Moderator: Redaktörer
Och vilka fördelar har de?
Att man i lugn och ro kan utvärdera en pryl under en längre tid. Oftast brukar man sedan ha en klar bild av för och nackdelar.
Det finns ju inget som hindrar att blindtestet läggs upp så att man får lång tid att bekanta sig med testobjektet.
niklasz skrev:Sanoj skrev:Att man i lugn och ro kan utvärdera en pryl under en längre tid. Oftast brukar man sedan ha en klar bild av för och nackdelar.
På vilket sätt skulle detta vara en fördel framför blindtest? Det finns ju inget som hindrar att blindtestet läggs upp så att man får lång tid att bekanta sig med testobjektet.
Vad strider vi om då. Då har du ju hittat ditt sätt att testa kablar.
Hur många har du testat med denna metod
niklasz skrev:Sanoj skrev:Vad strider vi om då. Då har du ju hittat ditt sätt att testa kablar.
Hur många har du testat med denna metod
Jag har inte testat någon kabel. Det räcker för mig att en kabel framstår som vettigt konstruerad i enlighet med välkända och välbeprövade fysikaliska teorier.
dimitri skrev:Tråden handlar om kablar. Ingvar har delat med sig sin syn på kablar och erfarenhet därvidlag. Det har flera andra gjort. Timbre och Sanoj har tacksamt passat på att styra tråden åt ett det enda hålet de kan. Att misstäkliggöra Ingvar. Det upprepas alltid med kväljande monotonitet. De skadar bara sig själva.
Vilka motiv kan de tänkas ha? Jag kan bara spekulera såklart men ett i mina ögon rimligt motiv är att de sitter där med kablar för Xx10^5kr (om inte 10^6) och känner sig som lättlurade idioter alternativ kämpar med alla medel för att inte känna sig som sådana. Och det gör ont, det är anledningen till att skriva inlägg för att tillfoga smärta.
dimitri skrev:Timbre skrev:Dina spekulationer står jag helst över
Jag förstår mycket väl att du gör det, för som sagt är det smärtsamt.
Vi lyssnar dessutom ibland efter olika saker. Några kanske struntar i att diskanten droppar någon dB (eller vad det nu kan vara för skillnad) för att kabeln kanske är positiv i andra avseenden. Kanske kabeln "släpper fram" något som man normalt inte mäter upp och som den teknikfixerade inte ens hör?
Det är ganska trist med alla snusförnumstiga tekniknissar som alltid ska berätta om vad som är det enda riktiga. Och hur fel alla andra har.
Hur snurrig är du nu?phloam skrev:Kaffekoppen skrev:Ja, jag funderar på om det inte kan tänkas vara polissak. Det har framförts att en person här på forumet ljuger och dessutom manipulerar sin kundkrets. Det är naturligtvis ett mycket allvarligt påstående och om det stämmer torde det vara slutet på den firman.
Om det däremot inte stämmer så är nog en stämning pga ärekränkning och förtal nära till hands. Att utpeka en person som lögnare i en offentlig debatt är inte en legal retoriktaktik utan en ärekränkning. Det ser jag som väldigt allvarligt.
Fast då skulle man ju även polisanmäla NK för att de säljer designerjeans för 5000:- paret. Jättedyra, fullständigt onödiga och ändå... alldeles nödvändiga(för vissa
)
Kaffekoppen skrev:Hur snurrig är du nu?phloam skrev:Kaffekoppen skrev:Ja, jag funderar på om det inte kan tänkas vara polissak. Det har framförts att en person här på forumet ljuger och dessutom manipulerar sin kundkrets. Det är naturligtvis ett mycket allvarligt påstående och om det stämmer torde det vara slutet på den firman.
Om det däremot inte stämmer så är nog en stämning pga ärekränkning och förtal nära till hands. Att utpeka en person som lögnare i en offentlig debatt är inte en legal retoriktaktik utan en ärekränkning. Det ser jag som väldigt allvarligt.
Fast då skulle man ju även polisanmäla NK för att de säljer designerjeans för 5000:- paret. Jättedyra, fullständigt onödiga och ändå... alldeles nödvändiga(för vissa
)
Bill50x skrev:Varför ska de som köpt dyra kablar med nödvändighet känna sig lurade? Dom kanske faktiskt är nöjda med såväl kabelköpet i sig som det ljudmässiga resultatet. Om nu kablar KAN påverka ljudet så är det kanske den lilla färgningen man önskar som en sista fintrimning?
dimitri skrev:Bill50x
Jag håller helt med dig. Timbre och Sanoj och alla andra får ha vilka kablar de vill och glädjas åt dem, du med. Saken kommer dock i en annan dager när dessa personer ids att framföra oförskämdheter i sina inlägg, det är deras rätt, men då har de så att säga frivilligt blottat sina strupar för vargar, varav jag är en.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 30 gäster