Moderator: Redaktörer
soundbrigade skrev:Men är de där 50000kronors-snablarna snygga då??? Dunde man inte få se lite roliga 5mm2 med olika mönster och färger istället. De kunde ju få kosta 50 spänn metern istället för 50000:-. Jag menar kabel som kabel - inte fan kan det kosta 50 laxar att fixa en avvikande färg på en kabel.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
meanmachine skrev:Det finns i storleksordningen 50:-/m med som är fina!Du måste ju inte köpa en för 50000:-
soundbrigade skrev:meanmachine skrev:Det finns i storleksordningen 50:-/m med som är fina!Du måste ju inte köpa en för 50000:-
Men hur snajsig är en 50-tusenkronorskabel? Är det någon känd konstnär som formgett den? SallVaddå Dahlgren???
soundbrigade skrev:Minmaskinen, du är tamejsjutton underbar. Världen skulle vara bra mycket fattigare utan dej.
CODY skrev:Nej, det är beroende på den relativa kostnaden, som jag redan förklarat.
soundbrigade skrev:Relativa kostander är bara till för revisionister och annat löst liberalt folk.
KarlXII skrev:Personligen skiter jag högaktningsfullt i om folk köper kablar för 40000.![]()
Eller 400000.
Människan har betydligt dummare saker för sig att bli upprörd över.
subjektivisten skrev:KarlXII skrev:Personligen skiter jag högaktningsfullt i om folk köper kablar för 40000.![]()
Eller 400000.
Vem bryr sig över det? Det som folk brukar ogilla är falsk marknadsföring och dåliga tidningar som inte hjälper konsumenterna.
AVR4000 skrev:Vilken signalkälla, förstärkare och högtalare användes?
Jag hade kunna tänka mig in i din beskrivning om du talat om att du t.ex bytt mellan två CD-spelare men när det gäller att en kabel för 12 kkr har denna effekt jämfört med en för 600 kronor blir jag tyvärr skeptisk.
Jag hade lagt 12 kkr på andra saker än just en kabel.
meanmachine skrev:Hur många tidskrifter finns det som inte har egenintresse? Råd &Rön? Du kanske prenumererar på den!
subjektivisten skrev:meanmachine skrev:Hur många tidskrifter finns det som inte har egenintresse? Råd &Rön? Du kanske prenumererar på den!
Så du menar att tidningarna måste ljuga för deras egenintresse?
Vee-Eight skrev:Det är snarare så att tidningar i regel haussar allt, allt låter underbart. Det enda man kan reglera med är att välja vad man testar. Har iof inte sett många kabeltester i svensk hifipress öht, så vadi ligger kritiken?
meanmachine skrev:KarlXII skrev:Personligen skiter jag högaktningsfullt i om folk köper kablar för 40000.![]()
Eller 400000.
Agree... Sen kan jag Tycka att det är lite kul att det finns kablar för 50000:- för de som har råd. Jag menar hur snygga och skojiga kablar fanns det på 70-talet!
Bill50x skrev:Vee-Eight skrev:Det är snarare så att tidningar i regel haussar allt, allt låter underbart. Det enda man kan reglera med är att välja vad man testar. Har iof inte sett många kabeltester i svensk hifipress öht, så vadi ligger kritiken?
Dagstidningar skriver om negativa saker (krig å sånt) medan fack-tidningar och "underhållningslitteratur" gärna vill vara positiva. Själv läser jag hellre något positivt om någon ny mobiltelefon än om hur dålig en viss kabel är...
/ B
Falkis skrev:Har ni bajs i hjärnan?
hajen1 skrev:På 70-talet sysslade vi med väsentligheter! Tjejerna slängde behån... ack ja
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 21 gäster