robsarve skrev:.
Hittar jag någon medlemspresentation på dig någonstanns här?
Kommer ihåg att vi pratade på bilstereoforum för ett bra tag sedan och jag skulle gärna se dina prylar du har i hemmet
Moderator: Redaktörer
robsarve skrev:.
NiklasF skrev:robsarve skrev:.
Hittar jag någon medlemspresentation på dig någonstanns här?
Kommer ihåg att vi pratade på bilstereoforum för ett bra tag sedan och jag skulle gärna se dina prylar du har i hemmet
misanplass skrev:2-ch skrev:misanplass skrev:Naqref skrev:Fjonken som granskar detaljarbetet på Magicos stativare. Snygga byggen.
Hehe, kritikern i aktion... Inget undgår ett vältränat designöga.
Kappast, jag gick med honom och det jag tyckte var fin finnish sågade han direkt
Fjonkalicious skrev:Jag röstar köpbara format. Eller vad tycker ni?
Fjonkalicious skrev:Kanske man skall ha en speciell tid när man spelar sånt udda?
Om man vill hinna med mycket som möjligt hinner man ju inte att sitta i 30 min för att vänta på ett köpbart alternativ. Man kanske vill lyssna för att hitta sin framtida anläggning?
pLudio skrev:I Bremen-rummet såg man det föredömligt på en TV kopplad till en Oppo.
Bill50x skrev:pLudio skrev:I Bremen-rummet såg man det föredömligt på en TV kopplad till en Oppo.
I de gånger jag besökte Bremen framgick inget mer från skärmen än speltiden och vilket spår. Troligen beroende på bristande taggning av låtarna.
/ B
Harryup skrev:Bill50x skrev:pLudio skrev:I Bremen-rummet såg man det föredömligt på en TV kopplad till en Oppo.
I de gånger jag besökte Bremen framgick inget mer från skärmen än speltiden och vilket spår. Troligen beroende på bristande taggning av låtarna.
/ B
Info kom direkt ifrån CD-skivorna. Ingen taggning utförd då det var vanliga skivor som spelades.
mvh/Harryup
Bill50x skrev:OK, men jag såg ingen som helst information om musiken de gånger jag var där. Men har man en gång taggat musiken (inaktivt via nätet eller aktivt genom egen insats) så brukar informationen visas när man spelar musiken.
pLudio skrev:Bill50x skrev:OK, men jag såg ingen som helst information om musiken de gånger jag var där. Men har man en gång taggat musiken (inaktivt via nätet eller aktivt genom egen insats) så brukar informationen visas när man spelar musiken.
Jag såg info om nån klassisk musik. Varför vet jag inte.
Bill50x skrev:Någon demonstrerade en inspelning av en trummis, inspelad med en (1) mik mitt i rummet. Och det lät dj-igt bra. "Musiken" kass, det var ju bara en spontan demo, men det lät verkligen bra. Jag minns inte var, i vilket rum - någon som gör?
/ B
Vinylcalle skrev:Spela halva låtar hoppas jag verkligen slippa vara med om. Har man inte tid att lyssna igenom en låt (av normal sort) är frågan om musik verkligen är rätt intresse.![]()
MvH Carl
Vinylcalle skrev:Spela halva låtar hoppas jag verkligen slippa vara med om. Har man inte tid att lyssna igenom en låt (av normal sort) är frågan om musik verkligen är rätt intresse.
bensnake skrev:Erik_AA skrev:bensnake skrev:Ingen av er som var inne i Audio Note-rummet och kan delge ett lyssningsintryck?
Jopp. Satt där ett tag, tyckte att det lät rätt okej. Man hörde musiken väldigt tydligt och det var engagerande med intressanta musikval men det fanns några otrevligheter i det lägre mellanregistret/mellanbasen jag inte gillade. Kan bero på hörnplaceringen, är högtalarna konstruerade för att stå sådär?
De är konstruerade för hörnplacering, (i princip upptryckta mot sidoväggen och någon decimeter från bakvägg) och rätt stor invinkling. Nu vet jag inte hur det såg ut i rummet eftersom jag inte var där men givetvis spelar rummets egenskaper in för hur talarna presterar. Tror att hörnen bör dämpas (jag håller själv på att labba lite med just detta). Hur upplevde du "otrevligheterna" i det lägre mellanregistret/mellanbasen?
alexi skrev:Jag tror aldrig jag varit med om att det varit så få besökare när mässan hållts på Sheraton tidigare. Min uppfattning är att det var ungdomarna som inte kom i år, så bara köpstark 50+ publik.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 24 gäster