Moderator: Redaktörer
shifts skrev:Chris: Om nu Faktiskt levererar sådan gåsrutten lever till dig om och om igen, hur kommer det sig att du vill komma tillbaka till ankdammen? För att slippa bli irriterad är det väl bättre att hålla sig undan.
jeppe skrev:Hatten av för erat test!! Mera sånt på faktiskt!
Strauss: Var det inte någon Jamo-kille som skulle komma över till dig också (eller minns jag fel?), blev det något?
meanmachine skrev:Sandlåda?
Jag spelar inte dum
Svar tack!!!
JTarnstrom skrev:Det allra konstigaste är att kombattanterna tycks ha bytt sida om staketet.
Nä, på sätt och vis kan jag förstå att några reagerar över testet men det har kanske mer att göra med subjektivistens stenhårda hållning tidigare.
Saknad skrev:Ja, vad ska man säga? Det här är så märkligt att jag inte vet var jag ska ta vägen.
Saknad skrev:Somliga som är tokdryga mot öppna tester menar nu på att jamen det är så "STOOOOOR" skillnad på högtalare att placebo kan man strunta i.
Saknad skrev:Samma personer går på om att ljudminnet är jättekort, sen jämförs ljud på olika ställen, alltså en högtalare som varit placerad på två olika ställen. Det kan rimligen INTE ha varit inom mindre än en timme mellan lyssningstillfällena, antagligen pratar vi dagar?
Saknad skrev:Får sälla mig till dem som tycker att det här är så skenheligt att det är märkligt.
Saknad skrev:Jag hade liten respekt innan, nu har jag ännu mindre. Här svänger kappan efter vinden.
Callisto skrev:Ursäkta men jag måste komma med en liten kommentar här.
Jag har vid ett tillfälle jämfört Pip med mina elektrostater.
Det var en öppen lyssning, jag och en vän lyssnade. Hur lät det då?
Jo, vi bägge upplevde ljudet från Pip lite "burkigt" och en aning nasalt i jämförelse med elektrostaterna. Likaså var det markant skillnad på ljudbild och "närvaro" i ljudet.
När jag skrev om detta blev jag "kraftigt påhoppad" och sen hade jag stimmet på mig, så att komma och säga att öppna lyssningar är välkomna kanske beror på VAD som jämförs.
Do not touch the holy grail![]()
![]()
AVR4000 skrev:Ur min synvinkel tror jag att det råder ett ställningskrig som i grunden skapats av att diverse beskrivningar av ljudet från olika produkter bemötts med: "PLACEBO!! Ni lyssnade ÖPPET!! Det är bara subjektivt TYCKANDE!!! Lyssningsintryck som inte kommer från ett blindtest är helt oanvändbara eftersom den heliga placebon förstör allt!!!"
Chris_Lymme skrev:XXX
Tillsammans har de hånat och uppviglat mot vanliga hifientusiaster; underkänt deras erfarenheter och kallat dem för fåntrattar och idioter enbart för att de inte har lyssnat blint på sina hifiprylar.
Dessa regler som de har ställt upp för andra gäller dock inte för dem själva, särskilt inte när Öhmans högtalare är iblandande för då är det ju "uppenbart" vad som låter bäst.
Om de bara kunde känna av en bråkdel av det förakt som de väcker ...
EA_73 skrev:Lägg ner. Nu börjar det bli larvigt
Callisto skrev:När jag är färdig med mitt ljudrum (halvvägs nu och räknar med att vara färdig prel. i början av maj) tänker jag höra med en god vän till mig som har pi60 att ta med dom till mig för en trevlig jämförelse. Ska bli riktigt trevligt och intressant vilket jag verkligen ser fram emot.
Strauss skrev:EA_73 skrev:Lägg ner. Nu börjar det bli larvigt
Fast väldigt roligt är det också, sitter här och småfnissar som en liten donna
Martin skrev:Visa hur ni vill ha det nu.
subjektivisten skrev:Callisto skrev:När jag är färdig med mitt ljudrum (halvvägs nu och räknar med att vara färdig prel. i början av maj) tänker jag höra med en god vän till mig som har pi60 att ta med dom till mig för en trevlig jämförelse. Ska bli riktigt trevligt och intressant vilket jag verkligen ser fram emot.
Och så kommer rummet vara optimerat för båda högtalarna, när dom står brevid varandra?
Lust skrev:Och varför får nu inte Calisto genomföra sitt test på samma sätt som ni gjorde?
Det räcker väl med att informera om de gällande förutsättningarna så är det upp till läsaren att avgöra värdet.
subjektivisten skrev:hehe, snacka om inte läsa vad som skrivs. Du Martin, testa Paul Wall, grym hiphop med SKÖN lågbas!
profbd skrev:jag kommer ihåg när s var antiöhman
men s har ju i alla tider drivet en jakt på bra bild och ljud
samt en jakt på det oförstörda originalet
profbd skrev:jag kommer ihåg när s var antiöhman
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 18 gäster