Det blev inte så många som blev av med sina prylar. Av allt jag hade släpat med mig, så sålda jag några Neutrik RCA-kontakter till underpris (lägre än inköpspriset från leverantör). Jag sålde även en Fosgate Model Five pro logicprocessor, mina Sennheiser HD590-lurar, samt vid senare tillfälle min Denon DCD-625 mk I. Skönt att bli av med några grejor i alla fall. Jag tror de flesta ljudbögar i det verkliga livet tycker väldigt lika om vad som är "bra ljud" och "dåligt ljud", sedan om man råkar vara med i LTS eller inte spelar ingen roll egentligen. Tänk istället vad synd det är om alla stackare som sitter med sina paketstereosar från Onoff/Siba/Elgiganten/Power och får lida!
Ordförande i Ljudtekniska Sällskapet sedan 17:e april 2025

Användarvisningsbild
Mayro_inaktiv

Inläggav Mayro_inaktiv » 2005-10-18 19:26

Karl_Banan skrev:Mayro:

Dina inlägg i denna tråd är ett hån mot både dig själv och dem som försöker kritisera/diskutera sakligt.

Tips i all välmening: LÄS PÅ vad som är målet för en återgivningsfanatiker och vilka vägar/metoder som finns till hands för att komma dit (ex F/E lyssning)

Låter ju fint att du tycker jag begår hån mot mig själv. Men eftersom du tar upp VAD en FE lyssning är och inte det jag skriver om så anser jag möjligen DU om någon borde kolla lite mer noga innan ens säga folk begår "hån mot sig själv" osv...

Denna gång slog det ju tillbaks omgående.

Fast klart. Du hade troligen mer brådis att skriva "något" än nåt viktigt... Bättre lycka nästa gång...

Användarvisningsbild
Haakan_W
HåkanBråkan

Inläggav Haakan_W » 2005-10-18 19:28

kan du inte svara på min fråga mayro?

Användarvisningsbild
Mayro_inaktiv

Inläggav Mayro_inaktiv » 2005-10-18 19:30

Bras inlägg Johan .. Du har rätt. Vi är lyckligt lottade..

Så jag ska backa ur här.. Fast jag anser att det är trist att med all kunskap som finns här så kan man inte utbyta nåt. Enbart ha debatter om ditt o datt. intressesvären är tämligen smal.

Och alla trådar går in i debatter om Fe o massa skit om att inget gör något alls...

Väldigt väldigt trist..
Men nu får detta va. Hoppas någon lyssnar på den nya innan den sågas i bitar. Vem vet. Kanske nya ll låter väldigt bra. Vem vet..

FöregåendeNästa

Återgå till Generellt om hifi