Moderator: Redaktörer
profbd skrev:jag håller med nattens furstu det är sällan man får höra trummor och pukor i all sin glans
lite ot nu är det någon som har tips på puk ocg trumbankarcd:s?
Det låter ju inte så dumt, men är det förenligt med verkligheten?
Magnuz skrev:"Jag har spelat in massor utan att förstöra dynamiken, så jag vet att det går alldeles prima."
Jag har också prövat, men p.g.a. usel utrustning har jag inte ens kommit nära, eller också är det som du säger uppspelningsutrustningen som brister. Jag kan trösta mig med att jag åtminstone inte medvetet fördärvat dynamiken. Jag tycker jag fått bäst resultat genom att låta bli att närmicka trummorna och istället ställa ett stereopar ett par meter framför trumsetet, men då kan man ju inte justera balansen mellan de olika trummorna i efterhand och det är svårt som f-n att göra det när man spelar eftersom det låter helt annorlunda bakom trumsetet.
Harryup skrev:Och att man har störande rumsresonanser hemma som gör att det låter illa och allmänt störande då man spelar lite högre.
Dessutom så är det få om nån HIFI högtalare som kan få attacken och trycket vid spelning LIVE att återskapas hemma. Det blir för vackert och klent. Det går att spela högt med mycken HIFI men det upplevda trycket uteblir som sagt.
Harryup skrev:Flint:
Jag har horn och servobasar så jag vet precis vad du menar.
Fast nån vaktparad har aldrig gått genom mitt vardagsrum ändå.
Harryup skrev:För att åstadkomma baskagge live hemma måste man nog ha betongväggar, har trä så live blir det ändå inte riktigt.
Nattlorden skrev:Tro f*n det, är ju sååå många fler ben på en marschorkester än på en stereoanläggning!