Moderator: Redaktörer
phon skrev:DIN 45500, den heter väl EN 61305 nu?
Strmbrg skrev:Nu vet jag ju inte hur gammal Lennartj är, men det är bara att inse att nyanseringen kommer med åren.
![]()
Fotnot:
Fast, romantisk klang vet jag inte riktigt hur jag skall tolka.
nolimitsoya skrev:Hos väldigt många! Det borde både du och Nattlorden märkt vid det här laget. Acceptera det och lägg ner missionerandet någon gång!.
Laila skrev:lennartj !
Glöm inte småsignalrören bara.
Vad sitter i för tillfället ?
lennartj skrev:Laila skrev:lennartj !
Precision-rör, utvalda av Erik Andersson.
dimitri skrev:Jag tycker också att rören gör något speciellt. Om bara min el34 PP lät i basen som min Arcam så skulle jag vara helt nöjd. Som det nu är kompromissar jag och använder Arcam för basens skull och offrar det yppersta av klarheten/briljansen i högre register som min rörförstärkare ger.
Fick nu lust att skifta tillbaka till rören.
Laila skrev:lennartj skrev:Laila skrev:lennartj !
Precision-rör, utvalda av Erik Andersson.
Jo, men vaförnåa ?(uppriktigt nyfiken då det
är min erfarenhet att det är där som det finns
mest att hämta).
lennartj skrev:Jag har ingen lust att betala fantasipriser för hypade NOS Telefunken, men har du tips på extra bra ECC82 och ECC88 någonstans för vettiga pengar provar jag gärna.
Tycker du vanliga JJ är något att ha?
Guldpinnar verkar löjligt eftersom jag har vanliga socklar.
subjektivisten skrev:sprudel skrev: -massa ord-
lennartj skrev:
Tips på pålitlig handlare som har både NOS Tesla ECC82 och ECC88 samt 6AN6A tas tacksamt emot.
I så fall kanske det plus Teslorna från JAC blir billigast?
Harryup skrev:Men alla får tycka precis som dom vill, hoppas bara att Subjektivisten och Nattlorden förstår att dom tycker och att dom inte förmedlar en sanning.
Och inser ni bara det så låter ni oss tycka annorlunda som gör det.
Att försöka lägga beslag på begrepp och uttrycka åsikter som om dom vore något annat än åsikter bör man ju avhålla sig ifrån.
Johan_Lindroos skrev:Beveridge är ett exempel där rör troligtvis fungerar mycket bättre i kombination med elektrostatmembranen.
steveo1234 skrev:Johan_Lindroos skrev:Beveridge är ett exempel där rör troligtvis fungerar mycket bättre i kombination med elektrostatmembranen.
Hur kommer det sig?
Harryup skrev:steveo1234 skrev:Johan_Lindroos skrev:Beveridge är ett exempel där rör troligtvis fungerar mycket bättre i kombination med elektrostatmembranen.
Hur kommer det sig?
För impedansanpassning så har man trafos på båda utgång rörförstärkare och ingång på elktrostater. Om man inte bygger ihop dom förstås.
Typ Beveridge eller Accustat med flera. Då slipper man trafos.
Vill man slippa trafos på rörförstärkare så får man köra en OTL-koppling med en större mängd slutrör per kanal.
mvh/Harryup
Nattlorden skrev:Harryup skrev:Men alla får tycka precis som dom vill, hoppas bara att Subjektivisten och Nattlorden förstår att dom tycker och att dom inte förmedlar en sanning.
Och inser ni bara det så låter ni oss tycka annorlunda som gör det.
Att försöka lägga beslag på begrepp och uttrycka åsikter som om dom vore något annat än åsikter bör man ju avhålla sig ifrån.
Jaja... Volvo Sonett har väl fyra förgasare då för husfridens skull...
steveo1234 skrev:Harryup skrev:steveo1234 skrev:Johan_Lindroos skrev:Beveridge är ett exempel där rör troligtvis fungerar mycket bättre i kombination med elektrostatmembranen.
Hur kommer det sig?
För impedansanpassning så har man trafos på båda utgång rörförstärkare och ingång på elktrostater. Om man inte bygger ihop dom förstås.
Typ Beveridge eller Accustat med flera. Då slipper man trafos.
Vill man slippa trafos på rörförstärkare så får man köra en OTL-koppling med en större mängd slutrör per kanal.
mvh/Harryup
Gäller det för alla beveridge modeller eller endast de med modeller med otl (model 2 och model 2 sw)?
Harryup skrev:Om du tycker att jag tvingar på dig en lögn vilket Fleksnes gjorde så bevisar det ytterligare att du kanske skulle tänka till en gång extra. Jag vill bara att du inte skall tvinga på mig en version som bara passar en viss mindre grupp.
Personligen ser jag inte att någon ljuger. Bara att vi tycker olika.
Och respekterar man varandra så finns det inga problem i att tycka olika. Däremot om man inte respekterar att andra har andra åsikter så är det lite synd.
Harryup skrev:Enda problemet är att det du tycker vi tycker tycker vi inte.
Och det ni tycker är en sanning tycker vi är ett tyckande och inte en sanning.
Användare som besöker denna kategori: Ayrton och 29 gäster