petersteindl skrev:Det verkar som det är lätt för en del att hamna lite fel i tänket. Det är som att köra bil och hamna fel och köra i diket och totalkvadda bilen för att därefter få upp bilen ur diket, fortsätta köra med den kvaddade bilen med så hög hastighet som möjligt och klaga på vägarna som ju borde vara konstruerade så att totalkvaddade bilar kan köra så bra som möjligt på vägarna.
Låt säga att man har skivor med inspelningar som man tycker låter bra. Låt säga att det finns totalt söndermastrade sådana inspelningar på skiva.
Då verkar det som tankegångarna är så här hos somliga:Somliga forumnissar skrev: Låt oss ta med de mest usla söndermastrade skivorna som vi kan få fram så att vi med dessa totalusla skivor kan gå på mässor och spela dessa på högsta volym och det system som dessa totalusla skivor låter bäst på bedöms av nissarna som bästa systemet.
I princip skulle det måhända kunna vara så för just dessa nissar. Det är väl ok. Men varför försöka pådyvla alla om att denna metod på något sätt skulle vara universell? Och varför måste man bygga vägar för totalkvaddade bilar?
För mig är sådana forumnisseresonemang en total tankegroda som inte har något med god ljudåtergivning att göra och definitivt inget med entertainment.
Personligen väljer jag att lyssna på de skivor som inte är söndermastrade.Därför väljer jag att spela ickeuslaskivor.
Med vänlig hälsning
Peter
Det är under din värdighet Peter att raljera på den viset.
Dessutom har var jag kan se, ingen i tråden snackat om att vilja göra det du påstår.