DVD-ai skrev:petersteindl skrev:Max_Headroom skrev:petersteindl skrev:Jo, det är det det gör, ända tills motsatsen är visad. Det du säger är att tillverkaren har fel, dessutom har Hifi & Musik fel och dessutom har High Fidelity fel. Men har du rätt? Då säger du: Jag behöver inte visa att jag har rätt och dessutom kallar du detta för trovärdigt. Skippa det där snacket om reklam såsom vore det ett incitament för att ljuga. Den dagen du kan bevisa dina insinuationer så lägg gärna fram korten på bordet. Det du skriver är bara dina egna spekulationer. Come on Max_Headroom du kan bättreÄr det verkligen så att du med lösa spekulationer anser dig bevisa att produkten är bluff? Om produkten är bluff och det vore den enklaste saken i världen att påvisa varför görs inte det då? Varför ställer du dig inte den frågan? Jag förstår inte dina svar hittills?
MvH
Peter
Om tillverkaren har rätt så innebär det att den fysik som vi idag känner den är helt fel. Det borde ju rimligen ha upptäckts någon annastans också, och ine bara isolerat inom HiFi och dom öppna lyssnignstester som HiFi & Mysitk och High Fidelity håller på med. Själv ser jag den möjligheten som totlat orimlig.
Vidare när det gäller USB-sladden:
Om vanliga USB-sladdar förvanskar pulståtget så skulle ju ingen dataöverföring med sådana sladdar vara möjlig. Dessutom: Ljudformaten man normalt skickar i sånna här sladdar är av den arten att blir felen för stora så blir det inte "sämre svärta mellan instrumenten, mindra fast bas eller nåt annat audiofilt", utan det blir intingen tyst eller kommer ett plopp eller blipp.
Välden fungerar helt enkelt inte på ett sådan sätt att det som tillverkaren och HiFi-tidnignarna påstår skall kunna vara sant. Så enkelt är det. Det är inga spekulationer.
Att ingen påvsiar att produkterna är bluff beror på flera saker. Dom som köper dom vill ju naturligtvis inte erkänna att produkterna är verkningslösa, precis lika lite som en som köper en vattenvirvlare eller lyckosten. Hifi-tidnignarna har ju inte heller något som helst intresse av att avslöja bluffen. Vad skulle dom vinna på det? Minskat intresse från deras målgrupp. Med tiden kanske dom skulle kunna hitta och nå ut till en annan målgrupp men det är ju inte säkert.
Vanliga privatpersoner som genomskådar bluffen gör inte heller något eftersom dom själva inte köper varken sånna här prylar eller Hifi-tidningar. Ingen idé att bry sig, alltså.
Likheterna med New Age och allt trams som florerar där är slående.
Men du vill alltså att jag ska bevisa att någon som inte fungerar, inte gör det? Jag menar ju att det är upp till dom som säger att dom här sakerna fungerar att visa att dom fungerar. Hitills har ingen kunnat göra det.- Inga kontrollerade lyssningstester kan visa några positiva resultat, ännu.
- Ingen har kommit upp med en förklaring hur en ljudskillnad skulle kunna upp stå genom t.ex. wraps kring nätsladden.
Det handlar inte om tillverkaren har rätt eller inte vad gäller receptet. Det handlar om att två oberoende facktidskrifter anser att det smakar gott. Hur receptet ser ut spelar ingen roll. Bevisa att det inte smakar gott i stället för att snacka om receptet. Enklaste saken i världen kan tyckas. Två tidningar har visat att det smakar gott. De behöver inte tala om hur det fungerar.
Det mesta du skriver är spekulationer om tidningars överlevnad och trovärdighet. Bevisa det.
Det borde vara den enklaste saken i världen att köpa in produkten, lyssna på det och höra om det finns någon skillnad. Om inte så skickar man tillbaks produkten och får pengarna tillbaks. Vad jag förstår så gäller öppet köp i 6 veckor.
Det finns ingen marknadsdomstol på den här planeten som kan anföra något som helst mot varken företagets produkter, eftersom de har flertalet positiva tester och INGA NEGATIVA tester, eller dess försäljningspolicy eftersom öppet köp gäller i 6 veckor.
Däremot kommer du med en mängd spekulationer och insinuationer som du mig veterligen inte kan styrka. Finns det öppet köp på spekulationer?Max_Headroom, lyssna på "skräpet" och återkom
![]()
MvH
Peter
Men nu tycker jag att detta spårar ur... smaken är 100% subjektivt och fysikens lagar är inte subjektiva, dem finns där oavsett vad...
Så blanda inte ihopp saker nu för det blir så väldigt fel då.
Smaken är som baken, och olika smaker kan man på teknisk väg undersöka och komma fram till resultat. Man kan förklara för vad som gör så att man får en viss smak m.m. men vad som är gott är helt subjektivt. I detta fallet så rör det sig inte om i fall man gillar ljudet som blir eller inte, utan om det alls blir någon förändring (om det alls blir någon förändring av smaken) och detta måste gå att mäta fram. Tyvärr så är fysikens lagar så stela och tråkigt tunnelsynta, inte mycket att göra något åt, man får försöka hålla sig till dem och göra saker som i verkligheten har någon betydelse...
om ingen förändring av "smaken" blir så kan man ju inte på något sätt säga att det smakar bodare.
Om du har en tallrik med mat och tar en tugga, sedan så ställer du tallriken på ett grönt underlägg, blir maten godare då ?
Rent tekniskt nej, för ingen förändring av aromen i maten kan äga rum som följd av detta... (passar ganska bra in på det vi diskuterar just nu) snarare så att du gillar grönt och då blir det trevligare och du uppfattare det som att maten blev godare = Placebo i all sin prakt !
Så, hoppas att du ser skillnaden och varför ditt argument inta alls håller äns i det korta loppet faktiskt... ?!
DVD-ai, jag pratar i analogi
petersteindl skrev:"The proof of the pudding is in the eating", är ett gammalt engelskt ordspråk. Det betyder att receptet inte har någon betydelse i bevisbördan angående puddingens utsökta smak. Beviset ligger i hur det smakar. Och detta bevis har både Hifi & Musik och High Fidelity redan gett. TIPS! Bevisa att båda facktidskrifterna har fel! Syna inte receptet – smaka puddingen. Lyckas man inte med denna till synes enkla uppgift så kan man ju tycka att kritikerna liknar ”Musen som röt”.
Det handlar egentligen inte om smak överhuvudtaget. Det trodde jag att var och en skulle begripa. Jag kan dock meddela att hörselupplevelser också är subjektiva, medans vittnesbördet om ens upplevelse är objektiv.
MvH
Peter