soundbrigade skrev:Jag gör ett försök att ta upp själva frågan - är GP rätt tidning att göra en sådan här bedömning.
Det är kanske lätt att hävda att Claesson (han hette så?) inte är audiofil, inte är ljudtekniskt bevandrad eller eljest har djupare insikter i audiofilvärlden. Men om man läser en kabeltråd på vilket icke-faktisktforum som helst öser hundratals glada gossar massa beröm över kablarna och vilka fantastiska egenskaper (för ljudet) de har. Men väldigt få av dessa har djupare teknisk insikt heller.
Min åsikt är att det inte är värre än det som Hifi&Musik sysslar med, snarare tvärt om. H&M påstår att de hör positiv skillnad på alla (säger alla) mer eller mindre osannolika, oförklarliga och dyra tweaks. De visar ingen som helst vilja att för sina läsares skull granska kritiskt, de hävdar tom otroligt nog att det inte spelar någon roll om den dyra upplevelsen beror på placebo. Om jag skulle vilja ha hjälp av en granskande och trovärdig journalist så är det åtminstone helt klart att jobbet inte skulle gå till H&M.